Millä perusteella olet lopettanut kokonaan asioinnin jossakin kaupassa, ravintolassa, kampaamossa tms.?
Onko jokin yksittäinen umpisurkea asiakaskokemus johtanut siihen vai muut syyt?
Kommentit (4975)
Nolotti jotenkin kauheasti, kun mentiin ravintolaan aikeinamme syödä ja siellä ilmoitettiin, että pikkujoulujen takia eivät ehdi valmistaa meille annoksia.
En ole sen jälkeen kehdannut mennä siihen ravintolaan. Hävettää ja mistäs minä olisin voinut tietää, että siellä on juuri silloin pikkujoulut alkamassa.
Muutama tullut ketjua lukiessa mieleen:
Yksityinen hammaslääkäriasema, mies hammaslääkäri kohteli hammashoitajaa todella töykeästi koko ajan, minulle tuli oikein paha mieli hoitajan puolesta. Hän reagoi nälvimiseen ja tiuskimiseen tosi alistuneesti, joutui sietämään sitä päivästä toiseen raukka. Varasin seuraavan ajan muualta.
K-Raudassa ei maalipisteen myyjä suostunut sekoittamaan minulle ulkomaaliin sävyä lokakuussa ”koska ei enää voi maalata ulkona”. Helevististäkö hän tietää vaikka olisin vienyt maalin Espanjan huvilalle? Maalasin Suomessa mutta sisätiloissa ulos tulevia aidan osia.
Starkissa ei varastopihan myyjä antanut trukilla tarvitsemaamme puutavaraa, kun liike meni kiinni 45 minuutin päästä. Ei millään enää ehtinyt. Ei ollut muita asiakkaita.
Erittäin arvostetussa ja kehutussa ravintolassa olen käynyt kolmesti mutten enää mene kun en jaksa sitä ylenpalttista lässyttämistä pöydän vieressä. Eli vähän nurinkurisesti palvelu on liian hyvää. Jokaista annosta ja viiniä selvitetään minuuttikaupalla, tämän kasvatti se ja se siellä ja täällä ja sokea isoisä perusti viinitarhan liibalaaba.... blaablaablaaa.... Keskustelu pöytäseuran kanssa keskeytyy aina. Toisivat vaan sen ruuan ja jos jotain haluaa tietää, asiakas voi kysyä.
Tilasin morsiuskimppuni eräästä trendikkäästä kukkakaupasta. Kerroin mitä kukkia haluan ja minkä tyylisen, kuvailin pukuni ja näkivät muutenkin olemukseni, olen aika pienikokoinen. Valmis kimppu oli ihan koomisen suuri, se peitti minut melkein puoliksi. En tajua mikä informaatiokatkos asiassa tapahtui.
Täällä vain mumistaan, ettei palvelu pelaa ravintoloissa. Itse toimin niin, että karjaisen kunnolla asiani vaikka tarjoilija kuinka yrittäisi paikan toisessa päässä piilotella:) Näin kuitenkin vain silloin, jos mitään ei tunnu tapahtuvan.
Vierailija kirjoitti:
Starkissa ei varastopihan myyjä antanut trukilla tarvitsemaamme puutavaraa, kun liike meni kiinni 45 minuutin päästä. Ei millään enää ehtinyt. Ei ollut muita asiakkaita.
Minäkin alan kyllä tekemään tuota omassa työssäni. En ala käyttämään ihmistä paskalla, koska mulla loppuu työaika 45 minuutin päästä. En jaksaisi enää jäädä ylitöihin jonkun paskatuksen vuoksi.
T: lähihoitaja
maistuis ilmainen pulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oltiin 12v lapsen kanssa synttäripäivänä elokuvissa ja syömässä.
Jälkkäriksi lapsi halus Arnolds donitsin. Liike oli just menny kii 5min sitten. Sellanen lasinen liukuovi oli raollaan ja sisällä työntekijä. Kysyin ovenraosta ettet myis meille
paria donitsia vielä.Ei myynyt. Sanoi että liike on kiinni. Kysyin mihin ne loput donitsit menee (näin niitä olevan siinä). Se sanoi että roskiin. Kysyin uudelleen mutta täti oli tiukkana, roskiin vaan.
Se liikke oli KIINNI. Ne myyjätkin haluu kotiin joskus. Kassat oli tuolloin jo varmasti suljettu. Ei niitä kassoja aleta avaamaan siksi että joku ei ehdi käymään aukioloajan puitteissa.
No jaa, täytyy näin entisenä kahvilamyyjänä ja nykyisenä yrittäjänä sanoa, että vähän voi kyllä pelisilmää olla. Itse olisin tuossa tilanteessa sanonut että ok, tosta saatte näitä mukaan, mutta otan vastaan vain käteismaksun. Ja sit sen käteismaksun olisi voinut tilittää aamulla, kyllä jonkun 5€ voi laittaa sivuun piiloon ja lapun, että tilitetään huomenna. Olisin jopa saattanut antaa roskiin meneviä ilmaiseksi. Se olisi voinut tuoda lisää asiakkaita, kun olisi jäänyt hyvä mielin ja asiakas olisi tullut uudestaan kahville / kehunut meitä muille.
HUUTONAURUA
ENTINEN kahvilamyyjä antoi kahvilan tuotteita asiakkaille ilmaiseksi
Niin siis, ole nykyään kahvilayrittäjä eli mulla on ihan oma kahvila, siksi entinen kun YLENIN ja menin ETEENPÄIN ELÄMÄSSÄ. Ja se kahvila tuottaa myös kivasti, enemmän tienaan nyt kun silloin kun olin toisen leivissä. Juurikin koska panostan asiakaspalveluun ja oon valkannut töihin myös asiakasPALVELIJAN luonteella olevia myyjiä.
Antavatko myyjäsi tuotteitanne ilmaiseksi, kun tulee sulkemisaika.?
Laita sulkemisaika ja kahvilan nimi/osoite
Edelleenkin, minulla on pelisilmää ja myös työntekijöinä ihmisiä, joilla on pelisilmää. En tietenkään huutele jokaiselle asiakkaalle että voi saada jotain ilmaiseksi jos on vika asiakas, mutta jos esim joku ison kakun tilaaja tulee noutamaan tilaustaan siinä 20.45 kun kahvila menee kiinni klo21 ja pullia on edelleen vitriinissä niin tottakai silloin annan niitä esim kaupanpäällisiksi. Ei ole minulta pois, kun muuten menisivät roskiin. Sen sijaan se pieni ele voi johtaa siihen, että minulta tilataan se kakku jatkossakin eikä kilpailijalta. Se on sitä hyvää asiakaspalvelua. Samoin tuossa tapauksessa että olisin vielä liikkeessä ja joku mattimyöhäinen haluaisi jotain ostaa, mutta olisin jo pistänyt kassan ja korttipäätteet kiinni, tosiaan ottaisin joko käteisellä maksun tai sitten vaan nopeasti pari pullaa pussiin ja sanoisin "Talo tarjoaa, tulkaa joku toinen päivä sitten hyvällä ajalla kahville, kiitos!" Ja hymyä päälle. Johtaa tuollainen käytös pysyviin asiakassuhteisiin. Tietenkin jos joku asiakas alkaisi tuota hyväksikäyttää ja tulla jatkuvasti 20.59 paikalle loppuisi ilmaisen tarjoaminen. Se on sitä pelisilmää.
Vierailija kirjoitti:
Yökerhoissa ei enää tule käytyä. Pakkohan on laittaa sitä volaa niin v itusti ettei kuule mitä toiset sanovat. Kiva sitten seuraavana päivänä kun korvat soivat ja saa pelätä jotain pysyvämpää kuulovauriota.
Tuossahan tietenkin on se taka-ajatus että jengi juo enemmän kun jutteleminen on vaikeaa. Ja se taas johtaa siihen että takuulla on monta kännistä öykkäriä, mikä on lisäsyy olla käymättä.
Yökerho, jossa musiikki olisi kohtuullisella tasolla saisi varmasti paljon asiakkaita Helsingissä. Paras olisi, että siellä olisi myös sivuhuoneita, joissa pöytiä ja saisi jutella rauhassa uusien tuttavuuksien kanssa. Ihan samasta syystä mä en enää käy yökerhoissa, kun ei siellä kuule mitään ja korvat särkyy. Jos jonnekin ei voi mennä ilman korvatulppia, ei se ole minun paikkani.
Vierailija kirjoitti:
Ja yrittäjä on vaan ihan eri asia kuin palkattu myyjä. Ehkä se Arnoldsin työntekijä ei saa enää palkkaa sulkemisajan jälkeen, menee nopeasti taas 5 minuuttia kun laitat donitsit pussiin, keksit paikan huomenna tilitettäville rahoille ja kirjoitat lapun ym. Jokaisessa kaupassa/kahvilassa missä minä olen ollut on työnantaja ollut liian pihi pidentämään työaikaa yli aukioloaikojen 😂
Vähän fiksumpi palkattu myyjäkin omaa sitä pelisilmää ja esim keskustelee yrittäjän kanssa, jos on niin, että työaika ei riitä työtehtävien hoitamiseen. Ja kyllä on yrittäjältä hölmöä myös, jos laittaa työntekijän työajan loppumaan siihen kellonlyömään, kun loppuu aukiolokin. Itse olen ollut töissä paikoissa ja myös työnantajana niin, että jos aukiolo loppuu klo21, vikan työntekijän vuoro loppuu vasta klo21.15 tai jos pitää vielä esim imuroida liike asiakkaiden jälkeen, niin klo21.30.
