Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä perusteella olet lopettanut kokonaan asioinnin jossakin kaupassa, ravintolassa, kampaamossa tms.?

Vierailija
09.03.2018 |

Onko jokin yksittäinen umpisurkea asiakaskokemus johtanut siihen vai muut syyt?

Kommentit (4975)

Vierailija
4641/4975 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mene Suomessa uudelleen ravintolaan tai liikkeeseen, jossa palvelua saa vain englanniksi eikä edes yritetä palvella suomeksi.

Tämä tosiaan ärsyttää. Itse osaan ihan hyvin englantia, joten ei ole siitä kiinni, mutta kaikki suinkaan eivät osaa ja muutenkin typerää, jos kotimaassaan pitää ravintolassa käyttää vierasta kieltä! Ilmeisesti Helsingissä enemmänkin, ainakin tässä pari kk sitten Triplan joku ravintola oli tällainen. Tarjoilija tokaisi tympeästi, että "english only" kun aloin tilata suomeksi.

Vie silloin rahat muualle ja jätä 1 tähden Google-arvostelu. Siinä oikea palaute english only-pässille. 

Vierailija
4642/4975 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin tuolla joskus reilu vuosi sitten (tai kaksi, en muista enää tarkkaa aikaa) ja maksoin käteisellä. Baarimikko  heitti rahat kassaan lyömättä mitään koneeseen eikä edes kysynyt haluanko kuitin. Olin aikeissa vetää s-korttia bonusten toivossa maksupäätelaitteeseen mutta tyyppi sanoi ettei kannata koska alkoholista ei saa bonusta. Olisi pitänyt itse pyytää se kuitti mutta hämmennyin niin siinä tilanteessa.

Helppo vetää välistä. Jossain vaiheessa kundi ottaa ne rahat ittelleen tai muun hlökunnan kanssa jaetaan kimpassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4643/4975 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin tietyllä kampaajalla käymisen, kun ostin kampaamosta muotovaahdon, joka oli kallis ja vaikutti siltä, että pullo ei ollut edes täysi, eikä vaahto ollut sellaista kiinteää, kuin pitäisi pullon ravistamisen jälkeen olla. Yritin palauttaa muotovaahtoa, mutta kampaaja ei suostunut, vaan väitti, että tuote on ihan kunnossa. Siihen päättyi sillä kampaajalla käyminen!

Vierailija
4644/4975 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetin tietyllä kampaajalla käymisen, kun ostin kampaamosta muotovaahdon, joka oli kallis ja vaikutti siltä, että pullo ei ollut edes täysi, eikä vaahto ollut sellaista kiinteää, kuin pitäisi pullon ravistamisen jälkeen olla. Yritin palauttaa muotovaahtoa, mutta kampaaja ei suostunut, vaan väitti, että tuote on ihan kunnossa. Siihen päättyi sillä kampaajalla käyminen!

Eli todennäköisesti tuote oli ihan kunnossa, mutta et vain osannut käyttää sitä. Nämä on niin nähty.

Vierailija
4645/4975 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vassarien pitämät kaupat jotka suoltavat omaa vihervassariagendaansa. En käytä sellaisla.

Eihän tällaisia ole 😂

Valmiin pöydän porukkaa, kunnes kasvavat. Niillä yli 30 vuotiailla onkin sitten jo diagnoosi tai useampi.

Ei niitä ole, koska ne tuppaavat menmään nurin hyvin nopasti. Jenkeissä ainakin on ollut jotain kahvilaa vain seksuaalivähemmistöille ja sitten oli joku missä miesten piti maksaa enemmän kuin naisten, en tosin ymmärrä miten sellainen voi olla edes laillista. Mutta nurinhan tuollaiset vammailut menevät aina. Suomessakin oli joku esimerkki, mutta en nyt muista tarkemmin.

m58
4646/4975 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin Forssassa autotarvikeliikkeessä ostamassa mp-ketjuöljyä veljen kanssa. Katseltiin itse aluksi, myyjä tuli siihen seisomaan kysyin "onko mp-ketjusprayta?" myyjä lähes vihaisena: "jooKYLniiton!" lähtee kävelemään takaisin tiskille, menen perässä ja myyjä seisoo ylimielisen näkösenä tiskin takana eikä puhu mitään. Häkellyin, mut huomasin että tässä tiskin etupuolellahan niitä on. Laitoin pullon tiskille: "Otan tämän". Rupesi selailemaan tietokoneelta nähtävästi hintaa noin 5 minuuttia teki tätä, puhumatta mitään. Sen jälkeen rupesi kirjoittamaan jotain paperikuittia siitä, sekin kesti useamman minuutin. Sain maksettua, Sanoin kiitos ja näkemiin jätkä mollottaa naama norsunveellä ei puhu mitään. Lähettiin veljen kanssa pois, sanoin siinä veljelle ääntä korottaen et olipa harvinaisen kusipääjätkä. Veli tosin kertoi ettei osta tästä liikkeestä mitään , vaan siitä toisesta.

Vierailija
4647/4975 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikkelin Rossossa oli vanhempi, naama norsun vi""lla oleva naistarjoilija joka tuntui vihaavan erityisesti nuoria ja köyhän näköisiä (farkkutakki,tennarit jne). Sen akan takia ei huvittanut mennä vaikka pitsat oli hyviä.

Vierailija
4648/4975 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaaja vaalensi hiuksiani 5 kertaa putkeen samana päivänä. Olin 14v. Päänahka paloi.

Vierailija
4649/4975 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt äskettäin lopetin yhdessä alusvaateliikkeessä asioinnin ihan mitättömän pikkujutun takia.  Olen asioinut siellä vuosia ja ostanut joka kerta useamman tuotteen. Siellä on sellainen systeemi, että saa ostoksista leimoja ja kun niitä on tietty määrä, saa seuraavista kerrasta alennuksen. Olen aina tähän mennessä saanut yhden leiman per jokainen alusvaatesetti tai bikinit tai uimapuku.  

Nyt ostin kaksi kallista settiä, Kun maksoin, yli 200e, antoi myyjä vain yhden leiman. Kysyin  miksi, kun aiemmin olisin saanut kaksi. Hän vastasi, että se on per ostoskerta.  Olin väsynyt ja tympäännyin tuohon vastaukseen, mutta en jaksanut alkaa vääntämään. Eli jos olisin ostanut vain yhdet, maksanut, kävellyt ulos ja tullut hetken kuluttua ostamaan toiset, olisin saanut kaksi leimaa. Kaksi ostoskertaa. 

Sen verran otti tuo niuhottaminen päähän, etten aio enää mennä sinne uudestaan. Pitäkää leimanne. Joskus se on hyvin pienestä kiinni. 

Vierailija
4650/4975 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä Biangissa mainostettiin buffan kyltissä, että tarjolla on siikaa. Vaikka on aika harvinainen ruokalaji itämaisessa ravintolassa, etsi yksi  naisasiakas sitä tarjoilupöydästä ja kyseli, että missä sitä siikaa nyt on. Kielipuoli tarjoilija tuli näyttämään. Se olikin sikaa. Kielitaidolla taitaa siis kuitenkin olla väliä. Itse käyn siellä joskus kuitenkin edelleen, vaikken syö sen enempää sikaa kuin siikaakaan.. 

Vierailija
4651/4975 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on pitkä lista johtuen Ukraina ja Kiina boikotoinnista. Matkapuhelimen kanssa meinaisi tulla ongelmia, kunnes huomasin,että Nothing Phone tehdään Intiassa. Autokin on niin vanha, ettei siihen kiinassa tehtyjä ole osia ole tullut vastaan. 

Vierailija
4652/4975 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa uudessa S-marketissa synkät mustat katot ja mustat hyllyt, lisäksi niin kirkkaat spotit katossa että sokaistuu, kun etsii ylähyllyltä jotain ja joutuu katsomaan ylöspäin.  Käyn mielummin vähän kalliimmassa K-supermarketissa, missä on miellyttävämpi miljöö.

Vierailija
4653/4975 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama

Vierailija
4654/4975 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä perusteella, kun naapurissa asuva kaupanmyyjätär keskusteli perheensä kanssa aina kotonaan ostokseni läpi. Lopulta kyläläisten tiedossa oli kaikki asiat vehkeeni koosta lähtien.

Miten vehkeen koko käy ostoksista ilmi?

Vierailija
4655/4975 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamassa lounasravintolassa lopettanut käymisen, kun laatu meni niin huonoksi.

Netissä lukee "tempurapaneroitua turskaa, todellisuus: kaupan halpakalapuikkoja.

Kyllästynyt. Monilla lounasravintoloilla ei ole syytä panostaa laatuun, kun se sama työpaikkojen porukka tulee aina syömään joka tapauksessa. Yksityisenä asiakkaana sitä taas haluaisi että homma olisi edes suurin piirtein kunnossa.

Vierailija
4656/4975 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mene Suomessa uudelleen ravintolaan tai liikkeeseen, jossa palvelua saa vain englanniksi eikä edes yritetä palvella suomeksi.

Tämä tosiaan ärsyttää. Itse osaan ihan hyvin englantia, joten ei ole siitä kiinni, mutta kaikki suinkaan eivät osaa ja muutenkin typerää, jos kotimaassaan pitää ravintolassa käyttää vierasta kieltä! Ilmeisesti Helsingissä enemmänkin, ainakin tässä pari kk sitten Triplan joku ravintola oli tällainen. Tarjoilija tokaisi tympeästi, että "english only" kun aloin tilata suomeksi.

Koin tuon saman, en Triplan ravintolassa vaan baarissa toisaalla Helsingissä. Tiskin takana ollut henkilö katkaisi tyynesti tilauksen tekemiseni kypsyneellä ilmeellä ja huoh-äänensävyllä: "in english, please" ja katsoi kuin tolvanaa. Hämmentyneenä vaihdoin sitten kieltä, mutta oikeas

Minua ärsyttää näissä eniten se asenne. Vielä 15 vuotta sitten nolous kieliasiasta oli aspan puolella; "sorry, I don't speak Finnish...", "English, please? Thank you". Sitten alkoi menemään väärään suuntaan, eli nykysysteemiin, jossa suomalainen on omassa maassaan muka se nolo osapuoli ("English."). En usko että missään muussa maassa olisi hyväksytty kielipuolten niskojen nakkelu maan valtaväestöön kuuluvia kohtaan! :D 

Mutta joo, skippaan itse nykyään valtaosan enkkupaikoista, ihan ärsytyksen ja periaatteen takia. Puoliso on ruvennut työpaikallaan puhumaan harkkareille, osa-aikaisille ym. suomea takaisin systemaattisesti ja jos nämä kitisevät etteivät ymmärrä, mies on todennut "sitten harjoitellaan". Ilmeisesti tuottaa tulosta, koska jopa kielitaidottomat ukrainalaiset ovat pystyneet laskemaan tuotteita suomeksi ym. 

Vierailija
4657/4975 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pizzerioita on kahta lajia. Käyt vain kerran tai useammin. Sapuska ratkaisee.

Vierailija
4658/4975 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monessa uudessa S-marketissa synkät mustat katot ja mustat hyllyt, lisäksi niin kirkkaat spotit katossa että sokaistuu, kun etsii ylähyllyltä jotain ja joutuu katsomaan ylöspäin.  Käyn mielummin vähän kalliimmassa K-supermarketissa, missä on miellyttävämpi miljöö.

Kirkkaat spotit katossa on sen takia, että asiakas ei näe, missä on valvontakamerat. Lisäksi hyvässä valossa saa parempia valvontakamerakuvia. Vartiointiliikkeen logiikan mukaan jokainen asiakas on mahdollinen varas, toissijaisesti maksava asiakas.

Vierailija
4659/4975 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaaja muutama vuosi sitten. Muija oli hyvin utelias ja kyseli aika lailla estottomasti asioitani. Lähdin jossain vaiheessa opiskelemaan ja siitähän hän todella innostui. Homma alkoi muuttua kerta kerralta oudommaksi. Viimeisellä kerralla hän paikalle tullessani tuskin jaksoi kuunnella, että mitä piti tehdä vaan alkoi välittömästi kysellä opinnoistani. Yritin vaihtaa aihetta, yritin keskittyä lehden lukemiseen, ei auttanut. Hän kysyi yhtäkkiä, kummallisen matalalla äänellä: "miten se nyt menee sen teidän uuden opintosuunnitelman kanssa". No, lukukausi oli käynnissä eikä meillä mitään "uutta" opintosuunnitelmaa ollut. Sillä mentiin millä oli aloitettu. Ilmeni, että hiusammattilaiseni oli keskustellut jonkun opettajan kanssa, jonka ilmeisesti oletti olevan minun oppilaitoksestani (amk) ja tämä oletettu opettaja oli purkanut hiusammattilaiselle mieltään. Hän oli ilmeisesti epäillyt, etteivät opiskelijat opiskelisi kunnolla, kun heille annettiin itsenäisiäkin tehtäviä (?!). Yritin jollain tavalla selittää hiusammattilaiselleni mitä opiskelu nyt ylipäätään tarkoitti, mutta tämä taisi olla hänelle aivan vieras konsepti. Hän tivasi, että tehdäänkö tentit koneella vai paperilla, ilmeisesti koneella tehnyt olivat jotain ihan huijausta. Ihan viimeksi lähtiessäni hän kysyi halveksivasti, että "oliko minulla vapaapäivä" - oli muistaakseni tenttiviikko ja olin varannut ajan arkiaamuun. Lukuhommaahan minulla oli sen verran, että oli ihan tenttikirja mukana + luettavaa pitkälle iltaan. Kerroin tästä, johon hän tokaisi ylimielisesti, että "voisihan tuollaista pienenä iltapuhteena lukea".

Eli en tosiaan palannut. Tarkoitukseni oli tehdä hänestä valitus, mutta ne opiskelukiireet tosiaan veivät silloin aikani. Näin jälkikäteen voin vain ihmetellä: hän ei ollut ns.palkkatyössä vaan ko. paikassa kampaajat olivat itsenäisiä yrittäjiä. Ei olisi pitänyt olla varaa kettuilla asiakkaille. Ei hän varmaan niin typerä ollut, että olisi olettanut minun vielä palaavan. Toinen asia mikä minua hämmentää uudelleen ja uudelleen: Miten voi ventovieraan ihmisen asiat kiinnostaa ja liikuttaa noin paljon? Nykyään kampaajat ja kosmetologit menevät välittömästi vaihtoon, jos osoittavat pienempiäkin merkkejä siitä, että henkilö.koht. asiani kiinnostavat. Ihan perus asiakaspalvelutaitoja on osata käydä kevyttä keskustelua ilman, että alkaa udella mitään sekä tunnistaa tilanne, jossa asiakas ei halua puhua mitään.

Vierailija
4660/4975 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki Sastamalassa ja lähikunnissa valmistetut tuotteet ollu jo vuoden boikotissa.Kiitokset A.S.