”En ole koskaan harrastanut seksiä...” – Merja, 42, kertoo, mitä miesten kanssa tapahtuu kerta toisensa jälkeen
Kommentit (292)
Merjan kaltaista kohtaloani jaksoin aikani itkeä ja katkeroituakin, kun vielä oli hormoneilla kovasti asiaa...
Onneksi ne älysivät sulkea turpansa vaihdevuosien hyökyessä päälle.
Enää ei haluta tai himota seksi edes itseni kanssa.
Läheisyyden ja hellyyden kaipuutakaan en tunnista.
Pärjäilen oikein hyvin ilman tätä elämänaluetta.
Ihan sama, jos jonkun mielestä pitäisi huolestua, syyllistyä tai lähteä jotain diagnoosia hakemaan.
Seksittömyyden sijaan jaksan huolestua vain terveyteen, rahaan ja eläinten hyvinvointiin liittyvistä asioista.
Nainen 55-v.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi kun ihmetellä, että mistä tämä tässä ja muissakin ketjuissa näkyvä katkeruus oikein kumpuaa. En tunne "Merjaa", mutta jos hän tätä lukee, niin tuskinpa hyvillä mielin. Ko. lehtijutussa "Merja" ei kertaakaan sanonut, että olotilansa olisi miesten syy, miehet haluavat vain missejä & malleja, ja miehet sitä, tätä ja tuota. Sen sijaan täällä jo 1. sivulla nillitetään, että "Merja" on nirso/ruma/lihava/jokumuumikä. Miettikääpäs nyt, hyvät herrat. Ottaisitteko itse sen tatuoidun, ylipainoisen, rääväsuisen ja Kouvolatukkaisen Purjoliisan, jolla on 3 lasta eri miehille? Tarkoitukseni ei ollut loukata Purjoliisoja, mutta nuohan ne tuntuvat olevan suurimmat turn-offit... Niinpä. Ja ihan offtopiccina, mielestäni Hugh Grant, Brad Pitt ja muut kullanmurut eivät ole mitenkään ihmeellisiä/ihmeellisen näköisiä. Lähinnä persoonattomia. Yleisesti ottaen ok-näköisiä, mutta samanlaisia mahtuu 15 tusinaan.
Merja ei ole yhäri. Tatuoitu kouvolatukkainen Pirjoliisakin löytää kyllä miehen jos ei ole yhäri. Yhärille ainoa mahdollisuus on melkein mies jolla on itselläkin lapset tehty.
En minä koskisi vanhapiikaan....
Uskovaisissa on varmaankin eniten vanhoja ja kokemattomia - silti aivan OK-näköisiä, kokoisia ja koulutettujakin.
Uskovaisia miehiä on yleisesti vähemmän tarjolla kuin naisia - ja kun esiaviollinen seksi edes ei sovi arvoihin.
Vaikka tässä ja muissa aihetta sivuavissa ketjuissa on jonkin verran sympattu kokemattomia aikuisia ja vakuuteltu, että kokemattomuus ei olisi kynnyskysymys suhteen aloituksessa, niin kyllähän näitä juttuja lehtiin kirjoitetaan ihan syystä: ne kiinnostavat ja juttujen kohde kummastuttaa keskiarvoihmistä.
Jokainen voi väittää, että ymmärtää ja hyväksyy kokemattoman aikuisen, mutta onhan se valehtelua, jos väittää että tieto ei edes hieman hätkähdyttäisi. Se mikä on seuraava reaktio riippuu sitten ihmisestä ja tätä reaktiota me kokemattomat pelkäämme. Ehkä pelkäämme turhaan ja eihän kokematttomuus välttämättä koskaan edes paljastu, mutta kaikesta huolimatta se pelko on olemassa ja se manifestoituu epävarmuutena. Ei voi olla oma itsensä, kun pitää itseään vajavaisena, huonompana ihmisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Nykyisin en edes käy ulkona."
No ei sitten pidä ihmetellä jos ei ole ketään. Ei ne kotoa tule hakemaan.
Miten niin,monessa elokuvassakin tulee säpinää pitsakuskin,putkimiehen tai huoltomiehen kanssa
Mua on pyydetty treffeille kun seisoin meidän talon pihalla verkkarit jalassa.
Vierailija kirjoitti:
Naiseton mies vs. miehetön nainen.
Naiseton mies = ei oikeasti saa ketään naista vaikka tekisi mitä.
Miehetön nainen = ei ole tarpeeksi tasokas kaikkien naisten tavoittelemille miehille.
Ei pidä paikkaansa, etenkään naisten kohdalla. Monista aikuisista neitsytnaisista ympäristö kyllä luulee, että vientiä on tai esim. tapaillaan ukkomiehiä salassa, jos kumppaneita ei esitellä julkisuudessa. Samaten leimataan nirsoksi.
Mitä kauemmin odottaa, sitä korkeammaksi kynnys myös usein nousee. Ja kun monilla on turhanpäiväisiä itsetunto-ongelmia nuorena, niin vaikka ne häviäisivät iän myötä - niin tilannehan on jo päässyt syntymään. Moni on todellisuudessa jo luovuttanut, eikä edes etsi ketään, vaikka mielessään haaveileekin; kyseessä on siis noidankehä.
Eikä moni aikuinen nainen halua pelkkää seksiä, vaan pysyvän ja hyvän parisuhteen. Neitsyt kasvaa ja kehittyy ihmisenä, vaikka ei parisuhdetta olisikaan - ei aikuinen ole hormonien ohjaama teini, vaan esim. perheestä haaveileva. Jostain syystä monilla on se käsitys, että ihmisen kehitys lakkaa, jos ei harrasta seksiä, mutta ei se niin mene. Lapsellisia ovatkin usein ne, "en ikinä ottaisi neitsyttä" -kommentoijat tai ainakin heidän elämäänsä selvästi ohjaa vain ajatus, että mitähän muut ajattelevat tästä ja ennakkolulot - yksilöstä sen kuitenkin pitäisi olla kiinni ja keskinäisestä kemiasta, joka on osin biologiaa.
