Millä perusteella olet lopettanut kokonaan asioinnin jossakin kaupassa, ravintolassa, kampaamossa tms.?
Onko jokin yksittäinen umpisurkea asiakaskokemus johtanut siihen vai muut syyt?
Kommentit (4975)
Eräänä tylsänä työpäivänä katselin youtubesta jotain pankkiryöstödokkaria ja menin sen jälkeen ostamaan R-kioskilta kahvia. Olin ajatuksissani ja normaalikokoisen kahvin pyytämisen sijaan tokaisin: "Tämä on ryöstö." Tajusin että nyt mokasin ja myyjä käskikin ulos. Koko loppupäivän odotin työpaikalla, tuleeko kytät kyselemään enkä luonnollisesti ole tuolla ärrällä enää asioinut.
Hyvät ihmiset antakaa palautetta, muutenhan mikään ei muutu ! Tässä ketjussa kovin monet loukkaantuvat hiljaa itsekseen ja suuttuneena jättävät käyttämättä palvelua seuraavan kerran. Ei siinä ole mitään järkeä. Olen itsekin laittanut boikottiin erinäköisiä yrityksiä, mutta ennen sitä olen antanut kyllä hyvin tiukasti palautetta. Olen palauttanut ravintolassa keittiöön ruokaa, joka ei ole ollut sen tasoista kuin mitä oli luvattu, olen elämäni aikana valittanut vääristä laskuista, rikkoutuneista tuotteista, huonosta asiakaspalvelusta jne. asiallisesti mutta ystävällisesti. Jos huomaatte selkeitä hygieniarikkomuksia esim. jossain elintarvikkeita myyvissä tai käsittelevissä paikoissa (pitseriat, kebab-paikat yms), terveysviranomaisiin vaan heti yhteyttä. Kyllä ne käyvät tutkimassa puljut . Se ei hyödytä ketään että mutisette itseksenne kiukkuisena tai kirjoittelette vauva.fi-palstalle.
Vierailija kirjoitti:
Maksoin 13 eur kauppaostokset 20 eur setelillä. Kassa löi koneeseen 15 eur (joka näytti takaisin 2 eur) ja antoi kuitenkin vaihtorahana 7 eur. Kotona katsoin kuittia tarkemmin ja jäin miettimään kuka tässä kusetti ja ketä?
Öö, ei kukaan kusettanut ketään? Se on aivan sama minkä summan siihen näppäilee, ainoa merkitys on sillä, että maksettu summa ja vaihtorahat ovat oikein.
Ensimmäinen kampaaja kampasi aina korvia, niin että ne olivat loppupäivän punaiset, kuumat ja kipeät. Vaihdoin toiselle. Tämä kampaaja kertoi aina juttuja kavereistaan ja asiakkaistaan, niin kuin minun olisi pitänyt tuntea heidät: "Arvaa, Matti ja Maija Meikäläinen, ne menee naimisiin silloin siellä. Ville Virtanen erosi Merja Koskisesta, kun Merjalla oli säpinää Kalle Lahtisen kanssa! Mirja Lahtinen vaihtoi työpaikkaa, vaikka on juuri tullut raskaaksi." Ensin ajattelin, että mitäpä tässä, en minä tunne näitä ihmisiä niin samapa tuo. Sitten tuli mieleen, että mitähän hän selittää minusta muille asiakkailleen?
Kävin värjäyttämässä kerran ripset ja kulmat työpaikan läheisellä kosmetologilla, joka värjäsi ensin erikseen ripset ja sitten kulmat (yleensä siis värjäys tehdään samaan aikaan). Levitti värit todella epävarmasti, ihan kuin ei olisi koskaan ennen värjännyt mitään. Poispyyhkimisen teki myös ihan väärin ja väriä meni silmiini ja kirveli aivan hulluna. Värjäykseen meni yli tunti (normaalisti alle 30 min). Lopputulos oli sinänsä ihan ok, mutta enpä ole toista kertaa käynyt tuon kokemuksen jälkeen.
Kerran menin arki-iltana työmatkalla syömään yksin erääseen puolityhjään ravintolaan ja istahdin 4 hengen ikkunapöytään (ravintolassa oli ehkä 2 muuta seuruetta ja todella iso tila). Tarjoilija tuli paikalle ja tokaisi jotenkin todella tylysti "menit sitten noin isoon pöytään istumaan". Ravintolassa seinän vieressä olisi ollut muutama 2 hengen pöytä, muttei ikkunan lähellä, ja ravintolassa oli tosiaan varmaan 20 tyhjää pöytää. Tästä tuli jotenkin todella paha mieli, etenkin kun muutenkin jännitän yksin ravintolassa käyntiä. Koko syömisen ajan ravintola pysyi tyhjänä, eikä kyllä kukaan kaivannut noita "valtaamiani" paikkoja. Sen jälkeen olen välttänyt kyseistä ravintolaa.
Vierailija kirjoitti:
ostan kaikkea pientä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eläkkellä oleva nainen, asun yksin. Enkä ole rikas, ja se varmaan näkyy. Joskus tuntuu, että me emme ole kovin suosittuja asiakkaita. Esimerkiksi vaikkapa Body Shop (ihme kyllä) kotikaupungissani. Sain jotenkin välinpitämätöntä asiakaspalvelua, joten eipä tee mieli mennä uudelleen. Sen sijaan Glitter :), tuo teinityttöjen kauppa - on saanut ilmeisen fiksuja myyjiä palkkalistoilleen. Ne kerrat, kun olen siellä käynyt ostoksilla, myyjät ovat olleet tosi ystävällisiä ja huumorintajuisia.
Jos satun menemään markkinoille, vältän aina menemästä kovin lähelle kojuja. Ihan liian usein on saanut tympeitä, suorastaan veemäisiä lausahduksia myyjiltä, jos ei osta mitään. Ymmärrän, että ei ole helppoa myydä vaikkapa nahkalaukkuja markkinoilla, mutta käytöstavat pitäisi olla, jos asiakas käyttäytyy fiksusti, pitäisi myyjänkin tehdä samoin ja purkaa turhautumisensa itsekseen.
Millaisia koruja mummo ostat glitteristä?
Osaako teinit suositella ?Olen 50v nainen, olen ostanut Glitteristä hiustenpidennyksiä..korviksia ym.
Käyn glitterissä joka viikko. myyjät tunnistavat minut ja palvelevat hyvin.
Minkä ikäisille glitter on mielestäsi tarkoitettu?
Aion shoppailla siellä vielä eläkeikäisenäkinTäällä se mummo joka ostaa 12v lapsenlapselleen lahjoja glitteristä...
Mielestäni glitter on teinien kauppaJaa. Minä käyn yleensä aina ensin Glitterissä kun tarvitsen jonkun edullisen pukukorun. Olen 47v isoäiti.
Katsopa tarkemmin niitä koruja, niistä suurin osa sopii kaikenikäisille.Eikö semmoinen euron pukukoru oo oudon näköinen aikuisella naisella?
Taidat käydä joka viikko ja nurkat pullollaan euron vaatetta ja koruaKyllä oli Coco Chanelkin tosi oudon näköinen niissä pukukoruissaan..
Anteeksi nyt, mutta on todella loukkaavaa edes yhdistää Coco Chanelia johonkin Glitter krääsään, josta on aitous ja tyylikkyys kaukana.
Parturi nosti hintaa eurolla.
Asuinpaikkakuntani terveyskeskus. Ajanvarausvirkailija kirjoitti omakantaan niin rumaa tekstiä, ettei vaan nyt enää asiointi kiinnosta.
En viitsi käydä yhdellä hammaslääkärillä joka käyttää vieläkin pelkkää muovivisiiriä kasvojen edessä. Tekisi mieli ihan ilmoittaa jonnekin.
Vierailija kirjoitti:
Kampaajalle kerroin mun elämäntilanteesta. Olin siis pettynyt mieheeni. Kampaaja otti yhteyttä mieheeni ja kertoi kaiken. Yritti vielä saada miestäni treffeille. No, me selätettiun ongelmat ja kaikki ok.
Tää oli kyllä tyly tapaus. Ja sitten vielä puhutaan naisten keskinäisestä solidaarisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksoin 13 eur kauppaostokset 20 eur setelillä. Kassa löi koneeseen 15 eur (joka näytti takaisin 2 eur) ja antoi kuitenkin vaihtorahana 7 eur. Kotona katsoin kuittia tarkemmin ja jäin miettimään kuka tässä kusetti ja ketä?
Jos vaihtorahassa häikkää niin kusetettu sekä sinua että kauppaa mutta muuten ei käy oikein järkeen.
Siis eihän tossa ketään ole kusetettu. Kassa vahingossa löi väärän määrän, huomasi virheensä ja antoi kuitenkin oikean vaihtorahan. Sun ei tarvinut turhaan odottaa, että kassa olisi perunut kuitin ja tehnyt toiminnon uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
En käy enää lähikaupassa. Harrastin seksiä kauppiaan kanssa, enkä halua törmätä häneen siellä.
