Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Suomalaisperhe vaati korvauksia matkanjärjestäjältä, koska erehtyivät luulemaan tarkistuskortissa olevaa paikkanumeroa lähtöportin numeroksi ja myöhästyivät lennolta.

Vierailija
09.03.2018 |

Erheensä ymmärrettyään perhe kiiruhti oikealle portille, mutta turhaan. Kone oli nostanut kytkintä kymmenen minuuttia aiemmin. Kone lähti ajallaan.
Pitäisikö perheen saada maksetut 6000e lipuista takaisin vai ei?

Kommentit (335)

Vierailija
321/335 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan luota pelkästään siihen gate numeroon (ei siis paikkanumeroon kuten tämä perhe:D) siinä boardarilla?? Viimevuonna 12 matkaa joista 4 vaihtui gate vielä ennen lähtöä.

Aina pitää katsoa siltä taululta missä kaikki tiedot ilmoitetaan ajantasaisena!! Niitä on sisällä kymmeniä, miten voi välttyä näkemästä??

Vierailija
322/335 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisivat laittaneet 3 jo valmiiksi turvatarkistusjonoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/335 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistava pointti, miten tosiaan kaikki muut ehtivät koneeseen? Jättiväkö bisset väliin vai...

Vierailija
324/335 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loistava pointti, miten tosiaan kaikki muut ehtivät koneeseen? Jättiväkö bisset väliin vai...

Tuostahan ei ole olemassa faktatietoa. Emme voi tietää vaikka kone lähti tyhjänä kohti määränpäätä.

Vierailija
325/335 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä jos ovat kokemattomia matkaajia, mutta ehkä pitäisi kuunnella tarkasti sitä virkailijaa kun laukut luovutetaan ja hän kertoo portin mistä kone lähtee. Mennä sinne portille ajoissa ja tarkailla välillä tsulua jos portti muuttuukin. Itse aikoinani ensikertalaisena, vähän enkkua osaavana olin aika paniikissa kentällä kun en tiennyt miten toimia. Valmismatka ja silti piti lähtöselvitys tehdä itse, mikä stressasi hulluna. Luulisi valmismatkalla nämä hoituvan ja oppaita saisi olla jo Suomen päässä auttamassa kentällä..

Vierailija
326/335 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän kyllä jos ovat kokemattomia matkaajia, mutta ehkä pitäisi kuunnella tarkasti sitä virkailijaa kun laukut luovutetaan ja hän kertoo portin mistä kone lähtee. Mennä sinne portille ajoissa ja tarkailla välillä tsulua jos portti muuttuukin. Itse aikoinani ensikertalaisena, vähän enkkua osaavana olin aika paniikissa kentällä kun en tiennyt miten toimia. Valmismatka ja silti piti lähtöselvitys tehdä itse, mikä stressasi hulluna. Luulisi valmismatkalla nämä hoituvan ja oppaita saisi olla jo Suomen päässä auttamassa kentällä..

Muistelen, että ennen muinoin näin oli

327/335 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miten ovat voineet viettää kolme tuntia aikaa kentällä löytämättä oikeaa konetta. Helsinki-Vantaa on niin pieni kenttä että sen kävelee vartissa läpi. Pahimpina ruuhka-aikoina (hiihtoloma ja huono keli eli paljon peruttuja lentoja) olen odottanut yhteensä alle puoli tuntia laukkudroppiin ja turvatarkastukseen. Eiköhän tässä tapauksessa olla unohduttu Oak Barreliin liian pitkäksi aikaa ja sitten kun oma moka vitutti niin syy muiden niskoille. Ei heru sympatiaa tälle porukalle.

Ehkä jos pelkästään kerran vuodessa lennät kotimaanlentoja hiljaisina aikoina, voi selvitä tuurilla <30min turvan ja bagdropin läpi. Todellisuudessa sitten kun lentää ulkomaille ja varsinkin non-schengen alueille rajatarkastuksen läpi, ei kenttää todellakaan kävele vartissa läpi. Mutta ainahan netissä löytyy näitä jotka tekevät hommat paremmin ja puolessa ajassa kuin muut ja osaavat kaiken ja ovat niin jälkiviisaita.

Mä olen lentänyt monesti Lähi-itään ja selviytynyt bag dropista portille reilusti alle puolessa tunnissa. Täytyy tosin myöntää, ettei kyseisenä ajankohtana lähtenyt muita lentoja ja jonoja ei ollut missään.

Israeliin kun menee niin kannattaa tulla ajoissa on tarkempaa kun kysellään. Itse oon matkustanut muutaman kerran aikoinaan. Teen vielä yhden matkan sinne vähintään 3 viikkoa.

Suomen päässä ei kysellä yhtään mitään (passia ja boarding passia lukuunottamatta). Helsinki-Vantaan lentokentästä tässä oli kyse.

Israelissa taas vaihtelee, minkä verran milloinkin kysellään ja lentääkö Tel Aviviin vai Ovdaan. Duunimatkoille mulla on näyttää paikallisten kirjoittama heprean kielinen sepustus ja pääsen ilman kyselyitä tuon turvin maahan/maasta. Lomamatkoilla taas kysellään enempi etenkin, jos Ovdan kentälle lentää.

Vierailija
328/335 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän siellä Terminaali 2:n pääaulassa on aina henkilökuntaa avustamassa ja opastamassa. Itse teen nykyään aina check-inin etukäteen ja varsinkin Finskillä on mobiiliappi tässä kätsy - näyttää aina portin ja muut tiedot.

