Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä perusteella olet lopettanut kokonaan asioinnin jossakin kaupassa, ravintolassa, kampaamossa tms.?

Vierailija
09.03.2018 |

Onko jokin yksittäinen umpisurkea asiakaskokemus johtanut siihen vai muut syyt?

Kommentit (4975)

Vierailija
2641/4975 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs paikallinen rautakauppa. Työntekijä ahdisteli aggressiivisesti vapaa-ajallaan minun työpaikallani eikä nähnyt toiminnassaan mitään väärää vaikka huusin ja anelin että lopettaisi jo. Oikein rehenteli vielä että firman kortilla tässä nyt maksellaan heh heh.

Tietenkin joku tulee sanomaan että mitä sitten, tapahtui vapaalla eikä varmasti tee moista työpaikallaan. Kuvottaisi ostaa moiselta porsaalta yhtään mitään ja ennemmin olen näkemättä koko ihmistä :s

Oliko tässä nyt jotain seksuaalista ahdistelua vai ahdistiko sinua vain se, että makseni firman kortilla vapaa-aikanaan agressiivisesti eikä suostunut omilla rahoilla maksamaan?

Vierailija
2642/4975 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turussa oli aikanaan eräällä linjalla niin k*päinen bussikuski, että aloin lopulta kulkemaan samaa väliä pyörällä ja autolla. Kyseessä oli sellainen koppavan näköinen vanha pieru, joka ei koskaan vastannut tervehdyksiin, mutta tuijotti takaisin pää kenossa kuin halpaa makkaraa. Jos erehdyin maksamaan 20- tai 10-senttisillä, kuten pari kertaa kävi, kun kortti oli lopussa, suuri herra nyrpisti nokkaansa ja vaati halveksivalla äänensävyllä tasarahaa. 

Pian opin toteamaan ettei missään kielletty kyseisillä rahoilla maksamista. Tyyppi muuttui entistä jäätävämmäksi, mutta ei voinut sanoa vastaankaan. Potki varmaan kotona kiukuissaan pinkkiä puudeliaan tai jotain vastaavaa.

Lopullisesti meni kuppi nurin kun kävin lähikaupassa ja sain puhelimella samaan aikaan varsin järkyttäviä uutisia. Maksoin tavarat ja menin ulos. Istahdin portaille itku kurkussa ja eikös vaan jostain sukella tämä kuninkaallinen bussikurppa, joka on menossa kauppaan, mutta pysähtyykin eteeni ja sähähtää: "Phyiz ziitä ihmizten thielthä!" En tiedä mistä se siihen ilmaantui, koska en ollut ikinä nähnyt hyyppää niillä kulmin, mutta onnekseen luikki sisään ennen kuin ehdin koota itseni.

Päätin etten siihen dösään enää jalallani astu, ettei tarvitse ainakaan sen tyypin kurttunaamaa katsella ennen töihin menoa.

Onko kyseessä harmaahiuksinen kuski, joka ajaa joskus linjaa 55, 56? Olen saanut hänestä häiriintyneen kuvan. Uskon, että hän koetti kerran sulkea minut bussin ovien väliin kostoksi.

Kuulostaa kovasti samalta tyypiltä. Harmaahiuksinen oli tämäkin. Ajoi pari vuotta sitten usein ainakin 50, 51, 53, 54 -reittiä. 55,56 -linjasta en tiedä, ei tullut itse koskaan käytettyä.

Täytyy kyllä olla sama tyyppi! 55, 56 menee osin samaa reittiä, ei kuitenkaan onnekseni ollut niin vakikasvo, että olisi täytynyt lopettaa bussilla kulku. Kyllä hänen käytöksensä oli silmiinpistävän poikkeavaa, on joitakin kuskeja, jotka eivät vastaa tervehdykseen mutta he eivät kyylää kyytiin tulijaa ihme ylimielinen, halveksiva ja pilkallinen ilme naamalla. Ensin ajattelin, että hän on ottanut minut silmätikukseen ja inhokkiasiakkaakseen mutta sitten myöhemmin, kun tarkkailin, huomasin ettei hän vastaa muidenkaan asiakkaiden tervehdyksiin. Selkeä ihmisvihaaja. Hänen olisi kannattanut mennä rekkakuskiksi, se sopii antisosiaaliselle persoonallisuushäiriöiselle paremmin.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turussa oli aikanaan eräällä linjalla niin k*päinen bussikuski, että aloin lopulta kulkemaan samaa väliä pyörällä ja autolla. Kyseessä oli sellainen koppavan näköinen vanha pieru, joka ei koskaan vastannut tervehdyksiin, mutta tuijotti takaisin pää kenossa kuin halpaa makkaraa. Jos erehdyin maksamaan 20- tai 10-senttisillä, kuten pari kertaa kävi, kun kortti oli lopussa, suuri herra nyrpisti nokkaansa ja vaati halveksivalla äänensävyllä tasarahaa. 

Pian opin toteamaan ettei missään kielletty kyseisillä rahoilla maksamista. Tyyppi muuttui entistä jäätävämmäksi, mutta ei voinut sanoa vastaankaan. Potki varmaan kotona kiukuissaan pinkkiä puudeliaan tai jotain vastaavaa.

Lopullisesti meni kuppi nurin kun kävin lähikaupassa ja sain puhelimella samaan aikaan varsin järkyttäviä uutisia. Maksoin tavarat ja menin ulos. Istahdin portaille itku kurkussa ja eikös vaan jostain sukella tämä kuninkaallinen bussikurppa, joka on menossa kauppaan, mutta pysähtyykin eteeni ja sähähtää: "Phyiz ziitä ihmizten thielthä!" En tiedä mistä se siihen ilmaantui, koska en ollut ikinä nähnyt hyyppää niillä kulmin, mutta onnekseen luikki sisään ennen kuin ehdin koota itseni.

Päätin etten siihen dösään enää jalallani astu, ettei tarvitse ainakaan sen tyypin kurttunaamaa katsella ennen töihin menoa.

Onko kyseessä harmaahiuksinen kuski, joka ajaa joskus linjaa 55, 56? Olen saanut hänestä häiriintyneen kuvan. Uskon, että hän koetti kerran sulkea minut bussin ovien väliin kostoksi.

Kostoksi? Mistä syystä, mitä sä teit?

Odotin pysäkillä bussia, samaan aikaan pysäkille sattui 3-4 linja-autoa jonoon samaan aikaan (harvinaista), huomasin että oma bussi oli tullut pysäkille vasta kun se oli pysäkin kohdalla mutta jo ajoradan puolella. Viitoin ja bussi sitten pysähtyi. Kiitollisena ja iloisena menin bussiin mutta sitten alkoi kauhea jäkätys. Selitin etten ollut huomannut bussia jonon takia mutta kuski sanoi, että kyllä muut matkustajat huomasivat. Jäkätys jatkui silloinkin, kun olin jo mennyt istumaan. Nolotti ja tuli sellainen olo, että kuskin olisi sitten pitänyt jatkaa eteenpäin ajamista, jos on kerran niin vaikeaa. (Eli taisi molemmissa olla vikaa firman sääntöjen mukaan, kun hän ei niin tehnyt?) Olin ainoa henkilö, joka jäi pysäkillä pois ja ovet sulkeutuivat niin nopeasti selkäni takana, että hyvä kun ehdin alta pois. Bussi kaasutti pois pysäkiltä. Selkeästi oli kyylännyt peileistä, että nyt minä jään pois. Ei voi olla sattumaa perustuen tuhansiin bussireissuihini.

Tuosta olisi voinut tehdä jo valituksen. 

Itselle kävi myös kerran noin, että oli vihainen kuski. Minulla oli kolikoita, jotka tippuivat maahan juuri ennen bussille vilkuttamista. Pysäkillä oli myös joku korjaamassa moottoripyörää tms. Bussi pysähtyi ajoissa, mutta kuski oli vihainen ja valitti että "sä huolehdit vaan rahoistasi etkä näyttänyt  merkkiä ajoissa". Olisko ne rahat pitänyt poimia vasta kun bussi oli jo pysähtynyt? 

Jotkut bussikuskit eivät todellakaan ole asiakaspalvelijoita. 

Nykyäänhän on helppoa, jos bussi ajaa ohi. Voi tekstata tai soittaa töihin, että tulen myöhässä. 1980-luvulla töihin mennessä bussi ajoi ohi, vaikka kuinka näytin pysähtymismerkkiä. Ei ollut kännyköitä eikä edes lähistöllä puhelinkoppia, että olisi voinut soittaa töihin, että enpä tulekaan seitsemäksi vaan vasta reilun tunnin kuluttua tulevalla seuraavalla bussilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2643/4975 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkomailla istahdettiin kerran miehen kanssa kahvilaan, taapero vaunuissa. Miestarjoilija katsoi meitä kauempaa hieman katkeran oloisena. Hän ei ilmeisesti aavistanut, että ymmärsin kielen. Hän selitti kollegalle, kuinka tunsk katkeruutta nähdedsään onnellisia pareja. Sitten tarjoilija tuli luoksemme, ja pyysi meitä vaihtamaan pois reunapaikalta, joka oli kuulemma "turhan hyvä lapsiperheelle" ... (kahvila oli melkein tyhjä)! Mies vastasi ihan coolina, että ok, siirrytään - kokonaan pois.

Mulla kävi näin myös kerran Pariisissa. Tarjoilija sanoi nämä paikat ovat vain ranskalaisille ja pyysi meitä siirtymään kauemmaksi.

Vastasin ranskaksi asia selvä ja lähdimme. Meidän seurueessa oli 15.

Mutta ei suomalainen euro kelvannut.

Vierailija
2644/4975 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteet on sun aatteet kirjoitti:

Köyhät koreilee vaatteilla vai miten se meni ;).

Sanonta kuuluu: Rumat ne vaatteilla koreilee.

Vierailija
2645/4975 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin ollut noin 20 vuotta Tamperelaisen kahvilapaahtimon kantis. Nyt koronan vuoksi (tai minkälien) muuttivat kahvilansa sellaiseksi että on vain pystybaari paikkoja. Lisäksi antoivat fudut vanhoille hyville työntekijöille ja kahvilaa jäi hoitamaan nuori, kaunis ja ylimielinen nainen. Viimeiset kolme kertaa menivät samalla kaavalla: myyjä flirttaa ja jauhaa paskaa jonkun miesasiakkaan kanssa ja minä odotan palvelua. Kun yritän saada tilattua itselleni kahvia niin saan vastaan niskojen nakkelua. 

Viimeinen niitti oli käynti, jossa tilasin itselleni espresson ja sain vetisen surkean tekeleen ja niskojen nakkelun kaupanpäälle. Tuli tunne, että en ole haluttua asiakas. Päätin siis äänestää jaloillani ja nyt etsin uutta hyvää vakikahvilaa ja paahtimoa, miltä ostaa kahvini.

Näistä kannattaa antaa palautetta.

Se on tänä päivänä hyvin helppoa.

2646/4975 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka omassa asuinkaupungissakin on apteekki, asioin mielelläni toisen kunnan apteekissa koska se on työmatkani varrella. Kävi sitten niin, että minua alettiin katsoa yliolkaisesti ja palveltiin töykeästi eräiden työntekijöiden toimesta ja mietin kauan mistä se johtuu kunnes lehdessä luki että oli suunnitteilla apteekkilupa toisellekin apteekille kyseisellä paikkakunnalla koska yksi apteekki ei enää pystynyt palvelemaan lisääntynyttä asiakasmäärää. Facebookin foorumeilla paikkakuntalaiset kirjoitteli, että parempi ois jos ulkopaikkakuntalaiset asioisivat omissa apteekeissaan ja hakisivat palvelunsa omissa kunnissaan.

Noh, lopulta kun se uusi apteekki avattiin, siirryin ilomielin sen asiakkaaksi, että so long fellows.

Vierailija
2647/4975 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähipitserian turkkilainen omistaja alkoi mussuttamaan, että mies maksaa, kun olisin ostanut pitsat eläkkeellä oleville vanhemmilleni. Ajattelin sitten, että jos ei kerran naisen tienaama raha kelpaa, niin pitäköön pitsansa. 

Lähditkö ilman pizzoja?

Vierailija
2648/4975 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katselin olutvalikoimaa jääkaapissa tarjoilijan takana. Tarjoilija siirtyy palvelemaan minua ja ystävääni. "Noh, ottaako tytöt sidukkaa?"

Vastasin, että ei ota tytöt sidukkaa mutta ei ota muutakaan.

Eli mistä siis suutuit?

Että teitä kutsuttiin tytöiksi? Että teidän luultiin tilaavan siideriä?

Kaikesta saa toki louklaantua, mutta tekisikö yksikään mies niin jos häneltä kysyttäisiin että ottaako pojat keskiketterää? Tuskipa jaksaisivat edes korvaansa lotkauttaa saati paikkaa vaihtaa tuon takia.

Vierailija
2649/4975 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin ärsyttää kun ne aina utelee mitä teet jouluna, juhannuksena, vappuna. Onko joululahjat ostettu, mitä ostit. jne utelemista

Vierailija
2650/4975 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono asiakaspalvelu on lähes anteeksiantamatonta varsinkin jos kilpailijat tarjoavat samoja palveluita samoihin hintoihin

Vierailija
2651/4975 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräs paikallinen rautakauppa. Työntekijä ahdisteli aggressiivisesti vapaa-ajallaan minun työpaikallani eikä nähnyt toiminnassaan mitään väärää vaikka huusin ja anelin että lopettaisi jo. Oikein rehenteli vielä että firman kortilla tässä nyt maksellaan heh heh.

Tietenkin joku tulee sanomaan että mitä sitten, tapahtui vapaalla eikä varmasti tee moista työpaikallaan. Kuvottaisi ostaa moiselta porsaalta yhtään mitään ja ennemmin olen näkemättä koko ihmistä :s

Oliko tässä nyt jotain seksuaalista ahdistelua vai ahdistiko sinua vain se, että makseni firman kortilla vapaa-aikanaan agressiivisesti eikä suostunut omilla rahoilla maksamaan?

Lopeta nyt iso ihminen

Vierailija
2652/4975 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama monissa autotarvike- ja rengasliikkeissä. Ketuttaa mennä kun niissä aina yritetään kusettaa, otetaan liikaa hintaa tai myydään ylimääräisiä osia. Onneks mieheni menee ne aina palauttamaan tai vaatii palauttamaan ylimääräiset rahat takaisin, tuskin minulle palautettaisiin. Pidin jo lähes 10v taukoa etten noissa liikkeissä käy, mutta tällä viikolla oli pakko kun mies ei ehtinyt. Tekisi niin mieli laittaa paikkakuntakin näkyviin, Itä Suomi kuitenkin, kaupunki..

Vierailija
2653/4975 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan minulle riittää jo sateenkaari lippu tai vastaava lapsiin liitetty suvaitsevaisuus hömppä. Esimerkiksi Karhu merkkistä olutta en koske enään ikinä.

Vierailija
2654/4975 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tyttäreni kanssa optikolla. Hän meni toisen optikon kanssa näöntarkastukseen. Minä sanoin, että katsoisin mielelläni itselleni uusia kehyksiä sillä aikaa, silmälääkäriaika oli jo minulle varattu.

