Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain mensan nettitestistä 119. Kannattaako lähteä yliopistoon?

Vierailija
07.03.2018 |

Akateeminen menestys korreloi hyvin vahvasti älykkyysosamäärän kanssa, joten en oikein tiedä, kannattaako minun edes yrittää. Olen kiinnostunut psykologiasta. Mitä jos näin tyhmä ihminen menee vaan pilaamaan ihmisten elämää luullessaan, että on jotenkin pätevä psykologi?

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Raja" yliopisto-opiskelulle on 120, mutta saattaapa tuo opskelu kannattaa, riippuu toki siitä, mitä haluat opiskella.

Vierailija
62/75 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei liikaa älyä pidä haluta. Mulla mensan nettitestissä 156 ja mensan virallisessa paikan päällä tehdyssä testissä 139. Elämä on vaikeaa monilla tavoin.

Koska olet käynyt testissä?

Tuosta paperitestistä on jo jokunen vuosi, käsittääkseni rajat ovat madaltuneet viime vuosina.

Riittääkö 139 mensan jäsenyyteen? Aikanaan ei riittänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet keskimääräistä älykkäämpi, joten ei se ainakaan älykkyydestä ole kiinni, kannattaako hakea.

Vierailija
64/75 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun äo on virallisten testien mukaan vähän alle sadan ja opiskelen psykologiaa.

Tämä on suuri ongelma, koska jos päädyt rekrytointitehtäviin niin rekrytoit vain keskinkertaisuuksia ja lahjakkaat jätät rekrytoimatta, koska et ymmärrä heitä. 

Vierailija
65/75 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle koko testi oli niin raskas, etten jaksanut edes tehdä loppuun. Joskus jonkun lyhennetyn version tein ja taisin olla kaukana älykkäästä. Mutta kuten palstalla on todettu tyhmiähän me DI.t ollaan. 

Vierailija
66/75 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet keskimääräistä älykkäämpi, joten ei se ainakaan älykkyydestä ole kiinni, kannattaako hakea.

Ei ole mitään virkaa tuolla älykkyysosamäärällä, jos hakee esim. teknisille tai kaupallisille aloille. Ei vaan älli riitä muuhun kuin korkeintaan myynti - ja markkinointitehtäviin. Yliopistoihin pitäisi hakeutua vain 20 % älykkäimmistä ja ahkerimmista.

Vierailija
67/75 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei liikaa älyä pidä haluta. Mulla mensan nettitestissä 156 ja mensan virallisessa paikan päällä tehdyssä testissä 139. Elämä on vaikeaa monilla tavoin.

Feikki, nettitestissä maksimitulos on 126+, jonka jälkeen teksti ilmoittaa, että kuulut älykkäimpään 4%, ja jotta pääsisit jäseneksi täytyy saada 131 tai enemmän (jotta kuuluisit 2%:iin). 

Terveisin kyseisen nettitestin tehnyt, ja maksimipisteet siinä vetänyt. Paikan päällä en ole käynyt kokeilemassa, koska koemaksu taisi olla 42e ja sen lisäksi tulee vielä vuotuinen jäsenmaksu, jos jäseneksi liityt/(pääset).

Mä olen saanut Mensan nettitestistä tulokseksi 131.

Vierailija
68/75 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mina saada 49 ei yliopusto muta kela kayda ja tahtoa panna.

Vierailija
69/75 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskokaa nyt helvetin taunot, että älykkyysosamäärän yhteydessä pitää aina ilmoittaa käytetty keskihajonta!

Esim. Suomen Mensan jäsenyyden minimiraja oli vuosia sitten 148, jolloin käytössä oli keskihajonta 24. Tällöin piti olla vähintään kahden sigman päässä keskiarvosta.

Nykyään raja on 130 mutta keskihajontana käytetään lukua 15 eli edelleen vaatimus on "kaksi sigmaa".

Jotkut testit käyttävät keskihajontaa 16.

Aivan turha keulia joillain IQ-luvuilla, jos ei edes tällaista alkeellista asiaa ymmärrä.

t. Mensan ex-jäsen (lopetin turhien jäsenmaksujen maksamisen)

Vierailija
70/75 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoritusorientaatiolla voi suorittaa lähes minkä tahansa tutkinnon älykkyysosamäärästä riippumatta, mutta jos haluat tosiasiallisesti oppia, ts. noudatat oppimisorientaatiota, älykkyysosamääräsi ei riitä matematisoituihin tieteisiin todennäköisesti lainkaan.

Suorittaminen on helppoa, mutta oppiminen on jo kognitiivisesti haastavampi asia, johon ei riitä pelkkä pänttääminen tenttiä varten.

Suorittaminen on nykyisin yliopistolla liiankin helppoa, koska luennoitsijat antavat tärppejä tenttikysymyksiin, ja valmiit vastaukset näihin löytyvät kiltojen kansioista.

Vierailija
71/75 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun äo on virallisten testien mukaan vähän alle sadan ja opiskelen psykologiaa.

Kappas, sattuipas sopivasti, kuten aina tällä palstalla... Vai onko keksitty juttu?

Vierailija
72/75 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi että älykäs ihminen pystyy päättelemään asioita kyselemättä tältä palstalta, muta ei näytä palstamammalta onnistuvan.

No mutta... älykkyys ei ole ainoa tekijä opintomenestyksen suhteen. Sun pitäisi myös motivoitua ja esimerkiksi adhd haittaa opintoja merkittävästi, vaikka olisitkin älykäs.

Tsemppiä mäkkärin kassalle

Vierailija
73/75 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskokaa nyt helvetin taunot, että älykkyysosamäärän yhteydessä pitää aina ilmoittaa käytetty keskihajonta!

Esim. Suomen Mensan jäsenyyden minimiraja oli vuosia sitten 148, jolloin käytössä oli keskihajonta 24. Tällöin piti olla vähintään kahden sigman päässä keskiarvosta.

Nykyään raja on 130 mutta keskihajontana käytetään lukua 15 eli edelleen vaatimus on "kaksi sigmaa".

Jotkut testit käyttävät keskihajontaa 16.

Aivan turha keulia joillain IQ-luvuilla, jos ei edes tällaista alkeellista asiaa ymmärrä.

t. Mensan ex-jäsen (lopetin turhien jäsenmaksujen maksamisen)

Huomaa kyllä ettei mensaan pääsyssä tarvitse viisautta ollenkaan. Muuten olisit tuonkin turhan itsekehun ja muiden solvaamisyrityksen jättänyt kirjoittamatta. 

Vierailija
74/75 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun älykkyys on  38 pistettä. Olen keskivaikeastisti kehitysvammainen autismi ukkeli, olen 7-vuotiaan lapsen tasolla älyllisesti. Vaikka 7-vuotias lapsi voi olla vaikka 12-vuotiaan tasolla. Hänen älykkyys olisi 171 pistettä.

Vierailija
75/75 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin kannattaa. Ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän