Millä perusteella olet lopettanut kokonaan asioinnin jossakin kaupassa, ravintolassa, kampaamossa tms.?
Onko jokin yksittäinen umpisurkea asiakaskokemus johtanut siihen vai muut syyt?
Kommentit (4975)
Vierailija kirjoitti:
Luulisi, että nykyaikana sähköiseen kuittiin ja varsinkin takuukuittiin tulostuu viivakoodista koneen yksilöintitiedot. Kannattaa varmaaan kysyä jatkossa takuukuittia paperisena. Tosin sekin haalistuu ennen takuun umpeutumista. Paperisen takuukuitin voi päällystää kontaktimuovilla, ei haalistu tai ottaa kännykällä kuva, sekin kelpaa.
Helpoimmalla pääsee, kun ostaa S-ryhmästä. Takuukuitit menevät S-kanavan takuukuitit-osioon talteen. Ei tarvitse kuvata, kopioida, skannata eikä kelmuttaa.
Muiden putiikkien takuukuiteista kuvat vaikka puhelimella ja kuva talteen omalle koneelle plus työpaikan sähköpostiin. Tiedostonimi kannattaa muuttaa muotoon: Tuotemerkki_malli_ostopäivämäärä.jpg
Huono palvelu, huono laatu tai tiettävästi epäeettiset olosuhteet työntekijöillä (esim. nepalilaiset ravintolat, Hairstore). Lisäksi liika tuputtaminen, ei ymmärretä että haluaa katsella rauhassa.
Yksi tekijä mikä saattaa vaikuttaa mihin kauppaan menen esim. ruokaostoksille, ovat feissarit ja liittymämyyjät. Kun menen hakemaan lounasta kaupasta, niin Prismaan pääsen ilman näitä ja Cittariin mennessä joudun kohtaamaan pahimmillaan hesarin, elisan, jonkun tuotetestaajan, satunnaisesti jonkun hyväntekeväisyyskeräystyypin ja vielä telia myymälän sisällä, ja samat taas poistuessa. Arvatkaa kumpaan kauppaan menen?
Lopetin Hervannan Hairlekiinnissa käynnit, koska eräs kampaaja leikkasi mun hiukset epätasaisesti edestä. Selvästi toinen puoli oli yli 3cm ylempänä kuin toinen. Sain 20 euron jonkin hiusnaamion hyvityksenä, mutta silti kärsin tuosta vieläki ja on kyllä laiha lohtu. Olisi voinut saada korjausoperaation, mutta milläpä tuommoista enää kukaan korjaa. Ehkä jollain hiuslisällä. Mulla on vieläkin hiukset ei toivotun näköiset, vaikka kesällä siellä kävin. Täysin ammattitaidoton kampaaja ja värjäsi kulmakarvatkin huonosti sekä nyppi ne.
Pääkaupunkiseudun kierrätyskeskus. Kaupoista saa uutta halvemmalla.
Boikotoin kaikkia sateenkaari-hypetykseen mukaan lähteneitä.
Jos jossakin näkyy sateenkaaritunnuksia niin käännyn kannoillani saman tien ja vaihdan putiikkia
Keski-euroopassa asuessani oli Shlecker niminen kaupp josta sai hygienituotteita. Siellä kyttäsi vartija aivan kaikkia jatkuvasti, kysyin kaverilta ja sitäkin aina seurasi. Ketjun innostaman googletin ketjun ja se on onneksi mennyt nurin vuosia sitten, olen onnellinen.
Kierrätyskeskus. Työntekijöiden kohtelu on ala- arvoista ja asiatonta.
Lakkasin käymästä paikallisessa Cittarissa sen jälkeen kun maskin käyttöä suosittelevia julisteita laitettiin siellä vähän joka paikkaan. Koen niin vahvan tuputuksen ahdistavana ja syyllistävänä. Käytän kyllä maskia esim. työmatkoilla ruuhkabussissa, mutta käyn kaupassa nopeasti ja huolehdin turvaväleistä, joten maski tuntuisi hätävarjelun liioittelulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äh meillä on myös tosi kömpelö Life-myymälä. Kaikki yli viisikymppiset palvellaan aina ensin, nuoremmat vasta sen jälkeen. Tuli tosi näkymätön olo kun myymälässä oli vain yksi myyjä jolla oli edellinen asiakas kesken. Odotin ja kun myyjä vapautui niin taapersin hänen luokseen ihan vain huomatakseni että hän pyyhältää ohitseni suoraan turkismummon luo :D kun viimein tuli minun vuoroni kysyä eräästä tuotteesta niin viittilöi hyllyn suuntaan että "tuolla niitä vissiin on". Just..
No, nyt jo tiedät miltä tuntuu, kun olet yli viisikymppinen ja tosi näkymätön.
