Millä perusteella olet lopettanut kokonaan asioinnin jossakin kaupassa, ravintolassa, kampaamossa tms.?
Onko jokin yksittäinen umpisurkea asiakaskokemus johtanut siihen vai muut syyt?
Kommentit (4975)
Oli ilkeä kampaaja. Viisautta olisi olla hiljaa ja kuunnella, mieluummin kuin tökäsytellä mitä sylki suuhun tuo.
Kampaamosta minullakin huono kokemus, itse asiassa useammasta huonoja kun tarkemmin mietin ! Viimeisin oli kuitenkin aika ikävä. Pyysin luonnonvaaleisiin hiuksiini hieman raitoja kirkastamaan ilmettä. Kampaaja laittoi raitoja tosi paljon ja kaiken lisäksi piti tosi pitkän vaikutusajan. Hiuksista tuli erittäin vaaleat kun tarkoitus oli vain vähän kirkastaa. Pahinta oli että pitkät paksut hiukset ovat nyt tosi huonossa kunnossa :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopetin Lumene ihonhoitotuotteiden ja kosmetiikan ostamisen kun ottivat tummaihoisen mainostamaan pohjoisen vaaleaa ja kuulasta kauneutta. Yli 30 vuotta käytin.
Samoin. Kenellehän ne Lumenen tuotteet onkaan nykyään tarkoitettu?
Suomalainen Lumene jonka raaka-aineet on suomalaisesta luonnosta ja joku tumma mainostamassa.Boikottiin meni .
Et sitten ole tietoinen, että on myös ruskeaihoisia suomalaisia :O
Suomalaiset ovat valkoihoisia. Tummaihoinen ei ole suomalainen, vaikka olisikin saanut suomen kansalaisuuden. En mäkään turkkilaiseksi muutu, vaikka saisinkin kyseisen maan kansalaisuuden.
No minkäs maalainen sitä muka sitten on jos on syntynyt Suomessa, saanut Suomen kansalaisuuden siinä syntyessään, puhuu suomea äidinkielenään jne?
Joku on näköjään sitä mieltä, että Lumenen tuotteita saa käyttää vain vaaleaihoiset ja -hiuksiset suomalaiset...
Ja Suomessa mukamas ei ole rasismia?
Alkoi ärsyttämään kuin kesken hiustenleikkuun tms. oli tällä puheliaalla kampaajalla kavereita niin paljon että he tulivat moikkailemaan kesken päivän ja pitivät kunnon juttutuokioita minun odotellessani tuolilla että homma jatkuisi. Sitkeästi kävin samalla kampaajalla, mutta joka kerta sama homma toistui, ja alkoi vaan ärsyttämään. Hän oli muuten hyvä työssään, mutta kyllä kaverit pitäisi tavata työajan ulkopuolella, ei työpaikalla.
En lopettenut, mutta vähentänyt olen rovaniemen prismassa käymistä koska jonotuttavat aina maksimaalisesti. Avatessaan aikoinaan kehuivat, että ei enää jonotusta kun on joku 12 kassaa-
mutta saahan niitä kassoja olla vaikka 100, kun niissä ei ole myyjiä.
Jotenkin saavat aina mitoitettua kassamyyjien määrän niin, että joutuu jonottamaan prkeleesti!
Vierailija kirjoitti:
En lopettenut, mutta vähentänyt olen rovaniemen prismassa käymistä koska jonotuttavat aina maksimaalisesti. Avatessaan aikoinaan kehuivat, että ei enää jonotusta kun on joku 12 kassaa-
mutta saahan niitä kassoja olla vaikka 100, kun niissä ei ole myyjiä.
Jotenkin saavat aina mitoitettua kassamyyjien määrän niin, että joutuu jonottamaan prkeleesti!
Vielä se, että viereisessä lidlissä jos tulee jonoa, niin kohta huitaisee siihen joku toista kassaa avaamaan ja se jonosta, kun taas prismassa jos vaikka huomauttaa että sais olla kassoja, niin jonotus jatkuu edelleen samaan tapaan.
Menin kaksikymppisenä poikaystävän kanssa huonekaluliikkeeseen. Olimme aikeissa ostaa pari huonekalua ensimmäiseen yhteiseen kotiin. Mainoslehdestä oli etukäteen katsottu tarpeeseen ja budjettiin sopivat tuotteet ja raha löytyi käteisenä lompakosta. Olimme siis valmiita tekemään nopeat kaupat ja maksamaan heti.
Kun vihdoin ja vihdoin löysimme valtavasta hallista myyjän, tämä silmäsi meitä päästä varpaisiin ja totesi sitten laiskalla, venyvällä nuotilla, että "jos jommallakummalla sattuu olemaan jotain säännöllisiä tuloja, niin voidaanhan tässä osamaksukauppaa harkita".
Tästä jäi sellainen maku, että ko. ketjun myymälään en sen koommin ole jalallani astunut.
Isot vilkkaat ruokakaupat, mihin en saa autoa oven eteen, en myöskään tykkää täysistä parkkipaikoista, hankala ajaa ruutuun ja saa kokoajan Varoa miten oven avaa.
Ison kaupan valikoima on kyllä parempi ja halvempi, mutta ihmisiä käy liikaa, silloin kun olisin menossa sinne.
Olenkin antanut palautetta, että muuten kiva kauppa, mutta liikaa asiakkaita.
Vierailija kirjoitti:
Kärkkäisellä en asioi koskaan, enkä ole asioinut. Itselläni päinvastainen arvomaailma kuin Kärkkäisellä.
Kohtahan holokaustin kieltäminen kriminalisoidaan.
Eräs ravintola käytti lievää päihtymystäni hyväksi,ja laskutti noin 3 kertaisen hinnan olut tuopista.
Kortilla maksamisen (lähimaksu) iloja, mutta ei enää koskaan siihen ravintolaan.
Olen monta kerta joutunut vaihtamaan kampaamoa syystä että, meikkini poskilta ja otsalta jää pesupaikalle. Miks kummassa sillä pyyhkeellä pitää kasvonikin pyyhkiä. Noloa lähteä kotiin bussilla, jos meikit on kotona.
-Muuten hyvä kampaaja mutta ei pyyhkinyt lopussa irtohiuksia naamalta ja sitten kun pyysin,huiski vihaisen oloisena ja pamautti sudilla nenään
-Kahvila jossa lattekone oli laitettu pesuun 45 minuuttia ennen sulkemisaikaa ja myyjä oli närkästynyt ,kun kehtasin pyytää lattea
-Kebabpaikka jonka työntekijä toi minulle,ainoalle asiakkaalle,pyytämättä kahvikupillisen syödessäni ja pyyteli avaamaan kauniit hiukseni
-Kirppis jossa pauhasi hengellinen musiikki ja vaatteet haisivat ja näyttivät siltä, että ne on joskus 70luvulla heitetty vintille ja unohdettu sinne kunnes nyt tuotu kirppismyyntiin
Lähiostarin parturi veloitti viimeksi hiusten pesusta jotain. Seuraavaksi palaan ketjuliikkeen asiakkaaksi.
Kampaamosta minunkin kokemukseni. Olin pessyt hiukset kotona ja luonnostaan vähän karheat ja luonnonkiharat hiukseni näyttää kieltämättä kuivilta ja huonokuntoisilta, ellei niihin laita öljyä tai jotain muuta hiuksiin jätettävää hoitotuotetta pesun jälkeen. Nyt en sitä ollut tehnyt ja menin leikkauttamaan pitkät hiukseni. Kampaaja kommentoi hiusteni kuntoa/kuivuutta ennen leikkausta. Näytin konkreettisesti ja sanoin selkeästi minkä verran niistä pitäisi poistaa: halusin hiusten ulottuvan muutaman sentin solisluiden alle, niin että ne edelleen ovat pitkät. Tämä matami leikkasi minulle kirjaimellisesti polkkatukan. Olkapäille ulottui hiukset hänen operointinsa jälkeen. Ja kampaaja oli hirveän tyytyväinen, että onpa nyt erinäköiset hiukset. Leikkasi hiuksia varmaan 20 cm. Olin niin tyrmistynyt, etten saanut sanaa suustani -minä joka yleensä olen niin sanavalmis. Ikinä en astunut jalallenikaan tuohon liikkeeseen enää ja ystävälleni joka sitä suosittelin kerroin miksi. Toivottavasti viesti meni sitä kautta perille. Minusta on yksinkertaisesti törkeää jos kampaaja ei kuuntele asiakastaan vaan hoitelee homman oman mielensä mukaan.
Monessa lähiöbaarissa tai olevinaan paremmassakin anniskelupaikassa on ollut nykyäänkin vielä niin töykeä anniskeluasiakaspalvelija kaljahanan kahvassa, että on jäänyt viimeiseksi käynniksi.
Ennen vanhaan baarien hienosti sanottuna ovivahtimestarit olivat niin töykeitä, että jäi jonottamatta siihen raflaan.
Nykyäänkin edelleen monessa kaljakuppilassa ei pullo-olutta ostaessa saa ottaa pulloa pöytää, vaan "asiakaspalvelija" kaataa sen itse siihen ylimitoitettuun suureen lasiin. Kaikkialla muualla sivistysmaissa saa pullo-oluen pöytään ja sopivan pienen lasin sitä varten. Tähän pieneen pyyntöön suhtaudutaan suomalaisissa kaljapaikoissa edelleen töykeästi, kaiken muun töykeän asiakkaisiin suhtautumisen lisäksi, että käynnit jää ainoaksi.
Teen ne baarireissuni ulkomailla, joissa alkoholin tarjoilu sujuu asiakasystävällisesti, ja asiakkaan omaan ystävälliseen asiointiin suhtaudutaan asiallisesti.
Suomessa siis päinvastoin, ystävälliseen ja kohteliaaseen asiointiin suhtaudutaan liian usein töykeästi, vieläpä vedoten siihen ikuiseen banaaliin lauseeseen, kuin "kyllä minä anniskelulainsäädännön tunnen", vaikka baaritarjoilijahenkilö viittaa keskustelussa yksityiskohtaan, mitä anniskelulainsäädäntömme ei tunne.
Keväällä yritin päästä parturiin täällä Helsingin keskustassa. Seitsemän parturia sanoi tylysti "ei ole aikoja", kun pyörähdin ovella. Kahdeksas otti siilin leikkaamisesta 35 euroa.
Ei oo miehenäkään aina helppoja nuo parturikäynnit.
Kukkaruukkuun: tuoreessa lehdessä ravintoloitsija Kampista kertoo, että vegaaniruuan tilaajat ovat vähentyneet parissa vuodessa viidestä prosentista alle prosenttiin. Siis alle viidesosaan. Sanoo, että veganismi on jyrkästi laskeva trendi.
Äijä
Lopetin kampaamossa asioinnin , koska omistaja itse oli aivan liian utelias.Kyseli liian henk.kohtaisia asioita ja uteli koulutustani ja ammattia.Hinnat ovat kalliit työ , tavallinen.
Lopetin Ruohonjuuressa käynnin, kun he pitivät hyllyssä kylmä säilytettävää tuotetta. Mikään sanominen ei auttanut. Soitin myös tuotteen valmistajalle. Elannossa ja Sokoksessa sama tuote oli kylmäkaapissa. Ostan sieltä.
Gigantissa kolme myyjää jutteli vaan keskenään eivätkä palvelleet asiakkaita.
Ekokampaamossa lopputulos kaikkea muuta mitä toivoi. Väri hävis Parissa päivässä!