Millä perusteella olet lopettanut kokonaan asioinnin jossakin kaupassa, ravintolassa, kampaamossa tms.?
Onko jokin yksittäinen umpisurkea asiakaskokemus johtanut siihen vai muut syyt?
Kommentit (4975)
Lopetin eräällä hyvällä hierojalla käynnin, kun miehen jutut menivät niin levottomiksi. Viimeisellä kerralla kertoi, kuinka vapaamuurarit hallitsevat maailmaa, maapallo on litteä, nasa on yhtä suurta huijausta, jne. Olin varma, että kyse oli jostain mt -potilaasta, mutta myöhemmin tajusin, että jutut olivat siis ihan perus QAnon -kamaa...
Olin käynyt pari kertaa ihan kivalla kampaajalla ja tuloskin oli mieleinen. Keväällä kävin viimeksi, ja uutta aikaa varatessani Timmasta muistelin että aiemmalla kertaa kampaaja ei ollut puhunut maskeista kovin innostuneeseen sävyyn. Koska kuulun riskiryhmään, ja halusin olla varma että nyt kiihtyneiden tartuntojen aikana maskia käyttäisi niin kirjasin tämän varauksen lisätietoon. Eli siis kirjoitin, että asiakas käyttää maskia ja kampaajan tulisi myös käyttää.
Menen paikalle 10 min etuajassa. Edellinen asiakas vielä käsittelyssä, mutta sen sijaan että pyytäisi minua odottamaan kampaaja sanoo: ai sä tulit no voisitko mennä jonnekin odottamaan vielä että ehdin siivota.
No, menin siitä sitten ihmetellen takaisin kadulle odottelemaan ja tasan oikealla kellonlyömällä uudelleen sisään.
Edellinen asiakas juuri maksoi siinä ja lähti, ja kampaaja vielä mainitsi minulle että ei ole ehtinyt vielä siivota. Alkoi jo kovasti ärsyttämään, mutta totesin vain että selvä, ja odottelin siinä rauhassa seisoskellen tutkien seinillä olevaa myyntitaidetta.
Kun pääsin viimein tuoliin, kampaajalla ei vieläkään ollut maskia (minulla oli koko ajan) ja hän kysyi ensimmäisenä josko kuitenkin tehdään niin että hän ei tässä lähellä ollessaan puhu minun suuntaani vaan kääntyy tällä lailla pois jos pitää sanoa jotain (esitti tässä miten kääntyisi poispäin puhumaan). Mä tuijotin häntä aivan sanattomana pitkään ja totesin sitten ykskantaan että ei käy.
Haki sitten nyrpeänä takahuoneesta avaamattoman paketin maskeja ja vaivalloisesti viritti itselleen maskin naamalle.
Koko loppukäynti meni jotenkin hankalasti, lähti siitä monta kertaa jotain muita asioita hoitamaan kun toinen henkilö kutsui jotain nettisaitin päivitystä katsomaan tms. joten varattu 2h ei riittänyt vaan venyi 20 min yliaikaa ja silloinkin pääsin lähtemään vain kun napakasti sanoin kun 2h ili mennyt että mun täytyy ehtiä junaan... tästä vielä kommentoi töksäytellen että ei sulla mene kauaa kävellä, ei sulla ole mikään kiire.
En todella mene uudelleen.
Olin työasioilla Järvenpäässä, neuvotteluissa läheisellä rakennuksella, kun päätin käydä Järvenpään Prismassa tekemässä perheen ruokaostokset. Työjohtajana, siistiasuisena ostinkin sitten monenlaista, mutta myös houkuttelevan liha-annoksen, joihin oli ilmestynyt 30% alennus. Kyse oli kalliimman hintaluokan annoksesta, ei normaalista bulkkieineksestä.
Kassalla ei ollut illalla ketään ja vanhempi, yrmeän ja hoitamattoman näköinen lihava naishenkilö ei katsonut aiheelliseksi edes vastata tervehdykseeni, vaan alkoi koneellisesti siirtää tavaroita liukuhihnalla eteenpäin. Sitten, hän suvaitsi vilkaista minua ja alkoi tuijottaa liha-annosta ja alennushintalappua, joka oli oranssi, ja näkyi kirkkaana kauaskin.
