Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erikoinen(?) parisuhderiitaongelma. Miten tätä voisi ratkoa?

Vierailija
09.03.2018 |

Meille tulee riitaa tilanteissa, joissa mies käsittää sanomiseni väärin tai tulkitsee jokun tekemiseni aivan väärin (yleensä jopa päinvastaiseksi kuin olen sen tarkoittanut). Ja aina käsittää siis että sanon jotain vit*uillakseni vaikka olen tarkoittanut olla ystävällinen tai käsittää että teen jonkun jutun ilkeyttäni tai laiskuuttani vaikka olen tehnyt sen tarkoituksella auttaa häntä tai huomioida häntä tms. Ja vaikka yritän selittää että käsitit tai tulkitsit ihan väärin, niin hän ei suostu kuuntelemaan ollenkaan. Tai suostuu siis päivän päästä kun on rauhoittunut. En ole mielestäni ollut hänelle koskaan tarkoituksella ilkeä tai tehnyt tarkoituksella mitään ikävää häntä kohtaan (valehdellut tms). En tiedä miksi hän melko usein käsittää että tekisin tai sanoisin asiat ikävin tarkoitusperin. Meillä ei ole juuri ollenkaan oikeista asioista riitoja, siis sellaisia mitä ihmisillä saattaa olla parisuhteessa yleensä (erimielisyydet rahasta tai seksistä tai omista menoista tms). Vaan aina vain tuollaisia, että hän tulkitsee jonkin ihan pienen asian aivan väärin ja suuttuu. Miten tätä voisi ratkoa?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies jatkuvasti väärinymmärtää ja suuttuu, niin ei se ole ap:n vastuulla. Jokaisen täytyy itse kantaa vastuu omista tunteistaan ja reaktioistaan. Mies kuulostaa hieman henkisesti väkivaltaiselta ja ap siltä, että kävelee jo munankuorilla.

Vierailija
22/25 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka keskustelu on vanha, näitä samanlaisia ihmisiä tulee monella vastaan.

Silloin kun toinen:

- väittää mustaa valkoiseksi (eli ei pysy totuudessa esim. siitä, mitä on yhdessä sovittu)

- pyrkii välttelemään vastuuta (esim. kotitöistä)

- suuttuu, kun toinen yrittää ratkaista asiat tai kommunikoida rakentavasti

-> JUOKSE LUJAA!

Totuus, vastuunkanto ja toisen kunnioittaminen ovat aivan välttämätön perusta, jonka jokainen kestävä ihmissuhde tarvitsee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsismi se tuosta ensimmäisenä mieleen tulee.

Vierailija
24/25 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ei pidä väkisin auttaa miestä tai väärin. Haluaako hän sitä. Huomioimista ei siis myös tajua? Aika toivoton tapaus. Miehen luonne on kai hankala? Vai ei osaa ilmaista normaalisti puhuen asioita. Jos joku pariterapeutti jaksaa tahkoa asioita, mikäs siinä, mutta minua itkettää jo terapeutin puolesta valmiiksi.

Jos mies on vattuileva luonne ja jörö, aika kylmältä vaikuttaa. Onko edes kiinnostunut vai pyrkii erilleen, osalla miehistä parisuhteen syy on pelkät petipuuhat. Alkoholi syynä tai työstressi? Ehkä geenit ovat sellaiset, eikä mitään ole tehtävissä ellei eroa. Itse antaisin monoa ja eri teille. Kestääkö joku edes miestä?

Miksi olla junttimaisen tyypin kanssa, jos se tuntuu junttimaiselta "perunapellolta" koko homma ja tulkitsee muut aina päinvastoin. En itse jaksaisi kuokkia pellolla, sori. Miksi muiden pitäisi korjata miestä kuin väkisin, eikä hänen itsensä päättää.

Vierailija
25/25 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa, miehesi on pahassa murrosiässä oleva teini, joka kiukuttelee äidille.

Äiti: Hei, haluatko ruokaa, tein juuri?

Teini: Onko sun aina pakkp v1ttu1la mulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan