Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olipa aamu. Huh huh tota lasta.

Vierailija
08.03.2018 |

Meillä add-lapsi 14v ja tänään heillä ulkoilupäivä. Kauhee taistelu vaatteista ja kaikesta. Kieltäytynyt käyttämään toppahousuja, joten sellaisia emme hänelle ostaneetkaan. No, nyt niitä ois tarvinnut. Lainasin omani. Kiukutteli et jossain äidin toppahousuissa (mustat) joutuu kulkee metrossa.
Omia eväitäkin sai ottaa. Kysyin eilen että mitä haluaa jotta isänsä voi tuoda työmatkalla. Ei tiennyt. Menin itse kävelylle illalla ja käskin mukaan niin käydään kaupassa. Ei kelvannut. Aamulla kiukutteli kun ei eväitä ollut. Käskin ostaa matkalla (jos ehtii) kouluun.

Sain sen kiukuttelevan lapsen ulos ovesta 10min myöhässä toppahousut jalassa.

Huh huh...mikä aamu.

Normaalisti lähtee itsekseen aamuisin. Tänäön nyt oli kiukkuaamu.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuossa tilanteessa eroaa samanikäisestä ei-add tyypistä?

Vierailija
2/45 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, tietenkin unohdin mainita et hoputtaa saa koko ajan, varsinkin tänään. Ja ne kiukuttelut... tuskin huudon kera muut normiteinit lähde ulos ovesta.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ihan samanlainen aamu 13 v kanssa. Ei diagnooseja.

Vierailija
4/45 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, tietenkin unohdin mainita et hoputtaa saa koko ajan, varsinkin tänään. Ja ne kiukuttelut... tuskin huudon kera muut normiteinit lähde ulos ovesta.

Ap

No, mun teinit ei laittaisi äidin toppahousuja jalkaan, ei edes omiaan ja jos pakottaisin niin varmaan huudon kanssa lähtisivät.

Vierailija
5/45 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap jatkaa...

Se illan kauppareissu jäi lapseta tekemättä kun hoki ”joo joo kohta”...10min hoputtelin ja käskin toimia....ei tapahtunut mitään, joten lähdin yksin. Sanoin että meen nyt ja jäät ilman eväitä jos et tuu mukaan tai kerro mitä haluut. Ei tullut eikä kertonut.

Vierailija
6/45 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva 14v on innoissaan koulun ulkoilupäivästä niin että haluaisi kauppaan into pinkeenä ostamaan eväitä ja pukisi äidin toppahousuja jalkaan mielellään.

Vierailija
7/45 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sä et vaan laita sille niitä eväitä ja sanot ota tai jätä? Mä teen eväät sen mukaan, mitä kaapista löytyy. Jos lapsilla on joku toive, niin osaavat jo itse pyytää hyvissä ajoin, että voisiko kaupasta ostaa tai sitten menevät itse ostamaan. Mutta jos eivät osaa päättää, niin voileipä ja joku hedelmä mukaan ja se on siinä. Miksi teet jostain eväistä näin vaikean jutun?

Vierailija
8/45 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harva 14v on innoissaan koulun ulkoilupäivästä niin että haluaisi kauppaan into pinkeenä ostamaan eväitä ja pukisi äidin toppahousuja jalkaan mielellään.

Meillä oltiin kyl intona kun pääsee kokeilemaan laskettelua. No, ehkä into lopahti aamulla.

Kaikki toimii kuin hidastetussa filmissä, varsinkin aamuisin. Normisti löhtee itsekseen kun normipäivä (kello herättää ja kello pärähtää kun pitää lähteä), mut nää erilaiset päivät aiheuttaa ongelmia ja hidastelua.

Mä oon ainakin ihan loppu tän aamun jälkeen.

Ap

Vierailija
9/45 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaah.... näitä lukiessa tuntee suurta onnentunnetta siitä, että ei omista mukulan mukulaa... :->

Vierailija
10/45 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

14vuotias voi päättää mitkä housut laittaa. En olisi pakottanut toppahousuihin, varmasti tietää, että ulkona on kylmä. Luuletko että teinien kohdalla ulkoilu saa paljon kannatusta 😂

Vierailija
11/45 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee kaikesta noin isoa numeroa.

Aikaisemmin joku kehoittikin laittamaan sellaiset eväät mitä kaapista löytyy. Kauhealla tohinalla saat lapseen vaan lisää jännittyneisyyttä aikaiseksi.

Ja ei toi nyt kauheasti poikkea ns. normaalin 14v lapsen aamusta (olettaen että pitäs tapella jostai toppahousuista).

Ja nyt oot ihan loppu .... ? Ok.

Vierailija
12/45 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö huonosti kasvatetuilla teineillä olla nykyään kaikilla joku diagnoosi??

Uskomatonta.

Vierailija
13/45 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kuvittanut vaihe vaiheelta viikonloppuna tähän päivään liittyvät tapahtumat.

esim. sarjakuvamuotoon. Eka kuva ajatuskupla tiistain ulkoilupäivä, toka kuva retkieväiden osto ennen retkipäivää, kolmas keskiviikkoillan valmistautuminen ja neljäs kuva aamurutiinit liittyen retkeen. tätä sarjakuvaa teini olisi voinut silmäillä jo monena päivänä ennen retkeä.

Kyllä se yksi ulkoilupäivä olisi ilman toppahousuja mennyt. Pitkikkset farkkujen alle. Valitse taistelusi. Toppahousutaistelu oli turha ja se sai ehkä koko aamun menemään väärään suuntaan. Strategia ja ennakointi kuntoon vaikka kuvin.

Vierailija
14/45 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aaah.... näitä lukiessa tuntee suurta onnentunnetta siitä, että ei omista mukulan mukulaa... :->

Onneksi sinäkin saat edes jostakin suuria onnentunteita! Halaus <3

Vierailija
15/45 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toppahousut olisi voinut laittaa reppuun ja jalkaan vasta koulussa.

Vierailija
16/45 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sulla ei selkeestikkään ole normiteiniä.. tuo on ihan normi teinikäytöstä, ei tarvita mitään diagnoosia edes. Oma teini saattaa lähteä huutaen (päivällä tulee tekstari, jossa pyytää anteeksi käytöstään) ja ip tulee taas sisään ovesta huutaen... siihen ei tarvita yhtään mitään oikeaa syytä. Eilen alkoi kiukuttelu siitä, kun pikkuveli ei tullut sisään omilla avaimillaan vaan soitti ovikelloa, ei edes käynyt avaamassa ovea, minä tein sen.

Vierailija
17/45 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia kyllä 14-vuotiaalle tuollainen, ehkä 4-vuotiaalle olisi.

Mun 12-vuotias on jo vuosia herännyt itse ja lähteny ilman käskemisiä kouluun, pakkaa kamansa edellisenä iltana, tekee eväänsä ja laittaa aamupalan. Siitä voisi tulla huutoa, jos menisin hössöttämään väliin. Joskus on tehnyt ruokaa koko porukalle, kun tulen töistä.

En muista, että olisin itsekään yläasteikäisenä tapellut vanhempien kanssa jostain vaatteista ja kouluun lähtemisestä.

Vierailija
18/45 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diagnoosiperhe. Äitikin ihan loppu aamun jälkeen 😂😂 tuet jaksat käydä varmaan nostamassa?

Vierailija
19/45 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli ihan samanlainen aamu 13 v kanssa. Ei diagnooseja.

Nyt kipin kapin sellaista hakemaan.

20/45 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kauhia kyllä sulla on rankkaa