Millä perusteella olet lopettanut kokonaan asioinnin jossakin kaupassa, ravintolassa, kampaamossa tms.?
Onko jokin yksittäinen umpisurkea asiakaskokemus johtanut siihen vai muut syyt?
Kommentit (4975)
Vierailija kirjoitti:
Kaksi kertaa huonoa ruokaa ravintolassa. Ekalla kertaa ruoka oli keskinkertaista, mutta salaattipöytä suorastaan kuvottava ympärillä pörräävine kärpäsineen. Niitä oli kuollut salaatinkastikkeeseenkin.
Toisella kertaa kaverin ruoka oli täydellistä, mun ruokani uskomaton floppi. Risoton riisi oli raakaa, kanapihvi oli kuminen ja lisukevuohenjuusto täysin karrelle palanutta. Hyvitykseksi ei edes tarjottu uutta annosta tai laskun hyvityksiä vaan jätskipalloa 😂 kaiken lisäksi toi on kohtalaisen kehuttu ravintola.
En ole enää palannut. Mun firmassa on kaupungissani 200 työntekijää. Satuin kuulemaan keskustelun pikkujouluista. Työnantaja oli tilaamassa ruokaa juuri tuolta. Kerroin kokemuksistani ja menettivät sekä pikkujoulutilauksen että pomon tyttären hääruokatilauksen ihan vaan mun huonon asiakaskokemuksen vuoksi.
Jännä juttu miten joskus yhdestä huonosta asiakaskokemuksesta voi tulla todella kallis.
Sähän et kerrasta uskonut...menit toistekin...kärpäsiä kastikkeessa?
Sori...en usko.
Joo en uskonut kerrasta. Kävi niin että kaveri varasi pöydän ja tilanne oli sen laatuinen etten voinut sanoa ovella ”yök en syö - mennään muualle”
Kärpäsiä oli sillä ekalla kertaa hämmentävän paljon. Toki oli kesäkin, mutta sekä tavallisia että hedelmäkärpäsiä ja yksi killui sellaisen yrttiöljyn pinnalla. En kyennyt syömään siitä salaattipöydästä mitään ja tutkin ruokani yltä ja alta kun sain sen. En tainnut syödä kuin pienen palan ylipäänsä silloin kun kuvotti niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi kertaa huonoa ruokaa ravintolassa. Ekalla kertaa ruoka oli keskinkertaista, mutta salaattipöytä suorastaan kuvottava ympärillä pörräävine kärpäsineen. Niitä oli kuollut salaatinkastikkeeseenkin.
Toisella kertaa kaverin ruoka oli täydellistä, mun ruokani uskomaton floppi. Risoton riisi oli raakaa, kanapihvi oli kuminen ja lisukevuohenjuusto täysin karrelle palanutta. Hyvitykseksi ei edes tarjottu uutta annosta tai laskun hyvityksiä vaan jätskipalloa 😂 kaiken lisäksi toi on kohtalaisen kehuttu ravintola.
En ole enää palannut. Mun firmassa on kaupungissani 200 työntekijää. Satuin kuulemaan keskustelun pikkujouluista. Työnantaja oli tilaamassa ruokaa juuri tuolta. Kerroin kokemuksistani ja menettivät sekä pikkujoulutilauksen että pomon tyttären hääruokatilauksen ihan vaan mun huonon asiakaskokemuksen vuoksi.
Jännä juttu miten joskus yhdestä huonosta asiakaskokemuksesta voi tulla todella kallis.
Sähän et kerrasta uskonut...menit toistekin...kärpäsiä kastikkeessa?
Sori...en usko.
Kampaaja uteli asuinpaikkaani, ammattiani ja perhesuhteita. Mieskampaaja painoi etumustaan toistuvasti olkavarteeni. Hammaslääkärin hanskat haiskahtivat käytetyiltä ja tupakalta. Vartija seurasi marketissa. Elektroniikkakorjaaja sepitti laitteen olemattomasta viasta, 75 euroa . Autokorjaamo laskutti testistä ja puolinaisesta korjauksesta satoja euroja, sähköhäiriö uusiutui. Salamipizza oli syömäkelpaamaton liian suolan vuoksi. Toisen pizzerian tonnikalapizza maistui päivätolkulla jääkaapissa auki pidetylle purkille, vatsa vaivautui. Kolmannessa kuivan pizzan päällys oli ohuelti ehkä vain pureeta.
Instrumentarium, en astu enää jalalla siihen putiikkiin. Palvelutodella huonoa ja asiakas saa aina odottaa. Hinnat todella korkeat, mutta palvelu on todella huonoa. Muut liikkeet näkevät vaivaa korjaamaan sankoja, auttavat lasien etsimisessä. Optikko tarkistaa kunolla silmät ja saa sitten todella hyvät lasit päähän. Poistan joka mainoksen, kiellän heitä lähettämään mainoksia. Jopa facebookissa poista mainokset.
Meidän perheessä on siis 4 henkilöä jolla lasit. Eli meiltä tulee paljon rahaa kun kaikille ostetaan, aurinkolasit, lasit, vanhemille erikseen lukulasit ja nuorisolle vielä piilarit. Isntrumentraium menetti siis hyvän asiakasperheen kun unohtivat meitä palvella.
Sain tietää että myyvät turkistuotteita, (kanta-)asiakkuus loppui siihen. Palaan kyllä liikkeen asiakkaaksi kun turkisten myynti loppuu.
Erilaiset väitettyyn ihmisen aiheuttamaan ilmastonmuutokseen tai mokutukseen liittyvät mainoskampanjat. Esimerkiksi Hesburgerin käytön lopetin kampanjan takia. Jos olisi Vattenfallin asiakas, vaihtaisin nykyisen kampanjan takia toiseen yhtiöön.
Vierailija kirjoitti:
Lähiapteekissani on niin elämäänsä kyllästyneen oloinen farmaseutti, että ryhdyin asioimaan mieluummin kauempana sijaitsevassa apteekissa. Parilla ensimmäisellä kerralla ajattelin, että hänellä on vain huono päivä, mutta kun sama nainen oli siellä vielä viidennellä käynnillänikin naama nurinpäin, niin päätin etten enää mene sinne. Ei nyt mitään leveää tekohymyäkään tarvitse jatkuvasti olla naamalla, mutta on aika ankeaa asioida paikassa, missä asiakaspalvelija käyttäytyy aina kuin olisi vastikään syönyt p*skalla kuorrutetun sitruunan.
Apteekeista olisi monenlaista kerrottavaa.
Mutta paras oli, kun hain gozillana yskänlääkettä. Farmaseutti tiskillä kailotti kovaan ääneen, että TIEDÄTHÄN, ETTÄ TÄMÄ ON HUUMELÄÄKETTÄ. Repesin nauruun ja tämän jälkeen olen yrittänyt vältellä kyseistä farmaseuttia
Prisman kassa toivotti " hyvää päivänjatkoa" ja vettä satoi kaatamalla siihen loppui Prismassa käynti.
Tapahtuipa eräässä lounasravintolassa: täysi ravintola, jonossa koko ajan asiakkaita. Kassahenkilö palveli normaalisti muut asiakkaat, mutta kun vuoroon tuli ylipainoinen rouva, kassahenkilö kysyi tilauksen jälkeen kuuluvalla äänellä: "Kevennetäänkö annosta salaatilla?"
Asiakas meni todella noloksi, ja tämä käynti jäi viimeiseksi kyseisessä lounasravintolassa.
DNAn puhelinmyynti oli onnistunut myymään dementoituneelle äidilleni 4G liittymän ja kytky-älykännykän. No, ei voi mitään, kun ei huomattu 14 päivän sisällä. Äitini osasi siis juuri ja juuri vastata vielä siihen peruskännyyn, ei enää soittaa sillä. Kun jouduin äitini edunvalvojaksi kunnon romahdettua, yritin liittymää sulkea. Ei onnistunut, vaan 2 vuotta piti maksaa niitä maksuja. Ymmärrän toki, että äitini oli liittymän "tilatessaan" vielä oikeustoimikelpoinen, mutta mikä vaan kohtuullisesti toimiva firma olisi lopettanut liittymän, kun ihminen on vihannes ihan esitetyn lääkärin paperin ja holhousrekisteriotteen perusteella. Mutta ei DNA. Faksasivat myymälästä paprut jonnekin pääpaikkaan, mutta ei onnistunut sulkeminen kesken sopimuskauden. Asiakaspalvelija oli kyllä ystävällinen.
Ei tarvi enää DNAn liittymiä käyttää mihinkään, vaikka olisi viimeinen operaattoria maailmassa.
Mulla palo kerran pinna Hesburgerissa, kun kysyin että "mitä on valmiina?" ja niistä sitten otin mieluisamman, pelkän hampurilaisen kun nälkäkiukku meinas tulla, nii kassa siihen "pelkän hampurilaisen"? En muista mitä muuta sanoin kuin, että "vois olla enemmän henkilökuntaa ettei tarttis jonottaa niin kauan", mutta sillon pinna palo ja sen huomas.
