Miksi eronnut haluaa niin nopeasti uuden parisuhteen?
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Ei kestä oman päänsä sisältöä.
Hyvä pointti.
Ja varmasti myös hyvin lähellä totuutta.
Nmim. kaksi avioliittoa ja sen jälkeen jo 11 vuotta yksin tyytyväinen
Vierailija kirjoitti:
Siksi että haluaa olla onnellinen. Tapasi oikeasti kivan miehen ja halusi katsoa sen kortin. Kylläpä on outoa kirjoittaa näin 3. persoonassa:D Ei todellakaan aina ole kyse laastarisuhteesta. Mitä jos tajuaa että se ex-puoliso oli täysin vääränlainen mies ja tapasi sattumoisin henkilön jonka kanssa on luontevaa ja hauskaa?
No on se edellinenkin ollut alkuunsa niiiin täydellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa mitään sulkia sinkkuvuosista, tarkoitin kun koko miessukupuoli on manattu alimpaan helvettiin, ja kaikki oli miehen kanssa huonosti, seksi ei kiinnosta enää kenenkään kanssa...tätä ruikutusta vuosia ja sitten heti kuitenkin on etsittävä sitä miestä, sitä en ymmärrä.
Tuo on tärkeä tarkennus.
Kun kaikki eronneet eivät todellakaan ole miehiin kyllästyneitä. Minä olin kyllästynyt vain siihen yhteen mieheen.
Eikä uutta suhdetta tarvinnut etsiä, se vaan tuli vähän niin kuin itsestään.
Juu no se onkin eri jos ei valita miehiin kyllästymistä, silloin ymmärtää :)
No ei kaikki halua. Mutta itse kuulun siihen joukkoon ettå nopeasti menen eteenpäin. Emmä mitään suruaikoja tarvitse. Se vaan tuntuu luontevalta mennä niin. Eli sitten kun osuu kohdalle, en kävele ohi vaikka osuisi jo viikon päästä.
Useimmat, ketkä eroavat omasta tahdostaan, ovat eroa miettineet jo pitkään. Edellisen eron olin jo käsitellyt aikaa sitten, kun olin asiaa pohtinut niin kauan. Kun lopullinen ero tuli, en edes itkenyt. Olin itkenyt asiaa jo niin paljon ennen lopullista päätöstä. Aloitin aika lailla heti uuden suhteen, koska tapasin upean miehen ja olin siihen täysin valmis.
Näin ainakin suurimassa osassa tapauksissa. Jos tunteita ei juuri ole kiintymyksen ja tottumisen lisäksi niin ei ole mitään syytä, miksei voi aloittaa uutta suhdetta samantien.
Vierailija kirjoitti:
Jos parisuhde oli kovin ongelmainen.
Mitäs luulisit?
Ei ole ikinä ollut yksin. Äidin helmoista suoraan yhteen tyttöystävän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa mitään sulkia sinkkuvuosista, tarkoitin kun koko miessukupuoli on manattu alimpaan helvettiin, ja kaikki oli miehen kanssa huonosti, seksi ei kiinnosta enää kenenkään kanssa...tätä ruikutusta vuosia ja sitten heti kuitenkin on etsittävä sitä miestä, sitä en ymmärrä.
Tuo on tärkeä tarkennus.
Kun kaikki eronneet eivät todellakaan ole miehiin kyllästyneitä. Minä olin kyllästynyt vain siihen yhteen mieheen.
Ja siihen oli sitten pakko hypätä mukaan heti?
Tätä minäkin olen ihmetellyt. Ero tuli 3 vuotta sitten. Nyt minulla on muutama kuukausi takaperin eronneita ystäviä ja he jo juoksevat treffeillä. Minä en osaa. En tiedä, osaanko enää elää parisuhteessa. Haluanko olla säätämässä omia ja jonkun toisen menoja yhteen. Läheisyys ja kumppanuus olisi mukavaa. Mutta olisiko kuitenkin liian rajoittavaa elää parisuhteessa? Tai sitten en vaan ole vielä valmis.
Hyppäävät yhdestä pinnallisesta suhteesta toiseen, eivät kestä olla yksin ja eivät osaa analysoida omaa elämää ja tehdä henkistä työtä sen eteen.
Sitten on nämä adhd-tapaukset, joilla on sirkuselämä ja se ikuinen levoton meno päällä hautaan saakka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi että haluaa olla onnellinen. Tapasi oikeasti kivan miehen ja halusi katsoa sen kortin. Kylläpä on outoa kirjoittaa näin 3. persoonassa:D Ei todellakaan aina ole kyse laastarisuhteesta. Mitä jos tajuaa että se ex-puoliso oli täysin vääränlainen mies ja tapasi sattumoisin henkilön jonka kanssa on luontevaa ja hauskaa?
No on se edellinenkin ollut alkuunsa niiiin täydellinen.
Olen eri kuin yllä, mutta ajattelen juuri samoin.
Exäni oli aikanaan lähes täydellinen. Sitten 20 vuoden aikana molemmat kasvoimme, valitettavasti emme kuitenkaan samaan suuntaan.
Olin 10 vuotta yksinäinen parisuhteessa. Tottakai vihdoin erottuani halusin löytää jonkun oikeanlaisen ihmisen, jonka kanssa en tuntisi oloani enää yksinäiseksi. Se oli juuri se syy eroon.
Syitä on niin paljon kuin ihmisiäkin.
En halunnut parisuhdetta. Löysin sellaisen seuraavana päivänä erosta. Nykyisen kanssa oltu jo neljä vuotta 👌
Ei osata olla yksin? Odotetaan että kumppani tekee onnelliseksi?
Itse en ole parisuhdetta kaivannut, nyt seitsemättä vuotta yksin, tyytyväisenä.
Ei osaa olla yksin ja haluaa laastarin.
Jos on ollut epätyydyttävässä suhteessa, tunteet on hiipuneet jo aikoja sitten tai onko niitä koskaan varsinaisesti ollutkaan, niin onhan ihastuminen sellaisen jälkeen todella huumaavaa, jopa koukuttavaa.
Erosin 1,5 vuotta sitten, mutta en etsi parisuhdetta. Tosin, minulla on kuitenkin vakituinen seksisuhde nuoremman miehen kanssa. Näin on toistaiseksi hyvä.
Tuo on tärkeä tarkennus.