Millä perusteella olet lopettanut kokonaan asioinnin jossakin kaupassa, ravintolassa, kampaamossa tms.?
Onko jokin yksittäinen umpisurkea asiakaskokemus johtanut siihen vai muut syyt?
Kommentit (4975)
Otti päähän kun ostin PÖLYIMURIN Gigantista ja myyjä alkoi kyselemään miten liittymäasioideni laita on.... Siis ei mitään kunnioitusta maksavaa asiakasta kohtaan, noloa myyjällekin pakottaa tuommoiseen tuputukseen.
Vierailija kirjoitti:
Boikotoin yrityksiä, jotka antavat tukensa yhteiskunnallisille liikkeille.
Ikea ja HM?
Kävin eräässä ravintolassa perheeni kanssa syömässä. Sain mielestäni hyvän idean ja ehdotin tarjoilijallemme, että tulisin sinne töihin. Ravintola kun oli varsin kiva ja lähellä meidän kotia. Kun aloitin työt, en kestänyt siellä kuin kaksi päivää. Paikan pomo ei suostunut tehdä työsopimusta ennen kuin koeaika oli mennyt. Sain palkaksi vain ruokaa työvuoron jälkeen. En mene siihen paikkaan enää asiakkaanakaan.
Onko se asiakaspalvelua jos myyjä ilman mitään syytä nimittelee halveksuen asiakasta? Eikö se ole selvä viesti, että älkää tulko enää ostoksille!!
Boikotoin pitkään Jumbon kauppakeskusta. Syy. Siellä hengaili markettien luona kymmeniä vuonna 2015 Suomeen oma-aloitteisesti tulleita nuoria avaruusinsinöörejä.
Vierailija kirjoitti:
Onko se asiakaspalvelua jos myyjä ilman mitään syytä nimittelee halveksuen asiakasta? Eikö se ole selvä viesti, että älkää tulko enää ostoksille!!
No ei todellakaan. Kyllä asiakkaat kaikkoaa jos syyllistyy kunnianloukkaukseen.
Eräässä kylpylässä emme käy enää ikinä. Tarjosivat tutustumiskäyntejä. Menimme ja menimme sovitusti myös tapaamiseen joka kuitenkin peruttiin heidän toimesta sairastapauksen takia. Toivotettiin hyvää loman jatkoa, eikä mitään muuta mainintaa mistään. Seuraavana päivänä olimme lähdössä pois ja jouduimme maksamaan reissusta normaalin hinnan, koska emme olleet osallistuneet tapaamiseen! Siinä kohtaa totesimme, että pitäkööt puljunsa.
Vierailija kirjoitti:
Vältän jokaista ravintolaa jos huomaan henkilökunnalta tatuointeja.
Tatuoitu on AINA narsisti!
Eli Suomessa n.50% aikuisista, työikäisistä ihmisistä on narsisteja. Tämä selvä. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vältän jokaista ravintolaa jos huomaan henkilökunnalta tatuointeja.
Tatuoitu on AINA narsisti!
Eli Suomessa n.50% aikuisista, työikäisistä ihmisistä on narsisteja. Tämä selvä. 😂
Kiinnostava teoria.
Mutta mitä väliä sillä edes olisi, jos tarjoilija on narsisti? Tärkeintähän on että palvelu pelaa. Olkoon vaikka mikä hirviö vapaa-ajalla.
Ja en siis ole samaa mieltä tatuoinneista, ihmettelen vaan tätä asennetta.
Vierailija kirjoitti:
Oikeastaan minulle riittää jo sateenkaari lippu tai vastaava lapsiin liitetty suvaitsevaisuus hömppä. Esimerkiksi Karhu merkkistä olutta en koske enään ikinä.
Millä tavalla sateenkaarilippu liitetään lapsiin?
Kyllä ne yritykset tietävät, että jotkut lopettavat liikkeessä asioimisen tuosta syystä. Jos ovat vilpittömiä, varmasti toivovatkin että sateenkaarilipun vihaajat jäisivät pois. Minä ainakin toivoisin, jos omistaisin ison yrityksen.
Vierailija kirjoitti:
Olin tuolloin teini-ikäinen kun vartija vei minut takahuoneeseen ja riisutti alusvaatteisilleen. Olin muka varastanut jotain. Mitään ei tietenkään löytynyt, mutta ei minkäänlaista pahoittelua tms. irronnut.
En enää ikinä ole mennyt ko. liikkeeseen.
Saako oikeasti noin tehdä? Luulisi, että asiakkaan riisuminen ei olisi hyväksyttävää.
Vierailija kirjoitti:
En nyt lopettaisi asiointia tämän takia, mutta tänään oli Prisman itsepalvelukassalla niin outo myyjä, että jätin ostokset ostamatta.
Kun joku oli unohtanut viereiseen kassaan lapsen kintaita, myyjä (keski-ikäinen, ehkä virolaistaustainen nainen) alkoi toistaa: "Otsolta jäi! Voi ei, Otsolta jäi... Eikö huomattu ennen autoln menoa?" Ja sitten kun myyjän kollega käveli ohi, ko. myyjä jatkoi: "Otsolta jäi!!"
Kone oli poikkeuksellisen hidas (oli kuulemma just päivitetty). Ja kortinluku ei onnistunut monesta yrityksestä huolimatta - ja voitteko kuvitella, että myyjä olisi halunnut ruveta opettanaan minulle kassakoneen käyttöä näytössä, joka ei ole asiakkaille tarkoitettu? Että olisin ruvennut lukemaan siitä jotain pientä pränttiä muutaman rivin (disorganisoitunut, psykoosi?) Keskeytin ja pyysin, että voisinko vain maksaa, kiitos. Ei onnistunut. Meni ostohalut.
No se Otso oli varmaan joku sen myyjän tuttu lapsi. Miten se liittyi sinun käyntiisi?
Kampaaja puhui taukoamatta koronarokotteesta ja sen vaarallisuudesta. Kiitos, mutta osaan itse päättää otanko rokotteen.
Trabant-kaupoilla 70-luvulla täällä pohjolan DDR:ssä Lahdessa. Myyjä kailotti suureen ääneen asiakkaat ja henkilökunnan katsomaan, että Siiri Angerkoski on saapunut paikalle. Olin tuolloin nuori mies, ihan komeakin sellaiseen tanakkaan soinimaiseen tyyliin.
Lestaadiolaisten Auto ja kumi korjaamo(Keski-Suomi)valheita ja turhasta maksamista..Senhän ne leset osaavat valheet ja Huijaamisen....Tulee varmaan Äidin maidosta jo syntyessä..
Tuntuu muutkin saavan huonoa palvelua.Liike oli pieni ja myi rihkamaa ja kaikkea mitä naiset tarvitsee.Myyjä-oli niin huonolla tuulella etten enää ikinä mennyt samaan liikkeeseen.
Paikallisessa ratsastuskoulussa vaihtui muutama vuosi takaperin yrittäjä ja käytiin koetunnilla. Opettaja oli törkeä oppilaita kohtaan, huusi mm yhdelle tunnilla olleelle nuorelle tytölle kuinka tämän pitäisi "ratsastaa paremmin tai viedä hevonen takaisin talliin" opettamisen sijaan. Tytölle tuli selvästi paha mieli. Minulle jos olisi huutanut noin olisin marssinut välittömästi maksamatta ulos. En mennyt uudestaan.
Lähiapteekkini rahastaa pienestä muovipussista 20 senttiä. Tällainen pieni pussi ei käy edes roskapussiksi kokonsa vuoksi. Päätin, etten enää käy ko. apteekissa, sillä rajansa ahneudellakin. Miljoonatuloa tekevä firma.
Vierailija kirjoitti:
Olen lopettanut asioinnin nyt niissä paikoissa, jotka on käyttäneet koronaa tekosyynään huonontaa palvelua. Esim. Kalevan Prisman Powerissa poistettiin jonotuslappuautomaatti "vallitsevan tilanteen vuoksi". Kun jonotusnumeroita ei ole, ihmiset pakkaavat kaikki yhteen sumppuun jonottamaan, etteivät vaan menetä vuoroaan, ja siinähän sitä altistuu. Koskikeskuksen Lindexissä oli puolestaan poistettu joka toinen sovituskoppi käytöstä, mikä johtaa siihen, että ihmiset joutuvat jonottamaan pidempään vuoroaan ja tulee pitempiä jonoja, kun koppeja on vähemmän. Siinä jonottaessa tiiviisti sitten altistutaan aivan turhaan, kun sovittaminen olisi nopeampaa, kun kaikki kopit olisivat käytössä. Ja sama vielä Aleksis Kiven kadun Tokmannilla, jossa vain yksi asiakas saa olla kerrallaan kassalla. Toista ei palvella ennen kuin yksi on saanut pakattua. Hidas kassa-asiointi johtaa pidempiin jonoihin, ja kun myymälä on ahdas, niin jonottajat ovat taas sumpussa altistumassa. Ei mitään järkeä näissä ratkaisuissa.
Aivan. Olisi tärkeää ajatella vähän pidemmälle, eikä vain asettaa erilaisia kieltoja.
Boikotoin yrityksiä, jotka antavat tukensa yhteiskunnallisille liikkeille.