Etäpäivä töistä, mies menee kouluun, riita lapsen tarhaan viemisestä
Tai no ei varsinainen riita, mutta ärsytystä aiheuttava asia. Minulla oli siis eilen etäpäivä töistä, ja miehellä koulupäivä. Kun hän kuuli, että pidän etäpäivän, hän heti tokaisi, no sä varmaan sit viet lapsen päiväkotiin. Olin, et ok, toki voin viedä. En olisi muuten käyttänyt aikaa pukeutumiseen jne, vaan aloittanut samantien työnteon, koska sille päivälle oli paljon tekemistä. Pukeudun, meikkaan jne ja lähden viemään lasta päiväkotiin, kun ajattelin että miehellä oli kiire kouluun, mutta mitä, mies jää kotiin, eikä pidä mitään kiirettä lähdössä. Juo aamukahvinsa, istuu koneella pitkään jne. Kun tulen kotiin, hän ei ole vieläkään lähtenyt! Kysyn, että onko hänellä kiire, ja hän sanoo että ei ole?! Kun kysyn miksi hän ei vienyt lasta, kun päiväkoti matkan varrella kouluun, niin hän väittää että olisi ihan hyvin voinut viedä. Miksi sitten oletti aluksi että minä vien?
Halusiko vaan, että minä vien koska minunkin kuuluu viedä lasta välillä, koska hän on nyt koulupäivinään useimmiten vienyt lapsen, koska on lähtenyt kotoa myöhemmin? Sitä ennen olen vienyt ja hakenut lapsia monta vuotta... Tulee sellainen olo, että ei arvosta työtäni ollenkaan, ja muutenkin ärsyttää. Olenko pikkumainen?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
....meikkaat lapsen vientiä varten..?
Suurin osa ihmisistä lähtee töihin viedessään lapset päiväkotiin. Harva on tottunut viemään kersat päiväkotiin pieruverkkarit jalassa ja ei kun takaisin kotiin.
Mitä jaarittelet? Tässä oli vain ap kyseessä.
Anteeksi mutta missä kohtaa tuossa oli riita?
Meillä sovitaan edellisenä päivänä, kumpi vie lapsen päiväkotiin. Näin siksi, että minun työssäni saattaa palaveri alkaa jo klo 7 tai vasta klo 10, miehellä työaika on aina vakio, lapsen vie se, jonka työt alkavat myöhemmin. Jos sovitaan, että vien lapsen etäpäivänäni ja mies jääkin kotiin ja sanoo lähtevänsä myöhemmin, niin varmistaisin, että varmasti sovimme minun vievän lapsen. Jos mies on yhä sitä mieltä, että juu, vie vaan, niin veisin lapsen, tekisin päivän töitä ja hakisin lapsen iltapäivällä (haen aina, tätä ei erikseen sovita).
Mutta siitä eteenpäin jättäisin ihan huoleti väliin kaikenlaisen pienen huolehtimisen, jonka ansiosta miehellä on mukava olla. Ei enää aamukahvia (itse juon teetä), ei valmiita voileipiä (teen samalla kun itsellenikin) eikä silitettyä paitaa.
Jos miehesi on se, joka useimmiten lapsen vie, niin ymmärrän häntä. Hän sai kerrankin rauhassa juoda omat aamukahvinsa ja rauhassa aloittaa päivän.
T. Vaimo, jonka mies lähtee aikaisemmin töihin, ja joka vie lapset 98% hoitoon. Pieni vapaa hetki tekee hyvää itse kullekin.
Mä en keksi yhtään syytä, miksi ap nyt ihmettelee ja on ärtynyt.
Toinen kysyy, että vietkö, kun olet etänä, ja siihen vastaa että joo. Eipä siinä sitten, näin tehdään. Olisit vastannut EI, jos siitä kerran oli sulle noin suurta haittaa.
No kun se naisten työtekohan on sitä näppärää pikku harrastelua josta saa vähän talousrahaa. Tämä 50-lukulainen aivopieru on edelleenkin hyvin voimissaan Suomessa.
Minä en oikeasti ymmärrä. Jos ap:n mies suurimmaksi osaksi vie lasta, miksi hänen olisi myös etäpäivänä pitänyt viedä? Eikö opiskelija saa ottaa yhtenä aamuna vähän lunkimmin?
Vierailija kirjoitti:
Minä en oikeasti ymmärrä. Jos ap:n mies suurimmaksi osaksi vie lasta, miksi hänen olisi myös etäpäivänä pitänyt viedä? Eikö opiskelija saa ottaa yhtenä aamuna vähän lunkimmin?
Ap:n mies vienyt lapset muutamana aamuna viikossa muutaman viikon ajan, jota ennen ap on vienyt lapset aamulla päiväkotiin 100% aamuista monen vuoden ajan.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n mies vienyt lapset muutamana aamuna viikossa muutaman viikon ajan, jota ennen ap on vienyt lapset aamulla päiväkotiin 100% aamuista monen vuoden ajan.
T. Ap
Lisään vielä, että syy miksi mies on vienyt on se, että itse menee vasta klo9 jälkeen koululle, kun ap:lla saattaa alkaa työt jo klo7. Herään joka aamu ennen miestä, useimmiten pari tuntia aikaisemmin. Missä on ap:n rennot aamut kahvikupposen kera, jotka nyt miehelle halutaan tässä tilanteessa suoda?
T. Ap
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Jos miehesi on se, joka useimmiten lapsen vie, niin ymmärrän häntä. Hän sai kerrankin rauhassa juoda omat aamukahvinsa ja rauhassa aloittaa päivän.
T. Vaimo, jonka mies lähtee aikaisemmin töihin, ja joka vie lapset 98% hoitoon. Pieni vapaa hetki tekee hyvää itse kullekin.
Niin milloin se ap:n vapaa hetki on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Ap
Kuinkahan monen? Kohta ne lapset on muuttamassa omilleen :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
....meikkaat lapsen vientiä varten..?
Meikkaamiseen menee 2 min aikaa, ja toki olisin sen voinut jättää tekemättäkin. Se ei ollut se pointti tässä. Vaan ylipäänsä et ihan turhaan haaskaain aikaani pukeutumiseen jne, koska muuten olisin voinut heti aloittaa työnteon.
T. Ap
Miksi mainitsit sen sitten? Myös pissalla käyntiin menee 2 min, etkä sitäkään maininnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Ap
Kuinkahan monen? Kohta ne lapset on muuttamassa omilleen :)
7v ajan.
Kuulostaa tutulta, sillä erotuksella, että opiskelen vielä. Miehen mielestä opiskelua on vain ne läsnäolopakolliset luennot. Hän ei ymmärrä, että monet kirjalliset työt vievät tuntikausia aikaa ennenkuin ne ovat valmiita. Itsekin lähden kirjastoon ettei tarvitse miehen kanssa väitellä miksi ei ole ruoka valmiina tai pyykit pesty, vaikka olen ollut koko päivän kotona. Itse kuitenkin koen saavani paremmin aikaan, kun saan rennossa ympäristössä tehdä asioita.