Millä perusteella olet lopettanut kokonaan asioinnin jossakin kaupassa, ravintolassa, kampaamossa tms.?
Onko jokin yksittäinen umpisurkea asiakaskokemus johtanut siihen vai muut syyt?
Kommentit (4975)
Vierailija kirjoitti:
Käteisen käsittely maksaa kaupoille ja ravintoloille: kassanlasku iltaisin on työvoimakustannus, pankki ottaa tilityksistä maksun, samoin rahakuriiri joka hakee rahat panssariautolla. Myös maksupääte laite maksaa, samoin luottokortin maksuvälitys.
Te käteisestä narisevat vanhukset tervetuloa nykyaikaan. Arvatkaa minkä kustannuksen yrittäjä lopettaa koska on pakko?
Maksukortitkin maksavat. Korttiyhtiöt ottavat provikan joka ostoksesta. Käteinen tulee edullisemmaksi, jos vaan osaa sitä käsitellä eikä lähetä kolikoita joka ilta tilityspussissa pankkiin.
Lempolan Supermarket. En ole ikinä törmännyt vastaavaan missään. Todella töykeitä myyjiä jotka katsovat pahasti takaisin, kun ystävällisesti tervehtii. Lirkuttelevat kyllä niille jotka taivavat tuntea muuten tässä pikku kaupungissa. Kauppiasta ei kiinnosta.
Vain Lohjalla on näin incel piirit. Tai on niitä varmaan muuallakin, mutta en ole törmännyt vaikka monessa paikassa asunut. N42.
En mene Suomessa uudelleen ravintolaan tai liikkeeseen, jossa palvelua saa vain englanniksi eikä edes yritetä palvella suomeksi.
En mene paikkoihin, missä henkilökunta vetää röökiä etuovella, tai jos näen/haistan yleensäkään heidän työaikana tupakoivan. Nykypäivänä työpaikkojen tulee olla savuttomia. Hyi h...!
Vierailija kirjoitti:
Kun menet ja pääset vihdoin kampaajalle... ja siellä odottaakin mykkäkoulua pitävä hapan naama tai tiuskija, kovakourainen, määräilevä tai muuten vain asiaton roiskija ja sille pitäis viel maksaa..., ni en taaatusti mene enää siihen tuoliin ja tilaan :o YÖK!
Muistan hiljattain myös yhden leipomon Turus, josta tilasin merkkipaalu kakun, ekaa kertaa elämässäni muuten...Ni maksaessani oli yks nyrpeimmästä kassatädistä ikinä !!! Onneks kakun takahuoneesta hakija oli ihana asiakaspalvelija tyyppi :)
En koskaan enää mene siihen leipomomyymälään ja aina kun kuulen ketjun nimen tulee mieleen tuo ikävä tapaus...
Oikeasti harvassa ovat ihanat asiakaspalvelijat, ainakin Suomessa. Ihan perus ok löytyy toki enemmän ja sit on näitä asennevammaisia, joille olet vain joku häiriötekijä...746
Onko sinulla kaikki hyvin?
Vierailija kirjoitti:
Joissakin ravintoloissa yksin saapuva nainen jää täysin huomaamatta. Tarjoilijan huomiota joutuu erikseen pyytelemään, myöhemmin tulleet saavat annoksensa aiemmin. Turha mennä toiste.
Minullekin kävi kerran näin. Iso ravintola oli aivan tyhjä ja oli arkipäivä ja tavallinen lounasaika. Minut, yksinäisen naisen, laitettiin istumaan ahtaaseen pilttuuseen pikkuruisen pöydän ääreen jonnekin vessan viereen selkä ikkunaan päin. Niitä ikkunapöytiä haluttiin varmaan säästää isommille ja miehekkäämmille seurueille, joita ei tullutkaan koko sinä aikana. Lähdin tyhjyyttään kumisevasta ravintolasta ja päätin, ettei sinne enää ikinä edes isossa seurueessa.
Vierailija kirjoitti:
Tapani Mäkelän mainosten takia ei voi käydä enää s- kaupoissa.
Kuka on Tapani Mäkelä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopetin Finlaysonin ostamisen kun se toimari alkoi himohomottaa, tuli Tomppa of Finland -kuosit jne.
Mua ei nuo Tomppa-jutut haittaa mutta tämä äskettäin Hesarin etusivulla ollut F:n mainos, irvikuva eräästä kuuluisasta maalauksesta jossa tällä kertaa "Jeesuksena" istui ruskea tyttö (joka jokin aika sitten kiusasi kansallisaarrettamme V.altaojaa TV.ssä). En ihan helpolla vedä hernettä nenään mutta nyt raja ylittyi. Jos joku ymmärsi tämän mainoksen pointin niin saa selittää. Olen ostanut Finlaysonin tuotteita pian 40 vuotta mutta nyt riittää!
Siis mikä tää juttu on? Mulla mennyt ihan ohi, yritin googlettaa mutten löytänyt mitään. Kertokaa joku?
Kyseessä Finlaysonin parin vuoden takainen naisten päivän kamppis. Löytyy hakusanoilla "Renaz Ebrahimi" ja "Finlayson." Ebrahimi oli taannoin jossain keskusteluohjelmassa ja kun hänelle selitettiin sitä, miten esim. n-sanaa voi käyttää ns. korrektisti riippuen kontektista, hän otti aivan itseensä ja vouhotti turvattomasta tilasta jne. Se oli ihan ihmeellinen ylilyönti häneltä.
(Finlayson varmaan yritti herätellä tunteita käyttämällä Viimeistä Ehtoollista kuvituksensa inspiraationa. En nyt itse osaa tuosta niin suuttua, mutta kukin tyylillään ja ymmärrän ettei kaikille maistunut.)
Urjalan makeistukun ylilyönti koskien hallituksen toimia. Nimesivät halveksuvasti karkkisekoituksen, ja kuvauksessa oli kunnon avautuminen oikeistoa kohtaan.
En ole poliittisesti oikealla, mutta en halua miettiä politiikkaa kun ostan karkkia. Myöskään nimittely ja vastakkainasettelu eivät palvele ketään.
Viimeksi kun näin paikasta kuvia, sateenkaarilipuilla oli koristeltu pihalla oleva kontti...
En käy enää Verkkokaupassa sen jälkeen kun alkoivat vaatia korttimaksua yli 200 euron ostoksista.
Vierailija kirjoitti:
En mene Suomessa uudelleen ravintolaan tai liikkeeseen, jossa palvelua saa vain englanniksi eikä edes yritetä palvella suomeksi.
Tätä englantia tuntuu olevan joka paikassa kukaan puhu juurikaan suomea ja sit näille pitämään vaan englanniksi puhua takaisin koska eivät ole 5 vuoden maassaolon jälkeenkään oppineet edes välttävää suomea.
Kun olin Intiimituotteiden osastolla etsimässä hiivalääkettä, ja miesfarmaseutti kiiruhti kysymään "voinko olla avuksi", teki mieli sanoa kyllä, mene pois. Mutta sen sijaan lopetin siinä apteekissa käymisen.
Paikallisen kauppakeskuksen edullinen parturi/kampaamo oli ennen vakiokampaamoni. Kerran sitten koetin maksaa käyntini niin kampaaja osoitti tiskille ilmestynyttä kylttiä "emme hyväksy käteistä". Suututti,kun olin varta vasten nostanut kampaamorahan.
Mulla on ripsipidennykset. Kävin samassa paikassa vuosia ja sama tekiä. Puoli vuotta sitten ripset putoilivat jo viikko laiton jälkeen, tätä muutama kerta ja vaihdoin tekijää. Käytti myös aikaa selvästi vähemmän. Lopetin palvelun käytön koska laatu heikkeni.
Eräs suosittu lounaspaikka ja ravintola Turussa Aurajoen rannassa, jossa törkeä ja huono asiakaspalvelu. Kassalla tahallaan ignoorataan tai tiuskitaan no mitä otat?-tyyliin. Lisäksi pyysin annoksen ilman yhtä ainesosaa jonka saa helposti jätettyä pois koska tulee annoksen päälle ja jolle olen allerginen ja toivat 2 kertaa annoksen tällä ainesosalla ennen kuin sain mitä pyysin. Eräs miestarjoilija oikein heitti lautasen pöydälle ja kääntyi kannoillaan. Ala-arvoista palvelua.
Lisäksi pari kampaamoa jossa ilkeitä kommentteja hiuksista onpa nämä kuivat, kannattaisi hoitaa paremmin ja outoa utelua parisuhteesta (?!)
Vierailija kirjoitti:
Urjalan makeistukun ylilyönti koskien hallituksen toimia. Nimesivät halveksuvasti karkkisekoituksen, ja kuvauksessa oli kunnon avautuminen oikeistoa kohtaan.
En ole poliittisesti oikealla, mutta en halua miettiä politiikkaa kun ostan karkkia. Myöskään nimittely ja vastakkainasettelu eivät palvele ketään.
Viimeksi kun näin paikasta kuvia, sateenkaarilipuilla oli koristeltu pihalla oleva kontti...
Kävin tuolla kerran kun teki vain muutaman kymmenen kilometrin lenkin ohikulkureitilleni. Olin kuullut paljon hyvää paikasta ja etukäteen googlailin että mitä kaikkea sieltä ostankaan. No eihän siellä mikään ollut halpaa, ne halvat jutut koskivat vain nettitilauksia, ei saanut siis samaan hintaan kaupasta. Silloin päätin että pitäkää tunkkinne, ostan vähät karkkipussit ihan muualta. Enkä tarvi mausteitakaan kilon paketeissa kun nekin vanhentuvat kotikokkaajalla nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ripsipidennykset. Kävin samassa paikassa vuosia ja sama tekiä. Puoli vuotta sitten ripset putoilivat jo viikko laiton jälkeen, tätä muutama kerta ja vaihdoin tekijää. Käytti myös aikaa selvästi vähemmän. Lopetin palvelun käytön koska laatu heikkeni.
Mulla oli sama. Ensin ainakin vuoden oli ihan ok työnlaatu, mutta sitten jotain tapahtui ja aina jo viikon päästä alkoi olla ihan harvat ripset. Ihan turha sellaisesta on maksaa, mielestäni ripsien kuuluisi kestää normaalia elämää kolmisen viikkoa. En ehtinyt lopettaa kun tekijä itse lopetti :)
Vältän yhtä ainoaa kassaa Prismassa, koska tämä naishenkilö on ollut joka kerta erikoisen tyly töksäyttelijä. Valitusta en sentään viitsi tehdä, mutta kierrän kaukaa.
Lastentarvike.
Käsiraha kelpasi, mutta (tilattavaa) tuotetta ei lupauksista huolimatta koskaan saatu. Kaupan suostuivat purkamaan, mutta enpä ole sinne sen koommin kantanut rahojani euroakaan. Harmi heille, sain neljä lasta, joiden kamppeet ostettiin muualta, nuorinkin tosin nyt jo koulussa.
Telia Luuria mä metsästän -mainokset raivostuttavat niin paljon, että vaihdoin palveluntarjoajaa.