Totesin että otetaan nyt tuokin kun noin hyvän alennuksen saa. Myyjä ei sanonut sanaakaan, keskeytti tavaroitten siirron ja alkoi selata puhelintaan ja yhteyden saatuaan mumisi aluksi tyyliin: "Täällä on nyt tällainen taas". Ihmettelin että mikä on vikana. Ei vastausta. Puhelu kesti pitkään ja toisessa päässä ilmeisesti haettiin joku toinen henkilö puhelimeen. Sitten myyjä alkoi selittää, se ja se tuote ja tässä taas yritetään. Epäili kai että 30% alennuslappu olisi siirretty ko tuotteeseen jostain. Kohta kassanainen sai puhelimitse ohjeet, että alennukset on laitettu oikein. Ja mikä hämmästys! Sitten kassan hapanilmeinen toteamus "Jaa"
Katsoin kassaa suoraan kasvoihin, mutta hän alkoi tuijottaa lattiaa , eikä edelleenkään kommentoinut mitään. Häpeä loisti naamastaan. Se oli viimeinen kerta kun asioin Järvenpään Prismassa!
Vierailija kirjoitti:
Olin työasioilla Järvenpäässä, neuvotteluissa läheisellä rakennuksella, kun päätin käydä Järvenpään Prismassa tekemässä perheen ruokaostokset. Työjohtajana, siistiasuisena ostinkin sitten monenlaista, mutta myös houkuttelevan liha-annoksen, joihin oli ilmestynyt 30% alennus. Kyse oli kalliimman hintaluokan annoksesta, ei normaalista bulkkieineksestä.
Kassalla ei ollut illalla ketään ja vanhempi, yrmeän ja hoitamattoman näköinen lihava naishenkilö ei katsonut aiheelliseksi edes vastata tervehdykseeni, vaan alkoi koneellisesti siirtää tavaroita liukuhihnalla eteenpäin. Sitten, hän suvaitsi vilkaista minua ja alkoi tuijottaa liha-annosta ja alennushintalappua, joka oli oranssi, ja näkyi kirkkaana kauaskin.
Totesin että otetaan nyt tuokin kun noin hyvän alennuksen saa. Myyjä ei sanonut sanaakaan, keskeytti tavaroitten siirron ja alkoi selata puhelintaan ja yhteyden saatuaan mumisi aluksi tyyliin: "Täällä on nyt tällainen taas". Ihmettelin että mikä on vikana. Ei vastausta. Puhelu kesti pitkään ja toisessa päässä ilmeisesti haettiin joku toinen henkilö puhelimeen. Sitten myyjä alkoi selittää, se ja se tuote ja tässä taas yritetään. Epäili kai että 30% alennuslappu olisi siirretty ko tuotteeseen jostain. Kohta kassanainen sai puhelimitse ohjeet, että alennukset on laitettu oikein. Ja mikä hämmästys! Sitten kassan hapanilmeinen toteamus "Jaa"
Katsoin kassaa suoraan kasvoihin, mutta hän alkoi tuijottaa lattiaa , eikä edelleenkään kommentoinut mitään. Häpeä loisti naamastaan. Se oli viimeinen kerta kun asioin Järvenpään Prismassa!
Piti sanoa että kassalla ei ollut illalla ketään jonossa.
Menin pari vuotta sitten ensimmäistä ja viimeistä kertaa eräälle hierojalle. Minulle hieronta tarkoittaa hetkeä itselle, hiljaisuutta, rentoutumista, harvinaista herkkua. En pystynyt nauttimaan lainkaan, kun tämä nainen höpötti koko hieronnan ajan, ei edes vain jotain hierontaan liittyvää vaan uteli kaiken maailman asioita minun elämästäni. Yritin vastailla koko ajan todella lyhyesti että hän ehkä ymmärtäisi minun haluavan olla vaan hiljaa, mutta ei auttanut. En suoraankaan viitsinyt ujona ihmisenä sanoa, että ole nyt jo pää kiinni. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiakkuuteni loppuu heti jos mainoksissa esiintyy tatuoituja tai yrityksessä on töissä tatuoituja henkilöitä.