Eräs elektroniikkaketju. Alkaa G:llä ja loppuu i:iihin. Yrittivät kusettaa suoraan sanottuna, että tarvitsen pesukoneen poistoputkeen 59e vai 69e kappale jatkopalan. Giganttinen virhe.
3-4min väittelyn jälkeen myyjä luovutti ja maksoin vain pesukoneen. Tämä 2015 ja hyvin toimii pesukone edeleen. Tuon jälkeen en ole liikkeen puljuihin astunut edes henkisenä tukena.
Paikallinen kauppias oli ihan todella ilkeä ja törkeä ollessaan itse asiakkaana yrityksessä jonka asiakaspalvelussa olin. Kun ei huutaminen ja raivoaminen auttanut samaan tahtoaan läpi, alkoi haukkua ja matkia ääntäni ja ulkonäköäni. Sanoin, että nyt riittää ja heitin ämmän pihalle ja sen jälkeen olen ihan mielelläni kampanjoinut kauppaansa vastaan. Tietenkään en voi kertoa julkisesti asiakassuhteesta, mutta voin sanoa että lupsakka kauppias on siviilissä todellinen mulkku
Vierailija kirjoitti:
MMiksköhän Anttilat meni konkkaan, olisikohan asiakaspalveluun pitänyt panostaa...
Tuskinpa asiakaspalvelun takia kuitenkaan.
Asiatonta kohtelua kyllä sait sinänsä.
Pääkaupunkiseudun kierrätyskeskus. Orjat tekee työn ja pomot nostaa palkan.
Kohtelivat työntekijöitä huonosti, eivätkä pitäneet huolta työturvallisuudesta. Siisteystasoa on vaikea kuvailla. Tuotteet likaisia ja epäjärjestyksessä. Myymälän omistajat omistavat lukuisia kiinteistöjä, jotka he ovat täyttäneet roinalla niin sisältä, kuin ulkoakin. Kunta ei vain saa heitä siivoamaan. En ole asioinut heidän liikkeissään yli viiteentoista vuoteen, vaikka yleensä kannatankin paikallisia yrittäjiä.
Kampaaja piti tehdä 2 väri värjäys tuli ainakin 4 väri . Rumaa . Toinen oli kestoväri valutti väriä silmiin levisi ja lähti pois heti kun pesin kasvot . Avustusjörjestö muka apua kerää olikin oikea varaskopla mustalaisia ja juutalaisia kuljettaa Baltiaan Viroon . Hyi hitto . En ikinä anna mitään . Vie juomalasejakin .. hyi. Heille itselleen .
Otin lopputilin työstäni sen takia, koska työntekijöiden kanssa ei saanut veljeillä, vaan piti ehdottomasti johtajien toimia kuin H itler konsonaan. Tämä oli ihan käsky ylemmältä taholta. Enkä muuten ollut ainut, työntekijät vaihtuvat koko ajan.
Nyt lopetin eräässä ruokakaupassa käynnin, koska jatkuvasti pitää seurata silmä tarkkana ettei tuotteet ole jo vanhoja. Ei puhettakaan, että se olisi punalaputettu, joka kerta siellä kaupassa käydessä kerran viikossa huomasin, että päiväykset menneet ja täyden hinnan maksoin. Palautteisiin ei reagoitu. Missään muussa kaupassa en ole ikinä ostanut vanhoja tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei maksa yhtään mitään vakuuksia, jos menee rahan kanssa kauppaan ja ostaa tavaran 🤣 Mutta maksuhäiriöiselle SAATETAAN lähettää tavaraa vakuutta vastaan. Ei todellakaan joka paikassa, vain joissain.
Kaksi ivallista vastausta piti kirjottaa? Kaksi. Olet tosi säälittävä nauraessasi. Suomessa on melkein puoli miljoonaa maksuhäiriömerkinnän saanutta ihmistä. Osa täysin itse aiheutettuja, osa ei. Mutta yksikään heistä ei kaipaa sun vittuilua asiasta, eikä kukaan muukaan meistä tällä palstalla. Jos tämä valuuden vaatiminen toisilta saa sut tuntemaan itsesi premmaksi niin ehkäpä tämä riittää kertomaan susta jotain ihmisenä. Elämä opettaa - sinuakin vielä.