Saa nyt nähdä elänkö edes niin kauaa
No mä lopetin kuntosalijäsenyyden, kun salin juuri itseäni miellyttävät ryhmäliikunta-aikataulut ei enää sopineet minun työaikoihini. Olen vaihtanut kampaajaa, kun kampaaja muutti 200 metrin päästä 1,5 km päähän, lähempänä on paljon vaihtoehtoja. Tietty oma muutto toisella paikkakunnalle on ollut syynä monen asiakkuuden lopettamiseen. Mä olen kyllä tosi herkkä lopettamaan asiakkuuksia pientenkin asioiden vuoksi, koska vaihtoehtoja aina on. Likaiset ikkunlaudat ravintolassa - ei kiitos enää, millainen lie keittiö? Tympeä asiakaspalvelija, en mene välttämättä koskaan toiste.
Asiaton kassa kaupan kassalla, haastoi riitaa kun otin kuitin.
Hierojalla käynnin lopetin vaikka jäi lahjakorttiin kertoja, koska tuijotteli mun rintoja.
Kampaajalla käynnin lopetin, koska käytti puolet ajasta pälättämiseen, eikä leikkausjälki ollut mitä halusin. Kävin siis muutamat kerrat testaamassa.
Kirppiksellä käynnin lopetin, koska omistajaukko seurasi niskassa huohottaen koko kauppakierroksen ajan.
Tietyllä yksityisellä gynellä käynnin lopetin, kun tutki varoittamatta kakkosenkin.
Tokmannilla käynnin lopetin, koska kusettavat tarjouksissaan.
Vierailija kirjoitti:
Tietyllä yksityisellä gynellä käynnin lopetin, kun tutki varoittamatta kakkosenkin.
Sama täällä :D
Asuntolainan päättyessä pankista soitettiin että otetaanko asunto-osakkeen osakekirjat maksulliseen säilytykseen vai haenko pois. Kyseisessä pankissa oli aika hulppeasti omaisuutta ja olinkin mikä lie premium asiakas. Mutta ei auta - osakekirjan säilytys on ja pysyy maksullisena. Jostain syystä otin tuon itseeni ja päätin että mikäpä siinä kun pyydetään, haetaan sitten pois - kaikki mitä siellä on.
Nykyään en mene kauppoihin tai ravintoloihin, joissa henkilökunta ei käytä maskeja.
Vierailija kirjoitti:
Monessakin kampaamossa olen lopettanut käymisen kun ne kampaajat ei tajua olla HILJAA!
Aina kauhee kysely ; no mitäs millon loma ja mitä suunnitelmia ja ai kauhee kuulin radiosta tänään blaa blaa blaa.
Ja sitten ne kertoo omia juttujaan. Pahin oli sellainen joka puhui omasta kesälomareissustaan koko kampaamokäynnin ajan.
Voisi kai sitä sanoa että hiljaa kiitos mutta en vaan kehtaa.
Haluan mykän kampaajan.
Jos haluat jotakin, sinun pitää sanoa se ääneen. On aivan turha uhriutua, jos et aio edes tehdä asialle mitään.
Tämä koskee todella monia ihmisiä todella usein, kun ei vain viitsitä/jakseta/uskalleta.
Epämukavuusalue on epämukava, mutta se askel täytyy ottaa, jos haluaa kasvaa ihmisenä ja oletan, että kaikki kuitenkin tätä haluavat.
Juoruamispakko. Kampaaja kyselee perheenjäsenet, sukulaiset ja työkaverit sekä heidän asiansa. Ilkeää vielä haukkua edellisen asiakkaan valitsemaa hiusväriä minulle vääräksi koska asiakas oli halunnut sen. Teki mieli sanoa, että eikös ammatti-ihmisen kuuluisi hieman valistaa sopivammalta hiusväristä jos ihminen on tullut kampaamoon saakka hiuksiaan värjäyttäään? Senhän luulisi olevan osan palvelua?
Onneksi oli vain latvojen tasoitus kyseessä. Pää olisi haljennut kuunnella minulle tuntemattomista ihmisistä kälättämisestä jos olisin vielä pitempään ollut. Lopputulos on, että käyn pari kertaa vuodessa tasaamassa latvat ja sanon heti kampaajalle, milloin kenellekin, että nautin nyt hiljaisuudesta ja hiustenhoidosta ja -leikkaamisesta.
Yksi kampaaja haukkui harjoittelijansa, joka oli läsnä paikalla. Anteeksi, sinun kuuluu arvostelut antaa opiskelijalle itselleen ja opettajalle, ei asiakkaalle! En tue noin käyttäytyvää. Ikävää kyllä lopettaa, hän leikkasi hyvin, mutta onneksi täältä löytyy kymmeniä muitakin.
Nyt korona-aikaan lopetin vakituisen lähikaupan käytön ja siirryin viereisen kaupan asiakkaksi, koska vakkarikaupassa ei huolehdittu riittävästi turvaväleistä eikä suojautumisesta muutenkaan. Vaihto tapahtui keväällä enkä edelleenkään ole palannut entiseen.