Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pudotus palkkatyöstä ansiosidonnaiselle

Vierailija
04.03.2018 |

Olen korkeakoulutettu, jouduin yllättäen työttömäksi työstä, jossa bruttopalkkani oli 4100 euroa/kk, Netto 2600 euroa/kk. Ansiosidonnaista saan 1600 nettona. Menot/kk; asuntolaina 700, asuminen, laskut, vakuutukset 400, bensa 100, ruoka ja hygienia 350, terveydenhoito ja lääkkeet 50. Talouden puskuri on poissa.

Ansiosidonnainen on iso pudotus elintasoon, joka on rakentunut säännölliseen palkkaan ja siitä nauttimiseen. Kaikki turhat asiat, jotka maksavat jotain kuten maksulliset harrastukset, lomamatkat, huvitukset, harrastusvälineet ja sairastaminen karsiutuvat.

Ansiosidonnaisen verotus pitäisi olla pienempi.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tuota verotusta minäkään en ymmärrä.

Työttömiä ja eläkeläisiä rokotetaan tosi härskisti.

Vierailija
2/33 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotas vaan kun putoat ansiosidonnaiselta peruspäivärahalle, siinä sitä vietetäänkin kulutusjuhlaa.

Mitä tulee vaatimukseesi siitä, että ansiosidonnaisen verotus pitäisi olla pienempi vastaan, että ei ole verottajan eli yhteiskunnan asia huolehtia siitä, että se elintaso mihin olet tottunut pysyisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, voi... monen nettopalkka on tuon sinun ansiosidonnaisen verran. Entä kun he jäävät työttömäksi, mieti sitä...

Vierailija
4/33 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotas vaan kun putoat ansiosidonnaiselta peruspäivärahalle, siinä sitä vietetäänkin kulutusjuhlaa.

Mitä tulee vaatimukseesi siitä, että ansiosidonnaisen verotus pitäisi olla pienempi vastaan, että ei ole verottajan eli yhteiskunnan asia huolehtia siitä, että se elintaso mihin olet tottunut pysyisi.

Ei se ole vaatimus, vaan toteamus, että verotus pitäisi olla kevyempi. Tietenkään elintaso voi olla työttömänä sama kuin työssäkäyvällä, jokin vähennys olisi silti paikallaan tässä.

En aio jäädä peruspäivärahaa odottelemaan.

Vierailija
5/33 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menot/kk; asuntolaina 700, asuminen, laskut, vakuutukset 400, bensa 100, ruoka ja hygienia 350, terveydenhoito ja lääkkeet 50.

Taas ne mystiset "laskut".

Jätä nettishoppailu pois.

Vierailija
6/33 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi, voi... monen nettopalkka on tuon sinun ansiosidonnaisen verran. Entä kun he jäävät työttömäksi, mieti sitä...

He saavat asumistukea ja toimeentulotukea. -ap

Vierailija
7/33 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysypä verotoimistosta verokorttia sosiaalietuutta varten, on ihan mahdollista alentaa veroprosenttiaan oletetusta sosiaalietuuden verotuksesta. Tosin sitten ei saa kyllä palautuksiakaan aikanaan.

Vierailija
8/33 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivätkä saa. Tt tukea saa jos kuussa jää käteen alle 500 e. Asumistuellekin on tuloraja.

Vierailija
9/33 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö, minulla on nettopalkka 1550 e kuussa, ja näillä tuloilla ei tosiaan saa mitään tukia. Hyvin toimeentulevilla ihmisillä on kyllä kummallisia käsityksiä pienituloisten raha-asioista.

Vierailija
10/33 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asumistuki ei kata kuin murto-osan asumiskuluista ja läheskään kaikki eivät ole oikeutettuja toimeentulotukeen. Mietipä sitä.

Vierailija
11/33 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko työttömänä vähentää autoilua?

Mihin kuukaudessa saa noin paljon kulumaan hygieniaan? Itellä ainoa kuukausittainen osto siihen on kuukautissuojat, saippuat yms kestää pidempään.

Vierailija
12/33 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpailuta lainasi ja ajele vähän vähemmän. Mulla yksinasuvalla menee ruokaan pari sataa kuussa enkä erityisemmin mieti kulutusta. Olen tosin myös normaalipainoinen.

Vierailija
13/33 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen korkeakoulutettu, jouduin yllättäen työttömäksi työstä, jossa bruttopalkkani oli 4100 euroa/kk, Netto 2600 euroa/kk. Ansiosidonnaista saan 1600 nettona. Menot/kk; asuntolaina 700, asuminen, laskut, vakuutukset 400, bensa 100, ruoka ja hygienia 350, terveydenhoito ja lääkkeet 50. Talouden puskuri on poissa.

Ansiosidonnainen on iso pudotus elintasoon, joka on rakentunut säännölliseen palkkaan ja siitä nauttimiseen. Kaikki turhat asiat, jotka maksavat jotain kuten maksulliset harrastukset, lomamatkat, huvitukset, harrastusvälineet ja sairastaminen karsiutuvat.

Ansiosidonnaisen verotus pitäisi olla pienempi.

Ansiosidonnaisen verotus saattaa olla jopa korkeampi, koska et saa työvähennyksiä. Kannattaa tarkistaa veroprosenttilaskurilla.

Vierailija
14/33 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysypä verotoimistosta verokorttia sosiaalietuutta varten, on ihan mahdollista alentaa veroprosenttiaan oletetusta sosiaalietuuden verotuksesta. Tosin sitten ei saa kyllä palautuksiakaan aikanaan.

Tiedän tuon, mutta oma ennakonpidätysprosentti on lasketettu oikein. -ap

Vierailija
15/33 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda kaikki käyttämäsi elintarvikkeet ja hygieniatuotteet ym halvempiin, 2 e shampoo ja kasvovoide jne on ihan samaa ainetta kuin kalliimpi. Ruokaa tee itse. Lopeta lehtitilaukset. Kävele ja pyöräile mahd paljon autoilun sijaan. Jos tt tuki eli välttämätön toimeentulo vuokran jälkeen on katsottu olevan 490 e, jää sinulla ruhtinaallisesti sen yli rahaa, toki asuntosi on kallis.

Vierailija
16/33 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko työttömänä vähentää autoilua?

Mihin kuukaudessa saa noin paljon kulumaan hygieniaan? Itellä ainoa kuukausittainen osto siihen on kuukautissuojat, saippuat yms kestää pidempään.

Siinä on ruoka ja hygienia. Minulla on kaksi lasta. -ap

Vierailija
17/33 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kilpailuta lainasi ja ajele vähän vähemmän. Mulla yksinasuvalla menee ruokaan pari sataa kuussa enkä erityisemmin mieti kulutusta. Olen tosin myös normaalipainoinen.

Työttömänä ei paljon lainoja kilpailuteta. Sen sijaan lyhennysvapaata voi hyvinkin irrota työttömyyden ajalle.

Vierailija
18/33 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menot/kk; asuntolaina 700, asuminen, laskut, vakuutukset 400, bensa 100, ruoka ja hygienia 350, terveydenhoito ja lääkkeet 50.

Taas ne mystiset "laskut".

Jätä nettishoppailu pois.

Mystiset laskut ovat sähkö, vesi, kaukolämpö. Asun okt:ssa. Nettishoppailua ja shoppailua en harrasta. -ap

Vierailija
19/33 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömänä ei paljon lainoja kilpailuteta. Sen sijaan lyhennysvapaata voi hyvinkin irrota työttömyyden ajalle.

Lyhennysvapaata en halua. Lainan aion kilpailuttaa ja pienentää kk-erää. -ap

Vierailija
20/33 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen lainan saa kilpailutettua ihan työttömänäkin..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi