Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä perusteella olet lopettanut kokonaan asioinnin jossakin kaupassa, ravintolassa, kampaamossa tms.?

Vierailija
09.03.2018 |

Onko jokin yksittäinen umpisurkea asiakaskokemus johtanut siihen vai muut syyt?

Kommentit (4975)

Vierailija
4121/4975 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kärkkäisellä en käy ollenkaan.

Mitä ne on tehneet?

Vierailija
4122/4975 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hairstorella. Kävin kerran värjäyttämässä juurikasvua ja samalla halusin siistiä latvat, ohje oli että kampaaja jättäisi niin paljon pituutta jäljelle että hiukset saa kiinni. Jossain vaiheessa havahduin siihen että hiuksia tippui aika paljon lattialle ja kun kysyin asiasta niin kampaaja tunnusti että oli unohtanut koko asian ja napsinut vähän ekstraakin. Tämän kanssa olisin voinut vielä elää mutta kun tyviväri oli väärää sävyä. Kampaaja oli aika lyhyt ja minä pitkä ja hän ei kuulemma ollut nähnyt sävyä kunnolla kun valot heijastivat tms. "Mutta koita pestä sitä vaan ahkerasti niin väri haalistuu."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4123/4975 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-ryhmän kauppoja ja ravintoloita välttelen. Käsittämätöntä kuinka hyvää tulosta tekevät osuuskaupat eivät muka pysty antamaan asiallisia täysipäiväisiä työsopimuksia työtä vailla oleville. Pelkkiä osa-aikaisia minimipalkka nuoria kauppojen henkilökunta heillä nykyisin. Eräskin tuttu nuori kertoi kesätyössä ollessaan mm. että työvuorot olivat aina 6t 55min, jottei työaikalain mukaista ruokataukoa tarvitse antaa (raja 7 tuntia). K-ryhmällä ja Lidlillä työskennelleiltä en ole ikinä kuullut yhtä typeriä juttuja kokemuksia kysellessä.

Lisäksi ihmetyttää minkä takia nuo Prismat ja S-marketit ovat jatkuvassa rempassa ja uudistuksessa. Laittaisivat ne löysät rahat välillä sitten vaikka ylimääräisinä bonuksina asiakasomistajille ja työntekijöille niin ei tarvis puolen vuoden välein ihmetellä mistähän se jugurttihylly tällä kertaa löytyy.

Vierailija
4124/4975 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona-aikana kävin eräässä kahvilassa, jossa vaan haikailtiin ulkomaalaisten turistien perään. Totesin, että kahvila ei näköjään ainakaan minun eurojani kaipaa, koska minun euroni ei ole näköjään saman arvoinen kuin ulkomaalaisen. 

Vierailija
4125/4975 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun suosikkipubiini tuli karaoke.

Tämä tapahtui jo ysärin alussa.

Vierailija
4126/4975 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tavaratalossa sähläämässä itsepalvelukassan puolella oikein urakalla. Melkein jo päätin, etten sitten enää ikinä kehtaakaan koko kauppaan mennä uudestaan. Mutta kyl mä kehtaan. Olen häpeämätön.

Vierailija
4127/4975 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia sitten olin vaateostoksilla pienessä puodissa, kun sovituskoppiini ryntää nainen (ei ollut lukittavaa ovea) ja alkaa penkoa ja nostella tavaroitani siinä kopissa kuin jotain etsien. Hämilläni tuijotan puolipukeissa hänen touhuaan kopissani ja tajusin, että jotain häneltä on varmaankin jäänyt siihen sovituskoppiin. Nainen lähti mitään minulle sanomatta yhtä nopeasti kuin tulikin ja jäin hämilläni jatkamaan sovittamistani. Ja kun sitten tulen kopista itse, niin siitä juuri kuulenkin hänen puhuvan myyjälle, että hän on hukannut jonnekin lompakkonsa. Ilmeisesti ollut juuri siinä kopissa kuin minäkin. Menin kassalle maksamaan ostokseni. Myyjä ja nainen olivat epäluuloisen näköisiä minua kohtaan, olinhan juuri siitä kopista tullut ulos, mihin nainen oli lompakkonsa muistanut jättäneensä. Mutta en se minä ollut! Pahinta oli, että myyjä tunsi minut ulkonäöltä. En kehdannut vuosikausiin mennä siihen putiikkiin, vakka olin syytön. Luulin, etten ikinä enää mene sinne. Mutta lopulta menin. Kerran ostin sieltä hanskat, jotka sitten lähes samantien varastettiin minulta, jolloin hain uudet tilalle. Kerroin myyjällekin, että oli niin hyvät hanskat, että kelpasivat varkaillekin. Varkausteema siis jatkui tämän putiikin kohdalla taas kerran. Myyjäkin oli sama. Kyllä elämä on joskus outoa ja noloa. Mutta monesta selviää ajalla ja huumorilla.

Vierailija
4128/4975 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopetin Lumene ihonhoitotuotteiden ja kosmetiikan ostamisen kun ottivat tummaihoisen mainostamaan pohjoisen vaaleaa ja kuulasta kauneutta. Yli 30 vuotta käytin.

Samoin. Kenellehän ne Lumenen tuotteet onkaan nykyään tarkoitettu?

Suomalainen Lumene jonka raaka-aineet on suomalaisesta luonnosta ja joku tumma mainostamassa.Boikottiin meni .

Et sitten ole tietoinen, että on myös ruskeaihoisia suomalaisia :O

Suomalaiset ovat valkoihoisia. Tummaihoinen ei ole suomalainen, vaikka olisikin saanut suomen kansalaisuuden. En mäkään turkkilaiseksi muutu, vaikka saisinkin kyseisen maan kansalaisuuden.

Saamelaiset ovat tietääkseni tämän maankolkan alkuperäiskansaa. Nykysuomalaiset tulivat Venäjältä. On turha luulla, että suomalaisten esi-isät olisivat Suomesta kotoisin. Maamme ikäkin on hyvänen aika sentään vain reilu 100-v.

Vierailija
4129/4975 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopetin Lumene ihonhoitotuotteiden ja kosmetiikan ostamisen kun ottivat tummaihoisen mainostamaan pohjoisen vaaleaa ja kuulasta kauneutta. Yli 30 vuotta käytin.

Suomalainen Lumene jonka raaka-aineet on suomalaisesta luonnosta ja joku tumma mainostamassa.Boikottiin meni .

Suomalaiset ovat valkoihoisia. Tummaihoinen ei ole suomalainen, vaikka olisikin saanut suomen kansalaisuuden. En mäkään turkkilaiseksi muutu, vaikka saisinkin kyseisen maan kansalaisuuden.

"Tummaihoinen ei ole suomalainen"...

Tämmöisen luulon takia kahta paljasjalkasuomalaista sukulaistani on haukuttu rasistisilla nimityksillä, toista mutak*ksi, toista mustal*ksi, kun pöllöt kanssasuomalaiset eivät ole erottaneet tummaa paljasjalkasuomalaista ja ulkomaalaistaustaista toisistaan. Oikeasti!!! Ja olen tutkinut sukujuuriamme 1600-luvun lopulle asti. Samalla seudulla on sukumme asunut koko ajan kuin tänäkin päivänä ja olleet sukunimeltään perinteisiä talonpoikaistyylisiä "sen-ja-sen-poikia".

Vierailija
4130/4975 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutimme Helsinkiin ihan ok alueelle. Ajattelin, että olisi mukavaa käydä läheisessä Kebabbi mestassa kaljalla ja kebabilla silloin tällöin.  Siinä sitten yhden käynnin jälkeen oli ruokamyrkytys päällä, niin eipä ole ihan kauheasti kiinnostanut käydä uudelleen.

Vierailija
4131/4975 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kärkkäisellä en asioi eettisistä syistä.

Mistä syistä sitten?

Vierailija
4132/4975 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minkäs maalainen sitä muka sitten on jos on syntynyt Suomessa, saanut Suomen kansalaisuuden siinä syntyessään, puhuu suomea äidinkielenään jne?

Vierailija
4133/4975 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Restelin paikat ovat boikotissa koska en kasvata punapääomaa.

Vierailija
4134/4975 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi lopetin asioimisen yhdessä Amican lounasravintolassa viime viikolla. Siellä on yleensä aina tullut ruokalistaan jotain muutoksia eivätkä heidän omat lappusensa pysy asian perässä. Ravintola vaihtui Amicaksi muutama vuosi sitten, sitä ennen ei ollut ongelmia. Tuolla käy lähinnä toimistotyöntekijöitä ja terkkarin väkeä.

Nyt sitten ensin oli kermaperunat nähtävästi vaihtuneet paistettuihin perunoihin. No hyvä, otin sitten niitä. No, seuraavaksi oli joku tyhjä laari, mutta näkyi onneksi kuitenkin olevan vielä viereisessä jotain lihapaloja kastikkeessa ja kauhoin sitten niitä kuten yläpuolella olleessa lapussa luki 2 - 3 kpl. Tämä oli jo ihan kassan vieressä ja kassa tuijotti minua siinä metrin päästä, muttei sanonut mitään.

Mitäs sitten, kun otan pankkikorttini esiin? Minut kuulustellaan hyvin töykeään sävyyn, että kuinkas monta lihapalaa nyt sitten olen ottanut ja kun kerroin, niin ilmoitettiin, että juuri tätä lajia lihaa ei olisikaan saanut ottaa kuin yhden ja nyt sitten pitää maksaa ylimääräisistä. Kun ihmettelin asiaa, niin vedottiin siihen, että jossain vähän etäämmällä oli toinen lappu, jossa oli sen toisen lihan kappalerajoitus. Se 2 - 3 kpl oli jo loppunut... Kyseessä ei todellakaan ollut mikään silmin nähtävä ero tyyliin grillimakkara tai kanankoipi.

Ihan sama muuten, mutta tuo kassalla seisova kääpä on ottanut minua päähän ennenkin. En ole tosin ennen "varastanut" heidän lihojaan, vaan yleensä tuolla on aina jokin lopussa ja käsketään odottamaan ehkä seuraavat puoli tuntia. Ikinä ei pahoitella mitään. Nytkin normaali kassamyyjä olisi jotenkin pehmentänyt ja valitellut, että voi kun vahingossa sitä ja tätä. Turha toivo tuolla.

Ei lounasravintola ole mikään alakoulun ruokala, jossa pitäisi jonkun vääpelin pitää kaikille kuria. Aikuisten ihmisten maailmassa maksavat asiakkaat ihan oikeasti odottavat kohteliasta käytöstä. Ehkä jopa sitä, ette ylipäätään joku kyttää, ottaako ihminen lautaselleen yhden vai kaksi palaa jotain kastikkeessa lilluvaa lihakönttiä.

Vierailija
4135/4975 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärkkäisellä en asioi koskaan, enkä ole asioinut. Itselläni päinvastainen arvomaailma kuin Kärkkäisellä.

Vierailija
4136/4975 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joissakin ravintoloissa yksin saapuva nainen jää täysin huomaamatta. Tarjoilijan huomiota joutuu erikseen pyytelemään, myöhemmin tulleet saavat annoksensa aiemmin. Turha mennä toiste.

Menin kerran yksin lounaalle ravintolaan Töölöntorin nurkalle. Minut ohjattiin täysin tyhjässä ravintolasalissa, jossa oli isot ikkunat ja kaikki, jonkinlaiseen yhdelle hengelle rakennettuun ahtaaseen pilttuuseen seinän viereen, katse seinään päin. Oli nälkä enkä silloin jaksanut mennä muualle, mutta jäi paha mieli. Sinne en enää vie itseäni enkä isompaakaan seuruetta edes vuosien jälkeen. Aina tulee mieleen tämä käynti. 

Vierailija
4137/4975 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saamelaiset ovat tietääkseni tämän maankolkan alkuperäiskansaa. Nykysuomalaiset tulivat Venäjältä. On turha luulla, että suomalaisten esi-isät olisivat Suomesta kotoisin. Maamme ikäkin on hyvänen aika sentään vain reilu 100-v.

Kyllä "nyky"suomalaiset ovat vähän kauemmin tällä suomenniemellä asustaneet kuin 100v.

Saamelaisetkin ovat jostain tulleet, eikä ole mitenkään varmaa, että he olisivat aivan ensimmäiset ihmiset, jotka tänne olisivat tulleet.

Vierailija
4138/4975 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joissakin ravintoloissa yksin saapuva nainen jää täysin huomaamatta. Tarjoilijan huomiota joutuu erikseen pyytelemään, myöhemmin tulleet saavat annoksensa aiemmin. Turha mennä toiste.

Menin kerran yksin lounaalle ravintolaan Töölöntorin nurkalle. Minut ohjattiin täysin tyhjässä ravintolasalissa, jossa oli isot ikkunat ja kaikki, jonkinlaiseen yhdelle hengelle rakennettuun ahtaaseen pilttuuseen seinän viereen, katse seinään päin. Oli nälkä enkä silloin jaksanut mennä muualle, mutta jäi paha mieli. Sinne en enää vie itseäni enkä isompaakaan seuruetta edes vuosien jälkeen. Aina tulee mieleen tämä käynti. 

Itse olen kääntynyt useamman ravintolan ovelta,kun ei vaan tulla palvelemaan yksinsaapuvaa naista, ja mun jälkeen tulevat palvellaan ensin,yleensä lapsiperheet,pariskunnat tms. Tulipa todistettua että meitä yksineläviä varsinkin meitä naisia pidetään jonain pohjasakkana jotka ei ansaitse yhtään mitään edes tuota ravintolailtaa.

Vierailija
4139/4975 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krimi

Vierailija
4140/4975 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintola Oliviaan en enää mene, koska henkilökunta ei osaa suomea ja ruokakin on melko huonoa.