Tuttu on turvatarkastuksessa töissä ja manaa juurikin sitä, että harvoin lentävät on aina hidastelijoita. Mistään ei oteta etukäteen selvää, vaikka voisi, ja sitten tullaan siihen säätämään 'ai että eikö saa viedä tätä ja tätä pulloa' ja kun kysytään onko läppäriä, niin vastataan ei ja sitten hetken päästä, eiku joo, on mulla tabletti tuolla laukussa ja sitten se on tietysti pohjimmaisena. Ihmisten typeryydellä ei ole rajaa.

Vierailija
329/335 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tuon takia pitää etukäteen vähän tiirailla, mihin jonoon asettuu turvatarkastuksessa. Vältä lapsiperheitä ja vanhuksia, heillä saattaa mennä säätämiseen aikaa. Kyllä sen jo näkee kilometrin päähän, ketkä ovat ekaa kertaa reissussa ja ketkä tehokkaasti sujahtavat omalla vuorollaan turvatarkastuksen läpi heittämällä :)

Vierailija
330/335 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porttikin voi muuttua useampaan kertaan, ennen kuin koneeseen noustaan.

Elämässä ei aina saa korvauksia. Joskus pitää katsoa peiliin ja myöntää virheensä. Aina ei joku muu korvaa. Ja miksi pitäisi? Ihan sama, myöhästyykö satasen lennolta Tukholmaan vai kaukomatkalta.

Vierailija
331/335 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki 20 000 olivat yhtaikaa lähdössä?

Ei, kun 15 000 oli jo lähtenyt muita teitä tai lähtemässä myöhemmin. Vain 20 000 oli lähdössä tuon aamun lennoilla.

Niin ja ne kaikki 20 000 tietenkin jonossa  terminaalissa 1 Lufthansan lähtöselvitykseen lennolle LHXX klo 6.00 ?

Melkoinen tungos ollut siinä aika rajallisessa tilassa. 

Vierailija
332/335 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuostahan ei ole olemassa faktatietoa. Emme voi tietää vaikka kone lähti tyhjänä kohti määränpäätä.

Jos tuosta koneesta olisi myöhästynyt useampi muu matkustaja niin siitä olisi 100 % varmasti maininta tuossa Kuluttajariitalautakunnan selosteessa. Kyseinen seurue olisi ehdottomasti vedonnut tuohon seikkaan, koska se olisi tukenut heidän asiaansa. Koska mitään mainintaa ei ole, on täysin oikeutettua olettaa että muut matkustajat ehtivät lennolle.

Selosteessa jopa sanotaan selvästi, että oikea portti (13) oli aivan turvatarkastuspisteen vieressä eli seurue olisi ehtinyt lennolle jos olisi mennyt oikealle portille heti.

Vierailija
333/335 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin puolentoista kuukauden loma Aasiassa kertoo ettei rahasta ole puutetta.

Juu ei :D

Persaukisethan nimenomaan Aasiaan lähtee lomailemaan koska siellä on halpaa.  Jos kyseessä olisi 1½ kk loma USA:ssa, niin sitten voisi sanoa että pätäkkää todellakin löytyy.

Viime vuonna lomailin yli kuukauden Japanissa ja Etelä-Koreassa, jotka ovat kalliimpia maita kuin USA. Nekin ovat Aasiassa. Ei kannata päteä, jos ei tiedä mitään.

Vierailija
334/335 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just tuon takia pitää etukäteen vähän tiirailla, mihin jonoon asettuu turvatarkastuksessa. Vältä lapsiperheitä ja vanhuksia, heillä saattaa mennä säätämiseen aikaa. Kyllä sen jo näkee kilometrin päähän, ketkä ovat ekaa kertaa reissussa ja ketkä tehokkaasti sujahtavat omalla vuorollaan turvatarkastuksen läpi heittämällä :)

Lapsiperheet saattavat olla hyvinkin tehokkaita, sillä paljon työnsä vuoksi matkustavat vanhemmat eivät halua tuhrata aikaa turvatarkastuksessa. Lasten omissa laukuissa ei ole mitään poistettavaa ja päällä on mukavat vaatteet, joissa ei ole mitään hälyttävää. Jos matkustetaan vain lomilla, tilanne on toki toinen.

Vierailija
335/335 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosijuttu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttu on turvatarkastuksessa töissä ja manaa juurikin sitä, että harvoin lentävät on aina hidastelijoita. Mistään ei oteta etukäteen selvää, vaikka voisi, ja sitten tullaan siihen säätämään 'ai että eikö saa viedä tätä ja tätä pulloa' ja kun kysytään onko läppäriä, niin vastataan ei ja sitten hetken päästä, eiku joo, on mulla tabletti tuolla laukussa ja sitten se on tietysti pohjimmaisena. Ihmisten typeryydellä ei ole rajaa.

Kentillä pitäisi olla käytäntö että jos munaa tällä tavoin turvatarkastuksessa, siirtyy automaattisesti jonon sivuun selvittämään mikä piippaa/hävittämään nestepullon/kaivamaan läppärin, ja siitä sitten jonon hännille uutta yritystä varten. Motivoisi kummasti yksilöä ottamaan asioista selvää ja sujuvoittaisi kenttien toimintaa sadoilla prosenteilla!  Kaikki hyötyisi tästä, ihan joka ikinen!

Nykyinen systeemihän sortaa hirvittävällä tavalla niitä ihmisiä, jotka ottavat asioista selvää, seuraavat missä mennään ja muutenkin tekevät just niinkuin pitää. Miksi heille pitää tehdä lisäkiusaa sallimalla muiden töpeksiä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi