Millä perusteella olet lopettanut kokonaan asioinnin jossakin kaupassa, ravintolassa, kampaamossa tms.?
Onko jokin yksittäinen umpisurkea asiakaskokemus johtanut siihen vai muut syyt?
Kommentit (4975)
Vierailija kirjoitti:
20 vuotta sitten unohdin perua ajan kampaajalle. Minusta se oli niin noloa, että en kehdannut mennä sinne enää.
Oli hyvä kampaaja ja tajusi minun hiusten luonnetta.
Olisi ollut sillä kertaa vain latvojen tasoitus, että ei mikään valtava rahallinen tappiokaan ollut.
Niin vaan voi joku asia hävettää, että ei meinaa päästä yli.
Mäkin unohdin kerran mennä varatulle ajalle ja hävetti, en halunnut vaihtaa kampaajaa joten vein hänelle suklaarasian kun menin paikanpäälle varaamaan uutta aikaa :D Hän sanoi ettei olisi tarvinut mutta kyllä mun tarvi
Tokmannilla en enää käy. Oksettaa se tavaramäärä, siivottomuus, asiakaspalvelu, vartijan kyttäys ja se että yhtään mikään tarjoushinta ei pidä paikkaansa ikinä. Lisäksi mainoksen tuotteita ei usein edes myymälässä ole yhtään kappaletta myytävänä. Verkkokauppa on Suomen surkein, tilttaa jatkuvasti, toimii hitaasti jos ollenkaan. Kasveista löytyy aina vähintään yhtä tuholaista, suurin osa on rutikuivia tai nuupahtaneita jo kaupassa. Kukaan ei niitä hoida. Raivostuttaa tuo bulkkeina ostaminen ja sitten kohdellaan niin huonosti että suurin osa menee jätteeksi. Inhottaa myös se että asiakkaat pudottaa tavaroita lattialle, talloo päältä kengillä ja ostoskärryillä.
Vierailija kirjoitti:
Äänestän jaloillani hyvin herkästi, jos saan huonoa palvelua. Paikallisessa S-Marketissa en ole käynyt varmaankaan neljään vuoteen luokattoman huonon ja epäasiallisen kohtelun vuoksi. Henkilö kassalla arvosteli kovaan ääneen ja ilkein sanakääntein meitä punalaputettuja -60% ruokia ostavia. Tapausta ihmettelivät muutkin jonossa olevat (köyhät) Laitoin kyllä paikalliselle osuusliikkeellekin ihan suoraan palautetta ja tarkan tilannekuvauksen sekä S-bonustililtä exceliin exportatun tarkan erittelyn, kuinka paljon olin edellisenä vuonna kyseiseen kauppaliikkeeseen kantanut rahaa. Keskitin silloin sinne ja summa oli tuhansia euroja. Sen jälkeen S-kortillani on ollut ostoja muista ryhmittymän liikkeistä yhteensä maksimissaan 20 euroa vuodessa
Miksi joku nillittää siitä että ostetaan punalapputuotteita? Ne laput lätkästään niihin juuri siksi että porukka ostaisi ne samana päivänä! Käsittämätöntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopetin Finlaysonin ostamisen kun se toimari alkoi himohomottaa, tuli Tomppa of Finland -kuosit jne.
Mua ei nuo Tomppa-jutut haittaa mutta tämä äskettäin Hesarin etusivulla ollut F:n mainos, irvikuva eräästä kuuluisasta maalauksesta jossa tällä kertaa "Jeesuksena" istui ruskea tyttö (joka jokin aika sitten kiusasi kansallisaarrettamme V.altaojaa TV.ssä). En ihan helpolla vedä hernettä nenään mutta nyt raja ylittyi. Jos joku ymmärsi tämän mainoksen pointin niin saa selittää. Olen ostanut Finlaysonin tuotteita pian 40 vuotta mutta nyt riittää!
Siis mikä tää juttu on? Mulla mennyt ihan ohi, yritin googlettaa mutten löytänyt mitään. Kertokaa joku?
En käy kaupoissa tai kahviloissa joissa voi maksaa käteisellä. Käteistä käyttävät vain köyhät joille ei myönnetä edes pankkikortteja ja köyhien valloittamassa kahvilassa en viihdy.
Aloin boikotoimaan yritystä kun kuulin yrittäjän olevan persu.En kanna rahojani riistäjille.
no on kyllä meno ruokakaupassa.., tai hiuksista, kun näytin lopulta aidosti rumalta.
Vierailija kirjoitti:
Hakaniemen hallin alakerrassa oleva sopparavintola. Eivät huoli käteistä ja ilmoittivat siitä vasta kassalla jonotuksen jälkeen. Eivätkä vastanneet reklamaatiosähköpostiin.
Näköjään haluavat valita asiakkaansa tällä perusteella.
Valtaosa ruokakauppojen myyjistä on opiskelijoita, varsinkin pk-seudulla. Ei heitä erityisemmin kiinnosta lämmin asiakaspalvelu tai mitä asiakkaat heistä ajattelevat. Olin tehnyt myyntityötä jo aiemmin mutta kun työskentelin s-ryhmän kaupoissa opiskeluaikoina, näkemykseni noista asiakkaista kyllä muuttui. Ehkä hekin voisivat vähän miettiä miten kohtelevat myyjiä.
en uskalla asioida s liikkeissä mainoksetkin osoitettu väri vikaisille tanelikin vielä nauraa asiakas omistajille. nyt kun loputkin nostava korottoman 100e pois 24000 on jo nostanut . s ketjulla kiima karkoittaa vanhat asiakkaansa matkii iittalaa. katsokaa tuloksia molemmat syöksyvät syyttelevät asiakkaitaan. heh he eihän s kuseta heh heh heh
Boikotoin jos virheestä ei oteta palautetta asiallisesti vastaan ja korvata asianmukaisesti. Esim jos valitan että ruoka oli syömäkelvotonta niin kauppa ei vastannut palautteeseen mitään ja pizzeria väitti vastaan. Hyvällä hyvityksellä saa uskollisen asiakkaan joka kertoo myös muille että homma toimii.
En asioi missään,missä ei oteta vastaan setelirahaa. Hävettää maksaa kortilla. Ihmisethän luulee,että se on sosiaalitoimiston avustuskortti. Seteleitä ei anna ilmaiseksi,kukaan toisille. Ne on pitänyt itse ansaita. Joko työllä tai yrittämisellä. Ja se persu,joka pitää kauppaa, yrittää itse ansaita elantonsa. Eikä laiskottele ja välttele tekemistä. Varroten vain kelagold rahoitusta,tai että paistetut kanansiivet,lentäisivät suoraan vih/vas suuhun.
Kohta pitää lopettaa Prismassa käynti kun huijaavat panttiautomaateilla.
Käteisen käsittely maksaa kaupoille ja ravintoloille: kassanlasku iltaisin on työvoimakustannus, pankki ottaa tilityksistä maksun, samoin rahakuriiri joka hakee rahat panssariautolla. Myös maksupääte laite maksaa, samoin luottokortin maksuvälitys.
Te käteisestä narisevat vanhukset tervetuloa nykyaikaan. Arvatkaa minkä kustannuksen yrittäjä lopettaa koska on pakko?
Kun menet ja pääset vihdoin kampaajalle... ja siellä odottaakin mykkäkoulua pitävä hapan naama tai tiuskija, kovakourainen, määräilevä tai muuten vain asiaton roiskija ja sille pitäis viel maksaa..., ni en taaatusti mene enää siihen tuoliin ja tilaan :o YÖK!
Muistan hiljattain myös yhden leipomon Turus, josta tilasin merkkipaalu kakun, ekaa kertaa elämässäni muuten...Ni maksaessani oli yks nyrpeimmästä kassatädistä ikinä !!! Onneks kakun takahuoneesta hakija oli ihana asiakaspalvelija tyyppi :)
En koskaan enää mene siihen leipomomyymälään ja aina kun kuulen ketjun nimen tulee mieleen tuo ikävä tapaus...
Oikeasti harvassa ovat ihanat asiakaspalvelijat, ainakin Suomessa. Ihan perus ok löytyy toki enemmän ja sit on näitä asennevammaisia, joille olet vain joku häiriötekijä...746
Lopetin asioimisen Alkossa vuonna 2014, jolloin lopetin alkoholin käytön.
Vierailija kirjoitti:
Me vaihdettiin pankkia, kun Danske Bankin miestyöntekijä sanoi, että naisen kannattaa pitää miehen kanssa yhteinen tili, että mies osaa hoitaa raha-asiat. No, olen korkeakoulutettu nainen, ei kyllä muuta tarvinnut, osaan todellakin raha-asiani hoitaa. Pankki vaihtui saman tien. Todella epäasiallista.
No sielläpä oli asenteellinen tyhmä työntekijä. Ihan yleisesti tunnettu tosiasia että mm naisten perustamat yritykset on taloudellisesti vakaammalla pohjalla. Itse olisin varmaan purskahtanut nauruun ja todennut "tämäpä olikin sitten tässä, kiitos ja näkemiin". Jos meillä olisi eksän kanssa toimittu noin, olisin ollut jo kymmeniä vuosia ulosotossa, vararikossa ja luottotiedoton. Sen sijaan eksästä päästyäni on oma asunto maksettu, lapsi koulutettu ja mukava summa säästössä.
Olin yhdessä remontoidussa hallimyymälässä Helsingissä ihailemassa värikkäitä korvakoruja. Päivittelin myyjälle, että voi kun on ihania, mutta kun on ennestään niin monet ja aina vaan ostelen lisää ja lopulta myyn niitä kirpparilla. Omistaja alkoi paasaamaan minulle, miten hän kuulee saman tarinan jokaikiseltä asiakkaalta ja on todella kyllästynyt siihen. Sanoin, että voisihan keskustelun jälkeen syntyä kaupatkin, omistaja totesi, että ei synny. Ei sitten. Ehkä olisi voinut syntyäkin, jos kohtaamisesta olisi jäänyt hyvä mieli ja juttu olisi kulkenut positiivisemmassa hengessä. Taitava myyjä olisi napannut tuosta ensimmäisestä lauseestani jonkun kivan kulman, mutta nyt tuo katkera saarna ei oikein uponnut. Enkä mene ikinä enää tuohon puotiin.
Vierailija kirjoitti:
En käy kaupoissa tai kahviloissa joissa voi maksaa käteisellä. Käteistä käyttävät vain köyhät joille ei myönnetä edes pankkikortteja ja köyhien valloittamassa kahvilassa en viihdy.
Hakisit apua. Onko tyhmempää kuultu.
Käytän käteistä jonkin verran. En ole köyhä ja kortit ovat myös käytössä.
Tietysti blokkaa jos menet päätäsi aukomaan. Minä lopetan seuraamisen jos jokin ei miellytä. Tarpeeksi moni kun sen tekee, viesti menee perille ilman suunsoittoakin.