Myyjä ei halunnut esitellä minulle silmälasinkehyksiä. Hän vain katseli tylynä tiskin takana kun etsin sovitettavaksi kehyksiä. Sanoi vain tympeänä, että ei kannata ennen kuin olen käynyt silmälääkärissä. Eihän siihen mitään estettä ollut, ettenkö olisi voinut kehykset katsoa jo valmiiksi. Tyttärelleni kyllä myi silmälasit, minua ei halunnut palvella. Minä sitäpaitsi ne tyttärenkin silmälasit maksoin. En mennyt enää sen jälkeen kyseiseen paikkaan.

Vierailija
2655/4975 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus teininä kun varastin kaupasta ja jäin kiinni, en kehdannut pitkäänaikaan käydä.

Vierailija
2656/4975 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vältän jokaista ravintolaa jos huomaan henkilökunnalta tatuointeja.

Tatuoitu on AINA narsisti!

Vierailija
2657/4975 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo etoo tuo "piirelty" sakki joka koskee mun ruokaan kans.

Japanissa tatuoidut eivät pääse julkisiin spa tai uimapaikkoihin, hyvä niin!

Vierailija
2658/4975 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kaupungissa oli apteekki, joka oli kuuluisa huonosta asiakaspalvelusta, vaihdoin apteekkia, kun sain jonottaa tarpeeksi kauan. Viereisessä kampaamossa työntekijät juorusivat keskenään, vaikka molemmilla oli asiakas, ärsytti istua ylihuudeltavana. Suuhygienisti oli kovakourainen ja töykeä ja tyrkytti kalliita ja turhia tuotteita ja suukuvauksia. Vaihdoin hammaslääkäriasemaa. Ravintoloihin en mene toista kertaa, jos palvelu on töykeää.

Vierailija
2659/4975 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppakeskuksessa sijaitsevassa kampaamossa olivat työntekijät vaihtuneet lähes kokonaan. Päätin silti varata ajan uudelle henkilölle, sillä aiemmin asiointi oli todella miellyttävää ja liikkeessä oli herttainen ja ystävällinen tunnelma. Tällä kerralla lähtiessäni, kuulin kun uusi kampaaja totesi kollegalleen välittömästi ”miten kuivat hiukset olivat” ym. juoruilua. En todellakaan mene toiste paikkaan, jossa hiuksiani arvostellaan heti selän käännettyä. Olkootkin kuinka kuivat tahansa.

Vierailija
2660/4975 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lopettanut asioinnin nyt niissä paikoissa, jotka on käyttäneet koronaa tekosyynään huonontaa palvelua. Esim. Kalevan Prisman Powerissa poistettiin jonotuslappuautomaatti "vallitsevan tilanteen vuoksi". Kun jonotusnumeroita ei ole, ihmiset pakkaavat kaikki yhteen sumppuun jonottamaan, etteivät vaan menetä vuoroaan, ja siinähän sitä altistuu. Koskikeskuksen Lindexissä oli puolestaan poistettu joka toinen sovituskoppi käytöstä, mikä johtaa siihen, että ihmiset joutuvat jonottamaan pidempään vuoroaan ja tulee pitempiä jonoja, kun koppeja on vähemmän. Siinä jonottaessa tiiviisti sitten altistutaan aivan turhaan, kun sovittaminen olisi nopeampaa, kun kaikki kopit olisivat käytössä. Ja sama vielä Aleksis Kiven kadun Tokmannilla, jossa vain yksi asiakas saa olla kerrallaan kassalla. Toista ei palvella ennen kuin yksi on saanut pakattua. Hidas kassa-asiointi johtaa pidempiin jonoihin, ja kun myymälä on ahdas, niin jonottajat ovat taas sumpussa altistumassa. Ei mitään järkeä näissä ratkaisuissa.