Miehen ominaistuoksu epämiellyttävä
Olen tapaillut hetken aivan ihanaa miestä, hän olisi kaikin puolin aivan täydellinen mies minulle. Minusta hänen tuoksu on kuitenkin aina epämiellyttävä, ja hikoillessa sietämätön.
En viihdy hänen lähellään siksi, vaikka muuten voisin jutella ja viettää aikaa hänen kanssaan tuntikaupalla.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Kun tapasin eksän, hän oli niiin kiva, mutta ominaishaju oli kamala. Kävimme yhdessä suihkussakin, mutta hän haisi pahalta minun nenääni. En tajunnut tuota "hälytystä" silloin. Aika kului, hän nakersi, mitätöi, iski tyttökaverini, juuri kun olin pääsemässä irti, onnistui hurmaamaan, näki heikon itsetuntoni, käytti rahojani, raiskasi, söi kaappini tyhjäksi, oli väkivaltainen, ajoi itsemurhan partaalle. Eli hyytävintä lajia narsisti, joka vuosien tauon jälkeen yritti vielä käymään kuin mitään ei olisi tapahtunut, selvitti salaisen osoitteeni ts teki elämäni helvetiksi.
Silloin ei vielä ollut vauvapalstaa jossa joku olisi neuvonut: jätä se sika ja kehoittanut vahvistamaan itsetuntoa.
No ei kaikille löydy tuollaista ulospäin moitteetonta hyvinpukeutuvaa hurmuria, mutta hajulla on niin suuri merkitys, että muita kriteereitä voi karsia. Eli jos halaatte potentiaalisia kumppaneita, kunnon nuuhkaisu voi selvittää kohtalonne jopa.
Myöhemmin kohtasin miehen, epätodennäköisessä tilanteessa, jonka tuoksu oli juuri minun nenääni sopiva, meistä tuli pari.
Tupakanhaju, parfyymit, koiranhaju voi tietysti hämätä, mutta älkää muuten jättäkö hajujuttua huomioimatta.
Voi kuinka minä rakastan tätä vauvapalstaa. :>
Toisilla ihmisillä on hirveän voimakas ominaishaju ja vieläpä epämiellyttävä sellainen. Mieheni yksi sukulaismies antaa joskus miehelle vanhoja paitojaan ja ne haisevat sille miehelle -siis sille ihmiselle, ei pyykkipulverille- vielä monen pesun jälkeen. Ko. mies on erittäin siisti, urheileva jne. yritysjohtaja, ei siis mikään syrjäytynyt puliukko. Hänen kehonsa vaan haisee todella voimakkaasti. Vaimo sillä kyllä on, ehkä sekin haju sitten jotain naista miellyttää.
Mutta tosiaan, jos toisen ominaishaju ei miellytä heti, voi olla aika varma ettei seksielämästäkään tule pitkällä aikavälillä yhtään mitään. Miehen täytyy haista sellaiselta että hikisenäkin haluaisit vain hypätä sen päälle.
Olen kylläkin nainen,mutta tässä tulee..olisko neuvoja?
Hikoilen paljon. Joudun vaihtmaaan alushousuja monta kertaa päivässä, koska ne ovat märät. Hiki myös haisee rekkamiehelle tai sille, että olisin pissannut housuihini ja unohtanut pestä vaatteet ja vain kuivattanut ne. Ensin luulinkin, että multa lirahtelee, mutta sama haju on kaikissa vaatteissa ja tulee niihin hetkessä. Pyykistä tullessa haisevat vielä raikkaalle.
Kasvojen ihossa koko ajan paksu rasva, aivan kuin olisi ollut meikit koko päivän kasvoilla. Siihenkään ei ole auttanut mikään.
Kaikista pahinta on hiukset! Ne pöhöttää, on elottomat, karheat ja hapertuvat ennen kuin kasvavat pitkiksi ja joudun leikkaamaan ne lyhyiksi. Ja pitkillä tarkoitan just ja just olkapäille ulottuvia hiuksia.
Saan myös älyttömiä hepuleita ilman syytä ja jos on syytä, niin paisuttelen niitä kohtuuttoman isoiksi.
. Olen myös usein päivän vesiripulilla.
Saan päiväkausia kestäviä syöppökohtauksia.
Mitä vielä? Varmaan vaikka mitä, mutta koska muistikin on huonontunut, en nyt saa mieleen muuta.
Vierailija kirjoitti:
Hikoilen paljon. Joudun vaihtmaaan alushousuja monta kertaa päivässä, koska ne ovat märät. Hiki myös haisee rekkamiehelle tai sille, että olisin pissannut housuihini ja unohtanut pestä vaatteet ja vain kuivattanut ne. Ensin luulinkin, että multa lirahtelee, mutta sama haju on kaikissa vaatteissa ja tulee niihin hetkessä. Pyykistä tullessa haisevat vielä raikkaalle.
Kasvojen ihossa koko ajan paksu rasva, aivan kuin olisi ollut meikit koko päivän kasvoilla. Siihenkään ei ole auttanut mikään.
Kaikista pahinta on hiukset! Ne pöhöttää, on elottomat, karheat ja hapertuvat ennen kuin kasvavat pitkiksi ja joudun leikkaamaan ne lyhyiksi. Ja pitkillä tarkoitan just ja just olkapäille ulottuvia hiuksia.
Saan myös älyttömiä hepuleita ilman syytä ja jos on syytä, niin paisuttelen niitä kohtuuttoman isoiksi.
Mitä vielä? Varmaan vaikka mitä, mutta koska muistikin on huonontunut, en nyt saa mieleen muuta.
Merja42 v..sinäkö se siellä?
Vierailija kirjoitti:
Kun tapasin eksän, hän oli niiin kiva, mutta ominaishaju oli kamala. Kävimme yhdessä suihkussakin, mutta hän haisi pahalta minun nenääni. En tajunnut tuota "hälytystä" silloin. Aika kului, hän nakersi, mitätöi, iski tyttökaverini, juuri kun olin pääsemässä irti, onnistui hurmaamaan, näki heikon itsetuntoni, käytti rahojani, raiskasi, söi kaappini tyhjäksi, oli väkivaltainen, ajoi itsemurhan partaalle. Eli hyytävintä lajia narsisti, joka vuosien tauon jälkeen yritti vielä käymään kuin mitään ei olisi tapahtunut, selvitti salaisen osoitteeni ts teki elämäni helvetiksi.
Silloin ei vielä ollut vauvapalstaa jossa joku olisi neuvonut: jätä se sika ja kehoittanut vahvistamaan itsetuntoa.
No ei kaikille löydy tuollaista ulospäin moitteetonta hyvinpukeutuvaa hurmuria, mutta hajulla on niin suuri merkitys, että muita kriteereitä voi karsia. Eli jos halaatte potentiaalisia kumppaneita, kunnon nuuhkaisu voi selvittää kohtalonne jopa.
Myöhemmin kohtasin miehen, epätodennäköisessä tilanteessa, jonka tuoksu oli juuri minun nenääni sopiva, meistä tuli pari.
Tupakanhaju, parfyymit, koiranhaju voi tietysti hämätä, mutta älkää muuten jättäkö hajujuttua huomioimatta.
Voi ei. Mulla on vastaava kokemus haisulista. Vuoden seurustelun jälkeen sain kunnolla turpiini. Olisinpa heti luottanut nenääni.
Haju kertoo vain että elimistössä on reilusti mikrobeja, esim. tuberkuloosia sairastavat haisevat vanhalle kaljalle, kurkkumätä on makeanhajuinen ja tyyfus muistuttaa vastaleivotun leivän hajua. Antibioottikuurin jälkeen voi myös hajut lisääntyä riippuen mitä mikrobeja löytyy elimistössä. Niistä on päästävä eroon.
Vierailija kirjoitti:
Haju kertoo vain että elimistössä on reilusti mikrobeja, esim. tuberkuloosia sairastavat haisevat vanhalle kaljalle, kurkkumätä on makeanhajuinen ja tyyfus muistuttaa vastaleivotun leivän hajua. Antibioottikuurin jälkeen voi myös hajut lisääntyä riippuen mitä mikrobeja löytyy elimistössä. Niistä on päästävä eroon.
Sitten lähtee henki. Ihmisessä on 10x enemmän mikrobeja kuin ihmissoluja. Ihmissolutkin tuottavat aineenvaihduntatuotteita, kuten entsyymeitä, jotka tuppaavat haista. Sappinestekin haisee. Virtsakin vaikuttaa haisevan, vaikka siinä ei juurikaan ole mikrobeja.
Vierailija kirjoitti:
Meillä miehellä on ihan kamala ominaishaju. En muista huomanneeni sitä seurusteluaikoina. Ehkäpä mies silloin pesi itseään tiuhempaan. Nyt ollaan jo vanhoja ja koska mies ei jokapäivä käy suihkussa, koska on jo pois työelämästä, haju on todella paha. Petivaatteita joutuu vaihtamaan tiuhaan ja miehen vaatteita laittamaan pyykkiin, kun ei itse tajua, että haisee. Asiasta on puhuttukin, mutta mies tietenkin vain suuttuu. Ei ymmärrä, että haju on todellinen, vaan luulee. että piruilen. Mies kyllä viihtyy niin vähän aikaa suihkun allakin, että epäilen peseekö itseään kunnolla. Mutta vaikka pesisikin, haju on vähän ajan päästä taas kamala.
Mikä VI-TUN MEILLÄ MIEHELLÄ???? Huoh! -_-
Tästä tulo mieleen, kun kerran tapasin erään miehen ja hän tuoksui uskomattoman ihanalle. Siis ihan puhtaalle ja tuoreelle hielle, mutta se tuoksu oli valtavan ihana ja ajattelen tuota miestä vieläkin, en ole koskaan haistanut mitään yhtä ihanaa.
Joo, kyllä kannattaa luottaa siihen ominaishaisuun. Nämä jutut menee wayback luolamiesaikoihin, mutta pätee edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Luonnon tapa kertoa, että ette sovi yhteen. Kyllä siitä ominaishajusta pitäisi tykätä.
Jos ominaistuoksusta pitää, on vaan parempi kun ei koko ajan lotraa suihkussa.
Kahvin juominen ei asiaan vaikuta.
Itse olen tarkkanokkainen mies, ja ennen olin huonokuntoinen ja 25 kiloa ylipainoinen. Omaan nenäänkin tunsin, etten ahkerasta peseytymisestä huolimatta ollut kovin hyväntuoksuinen. Laihdutin liikakilot pois ja aloin harrastaa juoksemista, samalla minusta tuli ihan hyväntuoksuinen mies:)
Joskus kun ei ole jostain syystä päässyt muutamaan päivään liikunnoille, niin vanha tunkkainen haju alkaa palailla. Johtopäätökseni on ainakin omalla kohdallani se, että kunnollisen liikunnan aiheuttama hikoilu tavallaan puhdistaa iholta siihen kertyvät härskiintymään pyrkivät rasvat ja muut epäpuhtaudet.
Senkin olen huomannut, ettei saunominen tai suihkussa käynti samalla tavalla poista tai estä hajujen syntymistä. Esim. kainalot alkavat nopeasti haista saunomisen jälkeen, mutta juoksun jälkeen voi päivänkin olla ilman deodorantteja. Viekkaukseni siis on, että ne pahanhajuiset ihot johtuvat härskiintyneistä ihon rasvoista - ja lähtevät hikiliikunnalla!
Käykääs joskus väliajalla jääkiekkojoukkueen pukukopissa. Pojan treenissä siellä oli aikamoiset hien ja testosteroonin tuoksut:
Vierailija kirjoitti:
Kasvojen ihossa koko ajan paksu lrasva, aivan kuin olisi ollut meikit koko päivän kasvoilla. Siihenkään ei ole auttanut mikään.
Muistin huonontuminen voi kertoa jostain vakavammasta, oletko käynyt lääkärissä, entä kilpirauhasarvot? Joku voi pitää itseään puhtaana jos saunoo kerran viikossa, nykyaikana voi käydä suihkussa päivittäin, jopa aamulla js illalla. Aina ei tarvi olla kauaa, hien huuhtelu riittää joskus. Alusvaatteet pitää vaihtaa päivittäin.
Feromoneissa on kyse parinvalinnassa, ei tarvikaan miellyttää kuin sitä yhtä. Ehkä löydät jonkun joka näkee sinussa kumppanin, joku ulkoilmaihminen vaikka, tupakoi tai käyttää partavettä, joka neutraloi sinun hajusi hänen nenässään. Käy lääkärissä, mieti hygienia. Kyllä sinäkin olet arvokas, kun et vaan tee pahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä miehellä on ihan kamala ominaishaju. En muista huomanneeni sitä seurusteluaikoina. Ehkäpä mies silloin pesi itseään tiuhempaan. Nyt ollaan jo vanhoja ja koska mies ei jokapäivä käy suihkussa, koska on jo pois työelämästä, haju on todella paha. Petivaatteita joutuu vaihtamaan tiuhaan ja miehen vaatteita laittamaan pyykkiin, kun ei itse tajua, että haisee. Asiasta on puhuttukin, mutta mies tietenkin vain suuttuu. Ei ymmärrä, että haju on todellinen, vaan luulee. että piruilen. Mies kyllä viihtyy niin vähän aikaa suihkun allakin, että epäilen peseekö itseään kunnolla. Mutta vaikka pesisikin, haju on vähän ajan päästä taas kamala.
Osaatko kuvailla tuota hajua? Onko sellainen vanhan perseen löyhkä?
No ei todellakaan ole perseen haju. Kyllä kai minä nyt sen tunnistaisin :) Enkä ikinä sotkisi sitä mihinkään ihmisen ominaishajuun. Haju a ei osaa kuvailla, koska se on outo. Erilainen kuin mikään "tunnistettavissa" oleva haju.
Jos käy esim. salilla ja käyttää palautumiseen kreatiinia, niin voi olla varma, että ominaishaju ei ole miellyttävä. Ruokavaliollakin voi saada paljon aikaan.
