Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palkkatuki

Vierailija
05.03.2018 |

Kuulin juuri työkkäristä.että voin saada palkkatukea koska työttömyyteni on jatkunut jo 1.5v. Kehtaanko mainita asiasta töitä hakiessani vai leimataanko minut heti joksikin kuntoutujaksi? Olen kielitaitoinen ja tehnyt viennin toimihenkilötöitä noin 10v.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siitä hakemuksessa mielestäni mainita kannattaa, kattaahan se aika paljon palkasta ja sivukuluista. Eihän se mitätöi ammattitaitoasi eikä työkokemustasi.

Vierailija
2/11 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siitä hakemuksessa mielestäni mainita kannattaa, kattaahan se aika paljon palkasta ja sivukuluista. Eihän se mitätöi ammattitaitoasi eikä työkokemustasi.

Niin. Ehkä mainitsen pienempiim firmoihin hakiessani. Tuskin palkka on.kynnyskysymys suurissa vientifirmoissa. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrityshän sen palkkatuen saa, et sinä.

Vierailija
4/11 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle te-toimiston virkailija totesi, juuri kun meinasin itsekin asiaa arvailla, että ei palkkatukioikeutta kannata jokaista paikkaa hakiessa mainita. Kannattaa käyttää maalaisjärkeä. Tuleehan siitä vähän sellainen leima.

Vierailija
5/11 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmonen vielä jatkaa, ettei kaikille yrityksille välttämättä makseta työntekijästä palkkatukea.

Vierailija
6/11 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haastattelussa voi mainita yleisellä tasolla (jos työttömyys tulee puheeksi), että työnantajalla on mahdollisuus saada palkkatukea. Muuten en isommin sitä mainitsisi.

Vierailija
7/11 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostin vanhaa ketjua, koska aprikoin itse nyt samaa. Olen niin tolkuttoman kyllästynyt olemaan työtön.

Mulla siis olisi mahdollisuus palkkatukeen, kun tuli 6kk täyteen työttömyyttä. Työnantajalle maksettaisiin 30% mun palkasta.

Automaatio tuo ei ole eli se pitää hakea sitten jos joku työnantaja tähän tarttuu.

Mutta laitanko hakemukseen tästä mahdollisuudesta vai en?

Samaa aprikoin kuin joku tuossa edellä, että joku pienempi firma saattaisi paremmin olla tästä kiinnostunut. Mielipiteitä, kiitos :).

Vierailija
8/11 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haastattelussa voi mainita yleisellä tasolla (jos työttömyys tulee puheeksi), että työnantajalla on mahdollisuus saada palkkatukea. Muuten en isommin sitä mainitsisi.

Vaan kun ei pääse edes haastatteluun asti. Ehkä pääsisi jos hakemuksessa mainitsisi tuosta?

Vierailija
9/11 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mainita niin työnantaja saa rahaa 👌

Vierailija
10/11 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni firma, yhdistys tai järjestö voisi olla sellainen, jossa palkkatuki otetaan mielellään vastaan. Ainakin näissä kannattaa mainita mahdollisuudesta, muissa tapauksissa on hyvä käyttää maalaisjärkeä. Menestyvä yritys ei tee palkkatuella, varsinkaan noin pienellä, mitään. Silloin siitä kertominen voi olla jopa haitta, koska se kertoo että oot ollut jo suhteellisen pitkään työttömänä.

Vierailija
11/11 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut huijattiin palkkatukityöhön. Mitään ei kerrottu palkasta tai tehtävänimikkeesta etukäteen. En tiennyt, että palkkatuki kunnalle tarkoittaa, että palkka sivukuluineen ei saa olla yli 2400.- En missään nimessä olisi sellaiseen suostunut. Palkkatuki siis luo lisää matalapalkkatöitä ja edistää sitä. Nyt joudun tekee 8 kk ylikoulutettuna asiantuntijana 2100 euron palkalla tehtäviä, joista kunnan pitäisi maksaa tessin mukaan vähintään 2700 euroa kk. Kunta tietenkin hyötyy valtavasti ja työkkäri on omasta mielestä suuri hyväntekijä. Minä en nyt voi enää mitään, koska muuten olisin työstäkieltäytyjä ja karenssia tulisi 3 kk.

Vielä on mielenkiintoista se, että jos sinut irtisanotaan moitittavan toimintasi takia, niin tulee 2 kk karenssia. Joten laskennallisesti kannattaisi tehdä näin: Pidä luvatonta lomaa kuukauden, ota siitä palkka ja sit kun sut on irtisanottu, se saatu palkka ehkä kattaa sen 2 kk karenssin. Kuitenkin olisi lyhyempi kuin 3 kk karenssi. Joka tapauksessa - en aio enää koskaan ottaa vastaan palkkatukityötä. Se hyödyttää korkeintaan matalapalkka-aloja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi