Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä perusteella olet lopettanut kokonaan asioinnin jossakin kaupassa, ravintolassa, kampaamossa tms.?

Vierailija
09.03.2018 |

Onko jokin yksittäinen umpisurkea asiakaskokemus johtanut siihen vai muut syyt?

Kommentit (4975)

Vierailija
4141/4975 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lumenen mainoksessa esiintynyt rummaihoinen oli selvästi afrikkaistaustainen. Ihan saakelin sama onko syntynyt täällä vai ei. Eikä kiinnosta onko kansalaisuus. Lumene myyköön tuotteensa ko taustan omaaville ihmisille tai kenelle vaan. Minä en niitä enää osta.

Jeesus et voi olla tosissasi 😂. Vieläkö tuollaista Peräkylän junttiutta ihan aidosti löytyy, en edes usko 😂. Varmaan joku Ilari 14v siellä vaan trollaa.

Vierailija
4142/4975 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieraisin tosi vahvan pierun eräässä ruokakaupassa, jossa olin ainoa asiakas. Joku henkilökunnasta haistoi löyhkän ja huusi: Kuka p-kele  täällä on pierryt? Maksoin nopeasti automaatilla ja häivyin. En ole enää kehdannut käydä siinä kaupassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4143/4975 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pizzerian työntekijä rupesi ehdottelemaan ja ahdistelemaan,monta kertaa käynyt kun oli yksi parhaista pizzerioista mutta viimeisin käynti oli ahdistava ja suorastaan pelottava. En enää käynyt siellä laitoin omistajalle palautteen johon vastasi että emme haluakaan sinua asiakkaaksi! Joo ei tartte haluta,turkkilaiset ählämipaikat jossa sallitaan naisten ahdisteleminen kierrän kaukaa!!

Mulle joskus Pizzapaikan työntekijä laittoi pitsan mukaan lapun jossa hänen numeronsa, nimi ja oli piirtänyt silmäniskun. Menin takaisin ja kerroin olevani varattu, johon sain aika rankkaa h*rittelua osakseni ja yleistyksen että kaikki länsimaalaiset naiset vain odottavat sitä että miehet ottavat heidät..vaikka väkisin, joka tuon työntekijän mielestä on ok tehdä naiselle. Paikan pomo myönteli tuon työntekijän sanoja ja sanoi hänen olevan oikeassa. Muutamat naiset kuulivat myös tuon ja lähtivät, kuten minäkin. Tuo oli aikana ennen somea ja tuo paikka meni pari vuotta tuon jälkeen konkkaan.

Vierailija
4144/4975 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on jo kauan aikaa, mutta Sauli Cityn kahvila/lounaspaikka ja tavaratalo Tampereella. Ensinnäkin siellä ruokapaikassa oli rotta ym jonka toinen tytär näki. Lähdettiin samantien pois. Tavaratalo oli ok, mutta toinen tytär koki sen ahdistavaksi kun Sauli kehui häntä ja hiveli hänen hiuksiaan/poskia ja antoi karkkia (en ottanut vastaan, sanoin että ollaan lapsille opetettu että vierailta ei oteta herkkuja/mitään muutakaan vastaan) Sauli hiukan loukkaantui tuosta ja sanoi että eihän hän vieras ole. Kyllä vaan oli meille vieras kun ei oltu ennen nähty! Tuon jälkeen ei käyty kun tytär vuosia myöhemmin totesi että hän ei tykännyt siitä koskettelusta hiuksiin/poskiin.

Vierailija
4145/4975 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsin joskus kauan sitten kuivausrumpua hajonneen tilalle. Olin vasta ns. tutkimusmatkalla, eli vertailin ominaisuuksia ja hintoja. Kiitin myyjää tiedoista ja kerroin keskustelevani puolison kanssa, mitä ominaisuuksia hän kaipaa. Myyjä alkoi kuittailemaan, että mitä sitä miestä tähän sotketaan, kun itsellesi kuitenkin työkalua etsit. Ärsytti niin keski-ikäisen miesmyyjän asenne, että en ole sen jälkeen siinä liikkeessä asioinut, vaan ostimme kalliimman koneen toisesta liikkeestä. Kuivausrumpu oli iso apu puolisolle, joka huolehti isosti kotitöistä ja lapsesta minun opiskellessa työn ohessa.

Vierailija
4146/4975 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy "koskaan" Cittarissa, koska se on aivan törkeän kallis!! "Koskaan"=3 kertaa viimeisen 10 vuoden aikana. 

Tänä vuonna kävin, koska sieltä löytyi lapselle halvin uusi koulureppu, lapsen toiveiden mukainen.

Mutta ihan perusruokatarvikkeet, joita itse ostan, ovat ihan järkyttävän paljon kalliimpia kuin meidän kaupungin missään S-ryhmän kaupoissa tai Lidleissä!

Ihan tavalliset noin 0,50-3,00 €:n tuotteet (hinta yllämainituissa kaupoissa) maksavat K-ryhmän kaupoissa järjestäen 0,20-1,00€ enemmän. Kuulostaa ehkä vähältä mutta tuntuu kyllä kukkarossa ja tilillä kun ostoksia on enemmän...

Vierailija
4147/4975 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lumene markkinoi tuotteitaan viittaamalla Pohjoisen vaaleuteen, kuulaisiin kesäöihin, kasteen kirkkaaseen rakkauteen yms. Merkki on suosittu esim. Japanista, Koreasta ja Kiinasta saapuvien turistien joukossa jotka ihannoivat vaaleaa, lasimainen kuulasta ihoa. Ei ehkä kannata ottaa tummaihoista kasvoa hyppimään järveen suomalaisessa kesäyössä.

Aasialaisilla on omat laadukkaat kosmetiikkatuotteensa.

Vierailija
4148/4975 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etsin joskus kauan sitten kuivausrumpua hajonneen tilalle. Olin vasta ns. tutkimusmatkalla, eli vertailin ominaisuuksia ja hintoja. Kiitin myyjää tiedoista ja kerroin keskustelevani puolison kanssa, mitä ominaisuuksia hän kaipaa. Myyjä alkoi kuittailemaan, että mitä sitä miestä tähän sotketaan, kun itsellesi kuitenkin työkalua etsit. Ärsytti niin keski-ikäisen miesmyyjän asenne, että en ole sen jälkeen siinä liikkeessä asioinut, vaan ostimme kalliimman koneen toisesta liikkeestä. Kuivausrumpu oli iso apu puolisolle, joka huolehti isosti kotitöistä ja lapsesta minun opiskellessa työn ohessa.

Minä vertailin samaan tapaan pesukoneita, aikana ennen pakollista energiatehokkuutta (ts. kulutuksessa koneiden välillä oli suuriakin eroja). Myyjä mätti lounasta vieressäni ja hörähti, että ei niissä eroja ole kulutuksen suhteen. Ööö jos tietolapuissakin on eritelty arvioitu hinta per pesu, ja ne eroavat useilla senteillä per kone?? Ei tullut kauppoja.

Vierailija
4149/4975 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gigantissa käynti jäi vähäksi aikaa, kun heidän huoltoonsa oli palkattu niin osaamatonta henkilökuntaa.

Kun ostin uuden puhelimen, sain siihen halvalla tietojensiirron vanhasta puhelimesta. Mainitsin heille, että minulla on vanhassa puhelimessa 32 gb muistikortti, jonka voi laittaa uuteen puhelimeen. Menee pari tuntia. Tulin takaisin ja sanoivat, että ei ole vielä läheskään valmis, kun kuvia on niin paljon. Olivat sitten alkaneet siirtää muistikortilta useamman gigan kuvia puhelimeen, jossa oli tilaa vain 8 gb. Muuta eivät olleet tehneet.

Vanhemmat ostivat myös puhelimet ja samalla vaihtoivat liittymät. Ottivat myös tietojensiirtopalvelun. Myymälän puolella myyjät teippasivat uudet sim-kortit uusien kännyjen takakansiin, kuulema peruskäytäntö. Vanhemmat veivät puhelimet huollon puolelle. Menivät takaisin muutaman tunnin päästä ja huollossa sanottiinkin, että ei voitu aloittaa, kun ei ollut niitä uusia sim-kortteja. Äiti siihen, että käännäpäs kännykkä ympäri...

Kun on pitänyt huoltaa jotain, olen huomannut, että jokainen vika on kirjoitettava pikkutarkasti ylös. Muuten sitä ei korjata. Siksi joutunut antamaan sellaisen a4 kokosen läpyskän aina huollon yhteydessä.

Vierailija
4150/4975 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S-ryhmän kauppoja ja ravintoloita välttelen. Käsittämätöntä kuinka hyvää tulosta tekevät osuuskaupat eivät muka pysty antamaan asiallisia täysipäiväisiä työsopimuksia työtä vailla oleville. Pelkkiä osa-aikaisia minimipalkka nuoria kauppojen henkilökunta heillä nykyisin. Eräskin tuttu nuori kertoi kesätyössä ollessaan mm. että työvuorot olivat aina 6t 55min, jottei työaikalain mukaista ruokataukoa tarvitse antaa (raja 7 tuntia). K-ryhmällä ja Lidlillä työskennelleiltä en ole ikinä kuullut yhtä typeriä juttuja kokemuksia kysellessä.

Lisäksi ihmetyttää minkä takia nuo Prismat ja S-marketit ovat jatkuvassa rempassa ja uudistuksessa. Laittaisivat ne löysät rahat välillä sitten vaikka ylimääräisinä bonuksina asiakasomistajille ja työntekijöille niin ei tarvis puolen vuoden välein ihmetellä mistähän se jugurttihylly tällä kertaa löytyy.

Noissa kaupoissa muutetaan järjestystä, kun myynti alkaa laskea. Ihmiset eivät tee niin paljon heräteostoja kun tietävät missä mikin tarvike on. Kun joutuvat etsimään tarvitsemaansa, tulee katseltua enemmän ympärilleen ja kaikkea sunnittelematontakin tulee poimittua ostoskoriin.

Näin kertoi muuan ruokakauppias.

Vierailija
4151/4975 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tapahtui kun asuin vielä Helsingissä 2010-luvulla. Viereisessä korttelissa sijaitsi "videovuokraamo" (Filmtown/Makuuni tai vastaava), josta kävin aina välillä ostamassa irtokarkkeja. Olin kerran tulossa töistä ns. raksavaatteet päällä ja päätin käydä ostamassa karkkia. Ja olen siis nainen. Ihmettelin kun tiskin takana ollut naismyyjä katseli ja seurasi minua todella pitkään. Ajattelin ensin olevani jotenkin epäilyttävä, luuliko hän minun ehkä varastavan jotain. Tiskille mennessäni maksamaan, alkoi myyjä yhtäkkiä leperrellä minulle jotakin, että "ihanaa nähdä naisia duunarivaatteissa" ja "mä niin tykkään kun sulla on tollaset vaatteet" jne.  Maksoin ostokseni kiltisti ja häivyin ulos. Oli jotenkin niin hyökkäävää ja oksettavaa käytöstä myyjältä. Ja siis ihan samaa mieltä olisin ollut, jos kyseessä olisi ollut miesmyyjä! En käynyt enää ostamassa ko. paikasta mitään.

Vierailija
4152/4975 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopetin Lumene ihonhoitotuotteiden ja kosmetiikan ostamisen kun ottivat tummaihoisen mainostamaan pohjoisen vaaleaa ja kuulasta kauneutta. Yli 30 vuotta käytin.

Samoin. Kenellehän ne Lumenen tuotteet onkaan nykyään tarkoitettu?

Suomalainen Lumene jonka raaka-aineet on suomalaisesta luonnosta ja joku tumma mainostamassa.Boikottiin meni .

Et sitten ole tietoinen, että on myös ruskeaihoisia suomalaisia :O

Suomalaiset ovat valkoihoisia. Tummaihoinen ei ole suomalainen, vaikka olisikin saanut suomen kansalaisuuden. En mäkään turkkilaiseksi muutu, vaikka saisinkin kyseisen maan kansalaisuuden.

Saamelaiset ovat tietääkseni tämän maankolkan alkuperäiskansaa. Nykysuomalaiset tulivat Venäjältä. On turha luulla, että suomalaisten esi-isät olisivat Suomesta kotoisin. Maamme ikäkin on hyvänen aika sentään vain reilu 100-v.

Nykysaamelaisten esi-isätkin tulivat pääosin Norjasta 1800- luvulla ja koltat Venäjältä, olivat tosin Suomessa, kun Petsamo kuului parikymmentä vuotta Suomelle. Käsite Saamenmaa on nykyajan keksintö.

Vierailija
4153/4975 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus kirjoitti:

Gigantissa käynti jäi vähäksi aikaa, kun heidän huoltoonsa oli palkattu niin osaamatonta henkilökuntaa.

Kun ostin uuden puhelimen, sain siihen halvalla tietojensiirron vanhasta puhelimesta. Mainitsin heille, että minulla on vanhassa puhelimessa 32 gb muistikortti, jonka voi laittaa uuteen puhelimeen. Menee pari tuntia. Tulin takaisin ja sanoivat, että ei ole vielä läheskään valmis, kun kuvia on niin paljon. Olivat sitten alkaneet siirtää muistikortilta useamman gigan kuvia puhelimeen, jossa oli tilaa vain 8 gb. Muuta eivät olleet tehneet.

Vanhemmat ostivat myös puhelimet ja samalla vaihtoivat liittymät. Ottivat myös tietojensiirtopalvelun. Myymälän puolella myyjät teippasivat uudet sim-kortit uusien kännyjen takakansiin, kuulema peruskäytäntö. Vanhemmat veivät puhelimet huollon puolelle. Menivät takaisin muutaman tunnin päästä ja huollossa sanottiinkin, että ei voitu aloittaa, kun ei ollut niitä uusia sim-kortteja. Äiti siihen, että käännäpäs kännykkä ympäri...

Kun on pitänyt huoltaa jotain, olen huomannut, että jokainen vika on kirjoitettava pikkutarkasti ylös. Muuten sitä ei korjata. Siksi joutunut antamaan sellaisen a4 kokosen läpyskän aina huollon yhteydessä.

Gigantti jäi minultakin. Olimme miehen kanssa ostaneet sieltä pyykinpesukonetta yms ja palvelu ollut hyvää.

Lähdin ostamaan itselleni älykelloa. Olin ollut vanhan äitini luona siivoamassa, joten vaatteet oli verkkarit tyyliä ja tukka hapsotti. 7 nuorta miestä oli töissä ja pari asiakasta minun lisäksi. Kukaan ei tullut edes kutsuttuna esittelemään kelloja. Hain silloin sellaista 300 euron Garminin.

Ei toki gigantille iso lovi tule, kun emme enää osta sieltä mitään. Mutta paskan maku jäi suuhun

Vierailija
4154/4975 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotipizza ollut monta vuotta boikotissa kun pizzoissa ei ole juurikaan täytteitä. Haen ennemmin karviksesta kun laatikko on niin painava että pitää kaksin käsin kantaa.

Vierailija
4155/4975 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos verkkokaupassa tuotteen hinta on 20e ja seuraavalla käynnillä 60e. On hyvin mahdollista että käynnit harvenevat ja loppuvat siinä kaupassa. Ei voi luottaa. Ja usea tuote jos tekee samaa, niin luuleeko se kauppias todella ettei kukaan huomaa. Sellaista tarvetta ei ole ostaa että kalliilla olisi pakko ostaa. Asiakkaalle tulee nöyryytetty ja huijattu olo. Ei tule reilu kuva kaupasta.

Jos hinta on laitettu kerran, sen pitäisi pitää paikkansa myöhemminkin, ellei ole vuosittain nouseva summa. Monilla tuotteilla rahastetaan siksi, koska Suomi on syrjässä ja pieni maa. Ei ole vaihtoehtoja. Ikkunaostokset verkossa eivät kannata, koska osa nostaa heti hinnan. Ja lisäksi kauppa ottaa siis isomman hinnan kuin kivijalassa, paitsi kaikilla verkkokaupoilla ei ole edes kivijalkaa. Myös hintoja osa käy nostelemassa vaivihkaa, tyyliin 2e kerralla. 

Tilanne on hullu ja villi. En tiedä mitä sanoa. Rahakkaalle se ei ole varmaan ongelma, mutta jollekin muulle voi olla.

Vierailija
4156/4975 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

* Ja ymmärrän että yrittäjät haluavat tarpeeksi kerralla rahaa vaivastaan. Mutta sellainen hintojen yhtäkkinen nosto vain siksi että joku käy verkkosivuilla, tuntuu huijaukselta. Myös hintojen vaihtelu ylöspäin (ja mihin sattuu) koko ajan on outoa. Kannattaisi päättää onko hinta se vai tuo. 

Vierailija
4157/4975 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikallisen k markettissa ei halua käydä. Kylän juoruämmät töissä. Levittelevät ihmisistä kuultuja tarinoita tosina kaikille kylän ihmisille. Mulkoilee, irvistelee ja silmienpyörittelyä....siitä on hyvä asiakaspalvelu tehty. Möhömaha mies huijaa lapsilta rahaa kassalla. Yksi on toisen äiti ja yksi syönyt paljon ja sitten pahalla silmällä katsova venäläinen.

Kiva kauppa

Vierailija
4158/4975 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pizzerian työntekijä rupesi ehdottelemaan ja ahdistelemaan,monta kertaa käynyt kun oli yksi parhaista pizzerioista mutta viimeisin käynti oli ahdistava ja suorastaan pelottava. En enää käynyt siellä laitoin omistajalle palautteen johon vastasi että emme haluakaan sinua asiakkaaksi! Joo ei tartte haluta,turkkilaiset ählämipaikat jossa sallitaan naisten ahdisteleminen kierrän kaukaa!!

Mulle joskus Pizzapaikan työntekijä laittoi pitsan mukaan lapun jossa hänen numeronsa, nimi ja oli piirtänyt silmäniskun. Menin takaisin ja kerroin olevani varattu, johon sain aika rankkaa h*rittelua osakseni ja yleistyksen että kaikki länsimaalaiset naiset vain odottavat sitä että miehet ottavat heidät..vaikka väkisin, joka tuon työntekijän mielestä on ok tehdä naiselle. Paikan pomo myönteli tuon työntekijän sanoja ja sanoi hänen olevan oikeassa. Muutamat naiset kuulivat myös tuon ja lähtivät, kuten minäkin. Tuo oli aikana ennen somea ja tuo paikka meni pari vuotta tuon jälkeen konkkaan.

Mä olin 90 luvulla tarjoilija ja sain paljon puhelinnroita. Laitoin ne työpåivän jälkeen roskiin

Ei draamaa

Vierailija
4159/4975 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ravintola Oliviaan en enää mene, koska henkilökunta ei osaa suomea ja ruokakin on melko huonoa.

Tarjoilijoista on huutava pula. Päinvastoin, minusta on hyvä, että ihmiset menee töihin ja kenties oppii kieltä työn ohessa. Toinen vaihtoehto on ovat työttöminä kotona.

Jos ruoka ei ole hyvää, se on oikea syy jättää väliin

Vierailija
4160/4975 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jungle juice bar perustajan tollojen lausuntojen takia, Kärkkäinen samasta syystä ja ravintola Olivia kielen osaamattomuuden vuoksi. Minä kyllä osaan mutta he eivät. Maassa maan kielellä kuten muissakin maissa.

Tässä on hyvä esimerkki suomalaisesta junttiudesta.

Kerro vielä et mene Ateneumiin, kun siellä ei saa imettää