Kannattaisi selvittää mistä haju johtuu (onko helposti korjattavissa) ennen kuin lemppaa hyvän ehdokkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvojen ihossa koko ajan paksu lrasva, aivan kuin olisi ollut meikit koko päivän kasvoilla. Siihenkään ei ole auttanut mikään.
Mitä vielä? Varmaan vaikka mitä, mutta koska muistikin on huonontunut, en nyt saa mieleen muuta.Muistin huonontuminen voi kertoa jostain vakavammasta, oletko käynyt lääkärissä, entä kilpirauhasarvot? Joku voi pitää itseään puhtaana jos saunoo kerran viikossa, nykyaikana voi käydä suihkussa päivittäin, jopa aamulla js illalla. Aina ei tarvi olla kauaa, hien huuhtelu riittää joskus. Alusvaatteet pitää vaihtaa päivittäin.
Feromoneissa on kyse parinvalinnassa, ei tarvikaan miellyttää kuin sitä yhtä. Ehkä löydät jonkun joka näkee sinussa kumppanin, joku ulkoilmaihminen vaikka, tupakoi tai käyttää partavettä, joka neutraloi sinun hajusi hänen nenässään. Käy lääkärissä, mieti hygienia. Kyllä sinäkin olet arvokas, kun et vaan tee pahaa.
Mitä tarkoitat tuolla: kunhan et vain tee pahaa? kommentillasi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko hän aloittanut jonkin lääkityksen samoihin aikoihin kun haju ilmaantui? Reagoiko vaikka jokin pesuaine hänen ihonsa ja hikensä kanssa niin, että bakteerit villiintyvät? Vai käytätkö itse nykyään erilaista ehkäisyä kuin kauan sitten? Hormoniehkäisyn aloittaminen, muuttaminen tai lopettaminen vaikuttaa mm. siihen, miltä toinen ihminen naisen nenään haisee.
Ehkäisy ei vaikuta asiaan sen voin sanoa. Pesuaineistakaan se ei voi johtua, koska ne vaihtelee, mutta haju ei. Mies on haissut jo varmaan parikymmentä vuotta. Mutta ei tämä nyt maailman pahin asia ole. Huonompi homma olisi se, jos mies vaikka vetäisi viinaa kaksin käsin ;). Mutta jos olisin ap, en ehkä jatkaisi seurustelua, jos miehen tuoksu tuntuu pahalta.
Tää hajujuttu/feromonit on niin totta. Mutta miksi en ole vielä tavannut ihmistä, jolla sopiva ominaishaju, kaikilla joita tapaillut, ollut jotenkin "kinkkumainen" :(
Vierailija kirjoitti:
Eksä huomautteli tuoksusta, mutta nykyinen hullaantuu omainaistuoksustani varsinkin jos olen hikoillut. Luulin alkuun, että se piruili ja näytteli, varsinkin kun itse olin vuosia pitänyt itseäni pahanhajuisena. Mutta pakko se on vaan uskoa, kun palatessani työreissulta usein löytyy joku käytetty T-paitani sängyltä.
Pakkohan tuohon on tämän jälkeen uskoa, että tuoksulla on väliä. Itsekin muuten pidän naiseni tuoksusta.
Miesystäväni nauraa minulle, kun sylikkäin ollessa nuuhkin häntä eikä meinaa myöskään uskoa että tuoksuu paremmalta (vähän) hikisenä kuin juuri peseytyneenä. Kuten vanha biologianopettajani sanoi"ihmisen kuuluu haista ihmiselle".
Onpa muuten lohdullista nähdä että muutkin ihmiset tajuavat ominaistuoksun merkityksen, olen pelännyt olevani ihme friikki nuuhkimisintoni kanssa 😄
Mä luulin jo olevani ainoa jolla on ollut tällainenkin ongelma. Seurustelin aikanaan puolisen vuotta naisen kanssa joka oli erittäin kaunis, fiksu, mukava ja kaikinpuolin vaimomatskua mutta se ominaishaju mikä hänestä lähti oli suuri turnoff. Aina kun vierailin hänen luonaan niin jouduin laittamaan huonommat vaatteet päälle koska haju tarttui niihin ja ne piti laittaa samantien pyykkiin. Hän ei ollut mikään boheemi taiteilijapersoona vaan normi työskäyvä nainen. Suihkussakin kävi joka päivä ja oli muutenkin siisti.
Se suhde ei sitten jatkunut pidemmälle tästä syystä koska se haju mikä hänestä lähti oli mielestäni epämiellyttävä. Soimasin itseäni et annanko tällaisen asian vaikuttaa koska hän muuten oli niin mahtava jollaisia harvemmin sattuu kohdalle mut minkäs teet.
M33