Millä perusteella olet lopettanut kokonaan asioinnin jossakin kaupassa, ravintolassa, kampaamossa tms.?
Onko jokin yksittäinen umpisurkea asiakaskokemus johtanut siihen vai muut syyt?
Kommentit (4975)
Suomalainen tyypillisesti äänestää jaloillaan ja kertoo huonosta kokemuksesta monelle ihmiselle. Suomalaiset eivät myöskään pidä jenkkimäisestä tyrkytyksestä vaan kysyvät apua tarvittaessa. Miksi ei saa rauhassa miettiä ja katsella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä en voi sanoa, että olen lopettanut, kun en ole koskaan aloittanutkaan, mutta Kärkkäiseltä en osta enkä tilaa mitään. Mieluummin olen ilman, jos muualta ei saa tai maksan vaikka tuplasti muualle.
Käyn usein kärkkäisellä koska se on turvallinen tila, siellä ei vassarit ja muut rautanaamalesbot hypi silmille. Edes jossain saa olla rauhassa woketukselta.
Ei minu silmille kukaan ole hyppinyt paitsi eräs persu baarissa kun itse kysyi että ketä aiot äänestää ja sanoin etten ainakaan persua. Kärkkäisellä on aika kansanomainen tunnelma tosiaan kun kauppoja on vähän. Maakunnan maalaiset ajelee sinne ostoksille.
Niin, Motonetti oli boikotissa kun kyllästyneen olinen myyjä väitti että sopimatonta varaosaa oli muka käytetty. Oli nimenomaan sovittu että osaa voi kokeilla. Sitten niillä oli hyvä tarjous eräästä laitteesta. Katsoin ettei pöljä myyjä ole paikalla ja palautus onnistui ja sain käytettyä hyvityksen uuteen tuotteeseen. Sen jälkeen olen tilannut varaosat enimmäkseen nettikaupoista.
Ilkeä tai pahantuulinen asiakaspalvelija, huono tai hidas palvelu, myyjien perässä kulkeminen silloin kun haluaisit katsella rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen tyypillisesti äänestää jaloillaan ja kertoo huonosta kokemuksesta monelle ihmiselle. Suomalaiset eivät myöskään pidä jenkkimäisestä tyrkytyksestä vaan kysyvät apua tarvittaessa. Miksi ei saa rauhassa miettiä ja katsella.
Kyllä. Eräällä kurssilla esitettiin se 1- 11- 27 sääntö. Yksinkeraisella työllä saat pidettyä vanhan asiakkaan. 11 kertaisella työllä saat uuden asiakkaan. Menetetyn asiakkaan takaisinsaaminen vaatii 27 kertaisen työn. Voihan olla ettei tinkijöitä tai valittajia halutakaan takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Kauppias alkoi haukkua minua kun aloin maksaa ostostani pankkikortilla. Niin pienet ostokset (4,50 e) pitäisi kuulemma maksaa käteisellä ettei heillä mene pankkikorttimaksua. Pahoittelin etten tiennyt ja maksoin ostoksen käteisellä mutta kauppias jatkoi haukkumistani halveksuvalla äänellä mutisten.
Olin ostanut tuosta liikkeestä aiemmin säännöllisesti useiden kymmenien tai muutamien satasten ostoksia mutta sen haukkumisen jälkeen en enää mennyt tuohon liikkeeseen.
Juttelin aiheesta juuri erään tutun yrittäjän kanssa. Joissain pankkikortinlukulaitteissa on aika kovat hinnat/ vuokrat ynnä muut mutta alalla on kilpailua. Yrittäjän kannattaa ottaa selvää olisiko vaihtoehtoja. Ja mitkä on pankkien käytännöt. Yrittäjän pitää sisällyttää kulunsa hintoihin. Jos myy vain halpaa pikkutavaraa niin ei voi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Ilkeä tai pahantuulinen asiakaspalvelija, huono tai hidas palvelu, myyjien perässä kulkeminen silloin kun haluaisit katsella rauhassa.
Miten myyjien tulisi lukea ajatuksiasi? Jos on hidasta asikaspalvelua niin et ole tyytyväinen. Jos tulevat luoksesi, niin et ole tyytyväinen.. Veikkaan myyjien olevan tyytyväisiä, jos et tule ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin tuolla joskus reilu vuosi sitten (tai kaksi, en muista enää tarkkaa aikaa) ja maksoin käteisellä. Baarimikko heitti rahat kassaan lyömättä mitään koneeseen eikä edes kysynyt haluanko kuitin. Olin aikeissa vetää s-korttia bonusten toivossa maksupäätelaitteeseen mutta tyyppi sanoi ettei kannata koska alkoholista ei saa bonusta. Olisi pitänyt itse pyytää se kuitti mutta hämmennyin niin siinä tilanteessa.
Helppo vetää välistä. Jossain vaiheessa kundi ottaa ne rahat ittelleen tai muun hlökunnan kanssa jaetaan kimpassa.
Yleinen käytäntö alalla koska alkoholeissa on poskettomat katteet eikä pimeä myynti vaikuta mihinkään.
1. kampaaja hölöötti niin paljon, että unohti laikata hiukset ... varmaan vaan heilutteli saksia ilmassa ... kotona sitten näytti, että ihan kuin ei hiuksia olisi edes leikattu ... meninpä takasin ja pyysin leikkaamaan ne hiukset takuutyönä samaan hintaan ... nyt oli hiljaa ja hiukset leikattu ... en mennyt enää kolmatta kertaa ko. paikkaan
2. Ravintola jossa ei saanut ruokaa vaikka oli lähes tyhjä ... ei tarvi menne sinnekään uudestaan
Kuulin että työnjohto kohtelee huonosti työntekijöitään. Lopetin asioinnin siihen.
Joopajoo. Mul oli oma lafka. Hankkiuduin siitä eroon, koska asiakkaat ei osaa käyttäytyä.
Vierailija kirjoitti:
En käy kaupoissa tai kahviloissa joissa voi maksaa käteisellä. Käteistä käyttävät vain köyhät joille ei myönnetä edes pankkikortteja ja köyhien valloittamassa kahvilassa en viihdy.
Tämä on ilouutinen. Sitten nää Tallinnan turistit, tai siis me ollaan varmaan köyhiä suurin osa. En tiedä yhtään paikkaa jossa ei käteinen kelpaisi. On jopa muutama baari tai kauppa joissa käy vain käteinen. Toreista puhumarrakaan. Mielenkiintoisia mestoja. Sulla on varmaan palvelija joka hoitaa ostokset.
Paluumuuttajana takaisin Suomeen pari vuotta sitten. Olen vuosikaudet käynyt kampaajalla kerran viikossa pesu& föönaus. Uuden kodin lähellä oli kampaamo, jossa kävin kaksi kertaa. En uskonut ekasta!
Ei päässyt sisälle. Ovet olivat lukossa. Kyseessä paikallinen osuuspankki. En mene enää kokeilemaan. Vaihdoin S:ään, ja lähivakuutukseen.
Lopetin lähikaupassa asioinnin kun sinne tuli remontin myötä niin kirkas valaistus, että siitä saa migreenin. Joka ikinen hylly varustettu mielettömän kirkkailla valoilla. Niitä tuotteita ei edes meinaa nähdä sen häikäisyn takaa. Nyt kuljen autolla 12 km päähän kauppaan, jossa hillitty valaistus.
Monessa monessa kampaamossa, koska ei vaan osata leikata edes kuvan perusteella oikeanlaista lyhyttä tukkaa.
Nyt olen löytänyt kauempaa kotoa olevan erinomaisen kampaajan ja maanantaina menen uudelleen. Uskon ja toivon, että nytkin onnistuu hyvin. Sain useita kehuja helmikuisesta leikkauksesta. leikkauksesta. Älkää muutkaan antako periksi huonoille kampaajalle, vaan etsikää kunnollinen.
Tilasin leipomosta 3 kakkua juhliini. Menin hakemaan niitä sovitusti 1 h ennen juhlien alkua. Mitään ei ollut valmiina, ei ollut edes aloitettu. Selitystä saati anteeksipyyntöä en saanut koskaan.
En astu jalallani enää yhteenkään Specsaversiin. Olin pitkään ottanut silmälasit aina heiltä ja sieltä itse lähetetään asiakkaille 2 vuoden välein kutsu ilmaiseen näöntarkastukseen. Tällaiseen sitten kun varasin ajan ja menin paikan päälle, vastassa ollut optikko oli aina naama nurinpäin. Vaikka optikko olisi ollut eri joka kerta, vastaanotto oli tyly ja jopa hieman hyökkäävä.
"MIKSI sinä olet tullut tänne tänään??"
"Teiltä tuli kutsu ja tottakai halusin selvittää, onko näkö taas muuttunut."
"Miksi???"
"En halua tietenkään pitää laseja väärillä voimakkuuksilla."
"Ai jaa?? Miksi sinä luulet, että ne olisivat muuttuneet tässä välissä???"
"On taas ollut normaalia enemmän päänsärkyä."
"Ja sinäkö olet sitä mieltä, että se johtuu laseista??? Miksi??? Perustele."
Tähän yhdistettynä tietenkin tuhahtelu, huokailu ja silmien pyörittely. Kiva mennä asioimaan paikkaan, jossa tuntuu kuin olisi vain häiritsemässä. Viimeisellä kerralla optikko ilmoitti, että näköni oli taas muuttunut kahdessa vuodessa ja kun kysyin hänen mielipidettään, oliko muutos niin merkittävä että uusien lasien hankkiminen oli suositeltavaa, en saanut millään muotoa järjellistä vastausta. Ähisemistä, puhisemista ja minusta ohi katsomista.
"No niin. Voihan se olla tai siis... Äh. Rippuu ihan sinusta että kun jos vain... Kun siis ero vanhoihin, no, se on sillä lailla että tuota kun... Sellaistahan se. Huoh."
Tuosta lähtien siirryin suosiolla toisen liikkeen asiakkaaksi.
Monessa lounasravintolassa en enää käy kun laatu sakkaa. Tarjotaan eri ruokaa mitä lounaslistassa lukee, ruoka loppuu kesken puoli tuntia avaamisen jälkeen, tartarkastike on pelkkää majoneesia purkista, kaikesta puuttuu suola täysin, perunamuusi on veteen tehtyä ja niin löysää ettei sitä pysty syömään haarukalla, tarjottimia ei enää saa, jne.
Sanominen ei auta kun niillä vaihtuu kokki nykyään kerran kuussa, eikä yksikään osaa suomen kieltä. Lidlin kalapuikkoja, olkaa hyvä, neljätoista euroa.
K ketju, asiakaspalvelija info pisteellä rupesi vittuilemaan.
Turku