Tätä minäkin olen kuullut monesti, olen siis aspa kahvilassa, varsinkin vakkariasiakkailta, että "voi kun nykynuoriso on kaikki niin maalattuja ja varmasti rikollisia, en semmosen ihmisen liikkeeseen astu jalallanikaan, mutta sinä se vaan olet niin mukava ja ihana ja persoonallinen ai että". Tietäsivätpä vaan, mitä lähes 40-vuotiaan naisen vaatteiden alta löytyy: täysin tatskattu iho :D Ette te sitä oikeasti huomaa asiakaspalvelussa, onko se myyjä tatskattu vai ei.
Ei minua kiinnosta onko jonkun aspan p*rseessä sydän jossa lukee "Pera 4evö", eikä se minulle kuulukaan. Sen sijaan jos aspalla lukee rystysissä "love" ja "hate" ja kaulassa on p*run iso pääkallo, niin minä kyllä vedän siitä omat johtopäätökseni kyseisen henkilön kyvystä toimia ammattimaisesti ja pitää henkilökohtaiset yksityisasiansa ominaan ja asioin muualla. Samoin mm. esillä roikkuvat alusvaatteet tai vaikkapa ryntäiden avomielinen esittely ovat epäasiallista toimintaa ja siksi turn-off. Se että joku tatuoitu friidu ei tätä ymmärrä saa minut kyllä vastedes epäilemään että jopa ne piilossa olevat tatuoinnit ovat merkki vajavaisesta järjenjuoksusta.
Voi että kun tuo ahdasmielisyytesi ja ennakkoluulosi oikein loistavat sinusta. Nehän ovat typerän ja tyhmän ihmisen tunnusmerkkejä.
Andiatan myymälässä minullekin aikoinaan sanottiin, kun olin juuri astunut liikkeeseen sisälle : "Isot koot löytyvät Stockmannilta".
Pirkan Kellon olematon asiakaspalvelu. Liike tunnettiin aiemmin hyvänä, perinteisenä kelloliikkeenä Tampereen Kuninkaankadulla. Eipä ole enää sitä. Ilmeisesti viime vuonna tapahtunut yhdistyminen korukaupan kanssa muutti liikkeen pääosin korukaupaksi.
Vein huutokaupasta ostamani laatukellon tarkistettavaksi liikkeeseen. Myymälässä ollut "kelloseppä" avasi kellon ja kertoi, että kellon koneisto vaikuttaa kuivalta eli kaipaisi öljyämistä. Tein saman tien huoltosopimuksen ja sain kuulla, että kellon huolto olisi valmis viikossa. Lupasivat lisäksi liikkeestä olla yhteydessä, jos työ viiivästyy tai kelloon tarvitaan hankkia osia.
Määräpäivä meni, mutta yhteydenottoa ei kulunut. Seuraavalla viikolla soitin liikkeeseen ja kysyin huollon tilanteen. Myyjä liikkeessä ei osannut kertoa muuta kuin, että kello on edelleen huoltoja tekevällä kellosepällä. Kului toinen viikko, mutta mitään yhteydenottoa tai selitystä en kuullut. Käväisin liikkeessä tiedustelemassa kellon tilannetta, mutta sain vain vastauksen, että kello on yhä huoltoja tekevällä kellosepällä. Samalla myymälän "kelloseppä" yritti myydä minulle usean tuhannen euron kelloja, joista en ollut lainkaan kiinnostunut.
Vähän jo tuskastuneena lähetin muutaman päivän päästä kyselyn huollon tilanteesta sähköpostilla liikkeen info-postilaatikkoon. Sain myymälän "kellosepältä" vastauksen, jossa pahoiteltiin viivästymistä ja vedottiin Korona-aikaan sekä huoltoja tekevän kellosepän suureen työmäärään. Hän antoi samalla uuden arvion kellon huollon valmistumisesta. Kysymykseeni, oliko kellon huoltoa edes aloitettu, ei vastattu. Ei myöskään pyyntööni purkaa huoltosopimus, mikäli huoltoa ei siihen mennessä oltu aloitettu.
Soitin sähköpostin luettuani liikkeeseen ja pyysin puhelimeen vastannutta myyjää etsimään kelloni ja tarkistamaan, oliko kellolle ylipäätään tehty mitään ja ilmoittamaan siitä minulle, koska hakisin kellon pois liikkeestä, mikäli huoltoa ei oltu edes aloitettu.
Kului pari tuntia ennen kuin liikkeestä soitettiin. Eri myyjä kertoi vain, että kello on nyt noudettavissa. Kun kysyin, oliko kellolle tehty jotain, myyjä sanoi, ettei oltu. Menin sitten hakemaan kellon. Myymälään minua palvelemaan oli jätetty luultavasti kaikkein nuorin myyjistä, muu henkilökunta piileskeli takahuoneessa.
Tämä nuori myyjä ei osannut muuta kuin pahoitella tilannetta antaessaan kelloni takaisin. Kaiken huipuksi kellossa kiinni ollut Nato-ranneke oli irrotettu, joten jouduin itse laittamaan sen kelloon takaisin. Edes sitä eivät olleet osanneet laittaa kelloon kiinni. Siis loppuun asti ja kautta linjan todella surkeaa asiakaspalvelua. En aio itse koskaan enää asioida liikkeessä enkä voi suositella liikettä kenellekään kellon omistajalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiakkuuteni loppuu heti jos mainoksissa esiintyy tatuoituja tai yrityksessä on töissä tatuoituja henkilöitä.
Tätä minäkin olen kuullut monesti, olen siis aspa kahvilassa, varsinkin vakkariasiakkailta, että "voi kun nykynuoriso on kaikki niin maalattuja ja varmasti rikollisia, en semmosen ihmisen liikkeeseen astu jalallanikaan, mutta sinä se vaan olet niin mukava ja ihana ja persoonallinen ai että". Tietäsivätpä vaan, mitä lähes 40-vuotiaan naisen vaatteiden alta löytyy: täysin tatskattu iho :D Ette te sitä oikeasti huomaa asiakaspalvelussa, onko se myyjä tatskattu vai ei.
Ei minua kiinnosta onko jonkun aspan p*rseessä sydän jossa lukee "Pera 4evö", eikä se minulle kuulukaan. Sen sijaan jos aspalla lukee rystysissä "love" ja "hate" ja kaulassa on p*run iso pääkallo, niin minä kyllä vedän siitä omat johtopäätökseni kyseisen henkilön kyvystä toimia ammattimaisesti ja pitää henkilökohtaiset yksityisasiansa ominaan ja asioin muualla. Samoin mm. esillä roikkuvat alusvaatteet tai vaikkapa ryntäiden avomielinen esittely ovat epäasiallista toimintaa ja siksi turn-off. Se että joku tatuoitu friidu ei tätä ymmärrä saa minut kyllä vastedes epäilemään että jopa ne piilossa olevat tatuoinnit ovat merkki vajavaisesta järjenjuoksusta.
Voi että kun tuo ahdasmielisyytesi ja ennakkoluulosi oikein loistavat sinusta. Nehän ovat typerän ja tyhmän ihmisen tunnusmerkkejä.
Se koira älähtää...
Muuttomaailma.fi. Olen tekemässä kuiden vaiheessa muuttoa Tampereen sisällä ja ajattelin kokeilla Muuttomaailman palvelua, koska siinä luvattiin vähintään kuusi tarjousta muutosta. Kyllä, yli kuusi tarjousta tulikin sähköpostiin reilun tunnin päästä. Ongelmana vain oli, että vain kaksi tarjouksista oli tamperelaisia muuttofirmoja, loput olivat Helsingistä, Lahdesta ja Seinäjoelta. Ihmettelin vain, kuinka muuttofirmojen kannattaa tehdä tarjouksia toisen kaupungin sisällä tapahtuvasta muutosta. Kun katsoin tarjouksia lähempää, huomasin seinäjokelaisen muuttofirman tarjouksessa kohdan, jossa kerrottiin, että lopulliseen muuttoaikaan lisätään 1,5 tuntia matka-aikaa Seinäjoelta Tampereelle. Se selittikin, miksi muuttofirmat tekevät tarjouksia toisen kaupungin sisällä tapahtuvasta muutosta. Seuraavaksi alkoi puhelin soida. Minulle soittelivat sähkö- ja vakuutusmyyjät, mutta kerroin, että olin ottanut kotivakuutuksen ja tehnyt sähkösopimuksen uuteen asuntoon. Ainoa asia mitä tarvitsin, oli muuttofirman palkkaaminen. Ilmoitin Muuttomaailmaan, että en enää tarvitse heidän palveluaan ja pyysin poistamaan yhteystietoni järjestelmästä. Ilmeisesti yhteystietojeni poistaminen ei heti astunut järjestelmässä voimaan, joten puheluja tuli edelleen vielä seuraavanakin päivänä. Oli vielä pakko vastata, vaikka en tunnistanut numeroa, koska odotin yhteydenottoja aikaisemmin sopimiltani tilauksilta.
En voi kyllä suositella Muuttomaailman palvelua, koska tarjouksissa ei ole järkeä ja yhteystietosi jaetaan sähkö- ja vakuutusmyyjille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äh meillä on myös tosi kömpelö Life-myymälä. Kaikki yli viisikymppiset palvellaan aina ensin, nuoremmat vasta sen jälkeen. Tuli tosi näkymätön olo kun myymälässä oli vain yksi myyjä jolla oli edellinen asiakas kesken. Odotin ja kun myyjä vapautui niin taapersin hänen luokseen ihan vain huomatakseni että hän pyyhältää ohitseni suoraan turkismummon luo :D kun viimein tuli minun vuoroni kysyä eräästä tuotteesta niin viittilöi hyllyn suuntaan että "tuolla niitä vissiin on". Just..
No, nyt jo tiedät miltä tuntuu, kun olet yli viisikymppinen ja tosi näkymätön.
[/quote] Luulisi, että nykyaikana sähköiseen kuittiin ja varsinkin takuukuittiin tulostuu viivakoodista koneen yksilöintitiedot. Kannattaa varmaaan kysyä jatkossa takuukuittia paperisena. Tosin sekin haalistuu ennen takuun umpeutumista.[/quote] Paperisen takuukuitin voi päällystää kontaktimuovilla, ei haalistu tai ottaa kännykällä kuva, sekin kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Odotin Eurokankaassa palvelua 45 min, myyjät vaan mulkoili ohi mennessään. Pitäkööt rättinsä.
Helsingin keskustan Eurokankaassa olen aina saanut hyvin ystävällistä palvelua. Varsinkin siltä persoonalliselta, pirskahtelevalta ja hieman epäsovinnaiselta näyttävältä myyjältä, joka tuo mieleeni myönteisellä tavalla Maija Poppasen.
Oltiin kaverin kanssa yökerhossa Jyväskylässä. Hänellä on tyypin 1 diabetes. Illan aikana verensokeri oli päässyt laskemaan ja hän pyörtyi vessassa. Sain hänet kannettua ulos sieltä muiden avustuksella. Portsari tuli ja ilmoitti, että nyt soitetaan poliisit jos ei meinaa enää tajuissaan olla ja että putkaan pääsee kyllä lepäämään. Siinä sitten aikani huudettuani joku baarin työntekijöistä tajusi tuoda hunajaa ja soittaa ambulanssin. Kaveri oli sitten sairaalassa seuraavaan päivään. Mitähän olis tapahtunut jos olisi sinne putkaan päätynyt. Ei menty enää kyseiseen paikkaan ja kaverinikin laittoi palautetta asiasta.
Parturikokemuksia: olen allerginen koirille, vakituinen parturini oli ottanut ison rotweilerinsä mukaan parturiin koko päiväksi, joten ilmoitin hänelle, että minä joudun nyt poistumaan ja koira saa jäädä. Olisin ollut tosi kipeä jos olisin siellä ollut sen tunnin verran mitä tukanleikkuu kestää. Eikä ole tuohon parturiin tarvinnut mennä, partureita kun on niin paljon tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Parturikokemuksia: olen allerginen koirille, vakituinen parturini oli ottanut ison rotweilerinsä mukaan parturiin koko päiväksi, joten ilmoitin hänelle, että minä joudun nyt poistumaan ja koira saa jäädä. Olisin ollut tosi kipeä jos olisin siellä ollut sen tunnin verran mitä tukanleikkuu kestää. Eikä ole tuohon parturiin tarvinnut mennä, partureita kun on niin paljon tarjolla.
Minulla on itsellänikin koira, mutta silti ihmettelen usein lemmikkien omistajien ajattelemattomuutta. Allergioiden lisäksi monet pelkäävät koiria, ja varsinkin joku rottweiler on monen koirista pitävänkin mielestä pelottava. Vähän ohis, mutta muistan vieläkin todella oudon kokemuksen, kun menin julkisen puolen psykiatriselle hoitajalle ja siellä huoneessa olikin vapaana sen hoitajan kaksi kissaa! Niillä oli kantokoppa mukana, mutta tämä hoitaja ei millään olisi halunnut laittaa niitä sinne. Arastelen jonkin verran kissoja, ja vasta kun sanoin lähteväni pois, hän sulki kissat koppaan. Mitenköhän joku kissoille allerginen olisi voinut mennä samaan huoneeseen niiden kanssa?
DNA. Prepaidin kun ostin torikauppoja varten, tuli kylkiäisinä about kympin verran puheaikaa. Datankäyttö oli estetty puhelimesta kokonaan, joten saldoa ei mennyt enkä ehtinyt puhelun puhelua soittaa. Parin viikon päästä sain tekstiviestin että saldot on nollilla. WTF? Hommasin Telian vastaavan ja vielä kuukausienkin jälkeen on saldot tallella.
Ravintola Veeruska Alppilassa. Salaatissa oli herneet jäässä ja ruokakin oli mautonta muhjua. Ei jatkoon. Aiemmat kokemukset positiivisia.
Recara Herttoniemi, tai roihuvuorta/-peltoako se jo on. Sitikkaan piti saada jousitus toimimaan ja olivat vaihtaneet hydraulipumpun hihnan(joka oli aivan kunnossa) ja olivat laittaneet siihen liian pitkän hihnan, jota ei oltu saatu edes kireälle sen takia. Jousitus "toimi" tismalleen niin hyvin kun korjaamoon tullessaankin. Piti korjata itse. Kaveri on ollut paikan vakioasiakas ja on kertonut niin uskomattomia juttuja siitä puljusta. Välttäkää.
Olen lopettanut Pääkaupunkiseudun Kierrätyskeskuksella asioinnin, koska tiedän millaista kohtelua sen työntekijät pahimmillaan saavat kokea ja ihan esimiestaholta. Työntekijöiden hyvinvoinnista ei oikeasti välitetä hevonv*ttuakaan.
Vierailija kirjoitti:
Luulisi, että nykyaikana sähköiseen kuittiin ja varsinkin takuukuittiin tulostuu viivakoodista koneen yksilöintitiedot. Kannattaa varmaaan kysyä jatkossa takuukuittia paperisena. Tosin sekin haalistuu ennen takuun umpeutumista. Paperisen takuukuitin voi päällystää kontaktimuovilla, ei haalistu tai ottaa kännykällä kuva, sekin kelpaa.
Mä otan takuusta valokuvan ja laitan sen pariinkin kansioon.
Löytyy joko nimellä , esim Gigantti tai astianpesukone, mutta lisäksi tärkeille papereille on oma kansio,
Anteeksi mitä??