No, ei tainnut olla kovin kummoista seksiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelaamo-Feel Vegas. En mene enää koska kolikkojen-vaihto-seteleiksi-automaatti laskee kolikot väärin. Kun valitat henkilökunnalle avaavat laitteen ja pällistelevät sinne sisään hetken ja levittelevät käsiään. Kaksi kertaa automaatti on "varastanut" multa rahaa, enää en anna sille tilaisuutta.
Paljonko Pelaamo on sulta kaikkiaan "varastanut"?
😁
Minä sanoin joskus kaverille että luuletko että veikkaus rupee sinua elättämään. Saattaisin sanoa pelaajillekkin niin sen sijaan että jaksaisin jotain aivotonta vaikka olisin henkilökuntaa. En varmaan olisi kauaa. Olisi jotenkin moraalisesti ja eettisesti väärin ruokkia sitä harhaa missä osa pelaajista elää. Osin siksi ja että omilleen ei voi päästä en enää käy pelaamoissa tai pelaa automaatteja.
Pelaan lähinnä vain lottoa tai jotain missä on edes teoreettinen mahdollisuus päästä omilleen tai yli. 25v pelejä alla vaatii vaati melkoisen potin että edes osa palautuisi tuntuvasti. Eli en lopulta edes usko ja laske mitään sen pisaran varaan joka häviää täysin valtameren massaan.
Eli veikkauksen pelit saattaa jäädä ihan täysin jossain vaiheessa. En halua tukea toimintaa joka esiintyy hyväntekijänä korjaten omatkin ongelmansa surkeasti. Ja toiminta jolla ei edes olisi pohjaa ilman pikkusen surkeita yhteiskunnan rakenteita mitkä ajaa ihmisiä ongelmiin ja loukkuihin.
Yritän olla tulematta niitäkin huonolla menestyksellä. Ihan kaiken huonon tilalle ei ole parempaa saatavilla ja kehitettävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelaamo-Feel Vegas. En mene enää koska kolikkojen-vaihto-seteleiksi-automaatti laskee kolikot väärin. Kun valitat henkilökunnalle avaavat laitteen ja pällistelevät sinne sisään hetken ja levittelevät käsiään. Kaksi kertaa automaatti on "varastanut" multa rahaa, enää en anna sille tilaisuutta.
Paljonko Pelaamo on sulta kaikkiaan "varastanut"?
😁Minä sanoin joskus kaverille että luuletko että veikkaus rupee sinua elättämään. Saattaisin sanoa pelaajillekkin niin sen sijaan että jaksaisin jotain aivotonta vaikka olisin henkilökuntaa. En varmaan olisi kauaa. Olisi jotenkin moraalisesti ja eettisesti väärin ruokkia sitä harhaa missä osa pelaajista elää. Osin siksi ja että omilleen ei voi päästä en enää käy pelaamoissa tai pelaa automaatteja.
Pelaan lähinnä vain lottoa tai jotain missä on edes teoreettinen mahdollisuus päästä omilleen tai yli. 25v pelejä alla vaatii vaati melkoisen potin että edes osa palautuisi tuntuvasti. Eli en lopulta edes usko ja laske mitään sen pisaran varaan joka häviää täysin valtameren massaan.
Eli veikkauksen pelit saattaa jäädä ihan täysin jossain vaiheessa. En halua tukea toimintaa joka esiintyy hyväntekijänä korjaten omatkin ongelmansa surkeasti. Ja toiminta jolla ei edes olisi pohjaa ilman pikkusen surkeita yhteiskunnan rakenteita mitkä ajaa ihmisiä ongelmiin ja loukkuihin.
Yritän olla tulematta niitäkin huonolla menestyksellä. Ihan kaiken huonon tilalle ei ole parempaa saatavilla ja kehitettävää.
Ai nii. Itse olen kyllä aina saanut laitevikojen tai ongelmien takia menetetyt hilut takasin. Ja samantien. Pelaamoissa tai pelihalleissa.
Kaupoissa en ole jaksanut mitää helvetin paperia täyttää muutaman euron ja tai joskus markkojen takia.
Kävin pitkään samalla hierojalla, joka oli mukava ja hyvä työssään. Hankin hänelle uusia asiakkaitakin; mieheni ja anoppini. Kerran olimme mieheni kanssa liikenteessä, kun hän yhtäkkiä muisti pian alkavan hieronta-ajan. Menimme yhdessä hierojan luo ja ehdotimme, että jaamme tunnin hieronta-ajan puoliksi. Hieroja vastasi nyrpeänä, että kyllä kai se sopii, mutta laskutan teitä molempia puolen tunnin hieronnan mukaan. En ymmärtänyt mitä ihmettä hän nyrpisteli, hänhän sai siitä enemmän rahaa! Mutta olisi myös voinut käyttää vähän pelisilmää vakkariasiakkaiden kohdalla. No, se käynti jäi sitten viimeiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Olin työasioilla Järvenpäässä, neuvotteluissa läheisellä rakennuksella, kun päätin käydä Järvenpään Prismassa tekemässä perheen ruokaostokset. Työjohtajana, siistiasuisena ostinkin sitten monenlaista, mutta myös houkuttelevan liha-annoksen, joihin oli ilmestynyt 30% alennus. Kyse oli kalliimman hintaluokan annoksesta, ei normaalista bulkkieineksestä.
Kassalla ei ollut illalla ketään ja vanhempi, yrmeän ja hoitamattoman näköinen lihava naishenkilö ei katsonut aiheelliseksi edes vastata tervehdykseeni, vaan alkoi koneellisesti siirtää tavaroita liukuhihnalla eteenpäin. Sitten, hän suvaitsi vilkaista minua ja alkoi tuijottaa liha-annosta ja alennushintalappua, joka oli oranssi, ja näkyi kirkkaana kauaskin.
Totesin että otetaan nyt tuokin kun noin hyvän alennuksen saa. Myyjä ei sanonut sanaakaan, keskeytti tavaroitten siirron ja alkoi selata puhelintaan ja yhteyden saatuaan mumisi aluksi tyyliin: "Täällä on nyt tällainen taas". Ihmettelin että mikä on vikana. Ei vastausta. Puhelu kesti pitkään ja toisessa päässä ilmeisesti haettiin joku toinen henkilö puhelimeen. Sitten myyjä alkoi selittää, se ja se tuote ja tässä taas yritetään. Epäili kai että 30% alennuslappu olisi siirretty ko tuotteeseen jostain. Kohta kassanainen sai puhelimitse ohjeet, että alennukset on laitettu oikein. Ja mikä hämmästys! Sitten kassan hapanilmeinen toteamus "Jaa"
Katsoin kassaa suoraan kasvoihin, mutta hän alkoi tuijottaa lattiaa , eikä edelleenkään kommentoinut mitään. Häpeä loisti naamastaan. Se oli viimeinen kerta kun asioin Järvenpään Prismassa!
Ikävä juttu, että jouduit kauppareissullasi kohtaamaan perusmammapalstalaisen.
Ähäkutti kirjoitti:
----
Lopetin samalla sekunnilla suurimman osan kaikista ostoistani S-ryhmässä. Aikaisemmin käytin pelkästään privaatteihin ostoksiin n. 3500-4000 euroa vuodessa. Yritykseni osti Stockmannilta lahjakortteja tuhansilla euroilla vuodessa. Nyt olen viimeisen 5 vuoden aikana ostanut S-kaupoista ruokaa ym. ehkä 100 eurolla. Kaikki muut olen ostanut Lidlistä. ----
Vaikka ostaisit 20 000 eurolla vuodessa niin olet yksi kärpäsen paska S-ryhmän liikevaihdossa. Et ole niin tärkeä kuin luulet, asiakaspalvelijana aina hävettää kuunnella noita tonneilla keulivia asiakkaita kun luulevat olevansa isojakin tekijöitä ja pitäisi saada erityiskohtelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen saanut Body Shopissa kaksi kertaa todella ala-arvoista palvelua, joten enpä mennyt enää kolmatta kertaa. Tämä boikotti on pitänyt yli 20 vuotta.
Body shop boikotoi eläinkokeita
Sinä boikotoit Body Shoppia......taidat olla viehättävä persoona ja suuri eläinten ystävä
Bodyshopin emoyhtiö testaa eläimillä
Täytyy sanoa ulkomailla asuneena, että Suomessa on ongelma se, että "asiakas ei ole ikinä oikeassa". Muualla asia on ihan päinvastoin. Täällä ei osata pahoitella, eikä pyytää anteeksi ja kaikki pienetkin mokat käännetään aina asiakkaan syyksi. Asiakaspalvelu on niin perseestä, kuin olla voi. 🤨
Odotin eikä kukaan palvellut. Menin toiseen paikkaan.