Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ammatit, joista uskoisit selviävän ilman mitään ammattitutkintoa ja koulutusta?

Vierailija
04.03.2018 |

Tietenkin perehdytys työhön sallitaan.

- siivooja
- tarjoilija

Kommentit (356)

Vierailija
321/356 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki työt on oikeesti sellasia et ne oppisi suoraan töissäkin. Esim. kirurgia on nykyisin pääasiassa robotiikkaa. Ei ole yhtään ammattia, jota ei oppisi myös suoraan töissä.

Vierailija
322/356 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kansanedustaja

Kansanedustaja ei ole ammatti.    ATAPO eli ammatti- ja tapapoliitikko on vain Tohtori Raimon väännös ATARIsta eli ammatti- ja taparikollisesta. Sekään ei ole ammatti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/356 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentäjä. Kunhan ilmaan pääsee, niin loppu hoituu itsestään.

Vierailija
324/356 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikki palkkatyö on sellaista jonka kuka tahansa alasta kiinnostunut tai sitä harrastanut kykenee tekemään opastettuna. Työt ovat aina todellisuudessa paljon yksinkertaisempia kuin työpaikkailmoituksissa annetaan ymmärtää. Työnantajat hakevat superihmistä duunarin palkalla. Oikeasti työ paljastuu perusraatamiseksi.

Vierailija
325/356 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtiovarainministeri. Varsinkaan laskutaito ei ole tarpeen, pikemminkin haitaksi.

Vierailija
326/356 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten huomaisitkin pilanneesi asiakkaan kalliit lattiat, koska valitsit siihen väärän puhdistusaineen ja puhdistustavan :O

Joku siivooja yrittää pätee siellä :D.

Vierailija
327/356 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruskoulupohjalta:

-Varastotyöntekijä

-Keittiöapulainen

-Lehdenjakaja

-Trukkikuski

-Portsari

-Muuttomies

-Pikaruokatyöntekijä

-Saliapulainen

-Tarjoilija

-Tapahtumissa alkoholi ja ruoka anniskelu

-Kaupan kassa

-Luxus myymälätyöntekijä

-Kotimyyjä

-Puhelinmyyjä

-Ständimyyjä

-Kokkiharjoittelija

-Leirintäaluetyöntekijä

-Catering tarjoilija

-Kahvila työntekijä

-Tavaratalosiivooja

-Tavaratalotiskaaja

-Pakettiautokuski

-Yrittäjä

Vierailija
328/356 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaan antaa myös rahasta oikein takasin. Opin sen kesätöissä myyjänä. Matematiikasta 10, joten ei vienyt aikaa kuin muutamn minuutin omaksua perehdytys tässäkin.

Samoin. Tämä oli aikana ennen nykyaikaisia kassoja. Vanhempi kaupantäti minulle sen opetti ensimmäisessä kesätyöpaikassani.

Ostosten summa 37,25.

Asiakas maksaa 50 euron setelillä.

Ensin 5 senttiä 30:een.

Sitten 70 senttiä 38:aan.

Siitä 2 euroa 40:een.

Ja kymppi 50:een.

Eli takaisin 12,75.

Ei ikinä tarvitse alkaa päässä laskea.

Näin minullekin opetettiin. Nykyään kai kone kertoo tämänkin.

Vierailija
329/356 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englannin kielen kääntäjä.

Vierailija
330/356 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten huomaisitkin pilanneesi asiakkaan kalliit lattiat, koska valitsit siihen väärän puhdistusaineen ja puhdistustavan :O

Netistä voi etsiä mikä puhdistusaine sopii millekin pinnalle. Ei ole ydinfysiikkaa.

Miten tunnistat pinnan ilman koulutusta?

nämä ovat ihan oikeasti asioita jotka useimmat ihmiset tietävät muutenkin. monet tietävät siivoamisesta paljonkin koska se on kuitenkin asia jota jokainen ihminen tekee.

Siivoamisella ja "siivoamisella" on eroa. Julkisten paikkojen siivouksessa tulee ottaa monia asioita tarkemmin huomioon kuin kotona hääräillessä, kuten aseptiikka ja turvallisuus. Aineiden ja pintojen tunteminen ei ole se ainoa "googletettava" juttu.

Vierailija
331/356 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki työt on oikeesti sellasia et ne oppisi suoraan töissäkin. Esim. kirurgia on nykyisin pääasiassa robotiikkaa. Ei ole yhtään ammattia, jota ei oppisi myös suoraan töissä.

Naurettava väite.

Vierailija
332/356 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko psykiatri semmoinen,et opi mielen psyykettä vain kuuntelemalla potilaita ja muita psykiatreja,kyllä siinä pitää aika rutkasti lukea myös

Vierailija
333/356 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selviäisin aika varmasti ainakin näistä:

- Psykologi

- Psykoterapeutti

- Yleislääkäri (jos perehdytetään sen verran, että miten e-reseptin saa tehtyä koneella ja pääsy terveysporttiin)

- Koodari

- Sähköasentaja

Vierailija
334/356 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin joskus 2 kuukautta lääkärinä ilman koulutusta terveyskeskuksessa. Mun kaksoisveli on siis lääkäri. Sitten valmistui, ja teki töitä puoli vuotta. Halusi lähteä muutamaksi kuukaudeksi ulkomaille ja keksittiin, että mä esitän sitä sen aikaa. Olin opiskelija vielä, joten tulonlähde säilyi. Tulot jaettiin keskenämme.

No, ei voi sanoa, ettei mulla ollut mitään koulutusta, koska usein autoin sitä ennen valmistumista pänttäämään tentteihin ja asuttiin yhdessä. Itse kuitenkin opiskelin biokemiaa, joten ei se nyt ihan samaa asiaa ollut. Mutta sain sen verran perehdytystä, että yhtenä iltana käytiin sen työpaikalla ja se preppas mut niihin tietokoneohjelmiin, ja tietty antoi salasanansa mun käyttöön. Sovittiin jos tulee joku tilanne, etten tiedä, niin voin yrittää soittaa hänelle. Sellaista ei sen kahden kuukauden aikana tullut vastaan, mistä ei olisi selvinnyt googlaamalla.

Nojooh, se hänen töihinpaluu olikin sitten vähän enemmän huomiota herättävä. Vaihdettiin takas omiin hommiimme keskellä viikkoa. Seuraavana päivänä kaikki ihmetteli, että miten yhdessä päivässä on voinut ruskettua niin paljon. Veli oli ihan pokkana sanonut, että kävi solariumissa. Naurettiin ihan kuollakseen sitä kämpillä.

Toinen nolo juttu oli, että siellä oli sairaanhoitajaharjoittelija, jota oli flirtannut. Sitten veli tuli töihin ja sanoi sille "mehän ei olla ennen nähtykään, kukas sä oot". No jooh, sille sairaanhoitajatytsylle me paljastettiin tää meidän pieni kepponen myöhemmin, kun tuli hengailtua samoissa porukoissa ;D

Vierailija
335/356 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eikö ketjun tarkotuksena ollut miettiä mitä ammatteja voi KUKA TAHANSA tehä ilman koulutusta, ei vain paremmuuttaan huutelevat älyköt? Eli ammatit joita voi vaikka se täysin peruskoulun vitosen keskiarvolla läpäissyt oppilas oppia ilman kouluja.

En usko, että löytyy sellaista ammattia, jota kaikki pystyvät tekemään. Mä esim. pystyn keksimään monta ammattia, jonka voisin hallita ilman koulutusta. Sen sijaan pystyn keksimään paljon ammatteja, joita en pystyisi vaikka yrittäisin kouluttautua ja ahdistuksin niissä kuoliaaksi: esim. puhelinmyyjä, katuevankelista, strapetsitaiteilija jne.. Sitten taas joku viitosen keskiarvolla koulunsa suorittanut voi olla aivan huippu noissa.

Vierailija
336/356 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

koodari

Vierailija
337/356 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etenkin noilla yliopiston käyneillä on kumma olettamus, että amislaiset ovat jotenkin yksinkertaisia.

Näin yliopistossa kolme tutkintoa suorittaneena voin kyllä sanoa olettamuksen olevan päinvastainen. Pääsääntöisesti yliopistotutkinnot eivät nimittäin valmista mihinkään ammattiin, vaan tekevät pohjaa uran luomiselle. Siitä voi sitten itse alkaa luomaan uraa ja suuntautua tietyn tyyppisiin tehtäviin. Sen vuoksi mun on huomattavasti helpompi kuvitella useimmat korkeakoulupohjaa vaativat ammatit sellaisiksi, että kuka tahansa sen voi tehdä, jos vähän jaksaa kiinnostua ottamaan asioista selvää - niihin ei varsinaisesti oikeasti sitä itse tutkintoa tarvita.

Juurikin esim. projektipäällikön tehtäviä voi hyvinkin hoitaa joku oikea persoona ilman yliopistotutkintoa. Yhtälailla ohjelmistokehittäjäksi tai järjestelmäasiantuntijaksi ei tarvitse oikeasti koulutusta, vaan kiinnostusta tietokoneita kohtaan ja kykyä googlettaa. Monet suunnittelutehtävät ovat sellaisia, että jos vaivaudut pari teosta lukemaan asiasta, niin kyllä ne perusteet aika nopsaan tulee haltuun ilman sen kummempia koulutuksia. Jos haluat olla rakennesuunnittelija, niin lataat Eurokoodin netistä ja laitat muuttujiin siitä Eurokoodista vain niitä arvoja tai katsot youtubesta Teklan käyttöohjeita mallinnukseen.

Sen sijaan alapa yhtäkkiä parturikampaajaksi.. yritin kerran leikata youtube-videon ohjeiden mukaan kaverini hiukset - ja lopputulos olikin kyllä karun näköinen. 

Vierailija
338/356 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan kassalla pärjää varmasti mainiosti ilman koulutusta.....

Vierailija
339/356 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykiatrinen sairaanhoitaja

Vierailija
340/356 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiskaaja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi