Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Mehän ei influenssa-rokotusta oteta!", nyt sitten sairaana

Arvaa harmittaako
05.03.2018 |

Itse otin syksyllä kausi-influenssarokotuksen ja toiset sanoivat,että ihan turhaa touhua.
"Entäs,jos sairastutte, se on kova tauti (kokemusta on).",kysyin.
No,sittten sairastetaan, JOS se nyt sattuis tulemaan,hah!

-Kuka silloin hoitaa työt?, kysyin. Ei vastausta.

No nyt sekin selvisi. Minähän se hoidan hommat, muut avokonttorissa sairaana.

Sanokaa nyt,miksi ihmiset eivät suojaa itseään rokotuksella? Sen saa esim. meidän firmassa ilmaiseksi.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha ei ole kaikki kaikessa. Rahan vuoksi en rokotetta edes harkitse ottavani! Tärkeämpää on hoitaa itsensä terveeksi. Tuttava päätti, että ei ota ensi vuonna influenssarokotetta, koska on ollut sen jälkeen niin huononvointinen tänä vuonna. Minä en ole ottanut koskaan. Olen sairastanut influenssan pari kertaa ja jäänyt koulusta/töistä pois heti ensi oireiden imaannuttua. Onneksi heti tulee sairas olo vilunväristyksineen. Monta muuta tautia ehtii tartuttamaan kauemmin ja niistä osa nostattaa myös korkean kuumeen!

Vierailija
2/23 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sairastui kaikki rokotetut! Heihin osui se viruskanta, jota vastaan tänä vuonna ei rokotetta saanut. me rokottamattomat emme jostain syystä tautia saaneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä sairastun itse rokotteesta ja teen sitten puolikuntoisena koko talven töitä, onko sekään kiva??

Vierailija
4/23 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Influenssan voi saada vaikka ottaisikin rokotteen. Kokemusta on.... Eli ei se rokote ole tae ettei sairastuisi.

Vierailija
5/23 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ottanut sitä kertaakaan ja en ole ikinä edes nuhassa. Todella monet ystävistäni ja myös vanhempani ottivat rokotteen ja ovat saaneet influenssan.

Vierailija
6/23 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se rokote on arpapeliä kuten sekin kuka sairastuu ja kuka ei. Minusta tuon rokotteen antamaa suojaa ei ole kyetty ikinä selittämään mitenkään vakuuttavasti. Olen kerran ottanut rokotteen ja sairastuin silti.

Vierailija
7/23 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minä sairastun itse rokotteesta ja teen sitten puolikuntoisena koko talven töitä, onko sekään kiva??

Itse rokotteesta ei voi sairastua, kultaseni.

Vierailija
8/23 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan normaalijärkinen sitä ota.

Vierailija
9/23 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on autoimmuunisairauksia ja ongelmia, kyllä vaan olen huomannut rokotteen heikentävän yleiskuntoani, etenkin kun otin perättäisinä talvina sikainfluenssan ja seuraavana tavallisen ja terveys oli muutenkin huono. Ei, en todellakaan ota enää rokotetta. 

Vierailija
10/23 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se niin ihanaa kun olit oikeassa ja pääset sanomaan "mitä minä sanoin".

Paras hetki elämässäsi.

Itse otin rokotuksen ja silti olin juuri sairaana. Kaikkina vuosina en ole ottanut rokotusta, olen ollut sairaana tai sitten en.

Vierailija
11/23 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle ei ole kenenkään influenssapotilaan työt onneksi kaatuneet, mutta ihmettelen myös miten monet kieltäytyvät rokotteesta. Ihanko oikeasti joku pitää terveellisempänä olla joka vuosi 2 viikkoa hirveässä kuumeessa ja kivuissa ja sen perään keuhkokuumeessa, kuin olla yhtenä päivänä rokotuksen jälkeen vähän normaalia väsyneempi? Puhumattakaan siitä syyllisyydestä, jos nyt sitten sattuisi tartuttamaan tuon taudin johonkin lähipiirin heikkoon vanhukseen tai pikkulapseen.

Kaikkein vähiten tajuan perheiden kohdalla. Kaikki neljä henkeä vuorotellen vuoteenomana, ja pahimmillaan toinen vanhemmista ei pääse edes töissä käymäänkään kokonaiseen kuukauteen. Siihen päälle jälkitaudit, väliin jäävät hiihtolomat, ulkoilu, fyysiset ja psyykkiset terveyshaitat. Mikä ihme tuosta kaikesta tekee haluttavampaa kuin siitä hetken rokotus"flunssasta"? Marttyyrin kruunuko?

Vierailija
12/23 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen rokotteen jälkeen kuumeillut 2 kk ja surkein talvi ikinä. Joten mieluummin kerralla sairas ja se siitä

Vierailija
13/23 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä otin rokotteen ja toivon, että se auttaa. Mulla on se julkisen puolen rokote. Muilla ei meidän taloudessa sitä ole. En ole ottanut joka vuosi. Pitäs ihan tarkistaa, että otinko sen vuonna 2012 sillä silloin minulla oli influenssa. Tajusin sen vasta jälkeenpäin, koska yleensä minulla ei ole kuumetta, mutta silloin oli 39. Lapsella oli lääkärin mukaan A-influenssaan jälkotautina Korvatulehdus

Vierailija
14/23 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattas varmaan välttää rokotuksia.

Itselle ei juuri koskaan tule edes flunssaa.

Vierailija
15/23 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on autoimmuunisairauksia ja ongelmia, kyllä vaan olen huomannut rokotteen heikentävän yleiskuntoani, etenkin kun otin perättäisinä talvina sikainfluenssan ja seuraavana tavallisen ja terveys oli muutenkin huono. Ei, en todellakaan ota enää rokotetta. 

Täällä sama homma. Yhteen autoimmuuneistani syön solunsalpaajia eli olen virallisesti riskiryhmää. Infuenssan olen sairastanut elämässäni kerran, 20 vuotta sitten.

Vierailija
16/23 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpihan tässä nyt voitti? Minä saikutan kotona netflixiä katsellen ja sinä teet koko avokonttorin työt!

Vierailija
17/23 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselle ei ole kenenkään influenssapotilaan työt onneksi kaatuneet, mutta ihmettelen myös miten monet kieltäytyvät rokotteesta. Ihanko oikeasti joku pitää terveellisempänä olla joka vuosi 2 viikkoa hirveässä kuumeessa ja kivuissa ja sen perään keuhkokuumeessa, kuin olla yhtenä päivänä rokotuksen jälkeen vähän normaalia väsyneempi? Puhumattakaan siitä syyllisyydestä, jos nyt sitten sattuisi tartuttamaan tuon taudin johonkin lähipiirin heikkoon vanhukseen tai pikkulapseen.

Kaikkein vähiten tajuan perheiden kohdalla. Kaikki neljä henkeä vuorotellen vuoteenomana, ja pahimmillaan toinen vanhemmista ei pääse edes töissä käymäänkään kokonaiseen kuukauteen. Siihen päälle jälkitaudit, väliin jäävät hiihtolomat, ulkoilu, fyysiset ja psyykkiset terveyshaitat. Mikä ihme tuosta kaikesta tekee haluttavampaa kuin siitä hetken rokotus"flunssasta"? Marttyyrin kruunuko?

Minulla on ollut influenssa kerran elämässä. Rokote kolme kertaa ja niinä talvina olen sairastellut eniten.

Vierailija
18/23 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaa harmittaako kirjoitti:

Itse otin syksyllä kausi-influenssarokotuksen ja toiset sanoivat,että ihan turhaa touhua.

"Entäs,jos sairastutte, se on kova tauti (kokemusta on).",kysyin.

No,sittten sairastetaan, JOS se nyt sattuis tulemaan,hah!

-Kuka silloin hoitaa työt?, kysyin. Ei vastausta.

No nyt sekin selvisi. Minähän se hoidan hommat, muut avokonttorissa sairaana.

Sanokaa nyt,miksi ihmiset eivät suojaa itseään rokotuksella? Sen saa esim. meidän firmassa ilmaiseksi.

En sinänsä ole rokotetta vastaan, mutta koska kukaan perheessä ei työn puolesta tarvitse, kuulu riskiryhmään ja ainoastaan mies on kerran sairastanut influenssan (armeijassa yli 20 v sitten) ja muut eivät koskaan, ei rokote ole tuntunut tarpeelliselta. Jos tulee ajankohtaiseksi, niin toki silloin se otetaan.

Vierailija
19/23 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 40, enkä ole koskaan sairastanut influenssaa tai keuhkokuumetta. En muuten myöskään esim. angiinaa tai poskiontelontulehdusta, täitä tai kihomatoja ei ole ollut, eikä mitään vakavia tai kroonisia sairauksia. Lapsi samanlainen, ei ole edes korvatulehdusta ollut ja viimeksi kun oli vatsataudissa (5 v sitten kun tarhassa oli noroa) oksensi 3 kertaa yhden tunnin aikana ja siinä se, muu perhe pysyi terveenä. Isäni muistan olleen 2 kertaa sairaana, on nyt 67. Kaikki eivät vaan sairasta yhtä paljon.

Vierailija
20/23 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssa ei ole influenssa. Flunssarokotusta ei ole, koska flunssan aiheuttajia on yli 200 eri virusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän