Millä perusteella olet lopettanut kokonaan asioinnin jossakin kaupassa, ravintolassa, kampaamossa tms.?
Onko jokin yksittäinen umpisurkea asiakaskokemus johtanut siihen vai muut syyt?
Kommentit (4975)
Lesli-suomen op:n asiakaspalvelu oli todella nihkeä ja puhui kun pienelle lapselle. Onneksi sain vaihdettua pankkia.
Suutari ehdotti seksiä liikkeensä kellarissa, siellä oli kuulemma patja lattialla.
En lämmennyt aviossa olleelle lähi-idän miehelle, ja vaihdoin suutaria 15 vuotta kestäneen asiakkuuden jälkeen.
Paskaa palvelu, ihan normii suomessa, on tää kyllä vieläkin ihan takapajula koko maa, hävettää kun on vieraita muualta..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turussa oli aikanaan eräällä linjalla niin k*päinen bussikuski, että aloin lopulta kulkemaan samaa väliä pyörällä ja autolla. Kyseessä oli sellainen koppavan näköinen vanha pieru, joka ei koskaan vastannut tervehdyksiin, mutta tuijotti takaisin pää kenossa kuin halpaa makkaraa. Jos erehdyin maksamaan 20- tai 10-senttisillä, kuten pari kertaa kävi, kun kortti oli lopussa, suuri herra nyrpisti nokkaansa ja vaati halveksivalla äänensävyllä tasarahaa.
Pian opin toteamaan ettei missään kielletty kyseisillä rahoilla maksamista. Tyyppi muuttui entistä jäätävämmäksi, mutta ei voinut sanoa vastaankaan. Potki varmaan kotona kiukuissaan pinkkiä puudeliaan tai jotain vastaavaa.
Lopullisesti meni kuppi nurin kun kävin lähikaupassa ja sain puhelimella samaan aikaan varsin järkyttäviä uutisia. Maksoin tavarat ja menin ulos. Istahdin portaille itku kurkussa ja eikös vaan jostain sukella tämä kuninkaallinen bussikurppa, joka on menossa kauppaan, mutta pysähtyykin eteeni ja sähähtää: "Phyiz ziitä ihmizten thielthä!" En tiedä mistä se siihen ilmaantui, koska en ollut ikinä nähnyt hyyppää niillä kulmin, mutta onnekseen luikki sisään ennen kuin ehdin koota itseni.
Päätin etten siihen dösään enää jalallani astu, ettei tarvitse ainakaan sen tyypin kurttunaamaa katsella ennen töihin menoa.
Onko kyseessä harmaahiuksinen kuski, joka ajaa joskus linjaa 55, 56? Olen saanut hänestä häiriintyneen kuvan. Uskon, että hän koetti kerran sulkea minut bussin ovien väliin kostoksi.
Kuulostaa kovasti samalta tyypiltä. Harmaahiuksinen oli tämäkin. Ajoi pari vuotta sitten usein ainakin 50, 51, 53, 54 -reittiä. 55,56 -linjasta en tiedä, ei tullut itse koskaan käytettyä.
Täytyy kyllä olla sama tyyppi! 55, 56 menee osin samaa reittiä, ei kuitenkaan onnekseni ollut niin vakikasvo, että olisi täytynyt lopettaa bussilla kulku. Kyllä hänen käytöksensä oli silmiinpistävän poikkeavaa, on joitakin kuskeja, jotka eivät vastaa tervehdykseen mutta he eivät kyylää kyytiin tulijaa ihme ylimielinen, halveksiva ja pilkallinen ilme naamalla. Ensin ajattelin, että hän on ottanut minut silmätikukseen ja inhokkiasiakkaakseen mutta sitten myöhemmin, kun tarkkailin, huomasin ettei hän vastaa muidenkaan asiakkaiden tervehdyksiin. Selkeä ihmisvihaaja. Hänen olisi kannattanut mennä rekkakuskiksi, se sopii antisosiaaliselle persoonallisuushäiriöiselle paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turussa oli aikanaan eräällä linjalla niin k*päinen bussikuski, että aloin lopulta kulkemaan samaa väliä pyörällä ja autolla. Kyseessä oli sellainen koppavan näköinen vanha pieru, joka ei koskaan vastannut tervehdyksiin, mutta tuijotti takaisin pää kenossa kuin halpaa makkaraa. Jos erehdyin maksamaan 20- tai 10-senttisillä, kuten pari kertaa kävi, kun kortti oli lopussa, suuri herra nyrpisti nokkaansa ja vaati halveksivalla äänensävyllä tasarahaa.
