Millä perusteella olet lopettanut kokonaan asioinnin jossakin kaupassa, ravintolassa, kampaamossa tms.?
Onko jokin yksittäinen umpisurkea asiakaskokemus johtanut siihen vai muut syyt?
Kommentit (4975)
Erään parturin juttuihin kyllästyi muutaman kerran jälkeen. Tarjosin sitten mitä tahansa keskustelunaihetta niin hän haukkui kaikki ja kaiken. Ja kun olin itse hiljaa, hän alkoi marista ja märistä ihan spontaanisti. Hän on sittemmin eläköitynyt, en tiedä mihin hän purkaa nykyään pahaa oloaan.
Vierailija kirjoitti:
Kauppakeskus Redin Urban Green-kukkaliikkeessä oli ihan uskomaton nuivaa palvelua. Kyselin, millainen kasvi olisi kiva hankkia ensikasviksi kun kotonani ei niitä ole, myyjä tokaisi että siinähän niitä on. Liikkeessä oli ainakin siihen aikaan aina sellainen vanhempi koira, koitin vähän jutustella jotain että mulla on samanrotuisia koiria kotona, johon omistaja tokaisi että aha. Monella muillakin sama kokemus paikasta, siis sellainen täydellinen kiinnostuksen puute koko hommaan, asiakas on vaan tiellä.
Haha, vähän oli työhönsä kyllästynyt ihminen :D Mulle kävi samoin kun kymmeniä vuosia sitten halusin ostaa sukset ja menin paikalliseen urheiluliikkeeseen. Myyjämiehen vastaus oli :"siinähän niitä on!" ja sitten ei puhunut mitään. Ei esitellyt eikä kysellyt. Katseltiin suksirivistöä rintarinnan ja kun ei palvelua tullut, tuumasin jotain "ompa nättejä!" ja lähdin nauraen pois. Kilpailijalla sitten sai apua ja neuvoja, ihan ilman kerjäämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin Seinäjoen ABC:llä, ja 2 nuorta tyttöä oli tiskin takana kun seisoin jonossa ja katselin ruokalistasta, mitä tilaisin. Kun tuli minun vuoroni, toinen heistä möläytti töykeään sävyyn: MITÄS SULLE? Katsoin häntä hämmästyneenä, ja hän alkoi hölöttää toiselle tytölle, että "Ai kauhia kun mä sanoin rumasti että mitäs sulle, miten mä nyt tolleen sanoin, voi ei.. " Sain sitten tilaukseni tehtyä ja kun pari vuotta myöhemmin kävin eräässä toisessa ruokapaikassa Seinäjoella, sielläkin oli töissä nuori tyttö, joka möläytti tympeästi: "MITÄS SULLE?"
Onko tuollainen ihan normaalia nuorille seinäjokelaisille ravintolatyöntekijöille? Minä keski-ikäisenä helsinkiläistätinä olen tottunut, että sanotaan "Päivää, mitä saisi olla?" tai Moi, haluaisitko jo tilata vai mietitkö vielä?"Voi ei miten kauheaa! :D
:D Ihan hirveää! Asun Seinäjoella ja tämä on hyvin tyypilline tapa kysyä, että mitä saisi olla. Siinä ei ole mitään töykeää ainakaan näin siellä asuvan korvaan.
Juu, Porissa myös. Ihan normaalia. Kun myöhemmin muutin toisaalle, jaksoinkin sitten todella pitkään ilahtua, kun asiakaspalvelijat siellä puhuivat muodollisemmin ja jopa hymyilivät.
Vierailija kirjoitti:
Tokmannilla annoin kerran eräälle myymälävastaavalle/mikälie palautetta, että voi vitsi, että teillä ei ole koskaan niitä tarjoustuotteita, joita mainostavat. Vastaus oli "sellaista se on" ja selän kääntö.
En ole sen koomin käynyt kyseisessä liikkeessä. Sellaista se on.
Tuo on hemmetin ikävä tilanne sille myymälävastaavalle. Tunnen suurta sympatiaa/empatiaa, saman kokeneena. Isoissa ketjuissa on erilaisen valikoiman myymälöitä, isoja ja pieniä. Pienet myymälät on aina niitä kärsijöitä kun alkaa uusi kampanja. Tarjoustuotteista menee isoille myymälöille valtaosa ja jos jotain jää, pienetkin mlät niitä saavat muutaman kappaleen. Myymälävastaava myisi niitä enemmän kuin mielellään mutta jää aina nuolemaan näppejään ja joutuu kuukausi toisensa jälkeen selittelemään pettyneille asiakkaille että eipä taaskaan riittänyt tarjoustuotteita meille myyntiin. Turhauttaa ja suututtaa tuottaa asiakkaille aina uusi pettymys kun tietää että nämä ei enää tule takaisin kun aina myydään eioota. Toki sen voisi aina selittää uudestaan, mutta satoja kertoja, ei kukaan jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin Seinäjoen ABC:llä, ja 2 nuorta tyttöä oli tiskin takana kun seisoin jonossa ja katselin ruokalistasta, mitä tilaisin. Kun tuli minun vuoroni, toinen heistä möläytti töykeään sävyyn: MITÄS SULLE? Katsoin häntä hämmästyneenä, ja hän alkoi hölöttää toiselle tytölle, että "Ai kauhia kun mä sanoin rumasti että mitäs sulle, miten mä nyt tolleen sanoin, voi ei.. " Sain sitten tilaukseni tehtyä ja kun pari vuotta myöhemmin kävin eräässä toisessa ruokapaikassa Seinäjoella, sielläkin oli töissä nuori tyttö, joka möläytti tympeästi: "MITÄS SULLE?"
Onko tuollainen ihan normaalia nuorille seinäjokelaisille ravintolatyöntekijöille? Minä keski-ikäisenä helsinkiläistätinä olen tottunut, että sanotaan "Päivää, mitä saisi olla?" tai Moi, haluaisitko jo tilata vai mietitkö vielä?"Voi ei miten kauheaa! :D
:D Ihan hirveää! Asun Seinäjoella ja tämä on hyvin tyypilline tapa kysyä, että mitä saisi olla. Siinä ei ole mitään töykeää ainakaan näin siellä asuvan korvaan.
Mutta toisaalta, ei voi odottaa että kaikki tajuaisivat meidän maalaisten tapoja! :D
Vierailija kirjoitti:
Lähikaupassa lopetin asioinnin, kun kuulin kauppiaan kommentit itsestäni. Olin kaupan ulkopuolella avaamassa pyöräni lukkoa lähteäkseni, kun kuulin kauppiaan kommentin. Kaupan ovi oli auki.
Tuo on hirveää. Lähikaupassa kaksi myyjää naureskeli minulle ja kolmas symppas ja yritti palvella asiallisesti. Ulkonäköni voi muuttua radikaalisti päivän aikana riippuen voinnistani ja olen mt ja pöihdeongelmainen jonka on vaikea edes selviytyä kauppaan, menin kauppaan sitten kun oli pakko ja olin ränsistyneen näköinen ja edellisellä kerralla olin ollut huoliteltu ja syönyt rauhoittavan,milloin sain hyvää kohtelua. Nyt tärisin kassajonossa ilman lääkkeitä ja kaksi minulle tuttua myyjää nauroi minulle ja kuulin kun kommentoivat ulkonäköäni ja tämä kolmas huomasi että huomasin ja aloin itkemään koska oli paha olla ja lähdin niin nopeasti kuin pystyin. Mielestäni tosi törkeää koska olen kyseisessä kaupassa asioinut 2vuotta ja olen aina ollut asiallinen kunnostani huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Rahat ovat minulla. Jos joku ei niitä halua minua miellyttävällä tavalla, vien ne toisaalle. Helppoa. Nykyään on vara valita, puolin ja toisin.
