Millä perusteella olet lopettanut kokonaan asioinnin jossakin kaupassa, ravintolassa, kampaamossa tms.?
Onko jokin yksittäinen umpisurkea asiakaskokemus johtanut siihen vai muut syyt?
Kommentit (4975)
Jaahas, palstan ilkimys on herännyt tai ottanut loiventavia ja on palannut seuraamme ilkkumaan joka ikistä kirjoitusta mahdollisimman juntilla tavalla.
Kotikaupungissani toimi ennen kirpputori, jonka yhteydessä oli kahvila. Myyjä naamakertoimen perusteella epäili varkaaksi/lappujen vaihtajaksi tms ja saattoi pistää kuulustelun että " Mistä otit tämän? Oliko tämän hintainen? " ja vaatia näyttämään taskut. Kerran alkoi karjua, kun olin kerännyt tavaraa vaunujen alakoriin ja herätti vauvan meuhkaamisellaan , heitin koko vaatepinon ja pari leffaa tiskille niin, että osa tippui lattialle ja ärähdin että "Pidä perkele riepusi !" Kuulin, että monilla oli samoja kokemuksia ja yleisesti puhuttiinkin hullun ämmän kirppiksestä. Myös se kahvila oli surkea, pohjaanpalanutta kahvia, hapanta maitoa ja kuivia munkkeja ylihintaan, yksi vaivainen pöytä. Kirppis oli pystyssä pari vuotta, ensin lopetti kahvio ja sen jälkeen koko pulju.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja yrittäjä on vaan ihan eri asia kuin palkattu myyjä. Ehkä se Arnoldsin työntekijä ei saa enää palkkaa sulkemisajan jälkeen, menee nopeasti taas 5 minuuttia kun laitat donitsit pussiin, keksit paikan huomenna tilitettäville rahoille ja kirjoitat lapun ym. Jokaisessa kaupassa/kahvilassa missä minä olen ollut on työnantaja ollut liian pihi pidentämään työaikaa yli aukioloaikojen 😂
Vähän fiksumpi palkattu myyjäkin omaa sitä pelisilmää ja esim keskustelee yrittäjän kanssa, jos on niin, että työaika ei riitä työtehtävien hoitamiseen. Ja kyllä on yrittäjältä hölmöä myös, jos laittaa työntekijän työajan loppumaan siihen kellonlyömään, kun loppuu aukiolokin. Itse olen ollut töissä paikoissa ja myös työnantajana niin, että jos aukiolo loppuu klo21, vikan työntekijän vuoro loppuu vasta klo21.15 tai jos pitää vielä esim imuroida liike asiakkaiden jälkeen, niin klo21.30.
Miten se myyjä ehtii siivota sitä kahvilaa, jos pitää palvella jokainen ovenraosta päätään työntävä Matti myöhäinenkin palvella.
Ei mulle ainakaan ole asiakkaana vaikeuksia ymmärtää, että kun sulkemisaika on mennyt, niin liike on kiinni. Oma vika, jos en tullut ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nolotti jotenkin kauheasti, kun mentiin ravintolaan aikeinamme syödä ja siellä ilmoitettiin, että pikkujoulujen takia eivät ehdi valmistaa meille annoksia.
En ole sen jälkeen kehdannut mennä siihen ravintolaan. Hävettää ja mistäs minä olisin voinut tietää, että siellä on juuri silloin pikkujoulut alkamassa.
Kummallista toimintaa. Eikö tuossa tapauksessa raflan pitäisi laittaa ovi kiinni ja kyltti "yksityistilaisuus"?
Todellakin olisi pitänyt.
Vierailija kirjoitti:
Menin meikattavaksi parikymppisenä nuorena naisena ja tulin ulos Tuksun eläkeikää lähestyvänä hieman omituisena tätinä. Olen ennenkin kertonut siitä miten kävelin liikkeestä autoon missä tuleva mieheni ja veljeni odottivat. Ne ilmeet :´´´D
Tiivistettynä minulle tehtiin sellainen vanhan ajan meikki: vahva meikkivoide, paksu puuterikerros, poskipunaa, ripsiväriä, mustat rajaukset ja verenpunaiset viivahuulet. Olen hyvin vaalea ja kalpea eikä tuo tyyli sovi minulle ollenkaan. Hävetti niin helkutisti tulla uloskin sieltä. Kotona pesin heti kasvot.
Mikähän siinä on, että hyvää meikkaajaa on Suomessa vaikea löytää. Monet tekevät suttuisen ja liian tumman silmämeikin ja eivät panosta meikkipohjaan ollenkaan. Ihan huippu oli se, kun olin maksanut kalliista iltameikistä, niin tekijä alkoi moittia minua kun en ollut tehnyt meikkipohjaa ITSE valmiiksi :D Kun näin lopputuloksen, niin toivoin kyllä että olisin tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja yrittäjä on vaan ihan eri asia kuin palkattu myyjä. Ehkä se Arnoldsin työntekijä ei saa enää palkkaa sulkemisajan jälkeen, menee nopeasti taas 5 minuuttia kun laitat donitsit pussiin, keksit paikan huomenna tilitettäville rahoille ja kirjoitat lapun ym. Jokaisessa kaupassa/kahvilassa missä minä olen ollut on työnantaja ollut liian pihi pidentämään työaikaa yli aukioloaikojen 😂
Vähän fiksumpi palkattu myyjäkin omaa sitä pelisilmää ja esim keskustelee yrittäjän kanssa, jos on niin, että työaika ei riitä työtehtävien hoitamiseen. Ja kyllä on yrittäjältä hölmöä myös, jos laittaa työntekijän työajan loppumaan siihen kellonlyömään, kun loppuu aukiolokin. Itse olen ollut töissä paikoissa ja myös työnantajana niin, että jos aukiolo loppuu klo21, vikan työntekijän vuoro loppuu vasta klo21.15 tai jos pitää vielä esim imuroida liike asiakkaiden jälkeen, niin klo21.30.
Miten se myyjä ehtii siivota sitä kahvilaa, jos pitää palvella jokainen ovenraosta päätään työntävä Matti myöhäinenkin palvella.
Ei mulle ainakaan ole asiakkaana vaikeuksia ymmärtää, että kun sulkemisaika on mennyt, niin liike on kiinni. Oma vika, jos en tullut ajoissa.
Kun ei niitä mattimyöhäisiä tule joka ilta :D Ehkä kerran 1-2 kuukaudessa. Niin kyllä siinä tilanteessa voi joustaa, vaikka sitten jättää sen imuroinnin vähän pintapuolisemmaksi, jos ei muutamaa minuuttia yli voi olla töissä. Näistä kommenteista näkee, että hyvä asiakaspalvelu on todella vaikea monelle suomalaiselle ymmärtää. Ja vaikeata on näköjään myös ymmärtää, että se on työntekijänkin palkka kiinni niistä pysyvistä asiakassuhteista, eli on työntekijänkin etu, että asiakkaat ovat tyytyväisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seinäjoella on yksi kahvila, jossa on sisällä aina omistajan KOIRA! En voisi olla ajattelematta, mitä se koira siellä tekee.
Asun Saksassa ja täällä on kovin tavallista että kahviloihin/ravintoloihin otetaan koira mukaan. Tästä huolimatta ihan hengissä ollaan. :)
Sulla ei ookaan astmaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mulle ainakaan ole asiakkaana vaikeuksia ymmärtää, että kun sulkemisaika on mennyt, niin liike on kiinni. Oma vika, jos en tullut ajoissa.Kun ei niitä mattimyöhäisiä tule joka ilta :D Ehkä kerran 1-2 kuukaudessa. Niin kyllä siinä tilanteessa voi joustaa, vaikka sitten jättää sen imuroinnin vähän pintapuolisemmaksi, jos ei muutamaa minuuttia yli voi olla töissä. Näistä kommenteista näkee, että hyvä asiakaspalvelu on todella vaikea monelle suomalaiselle ymmärtää. Ja vaikeata on näköjään myös ymmärtää, että se on työntekijänkin palkka kiinni niistä pysyvistä asiakassuhteista, eli on työntekijänkin etu, että asiakkaat ovat tyytyväisiä.
Kerro missä olet töissä, niin voin sinne tulla hengailemaan työaikasi ulkopuolella, kun se joustaminen ja mattimyöhäiset eivät niin ahdista. 😊 Kyllä minäkin teen työni 100% hyvin, mutta arvostan myös vapaa-aikani aika korkealle, eli omalla ajalla ei töitä minkään kellonaikoja osaamattomien haahuilijoiden takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mulle ainakaan ole asiakkaana vaikeuksia ymmärtää, että kun sulkemisaika on mennyt, niin liike on kiinni. Oma vika, jos en tullut ajoissa.Kun ei niitä mattimyöhäisiä tule joka ilta :D Ehkä kerran 1-2 kuukaudessa. Niin kyllä siinä tilanteessa voi joustaa, vaikka sitten jättää sen imuroinnin vähän pintapuolisemmaksi, jos ei muutamaa minuuttia yli voi olla töissä. Näistä kommenteista näkee, että hyvä asiakaspalvelu on todella vaikea monelle suomalaiselle ymmärtää. Ja vaikeata on näköjään myös ymmärtää, että se on työntekijänkin palkka kiinni niistä pysyvistä asiakassuhteista, eli on työntekijänkin etu, että asiakkaat ovat tyytyväisiä.
Kerro missä olet töissä, niin voin sinne tulla hengailemaan työaikasi ulkopuolella, kun se joustaminen ja mattimyöhäiset eivät niin ahdista. 😊 Kyllä minäkin teen työni 100% hyvin, mutta arvostan myös vapaa-aikani aika korkealle, eli omalla ajalla ei töitä minkään kellonaikoja osaamattomien haahuilijoiden takia.
Missaat kyllä pointin kovaa ja korkealta. Kyse ei ole hengareista, vaan todella harvoin tapahtuvista keisseistä. Ja niitä työtehtäviä voi ja pitääkin priorisoida: Asiakaspalvelu on ensisijaista, se että onko esim kassa yhtenä iltana vuodessa laskettu vähän nopeammin tai imuroitu vähän vähemmän toissijaista. Jos jos jonain päivänä menee 2min yli työaika niin voihan noista pitää kirjaa vaika sopia että tulee jonain päivänä pari minuuttia myöhmemin töihin. En usko että kukaan työnantaja tuosta naputtaisi, jos työntekijä selittää tilanteen.
Olen vaihtaja ja elämysten etsijä. Yhden käynnin jälkeen en enää käy samassa ravintolassa tms. Ainoastaan siinä tapauksessa, että haluan jollekin toiselle näyttää paikan, jos se oli minusta hyvä. Ihmiset on vaan erilaisia. Toiset menee aina samaan paikkaan, koska ovat kerran hyvän löytäneet. Minä menen toiseen paikkaan ihan vaan tietääkseni mitä siellä sitten on. Koskee ravintoloiden lisäksi myös lomakohteita, kampaamoja jne. Ruokakaupat ja huoltoasemat käyn useimmiten samoissa paikoissa, koska ne eivät kuulu samalla tavalla elämysosastoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen saanut Body Shopissa kaksi kertaa todella ala-arvoista palvelua, joten enpä mennyt enää kolmatta kertaa. Tämä boikotti on pitänyt yli 20 vuotta.
Body shop boikotoi eläinkokeita
Sinä boikotoit Body Shoppia......taidat olla viehättävä persoona ja suuri eläinten ystävä
The Body Shop on L'Oréalin omistama. Hyvähän se on olla "eläinkokeeton" kun eläinkokeet suorittaa toisella nimellä :')
Omistaja on kylläkin brasilialainen Natura. Omistaja vaihtui viime vuonna.
Voiko siis Body Shopilta ostaa vai ei?
Vierailija kirjoitti:
Olen vaihtaja ja elämysten etsijä. Yhden käynnin jälkeen en enää käy samassa ravintolassa tms. Ainoastaan siinä tapauksessa, että haluan jollekin toiselle näyttää paikan, jos se oli minusta hyvä. Ihmiset on vaan erilaisia. Toiset menee aina samaan paikkaan, koska ovat kerran hyvän löytäneet. Minä menen toiseen paikkaan ihan vaan tietääkseni mitä siellä sitten on. Koskee ravintoloiden lisäksi myös lomakohteita, kampaamoja jne. Ruokakaupat ja huoltoasemat käyn useimmiten samoissa paikoissa, koska ne eivät kuulu samalla tavalla elämysosastoon.
Veikkaan että et asu suomessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missaat kyllä pointin kovaa ja korkealta. Kyse ei ole hengareista, vaan todella harvoin tapahtuvista keisseistä. Ja niitä työtehtäviä voi ja pitääkin priorisoida: Asiakaspalvelu on ensisijaista, se että onko esim kassa yhtenä iltana vuodessa laskettu vähän nopeammin tai imuroitu vähän vähemmän toissijaista. Jos jos jonain päivänä menee 2min yli työaika niin voihan noista pitää kirjaa vaika sopia että tulee jonain päivänä pari minuuttia myöhmemin töihin. En usko että kukaan työnantaja tuosta naputtaisi, jos työntekijä selittää tilanteen.
Ei ole mitään takeita, että sulkemisajan jälkeen saapuvilla asiakkailla menisi vain se 2min, jos "ihan nopeasti vain nappaavat jotain mukaansa", jos sitten käykin niin, että ensin he valikoivat hartaasti, mitä ottaisivat, sitten alkaa kolikoiden laskeskelu, kun ei voikaan maksaa kortilla, sitten lapsi sanoo, että on pissahätä ja äiti olettaa, että kai nyt lapsi voi nopeasti käydä vielä vessassa, kun kerran ovat liikkeessä, ja niin edelleen. Sillä työntekijällä voi olla vaikkapa kiire viimeiseen bussiin vuoronsa jälkeen.
Telia myy muuta kuin mitä selittää kauppaavansa. Vaihtavat asiakkaitten puhelinliittymiä väkisin omiin nimiinsä, vaikka eivät ole siihen edes saaneet asiakkaalta lupaa. Tätä tehty varsinkin iäkkäämmille henkilöille.
Mietin kolmeen kertaan, asioinko autolla liikkeessä, jonka pihalla riehuu yksityinen pysäköinninvalvoja. Eräs kauppa meni vuosiksi boikottiin, kun virkavallan anastaja antoi jollain verukkeella "sakot".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää nyt ei varsinaisesti liity liiketoimintaan, mutta harmittaa vielä 10 vuoden jälkeenkin kun kysyin kirjastossa mistä löytyy tiettyyn aiheeseen liittyviä tietokirjoja, ja kirjastovirkailija tiuskaisi vastauksen:" Eikö teille ole koulussa opetettu kirjaston käyttöä?"
Teki mieli kysyä, että eikö hänen koulussaan ole opetettu asiakaspalvelua.
HUUTONAURUA!
olisit sanonut että soitat esimiehelle ja että et käy enää koskaan kirjastossa
Hus trolli muualle, ketään ei kiinnosta sun jatkuva outo kommentointi. Hanki elämä.
Aha..ja se että sä odotat kirjastossa palvelua ei oo outoa..
Ei persaukiset mitään palvelua saa ..missään
Itse ostan kirjat suomalaisesta kirjakaupasta..aina hymyillään ja kiitetään:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seinäjoella on yksi kahvila, jossa on sisällä aina omistajan KOIRA! En voisi olla ajattelematta, mitä se koira siellä tekee.
Mikä kahvila? Itsekkin nimittäin asun Seinäjoella ja en ole kuullutkaan.
Sisustuskahvila Ruufus. Paavo-koira majailee siellä.
Vierailija kirjoitti:
Teininä lakkasin käymästä kosmetiikkaliikkeessä, jossa vain vanhemmat kalliita naamarasvoja ostelevat rouvat saivat hyvää palvelua, myyjät olivat heille ystävällisiä ja saivat läjäpäin ilmaisnäytteitä. Minä ja ystäväni teimme pikkuostoksia, huulikiiltoja, hajuvesiä yms, meille ei puhuttu juuri mitään, emme saaneet edes muovipussia pyytämättä. Mielestäni sellainen ikäsyrjintä ei ole kovin kaukonäköistä, tämän päivän teinit ovat tulevaisuuden turkismummoja.
Nuoret vain testaavat tuotteet ja ostavat sitten netistä halvemmalla.
ehkä kun tämä on tapahtunut miljoona kertaa, myyjät ymmärtävät että ei kannata tuhlata aikaansa.
Eräässä kauneushoitolassa minun hoitoni jouduttiin päättämään hieman etuajassa, koska oli bloggaajien ilta tulossa. Lienee sanomattakin selvää, etten enää itse koskaan palannut. Nykyään suorastaan välttelen blogiyhteistyötä tekeviä kauneusalan yrityksiä.