Pian opin toteamaan ettei missään kielletty kyseisillä rahoilla maksamista. Tyyppi muuttui entistä jäätävämmäksi, mutta ei voinut sanoa vastaankaan. Potki varmaan kotona kiukuissaan pinkkiä puudeliaan tai jotain vastaavaa.
Lopullisesti meni kuppi nurin kun kävin lähikaupassa ja sain puhelimella samaan aikaan varsin järkyttäviä uutisia. Maksoin tavarat ja menin ulos. Istahdin portaille itku kurkussa ja eikös vaan jostain sukella tämä kuninkaallinen bussikurppa, joka on menossa kauppaan, mutta pysähtyykin eteeni ja sähähtää: "Phyiz ziitä ihmizten thielthä!" En tiedä mistä se siihen ilmaantui, koska en ollut ikinä nähnyt hyyppää niillä kulmin, mutta onnekseen luikki sisään ennen kuin ehdin koota itseni.
Päätin etten siihen dösään enää jalallani astu, ettei tarvitse ainakaan sen tyypin kurttunaamaa katsella ennen töihin menoa.
Onko kyseessä harmaahiuksinen kuski, joka ajaa joskus linjaa 55, 56? Olen saanut hänestä häiriintyneen kuvan. Uskon, että hän koetti kerran sulkea minut bussin ovien väliin kostoksi.
Kostoksi? Mistä syystä, mitä sä teit?
Odotin pysäkillä bussia, samaan aikaan pysäkille sattui 3-4 linja-autoa jonoon samaan aikaan (harvinaista), huomasin että oma bussi oli tullut pysäkille vasta kun se oli pysäkin kohdalla mutta jo ajoradan puolella. Viitoin ja bussi sitten pysähtyi. Kiitollisena ja iloisena menin bussiin mutta sitten alkoi kauhea jäkätys. Selitin etten ollut huomannut bussia jonon takia mutta kuski sanoi, että kyllä muut matkustajat huomasivat. Jäkätys jatkui silloinkin, kun olin jo mennyt istumaan. Nolotti ja tuli sellainen olo, että kuskin olisi sitten pitänyt jatkaa eteenpäin ajamista, jos on kerran niin vaikeaa. (Eli taisi molemmissa olla vikaa firman sääntöjen mukaan, kun hän ei niin tehnyt?) Olin ainoa henkilö, joka jäi pysäkillä pois ja ovet sulkeutuivat niin nopeasti selkäni takana, että hyvä kun ehdin alta pois. Bussi kaasutti pois pysäkiltä. Selkeästi oli kyylännyt peileistä, että nyt minä jään pois. Ei voi olla sattumaa perustuen tuhansiin bussireissuihini.
Ade47 kirjoitti:
S-ryhmää en käytä koskaan. Kyseinen rosvolafka on tuhonnut satoja, pikkuyrityksiä. Eniten ..tuttaa ABC tolpat jotka ovat tappaneet kaikki pienet mukavat pikkukahvilat/bensakaupat teiden varsilta.
Itse käyn mieluummin ABC:llä, koska siellä saa käydä myös pelkästään WC:ssä ostamatta mitään sillä kertaa. Hämeenkyröön ABC! T: pitkää matkaa ajava
Ala-astelaisena kävin suuhygienistillä kesäloman jälkeen syksyllä. Minut toivotettiin tervetulleeksi ja ohjattiin penkkiin. Menin makaamaan penkkiin ja sain aurinkolasit päähäni. Huoneessa oli kaksi hoitajaa ja minut tuoliin ohjannut kysyi iloisesti miten kesäloma meni. Vastasin, että hyvin meni ja tajusin välittömästi ettei kysymystä oltu tarkoitettukaan minulle, vaan toiselle hoitajalle. Kumpikin vaikeni nolona eikä hoitaja vastannut minulle mitään, mutta eivätpähän enää puhuneet omia asioitaan koko tarkastuksen aikana minun eli asiakkaan kuullen. Myös nuoret ja lapset ovat ihmisiä ja te olette asiakaspalvelutyössä, hoitajat!
Ei onneksi tarvitse käydä enää Porin satasairaalassa, kerran kävin lähetteellä erikoissairaanhoidossa. Vastaanottotiskillä ollut nuori, ihana hoitaja oli ihan täys 10, mutta... Välissä pleksi, maski tietenkin kasvoilla. Muuten olisin saanut hyvinkin selvää mitä mulle puhutaan, mutta mun vieressä n. 2m päässä kälätti 2 muuta hoitajaa! Kovaäänisesti, henkilökohtasia juttujaan, voivottelua ja kauheeta kälätystä ja naurua! Käänsinkin korvaani lähemmäs pleksiä ja sanoin että voitko toistaa, en oikein kuullut kun noi tossa.... Muutenkin tuntui, että siellä ei tajuttu mitä on asiakaspalvelu. Paitsi siinä vastaanottotiskillä ollut nuori nainen osas hommansa kyllä. Piti käynnin jälkeen käydä hoitajan kanssa sopimassa joku soittoaika, ja meninkin sitten seisomaan sen huoneen ovelle, jossa mun piti käydä ennen lähtöä. Siellä iso joukko hoitajia kälätti taas, ja nyrpeästi katsoivat, lopettivat ja lähtivät huoneesta kun huikkasin et mun piti käydä tässä vielä... Teki mieli pyytää melkein anteeks asiakkaana, että keskeytin sen turhan paskanjauhamisen... Ja laitoin palautetta jälkikäteen.
Turussa Tokmannilla oli tarjouksessa bluetooth kaiutin. Menimme puolisosi kanssa siististi pukeutuneita aikomuksenamme ostaa kyseinen kaiutin joululahjaksi. Tutkimme muitakin vaihtoehtoja siinä muutaman minuutin varmistaaksemme vielä että valintamme on oikea. Vartija seurasi aivan vieressämme meitä. Humiona että kaikki kaiuttimet taisivat olla varashälyttimillä varustettuja. Muita asiakkaita ei kovin paljoa näkynyt. Tuli todella ahdistava olo. Päätimme ettemme tuollaiseen paikkaan rahojamme anna ja ajoimme suoraan Prismaan ostamaan sieltä tismalleen samanlaisen kaiuttimen. Tämän jälkeen en ole yhteenkään ketjun liikkeistä astunut enkä myöskään tule tulevaisuudessakaan astumaan.
Lommilan Gigantissa oli tänään kaksi myyjää ilman maskia. Se siitä, en asioi kyseisessä liikkeessä enää.
Aikoinaan levykauppa äx koska antoivat myyjälle kenkää vapaa-ajan aktiviteettien perusteella.
Vepsäläinen. Niin ylimielistä ja nirppanokkaista henkilökuntaa, että mieluummin vien rahani muualle.
mun kampaaja on tolkuttoman hidas, puhuu törkyjuttuja ja haisee siltä, kuin olis dokannut viimeiset kymmenen vuotta ja olisi ripulit housuissa.
Joudun kuuntelemaan hänen ihmissuhdeongelmiaan. (Hän on vanhempi miesoletettu, joka aina rakastuu toivottomasti itseään vuosikymmeniä nuorempiin miesoletettuihin... )
Olen joutunut pitämään häntä kädestä, kun piipaa-auto on hakenut hänet pari kertaa "pehmeämpään paikkaan".
Hän on kuitenkin ainoa, joka osaa muotoilla hiukseni oikealla tavalla. Hän on "hiusten mozart". Hän saa minut näyttämään huippumallilta. Hän on kauneuteni salaisuus. Hän on todellinen löytö ja jalokivi.
Olen kokeillut ennen häntä vaikka mitä -ja kovalla rahalla.
Telian sivut niin huonot 🤬😡että todellakin mietinmässä firman vaihto.
Taisto Jumula kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pikku kauppakeskuksen ravintola ei päästänyt sisään romaniseuruetta, koska aiemmin jotkut muut tälle seurueelle tuntemattomat romanit olivat aiheuttaneet häiriötä.
Onhan siellä joskus joku valtaväestön edustajakin rähinöinyt, mutta eipä sen perusteella ole muulta valtaväestöltä evätty sisään pääsyä.
Enää en siihen ravintolaan rahojani vie.
En olisi päästänyt minäkään jos olisin ravintolan omistaja.
Ravintola saa kyllä valita asiakkaansa.
Niinpä saakin, vaan ei harjoittaa etnistä sortoa.
Tampereelainen hieroja! Olin niin jumissa että oli pakko ottaa kolme käyntiä hierojalle. Valitsin työpaikkaani lähimmän jotta pääsin käymään lounastunnin aikanakin. Rouva hieroja oli aivan kammottava hölöttäjä! Jo kahden käynnin jälkeen tiesin hänen elämästään kaiken! Miten lapsella menee koulussa, miten hänen miehensä voi, mihin hänen edellinen avioliittonsa kaatui, hänen poliittiset mielipiteensä jne jne. Puhui aivan jatkuvalla syötöllä itsestään. Ensimmäisen käynnin alussa kyseli terveydentilastani ja kun kerroin että minulla on leikkausta vaativia ongelmia kyynärpäiden hermojen kanssa (hermopinteet molemmissa) hän kertoi, siis kertoi ei kysynyt, kokeilevansa jotain lihaskalvojen avaamiseen käytettävää mutjutinta kyynärpäihini joku kerta kun saadaan ensin selän jumit avattua. Tätsyllä ei ollut käsitystäkään hermopinteistä tai niiden hoidosta. Ärsyyntyneiden hermojen mutjuttelu jollain muovikauhalla olisi saanut järisyttävät tuskat aikaiseksi ja järkytyin koko ehdotuksesta. Kävin sen kolme kertaa että sain jumini auki enkä sen jälkeen ole uskaltanut enää yhdellekään hierojalle. Ahdistava nainen.
En nyt lopettaisi asiointia tämän takia, mutta tänään oli Prisman itsepalvelukassalla niin outo myyjä, että jätin ostokset ostamatta.
Kun joku oli unohtanut viereiseen kassaan lapsen kintaita, myyjä (keski-ikäinen, ehkä virolaistaustainen nainen) alkoi toistaa: "Otsolta jäi! Voi ei, Otsolta jäi... Eikö huomattu ennen autoln menoa?" Ja sitten kun myyjän kollega käveli ohi, ko. myyjä jatkoi: "Otsolta jäi!!"
Kone oli poikkeuksellisen hidas (oli kuulemma just päivitetty). Ja kortinluku ei onnistunut monesta yrityksestä huolimatta - ja voitteko kuvitella, että myyjä olisi halunnut ruveta opettanaan minulle kassakoneen käyttöä näytössä, joka ei ole asiakkaille tarkoitettu? Että olisin ruvennut lukemaan siitä jotain pientä pränttiä muutaman rivin (disorganisoitunut, psykoosi?) Keskeytin ja pyysin, että voisinko vain maksaa, kiitos. Ei onnistunut. Meni ostohalut.
Ulkomailla istahdettiin kerran miehen kanssa kahvilaan, taapero vaunuissa. Miestarjoilija katsoi meitä kauempaa hieman katkeran oloisena. Hän ei ilmeisesti aavistanut, että ymmärsin kielen. Hän selitti kollegalle, kuinka tunsk katkeruutta nähdedsään onnellisia pareja. Sitten tarjoilija tuli luoksemme, ja pyysi meitä vaihtamaan pois reunapaikalta, joka oli kuulemma "turhan hyvä lapsiperheelle" ... (kahvila oli melkein tyhjä)! Mies vastasi ihan coolina, että ok, siirrytään - kokonaan pois.
Pääkaupunkiseudun kierrätyskeskus. Työntekijöiden kohtelu on ala- arvoista.
Sama kun monella: kampaaja ei pidä turpaansa kiinni ja utelee koko ajan.
Tiedän kenestä puhut.
Aina hyvä asiallinen palvelu.
Luuletko että hyllyt täyttää itse itsensä?
Pahoittelen että joudut viemään kaduilta keräämäsi tölkit k-markettiin.....