Totta tuokin. Minulla taas on alan paras palvelu, joten en myy ihan kenelle tahansa koppapäälle, joka luulee pelkän rahan riittävän asiakkuuden solmimiseksi.
tampereella kirjoitti:
En käy enää lounalla entisessä suosikkipaikassani. Omistaja on jonkun sortin uskovainen, ja päätti avautua annostaan odottaneelle homoparille että "tiedättäkö olevanne matkalla helvettiin?". Pariskunta sanoi että "saataisiinko me vain meidän ruoka", niin omistaja vaan jankkasi että uskovaisena hänen tehtävänsä on kertoa teille että valitsemannen elämäntapa vie helvettiin. Harmi, paikassa oli tosi hyvä ruoka ja muuten loistava palvelukin. Omistajan uskonnollisuus on hänen valintansa ja oikeutensa, minun oikeuteni ja valintani asiakkaana on haluanko tukea tuolla tavalla toimivan yrittäjän toimintaa.
Järkkyä! Mikä paikka oli kyseessä?
Kultajousi. Syy siihen on se ettei myyjä suostunut myymään kihlasormuksia ystävilleni (lesbopari kyseessä).
Etninen ravintola, käynnin jälkeen oli pankkitililtä kymmenkertainen katevaraus. Korjasivat sen kyllä pyydettäessä, mutta mitään hyvitystä ei tullut.
Lopetin käymästä mustissa ja mirrissä, kaarinassa. Myyjät ovat ilkeitä, asenne huono.
Kaarinan m&m takia en käy koko ketjussa lainkaan.
Minä menin aikoinaan sähkötarvikeliikkeeseen töihin, kun mulle sanoi samassa kaupassa johtaja itse, kun kysyin hyviä hehkulamppuja, että ei ne ole tarkoitettu syötäviksi.🐷
Pääsin töihin, kun nauroin, enkä suuttunut.
Finlaysonin tuotteita en osta enää sen jälkeen kun boikotoivat Kärkkäisen tavarataloa. Kaikki valmistajat, jotka tunkevat "unelmahöttöä" bisnekseen, saavat pitää tuotteensa - minä en niihin koske.
Tampereella intialainen ravintola Nanda Devi. Kovasti kehuttua ruokaa, mutta aivan onneton palvelu. Asiakkaat tuntuvat olevan vain välttämätön paha, joita voi kohdella miten tahtoo ja joista pitää päästä nopeasti eroon. En ymmärrä, miten ravintoloitsijalla voi olla niin töykeä ja suorastaan halveksiva asenne asiakkaita kohtaan. Tämä on yleinen havainto ja samansuuntaisia arvioita voi lukea eri ravintola-arvostelusivustoiltakin. Omistajilla on valtavat tulot, ehkä sen takia heidän ei tarvitse välittää, vaikka joku boikotoikin heitä. Itse lopetin siellä käymisen vuosia sitten, kun kohtelu oli kertakaikkiaan niin huonoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopetin ruutu+ sovelluksen käytön ikuisiksi ajoiksi, koska sieltä ei ikinä tullut laskuja minulle, mutta perinnästä kyllä tuli ilmoitus että laskut maksamatta. Näin tapahtui kaksi kertaa ja sitten riitti. En ihan tosissaan löytänyt niitä laskuja mistään spostista tai postin tuomina. En koskaan. Siihen sai riittää ja ei enää IKINÄ. 😂
DNA tekee samaa. Never again!
Ei kyllä tee, itse olen saanut nimenomaan DNA:lta erittäin hyvää palvelua aina, joten kilpailijoilla ihan turha panetella DNA:ta.
En kans ymmärtänyt tuota, DNA:n laskut tulee suoraan verkkopankkiin, niin miten niitä ei sieltä muka löydä? Ja aivan satavarmasti myös tulevat alkuperäiset laskut, ja huomatus tulee paperilaskuna.
Sain kalaa, joka oli kirjaimellisesti kuin kengänpohjaa, niin kuivaa ja säikeistä. Kun valitin, en saanut mitään hyvitystä, vain tuhahtelua. Ei ollut kiireaika. Olin ainoa asiakas.
Tästä on jo vuosia, mutta haukun ravintolan edelleen kaikille, enkä suostu sinne menemään.
En käy enää lounalla entisessä suosikkipaikassani. Omistaja on jonkun sortin uskovainen, ja päätti avautua annostaan odottaneelle homoparille että "tiedättäkö olevanne matkalla helvettiin?". Pariskunta sanoi että "saataisiinko me vain meidän ruoka", niin omistaja vaan jankkasi että uskovaisena hänen tehtävänsä on kertoa teille että valitsemannen elämäntapa vie helvettiin. Harmi, paikassa oli tosi hyvä ruoka ja muuten loistava palvelukin. Omistajan uskonnollisuus on hänen valintansa ja oikeutensa, minun oikeuteni ja valintani asiakkaana on haluanko tukea tuolla tavalla toimivan yrittäjän toimintaa.
Onko kyseessä etninen ravintola Ratinassa? Siellä olen nähnyt Raamattuja ja Koraaneja.
Tästä on jo pitkä aika, mutta Turussa oli ennen sellainen ravintola kuin Rico. Olin syömässä perheen kanssa ja tilasin broilerinleikkeen ja jotain lisäkkeitä. Pöytään tuotiin raakaa broileria. Siis ihan täysin vaaleanpunainen ja raaka sisältä. Lähetin sen takaisin. Pahoittelivat ja lupasivat uuden annoksen. Se oli aivan yhtä raaka. Siinä vaiheessa oli koko muu perhe jo syönyt, joten en jäänyt odottamaan kolmatta annosta. Annoin palautetta tarjoilijalle, joka oli ihan kädet levällään, että ei hän tiedä, mitä kuuluu tehdä. Seuraavana päivänä yritin soittaa sinne. Tämä siis ennen aikaa, jolloin kaikilla oli nettisivut sun muut. En saanut ketään kiinni, joten lähetin valituksen kirjeitse. En laittanut mitään yhteystietoja, kun en ollut ilmaisen ruoan perässä, halusin vain kertoa, ettei mennyt nyt ihan nappiin tämä suoritus. Muutaman päivän päästä ravintolapäällikkö soittaa kotinumeroon. Oli itse ottanut numeropalvelusta nimen perusteella selvää, mikä numero on. Soitti ja haukkui siitä, että annoin palautetta väärin. Olisi kuulemma pitänyt antaa paikan päällä (mitä yritin tehdä, ilman tulosta). Siihen vielä haukut päälle siitä, että hänellä kului aikaa puhelinnumeron selvittämiseen. Lopulta sanoi nyrpeänä, että täältä voi tulla tiskiltä hakemaan broileriannoksen nimellä. Sanoin, että minua ei ilmainen raaka kana kiinnosta, ja se oli sitten siinä se.
Niin siis jos on, niin pitääpä lopettaa käyminen näin helvettiin tuomittuna henkilönä. Harvemmin muutenkaan käyn siinä paikassa kun on suolaset hinnat ja hankalassa paikkaa, mutta jos on tää paikka, nii sit loppuu käyminen. Ne raamatut ja arabiankieliset uskonnolliset kirjat (koraanejako lie?) siellä ikkunalaudalla on muutenkin vähän spooky. Omistajat ovat ilmeisesti katolisia, joten siinä mielessä hieman ihmettelen jos ovat reagoineet noinkin voimakkaasti henkilön seksuaalisen suuntautumiseen.
Sama kuin 1396
Ylimielinen vartija oli töykeä Salon Plazan S-Marketissa vuonna 2008.