Millä perusteella olet lopettanut kokonaan asioinnin jossakin kaupassa, ravintolassa, kampaamossa tms.?
Onko jokin yksittäinen umpisurkea asiakaskokemus johtanut siihen vai muut syyt?
Kommentit (4975)
CityMarket Pohjois-Karjalassa (L...) kassarouva pilaa kaupassa asioinnin mukavuuden.
Olin varannut tutulta kampaajalta todella aikaisessa vaiheessa tyttäreni lakkiaispäivälle peräkkäiset ensimmäiset aamuajat itselleni ja tyttärelleni. Minun kampausaikani pesuineen oli puolipitkiin hiuksiin, mutta tyttäreni kampausaika pidempi, koska hänelle piti tehdä kampaus pesuineen pitkiin hiuksiin yo-lakkiin sopivaksi.
Mennessäni lakkiaisaamuna kampaajalle päivän ensimmäisenä asiakkaana juuri ajoissa, istui kampaajatuolissa päivän tuleva tuntematon ylioppilas täysin keskeneräisessä kampauksessaan. Kampaajani mukaan kyseinen pitkätukkainen neito oli tullut reilusti myöhässä päivän ensimmäisenä asiakkaana. Tämä sai tietysti aikaan sen, että oma aikani viivästyi reilusti ja tietysti tyttärenikin aika minun jälkeeni viivästyi reilusti. Lopputuloksena oli se, että kun menin hakemaan tytärtäni kampaamosta, oli tyttäreni kampaus keskeneräinen. Jouduin sanomaan kampaajalle todella napakasti ja varmasti vihaisestikin, että "pari minuuttia on aikaa ja sitten ulos täältä, että ehditään lakkiaisiin". Ajoimme tuli hännän alla koululle ja nippanappa tytär ehti lakitustilaisuuteensa. Kovassa kiireessä etsimme mieheni kanssa istumapaikkaa lukion salista.
Kyseinen kampaaja oli mukava vakikampaajani ja tunsi myös tyttäreni (kampaajan tytär kävi oman tyttäreni vetämässä harrastuskerhossa). Tämän tapahtuman jälkeen en astunut enää jalallanikaan kyseiseen kampaamoon. Olin sydänjuuriani myöten loukkaantunut kampaajalleni, jolta olin nimenomaan kiirettä välttääkseni tilannut kyseisen päivän ensimmäiset kampausajat pesuineen. Tuttu kampaajani oli itse laskenut kauanko kyseisiin kampauksiimme menee aikaa ja määritellyt mikä olisi hänelle hyvä aika aloittaa kampaustemme tekeminen. Oli sitten mennyt myöhemmin ottamaan meitä ennen uuden asiakkaan kyseiselle päivälle. Tälle ei kyennyt toteamaan, että hän ei voi enää saada haluamaansa kampausta pitkiin hiuksiinsa reilun myöhästymisensä vuoksi.
Sinänsä tietysti ok minulle, jos kampaajani olisi ottanut vaikka kymmenen asiakasta ennen tytärtäni ja minua. Mutta se meni yli ymmärrykseni, että kampaaja ei kyennyt vetämään rajoja myöhästyneelle asiakkaalleen ja tämä kostautui pahasti muille asiakkaille, eli tyttärelleni ja minulle.
Kampaamo: Mies kampaaja oli ihan tolkuttoman hidas, vaikutti dementoituneelta, kävi röökillä useita kertoja kesken - eikä siis mitenkään värin vaikuttaessa vaan kesken esim. hiusten leikkuun tai föönäyksen. Lisäksi kesken föönäyksen hän kävi vessassa vetämässä käteen. Käteenvedon jälkeen hän söi lounaan. Hiuksista tuli lopulta ihan ok:t, mutta värjäämiseen, leikkaukseen ja fööniin meni 8,5 tuntia...
Puunpolttomyönteinen omistaja, tai ei aja sähköautolla tai omistaa koiria.
Parturi-kampaamo. Hiuksia (semmoista millin mittaista pikkukarvaa) kaikkialla, eivät ilmeisesti koskaan tee mitään suursiivousta minkä muut parturit tekee päivittäin/viikoittain.
Ei se parturi-kampaaja ole vaikea ammatti. Hyville asiallisille on pitkät jonot. Mutta jos luonne on sellainen, että pitää tiuskia asiakkaalle, on se sitten vaikeaa. Kävin kerran yhdellä tällaisella joka tiuski, en mennyt toiste.
Vierailija kirjoitti:
Kukkakauppa, jossa 3v. lapselleni huudettiin, kun hän katsoi myymälän puolella alahyllyllä olleita koreja. Siis muovisia tyhjiä koreja. Katsoi, ei heitellyt ympäriinsä.
Omistaja tulee huutamaan metrin päähän että IRTI NIISTÄ. Poistutaan välittömästi tuulikaappiin ja sopertelee perään "anteeksi, kun hän on tottunut että pitää huutaa napakasti koirilleen".
En astu jalallanikaan enää tuohon kukkakauppaan eikä astu moni muukaan perheellinen. Onneksi tällä kylällä on kolme muutakin kukkakauppaa ja puutarhat päälle.
Ootpa pikkumainen. Hän kuitenkin pyysi anteeksi. No, tuskin kaipaakaan pikkulapsia kauppaansa.
kaikki liikkeet ja kahvilat joissa on häikäisevä, kirkas valaistus.
Olen koirapelkoisena lopettanut saman tien asioinnin paikoissa, joihin on alettu sallia koirien tuonti: kampaamo, apteekki, K-Market, sisustusliike, vaatekauppa, kirjasto, pizzeria, ravintola. Onneksi asun Helsingissä ja valinnan vapautta löytyy. En ymmärrä miksi koiran on oltava mukana kaikkialla. Vaihdoin työpaikkaa kun moni alkoi tuoda työpäivän ajaksi koiran mukanaan.
Boikotoin kaikkia jotka mainostaa paljon. Se kertoo että hinnoissa on paljon ilmaa ts. markkinointikuluja. Mainokset on pääasiassa ärsyttäviä, enkä halua rahoittaa niitä.
Normal - täällä tuo kauppa on sellainen että sen joka ikinen nurkka pitää kiertää ennen kuin pääsee kassalle, perustelivat sitä osto kokemuksen maksimoinnilla. Kulje sitten siellä ahtaassa mutkittelevassa kaupassa kyynärkeppien kanssa... Ei enää koskaan ikinään.
Ei ole pikkumaista, jos asiakaspalvelija huutaa asiakkaille, en varmasti mene kyseiseen paikkaan.
Huono asiakaspalvelukokemus karkottaa asiakkaan tehokkaasti.
Tämä vaikuttaa aina negatiivisesti ja asiakas päättelee siitä paljon ko. yrityksen asenteista, vaikka kysymyksessä olisikin vain yksittäisen asiakaspalvelijan osaamattomuus.
Omassa työssäni perehdytän uusia työntekijöitä mm. asiakaspalveluun, joten kiinnitän aina huomiota sekä hyvään että huonoon palveluun. Molempia saatan käyttää esimerkkeinä koulutuksessa.
Nykyisin moni yritys kysyy asioinnin jälkeen arvostelua palvelunsa laadusta ja jos voi jättää sanallisen perustelun, laitan aina asiakaspalvelun ensimmäiseksi.
Jos pelkkä tasapitkien hiusten tasaus maksaa yhdessä kampaamossa 38 Eur, ja toisessa 15 Eur. Työn jälki ja palvelu kummassakin ok. Ei liene vaikeaa arvata, kummassa lopetin käymisen.
Vierailija kirjoitti:
Mennessäni lakkiaisaamuna kampaajalle päivän ensimmäisenä asiakkaana juuri ajoissa, istui kampaajatuolissa päivän tuleva tuntematon ylioppilas täysin keskeneräisessä kampauksessaan. Kampaajani mukaan kyseinen pitkätukkainen neito oli tullut reilusti myöhässä päivän ensimmäisenä asiakkaana. Tämä sai tietysti aikaan sen, että oma aikani viivästyi reilusti ja tietysti tyttärenikin aika minun jälkeeni viivästyi reilusti. Lopputuloksena oli se, että kun menin hakemaan tytärtäni kampaamosta, oli tyttäreni kampaus keskeneräinen. Jouduin sanomaan kampaajalle todella napakasti ja varmasti vihaisestikin, että "
Samanlainen kokemus. Kampaaja myös kälätti koko ajan edellisen asiakkaan kanssa ja toimi tosi hitaasti, vaikka pitkä työkokemus takana. Mitään pahoitteluja ei tullut omaa vuoroa odotellessa.
Oliko k-rauta.. myyjät katoo heti ku astuu myymälään..ainakin täällä pohjoisella pirkanmaalla..pahin oli muoviputkitehdas jolla myös on ilmeisesti myyntiä myös tehtaalta. Bongasin paikan mutta en mene toiste..oli tunne että vittuako tänne tuut kyseleen..mene rautakauppaan..olis pitäny ennakkoon tilata mutta ku en ihan varma ollu minkälaisen tuotteen tarviin..
Lidlissä en enää käy bonusjärjestelmän takia. Toinen on Kotipizza, joita pyörittävät nykyisin lähinnä ulkomaalaiset. Jos haluan ns. karvakäsipitsaa, niin paikkoja kyllä löytyy. Kotipizzalta odotan jotain erilaista.
Vierailija kirjoitti:
kaupassa.kassa aina kyttäili ja puhui niihin mikrofooneihin aina musta jotain kun toinen kassa kääntyi aina katsomaan mua. tämä siis tällä stadissa, on se kumma kun ei saa edes kaupassa käydä rauhassa.
Luulen että kuvittelit vain. Hanki apua.
Yksittäisessä rautakaupassa.
palvelu surkeaa, ja henkilökunta unohti ilmoittaa siitä että tilaamani tuote viivästyy toimituksesta 2-3 viikkoa. Kyse oli kuitenkin ihan isommasta tilauksesta ja kauppasummasta, ei mistään ruuvilaatikon ostosta.