Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katso taulukosta oletko köyhä.

Vierailija
08.03.2018 |

https://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000005596359.html
Itse en nähtävästi ole vaikka teen puolikasta työaikaa. Nettotulo kuussa 2600 euroa, sisältää palkan, elatusmaksun, lapsilisän ja asumistuen. Yh ja kaksi teiniä

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön ja siis köyhä, mutta onneksi minulla on vielä hieman yli 100k€ sijoitusvarallisuutta.

Vierailija
22/35 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen työtön ja siis köyhä, mutta onneksi minulla on vielä hieman yli 100k€ sijoitusvarallisuutta.

Jutussa ja tässä keskustelussa menee jälleen köyhyys ja pienituloisuus sekaisin, vaikka ne usein yhteen liittyvätkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvari kirjoitti:

Vuosikymmenet köyhän raja oli 50% mediaanitulosta. Sitten köyhät uhkasivat loppua Suomesta, joten rajaa nostettiin 60% mediaanitulosta. Ja hoplaa, Suomeen syntyi parisataatuhatta uutta köyhää. Vasemmistolta ilmeisesti uhkasi äänestäjät loppua.

Olisikohan elinkustannukset nousseet suhteessa palkkoihin? Keinotekoinenhan tuo raja on, mutta on Suomessa paljon perheitä, joissa rahaa ei riitä kuin asumiseen ja välttämättömyyksiin (lisäksi pienituloisista suurempi osuus tupakoi, niin sekin huventaa käytössä olevia varoja entisestää; tosin se ei ole kuin oma vikansa).

Vierailija
24/35 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 aikuinen, noin 6500 netto, en ole köyhä

Vierailija
25/35 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, etkö oikeasti tajua, ettei tuollaisilla tuloilla olla köyhiä, eikä siihen vaikuta työtunnit vaan palkka?

Tottakai tajuan. Täällä vain yleisesti väitetään että työnteko ei kannata. Saisin saman verran huonosti palkatusta kokoaikatyöstä mutta sekin olisi huimasti enemmän kuin toimeentulotuki.

Sinä ja sinä. Moni muu kuitenkin saa kokoaikatyöstä paljon vähemmän kuin sinä osa-aikaisesta. Heille työnteko ei (ehkä) kannata. Minäkin sain osa-aikatyöstä (18 h/vk) vain 720 euroa bruttona.

Vierailija
26/35 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vajaan 90 tonnia vuodessa saan (töitä tekemällä) ja taulukon mukaan olemme köyhiä.

Sitä minä vaan ihmettelen miksi köyhän veroprosentti on yli 40%. ??

Että mitähän v...ua?

Vasemmistolaista oikeudenmukaisuutta.

Vierailija
27/35 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai te nyt varmasti kaikki tajusitte, että taulukko on nettotulot eikä mitä vuokran ja saunakaljan jälkeen käteen jää..?

Vierailija
28/35 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netto tukineen 3000e, 1 aikuinen ja kaksi lasta.

Vierailija
29/35 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, etkö oikeasti tajua, ettei tuollaisilla tuloilla olla köyhiä, eikä siihen vaikuta työtunnit vaan palkka?

Tottakai tajuan. Täällä vain yleisesti väitetään että työnteko ei kannata. Saisin saman verran huonosti palkatusta kokoaikatyöstä mutta sekin olisi huimasti enemmän kuin toimeentulotuki.

Sinä ja sinä. Moni muu kuitenkin saa kokoaikatyöstä paljon vähemmän kuin sinä osa-aikaisesta. Heille työnteko ei (ehkä) kannata. Minäkin sain osa-aikatyöstä (18 h/vk) vain 720 euroa bruttona.

Tuo on totta, lisäksi minulla ei ole työmatkakuluja. Olen onnekas, tajuan kyllä.

Vierailija
30/35 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1 henkilö 1200 euroa. Hah, mun vuokra on saman hintainen...

Mitä järkeä maksaa noin tolkutonta vuokraa?

Vierailija
31/35 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pian vuosi sairauspäivärahalla, eli olen köyhä. Työkykyisenä näköjään en ole köyhä.

Vierailija
32/35 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuihtuiko tää ketju näin nopeasti?

Ei tainnutkaan niin paljoa köyhiä täällä olla..

Vierailija
33/35 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
34/35 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi herrajestas, menkää ihmiset töihin,  jotta ei tarvitse tuilla elää.

Vierailija
35/35 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1200€ eroa köyhyysrajaan.

Kaksi aikuista ja kolme alle 14v lasta. Aika hurja, miten lähellä sitä ollaan vaikka itsestä ei tunnu köyhältä ollenkaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi