Millä perusteella olet lopettanut kokonaan asioinnin jossakin kaupassa, ravintolassa, kampaamossa tms.?
Onko jokin yksittäinen umpisurkea asiakaskokemus johtanut siihen vai muut syyt?
Kommentit (4975)
En mene liikkeisiin, joihin pääsee koirat. Olin asioilla ruokakaupassa ja siellä oli ISO koira kaljun riikkapurran näköisen naisen kanssa. Ensin koira murisi ohi meneville lapsille. Sanoin myyjälle, joka ei voinut vähempää välittää. Sitten koira meni itsekseen hyllyjen väliin ja kusta lorotteli valtavan lammikon kaupan lattialle ja alahyllylle tuotteiden päälle! Siinä vaiheessa jätin kärryt ja painelin ulos. Ikinä en mene kyseiseen kauppaan enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mene Suomessa uudelleen ravintolaan tai liikkeeseen, jossa palvelua saa vain englanniksi eikä edes yritetä palvella suomeksi.
Tätä englantia tuntuu olevan joka paikassa kukaan puhu juurikaan suomea ja sit näille pitämään vaan englanniksi puhua takaisin koska eivät ole 5 vuoden maassaolon jälkeenkään oppineet edes välttävää suomea.
Se on kumma miten pitsapaikan ja kiinalaisravintolan henkilöstö oppii hetkessä suomea, ja sitten jossain irkkubaarissa ei opita millään.
Eräs Tampereen seudun eläinlääkäriasema (ei Evidensia kuitenkaan). Olen käynyt koiran kanssa 3-4 kertaa, yleensä syynä on ollut hyvin saatavilla olevat ajat ja kohtuulliset hinnat. Asiakaspalvelu on töykeää ja lyhytsanaista, asiakkaana tuntee olevansa pelkkä riesa. Heidän sivuillaan kehutaan kuinka he panostavat asiakaspalveluun ja asiakkailta on kehuvia kommentteja, mutta itse en siellä ole kertaakaan saanut sellaista palvelua. En tiedä ketkä sitä saavat? En käy enää. Maksan mieluummin kalliimman hinnan jossain muualla, jos saan kunnollista palvelua.
Vierailija kirjoitti:
En mene Suomessa uudelleen ravintolaan tai liikkeeseen, jossa palvelua saa vain englanniksi eikä edes yritetä palvella suomeksi.
Tämä tosiaan ärsyttää. Itse osaan ihan hyvin englantia, joten ei ole siitä kiinni, mutta kaikki suinkaan eivät osaa ja muutenkin typerää, jos kotimaassaan pitää ravintolassa käyttää vierasta kieltä! Ilmeisesti Helsingissä enemmänkin, ainakin tässä pari kk sitten Triplan joku ravintola oli tällainen. Tarjoilija tokaisi tympeästi, että "english only" kun aloin tilata suomeksi.
Oli muuten ihan hyvä kampaaja, mutta mokaili ajanvarausten kanssa niin monesti, että viimeisen tuplabuukkauksen jälkeen en enää mennyt.
A. Leikata voi tukkansa itse. Kampaamot myös haisee, käy henkeen
B. Vaatteet ostan verkkokaupasta Zalando tai Sellpy. Saa valita rauhassa.
C. Persukannattajan pitämä liike tms
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä tosiaan ärsyttää. Itse osaan ihan hyvin englantia, joten ei ole siitä kiinni, mutta kaikki suinkaan eivät osaa ja muutenkin typerää, jos kotimaassaan pitää ravintolassa käyttää vierasta kieltä! Ilmeisesti Helsingissä enemmänkin, ainakin tässä pari kk sitten Triplan joku ravintola oli tällainen. Tarjoilija tokaisi tympeästi, että "english only" kun aloin tilata suomeksi.
No jopa on ahdasta tuo mielentila. Härttinen sentään,
Vassarien pitämät kaupat jotka suoltavat omaa vihervassariagendaansa. En käytä sellaisla.
Aloin boikotoimaan yritystä kun kuulin yrittäjän olevan vihervassari. En kanna rahojani öyhöttäjille.
Vierailija kirjoitti:
Aloin boikotoimaan yritystä kun kuulin yrittäjän olevan vihervassari. En kanna rahojani öyhöttäjille.
Pitäisi varmaan tuoda asia itsekin vahvasti ilmi. Olen niin kyllästynyt asiakkaisiin jotka öyhöttävät ennakkoluulojaan ja loukkaavia mielipiteitään vastaanotolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hgin Vltava. Olimme tuttavaporukan kanssa istumassa iltaa. Osa söi, osa ei. Minä tilasin erään annoksen alkupalakoossa. Sain täysikokoisen annoksen, mistä huomautin. Tarjoilija tähän, "oletin, että tarkoitit normaalikokoa". Fiksu tarjoilija kuuntelee asiakasta, eikä oleta. Hyvästi Vltava. Eipä ne ruuat kummoisia ole, joten ei harmita hylätä tätä mestaa.
Kävin tuolla joskus reilu vuosi sitten (tai kaksi, en muista enää tarkkaa aikaa) ja maksoin käteisellä. Baarimikko heitti rahat kassaan lyömättä mitään koneeseen eikä edes kysynyt haluanko kuitin. Olin aikeissa vetää s-korttia bonusten toivossa maksupäätelaitteeseen mutta tyyppi sanoi ettei kannata koska alkoholista ei saa bonusta. Olisi pitänyt itse pyytää se kuitti mutta hämmennyin niin siinä tilanteessa.
Ei tietenkään alkoholista saa bonuksia. Et saa niitä Prismastakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koin tuon saman, en Triplan ravintolassa vaan baarissa toisaalla Helsingissä. Tiskin takana ollut henkilö katkaisi tyynesti tilauksen tekemiseni kypsyneellä ilmeellä ja huoh-äänensävyllä: "in english, please" ja katsoi kuin tolvanaa. Hämmentyneenä vaihdoin sitten kieltä, mutta oikeasti olisi pitänyt kävellä vaan pois. Ikinä en ole mennyt enää tuohon ravintolaan. Ravintolat voisivat laittaa jo oven ulkopuolelle "english only", jos suomenkieliset asiakkaat ovat ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vassarien pitämät kaupat jotka suoltavat omaa vihervassariagendaansa. En käytä sellaisla.
Eihän tällaisia ole 😂
Valmiin pöydän porukkaa, kunnes kasvavat. Niillä yli 30 vuotiailla onkin sitten jo diagnoosi tai useampi.
Kaikki puljut jotka kieltäytyvät ottamasta vastaan seteleitä ja kolikoita, menevät automaattisesti boikottiin.
Kahvilat joissa ei saa palvelua suomeksi! Tervehdin iloisesti "Hei!" ja aloin tehdä tilausta kun naama norsuveellä ollut myyjä tokaisi että "English please!" Koetin sitten sopertaa että " latte big to soijamilk and bun." Halusin siis soijalaten ja pullan mutta myyjä vai toisteli " Exuseme" ja lopulta ingoorasi minut täysin. Poistuin itku kurkussa ja nöyryytettynä mutta onneksi löysin sitten toisen,aivan ihanan kahvilan jossa suomenkieli kelpasi
Nostelen ketjua kommentoitavaksi.
Liikkeen omistajalla oli koira joka arvaamatta näykkäisi minua reidestä. Omistaja sanoi ettei koiralla ole enää asiaa liikkeeseen. Kuitenkin kun seuraavan kerran menin tähän erikoisliikkeeseen niin heti kun tervehdin niin koira ilmestyi näkyviin ja alkoi lähestyä, en ikinä enää mennyt sinne.
Paikallisessa Kotipizzassa lopetin asioinnin kun siellä pakattiin pizzoja tiskillä asiakkaiden edessä korona-aikana. Olin hakemassa omaa ja kun sitä pakattiin, tuli joku maskiton sylki lentäen selostamaan omaa tilaustaan siihen...
Ei voi kuin ihmetellä miten joillakin ei aivot toimineet yhtään korona-aikana, maskittomana ruokapaikkoihin missä toisten ruokia esillä... Toki Kotipizzallekin moitteita kun eivät hankkineet mitään suojaa siihen tiskille missä pakkasivat.
Tympeän ja ylimielisen palvelun takia. Yhden lähikaupan myyjillä ei ollut käsitystä siitä, mistä raha tulee ja kuka on asiakas.
Pizza/kebab-ravintolat ovat jääneet pois hygieniasyistä.
Kävin tuolla joskus reilu vuosi sitten (tai kaksi, en muista enää tarkkaa aikaa) ja maksoin käteisellä. Baarimikko heitti rahat kassaan lyömättä mitään koneeseen eikä edes kysynyt haluanko kuitin. Olin aikeissa vetää s-korttia bonusten toivossa maksupäätelaitteeseen mutta tyyppi sanoi ettei kannata koska alkoholista ei saa bonusta. Olisi pitänyt itse pyytää se kuitti mutta hämmennyin niin siinä tilanteessa.