Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mielipiteitä riidasta?

Vierailija
02.07.2024 |

Meille tuli riitaa kun miehen lapset tulivat kylään meille. Minua stressaa heidän kyläilynsä, kun tuntuu siltä, että pitää siivota, laittaa ruokaa jne.. Eli "palvelen". Siivoan keittiön jäljet ruokailun jälkeen. Olimme myös sopineet vähänkuin ohimennen alunperin, että teemme muuta, mutta sitten mies ilmoitti, että lapsensa voisivat tulla kylään. Lapsensa ovat siis jo isoja ja asuvat jo poissa kotoa. Mies sanoi, että hänellä on tunne, ettei minulle ole tämä vierailu ok, että aina olen "tuhahtanut" kun tulevat. En kuitenkaan lastensa seurassa ole yhtään kiukkuinen tms.. Kyselen kuulumisia ja osallistun keskusteluun. Hänen lapsensa vain eivät aina vastaa minulle jos jutustelen. Tai jos vastaavat, niin lyhyesti. Esim. kysyn, mitä teit vaikka juhannuksena.. Vastaavat, yhdellä lauseella, että olin vaikka festareilla, se siitä. Ei mitään siitä kenen kanssa, oliko kivaa, mitä tapahtui.. Vaikka jatkaisin, että no, millä porukalla olitte.. Vastaus ehkä, että muutaman kaverin, piste.  Selaavat kännykkää jne. Myöskään hänen lapsensa eivät ole missään vaiheessa varsinaisesti halunneet tutustua minuun millään tavalla. Eivät kysy minulta ikinä mitään. Tuskin tietävät edes, että minulla on sisaruksia tms.. Kiinnostuksen kohteitani, työpaikkaa tms.. Tämän sanoin miehelleni eilen vastaukseksi kun en osaa muutakaan syytä antaa miksi tuntuu pahalta, että tulevat kylään. Siis tämän aikuisten ihmisten palvelemisen ja heidän kiinnostuksen puutteensa minua kohtaan. Varmasti on osansa miehen lasten äidin vieraannuttamisellakin. En varmastikaan ole saanutkovin mairittelevia puheita osakseni vaikken ole tehnyt mitään väärää. Miehen ex siis on ollut varsin vihamielinen sekä miestäni, että minua kohtaan vaikka he olivat eronneet jo kauan ennenkuin edes olemme koskaankaan tavanneet. En siis liity heidän eroonsakaan millään muotoa. 

Miehelle tämä siis oli ongelma kun kokee, että on minun lapsiani varten erilainen. Näin varmasti onkin, sillä asumme yhdessä. Minä, minun lapseni ja mies. Mies on heille kuin "isä". Minä silti koen tekeväni tässä perheessä eniten kotitöitä, maksankin tietyllä tavalla eniten. Asumme minun talossani, jonka kulut maksan itse, koska talokin on minun. Ehkä siitäkin syystä tulee tunne, että minua ei arvosteta, olen ilmaa, hyödyke muille.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en siivoisi tuollaisia vierailta varten ja jättäisin ruuanlaitonkin miehelle. Enkä yrittäisi väkisin jututttaa aikuisia ihmisiä. Kuulostaa, että tuossa ois sulla vapaapäivän paikka mennä tekemään jotain kivaa omien kavereittesi kanssa :)

Vierailija
2/10 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Lähinnä tuli paha mieli kun mies otti asian puheeksi, että miksei minulle ole ok. Minulle on ihan ok. En vain pidä palvelimisesta vaikkei sitä kukaan ehkä odotakaan. Ne on ne mun oletukset, että niitä odotetaan, etten ole huono nainen. Ettei lapsensa saa lisää vettä myllyyn, että "kylläpä se onkin tyhmä nainen, ihan niinkuin äiti on sanonutkin". Asiat kulkeutuu miehen exän korville ja minä olen tässä sitten se paha äitipuoli kun ei edes siivoa eikä tarjoa edes ruokaa! Siksi tuntuu, että on jotenkin lunastettava oma paikkansa. 

Mies ei itse näe sitä, mitä minä tunnen. Eikä ymmärtänyt vaikka yritin selittää. Kysyi vain, että "miksi otat itseesi?" Nyt emme ole sitten puhuneet ja minä menin aamulla marttyyrina siivoilemaan mm. pihaa. Mies on luvannut hoitaa sieltäkin asioita, mutta ei tarvitse. Mitään ei tapahdu sielläkään miehen aloitteesta. Ei tarvitse sitten. Hoidan itse. Jos jostain nautin, niin siitä, etten ole mikään olematon ja aikaansaamaton lapamato. Tapahtuu kyllä, oli miestä apuna taikka ei.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä mielipiteitä? Olenko minä tässä se epäkypsä? Mies? Kuka on oikeassa tai väärässä ja miten saadaan asia puhuttua halki?

Vierailija
4/10 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet asian hyvin selvasti miehellesi esittanyt. Jos ei ymmarra niin potku persuuksiin. Parjaat paremmin yksin. Tai jos viela haluat katsella mihin homma kehittyy niin ensi kerran kun miehen lapset tulevat lahdet omille asioille. Kahville ystavien kanssa, shoppaamaan....mita tahansa kivaa keksitkin. Ja palaat kotiin kun palaat. Mies hoitakoot omat mukulansa jos ovat noin huonosti kasvatettuja!

Vierailija
5/10 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta palveleminen, tee vähemmän. Kun miehesi lapset tulevat kylään niin lähde pois omiin menoihisi. Tuo teidän parisuhde kuulostaa muutenkin hyväksikäytöltä. Miksi sinä maksat kaikki talon kulut jos mieskin asuu siellä. Vaikka omistaisit talon niin kyllä toisen pitää juokseviin kuluihin osallistua. Ilmeisesti sinä teet muutenkin myös kotityöt. Miehesi on löytänyt itsellensä ilmaisen hotellin täysihoidolla, kelpaisi minullekin.

Vierailija
6/10 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet noin riippuvainen siitä, mitä joku miehen ex ajattelee, jos teillä on sotkuinen piha tai ei ole ruokaa tarjolla? Osaa miehesi varmaan itse hoitaa tarvittavat tarjoilut esille. Lähde vaikka lenkille tms. jos miehen lapsia ei erikoisemmin kiinnosta tutustua sinuun, ei sinunkaan tarvitse siihen enempää panostaa, olet yrittänyt ja se on hyvä ja riittää.

Sanot miehelle, että hänen tekee hyvää päästä viettämään laatu aikaa omien lastensa parissa. Että mukava kun tulevat häntä katsomaan, mutta koska he eivät aktiivisesti seuraasi kaipaile, voit varmaan lähteä lenkille/kauppaan/kirjastoon jne.

Vierailija
7/10 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näihin aina ole kuka on oikeassa -ratkaisua. Jos sinulle ei ole suoraan sanottu että palvele ja silti palvelet ja olet pahoilla mielin, olet marttyyri. Mies voisi huolehtia, että lapsensa käyttäytyvät hyvin ja voisi osallistua töihin. Lapset voisivat keskustella ja myös osallistua. Eli kaikilla on parantamisen varaa.

Vierailija
8/10 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisena "lapsena" voisi olla ihan hyväkin, jos "äitipuoli" ei olisi kotosalla, pääasia on mennä tapaamaan isää ja aina jos on joku vähemmän tuttu läsnä niin se ei ole sama asia.

Eli luovu suosiolla marttyyriroolista, keksi vaikka joku meno itsellesi. Toki jos tuntuu siltä niin osta tai leivo vaikka pakastimeen valmiiksi piirakoita/pullia tällaista tilannetta varten niin ei tarvitse stressata tarjoiluista, mies osaa kyllä varmasti hoitaa loput.

Vierailija
9/10 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen lapset tulevat miehen kutsumana. Mies ostaa, ja laittaa ruoan sekä siivoaa keittiön. Ihan itsestään selvyys.

Ehkäpä ne kyläilyt vähenee, kun mies joutuu vieraansa huolehtimaan. 

Vierailija
10/10 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lopeta palvelut. Sovi että mies hoitaa lapsensa ja siivoaa, kokkaa. Älä ole niiden lasten seurassa. Jos haluat omaa rauhaa kaikille, niin eri kodit? Miksi mies on "isänä" lapsille. Missä lasten oma isä on yleensä vaikkei ole kuvioissa. Osa pärjää ilmankin.