Ravintola: tyhjä paikka tiistai-iltana, alkupaloissa kesti silti puoli tuntia, ruuissa tunti, ja kaksi meistä (5 hengen porukka) sai väärät ruuat, joita ei edes pahoiteltu, jouduimme odottamaan vaan lisää
R-Kioski: myyjä ja itse kauppias parilla ekalla kerralla tylyn oloinen, itse tervehdin, kiitin yms, myyjä ei sanonut sanaakaan koko aikana, mulkoili vaan oudosti. Lähi-ärräni mutta en käy enää.
Kampaaja naureskeli hiuksilleni, joten en mennyt sinne enää toiste.
McDonald's on ollut boikotissa toistakymmentä vuotta huonon "ruokansa" takia.
Eräässä lounasravintolassa pyysin jotain proteiinia kalliihkon salaatin joukkoon, toivat makaronia. Ei tarvitse mennä uudestaan.
Onhan näitä yllättävän paljon, nyt kun rupeaa miettimään. Huono asiakaspalvelu on tehokkain karkoituskeino, hyvällä palvelulla taas saa pelastettua paljon, vaikka muuten jokin menisikin pieleen. Hyvään paikkaan palaa aina uudestaan ja sitä suosittelee muillekin.
En mennyt toiste kampaamoon, jossa kampaaja toi vähän turhan kärkkääseen sävyyn mielipiteensä julki. Siis ei minuun tai hiuksiini liittyen, vaan eräästä tietystä aiheesta. Mielestäni asiakaspalvelutilanteen tulisi olla mahdollisimman neutraali, sillä koskaan ei voi tietää, millainen tyyppi asiakas on, ellei hän nyt satu olemaan ennestään tuttu. Mielipiteitä saa toki olla, mutta asiakaspalvelutilanne ei ole paras "foorumi" vaikkapa poliittisten mielipiteiden esittämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työtön kampaaja, varsinkin jos olet vähän hiljainen luonne itsekin. tossahan on sulle loistava yritysidea: Hiljainen kampaamo. Eli mainostat, että meillä ei keskustella muuta kuin mikä työn kannalta on välttämätöntä, toimenpiteeseen liittyen. Jonkun pitäisi kehittää sellaiset kuulokkeet, että pystyisi leikkaamaan samalla kun asiaks kuuntelee musaa tai radiota. Vai onko niitä jo? Lupaan käydä, jos tulee sellaiselle paikkakunnalle, missä liikun tai asun.
Ja sellainen, missä olisi yksityisyyttä. Ei tarvitsisi pelätä, että naapuri / sukulainen / työkaveri astuu sisään tai tiiraa lasin takaa kun istut siellä tuolissa hölmön näköisenä.
Tämä! Ja itseasiassa omalla kohdallani on tullut mieleen, että sellainenkin kampaamo olisi ihan loistava, missä ei ne omaa vuoroaan odottavat muut asiakkaat istuskelisi ihan siinä selän takana tuijottamassa kun omia hiuksiani värjätään/leikataan. Itselläni kampaamokäynti on aina todella ahdistava sillä kärsin perinnöllisestä hiustenlähdöstä ja vaikkakin kotona pääsen lähtemään hiukset suht normaalin näköisenä niin kampaajalla kun näitä harvoja liruhiuksia värjätään ja leikataan niin en tosiaan haluaisi yleisöä.
-N28
Itselläni harveni hiukset sairauden seurauksena ja laitatin joksikin aikaa huomaamattomat lisäkkeet. Oli "kiva" istua siellä klonkun näköisenä kaavussa kun niitä laitettiin kun jokainen asiakas katsoi tosi tarkkaan ja ikkunan taaksekin pysähteli väkeä tuijottamaan. Varsinkin nämä ikkunakatselijat ärsytti: sellaisia vanhemmanpuoleisia tätejä joista näki etteivät ikinä tulisi kyseiseen putiikkiin asiakkaiksi, eivätkä katsoneet ikkunan tavaroita vaan selvästi tsekkasivat meidät asiakkaat. Arvatenkin uteliaisuuttaan.
Vierailija kirjoitti:
Nolotti jotenkin kauheasti, kun mentiin ravintolaan aikeinamme syödä ja siellä ilmoitettiin, että pikkujoulujen takia eivät ehdi valmistaa meille annoksia.
En ole sen jälkeen kehdannut mennä siihen ravintolaan. Hävettää ja mistäs minä olisin voinut tietää, että siellä on juuri silloin pikkujoulut alkamassa.
Kummallista toimintaa. Eikö tuossa tapauksessa raflan pitäisi laittaa ovi kiinni ja kyltti "yksityistilaisuus"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käy K-kapitalistikaupassa enkä S-sosialistikaupassa. Käyn vain Liiterissä. Siellä on hinta ja laatu kohdallaan.
Ostat siis sieltä vaatteesi, työkalut, lautatavarat, huonekalut, lastentarvikkeet, fillarit, ruuvit, kirjat, lakanat ja muut?
Ne tilataan netistä ;)
*ohis
Erikoislääkäri. Ensin jonotin ja odotin, sitten toimin terapeuttina lääkärille, joka avautui minulle kiireestään. Siis selitti minuuttitolkulla, miten koko ajan puhelin soi ja mitään ei ehdi tekemään. Jaahas, ei kiinnosta, minullakin olisi asiaa. Minulle jäi sitten hyvin lyhyt hetki.
Samaiselta lääkäriltä sain todistuksen eräästä vaivasta ja siinä oli virhe. En jaksanut oikaista, koska pystyin silti käyttämään sitä, ajoi asiansa. Oli varmaan ollut kiire.
Olen kertonut tämän aikaisemmin jossain toisessa ketjussa, mutta kerronpa uudestaan. Tapahtuneesta on aikaa jo n. kymmenisen vuotta ja paikkana oli parturi-kampaamo Sirena Oulussa. Minulla oli leikkuuaika paikan omistajalle, joka alotti hypistelemällä hiuksiani ja paasasi isoon ääneen kuinka hiukseni ovat rasvaiset ja kannattaisi käyttää sitä ja sitä tuotetta. Muut asiakkaat varmasti kuulivat tämän. Ihan kiva joo kun suositellaan eri tuotteita mutta hiusteni rasvaisuutta ei olisi tarvinnut päivitellä isoon ääneen niin että muutkin varmasti kuulevat. En käynyt tuolla sen jälkeen, asun nykyään eri puolella kaupunkia ja löytänyt paremman kampaajan.
Eräs nyt jo lopettanut (ylläri?) kahvila kotikaupungissani. Menimme miehen kanssa sisään, olimme ainoat asiakkaat ja tilasimme tympeän oloiselta myyjältä kansalaatit sekä kahvit. Myyjä huitoi kädellään että " voitte ottaa kahvit tosta ni mä teen salaatit ", teimme työtä käskettyä ja menimme kahviemme kanssa pöytään. Jonkin ajan kuluttua aloimme ihmetellä missä salaatit viipyivät , myyjätyttökin oli kadonnut takahuoneeseen! Mies huuteli aikansa tiskillä haloota ja lopulta poistuimme ärsyyntyneenä maksamatta kahvejamme. Noin 2kk tästä oli ovella lappu, että kahvila on lopettanut toimintansa. ...
Ei voi olla totta että muillekin on käynyt näin!! Sain Ruutu + perintälaskun. Soitin ja sanoin etten ole saanut laskua. Tulee kuulemma ensin sähköpostiin ja sitten paperisena, sitten perintä. Eikä ollut tullut!!!!
Vierailija kirjoitti:
Monen vuoden jälkeen entinen hyvä hammasläkärini oli palannut kaupunkiin ja avannut oman hammasaseman. Varasin ajan tarkastukseen. Hammashoitaja istutti tuoliin ja kohta hammaslääkäri (mies) saapui. Vaikka hänellä oli kumihanskat kädessä, niin kädet haisi kuselta. En mennyt takaisin enää koskaan.
mistä nainen tietää miltä kusi haisee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää nyt ei varsinaisesti liity liiketoimintaan, mutta harmittaa vielä 10 vuoden jälkeenkin kun kysyin kirjastossa mistä löytyy tiettyyn aiheeseen liittyviä tietokirjoja, ja kirjastovirkailija tiuskaisi vastauksen:" Eikö teille ole koulussa opetettu kirjaston käyttöä?"
Teki mieli kysyä, että eikö hänen koulussaan ole opetettu asiakaspalvelua.
HUUTONAURUA!
olisit sanonut että soitat esimiehelle ja että et käy enää koskaan kirjastossa
Hus trolli muualle, ketään ei kiinnosta sun jatkuva outo kommentointi. Hanki elämä.
Esimaha 🤣🤣🤣🤣