Eikä seksin harrastaminen ole mitään ydinfysiikkaa, luonto se tikanpojan puuhun ajaa ja moni aikuinen kokematonkin kuitenkin tuntee oman kehonsakin paremmin kuin joku holtiton liian aikaisin aloittanut teini. Ja sitähän on naisia, jotka eivät ole koskaan esim. saaneet orgasmia, vaikka ovat harrastaneet seksiä ties kuinka monen kumppanin kanssa. Tai kun parisuhteissa on estyneitä ja haluttomia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan nettitreffitkin kokeiltu mutta akateemiset rikkaat miehet eivät vastanneet. Naisells yksinäisyys on täysin oma valinta.
Sinullekin on tarjolla karvainen karju lähimmässä homobaarissa. Myös sinulle yksinäisyys on täysin oma valinta.
Miten homomies heteromiehelle vastaisi miestä heteronaiselle?
En ymmärrä tätä logiikkaa.
Miten naisen mielestä itselle täysin vääränlainen mies (alkoholisti, rasisti, sovinisti, materialisti, väkivaltainen, yli 65-vuotias alle kolmekymppiselle jne.) vastaisi iältään ja luonteeltaan sopivaa miestä?
Revi tuosta analogiaa, ehkä auttaa ymmärtämään.
Ps. Jos seuraava argumenttisi on että naiset ovat nirsoja, niin kerron sitten mielelläni sinulle että yli 65-vuotiaissa on naisia paljon enemmän kuin miehiä, siellä on niille 50 000 naisettomalle miehelle aarreaitta mistä ammentaa.
Ei meidän taida auttaa kuin sopia, että elämme eri todellisuuksissa.
Sinä naisten todellisuudessa, minä miesten todellisuudessa. Eihän näiden maailmojen yhteensovittamista ole ikinä helpoksi kuvattukaan - molempia puolia kun ei valitettavasti pysty kokeilemaan.
Kerro nyt sitten edelliset viestit huomioiden, miten yksinäisyys on naiselle oma valinta mutta miehelle ei?
Lupaan ihan tosissani yrittää ymmärtää, ellei vastauksena ole pelkkää miesasiajargonia ja mukatilastoa.
En minä nyt valitettavasti voi puhua yleisesti kaikkien niiden miesten puolesta, joita en edes tunne, mutta jos nyt verrataan tämän Merjan ja tämän keskustelun sivulle 9 linkattua IS:n vastaavaa juttua "Mikosta", niin havaitsin heti sen, että Merja kertoo että on aina vain odottanut miehen tekevän aloitteen, jota ei sitten ole tullut. Mikko taas on kertomansa mukaan kirjoitellut naisten kanssa ja käynyt treffeilläkin. Siis melkoinen ero aktiivisessa yrittämisessä.
"....Eikä moni aikuinen nainen halua pelkkää seksiä, vaan pysyvän ja hyvän parisuhteen. Neitsyt kasvaa ja kehittyy ihmisenä, vaikka ei parisuhdetta olisikaan - ei aikuinen ole hormonien ohjaama teini, vaan esim. perheestä haaveileva. Jostain syystä monilla on se käsitys, että ihmisen kehitys lakkaa, jos ei harrasta seksiä, mutta ei se niin mene. Lapsellisia ovatkin usein ne, "en ikinä ottaisi neitsyttä" -kommentoijat tai ainakin heidän elämäänsä selvästi ohjaa vain ajatus, että mitähän muut ajattelevat tästä ja ennakkolulot - yksilöstä sen kuitenkin pitäisi olla kiinni ja keskinäisestä kemiasta, joka on osin biologiaa...."
Olipa mukava ja tasapainoisen oloinen kirjoitus "195". -Kiitos!
Itse olen usampaan kertaan itsekseni harmistunut tai tuntenut pienen vihlaisun sisälläni kun olen lukenut tai seurannut, miten mediassa usein neitsyet tai he joilla poikuus on tallella tavataan esittää.
En itse kykene tai pysty erottamaan tai näkemään kenenkään seksihistoriaa päältä päin tai mistään muualtakaan.
Mutta usein jos Mediaa olisi uskominen, niin seksiä kokemattomat vanhemmat saattaisi kuvitella ja luulla tunnistavansa. Heidäthän kuvataan tai kuten joku jo edellä kuvasi asetaan valoon, jossa oikeastaan poikuus tai neitsyyys on vain satunnainen poiminta, joka on otettu esille, joukosta, joka tuntuu tai vaikuttaa joko sääliä aiheuttavalta (taustal myös mm. pitkäaikais sairauksia, tai jo nuorena koettuja raskait vastoinkäymisiä), tai myötähäpeän tunteita tuovien asioiden kautta (Kuten esimerkiksi asuu hyvin syrjässä ja haluaa jatkaa asumsta syrjässä, lähes täydellinen kouluttautumattomuus, oletus, että toinen vain "ilmestyisi tyhjästä" ja alkaisi elämään rinnalla. Tai kuvatun olemus, joka viestii aikaa muutaman vuosikymmenen takaa, jota kohde ei kentes itse edes tajua).
Jos on kuvattu verraten siisti ja / tai menestynyt neitsyt tai poikuuden tallella omaava niin hänelle on annettu rrooli toimia kaappihomona, tai lesbona. - Asiaa ei aina sanota suoraan mutta se saatetaan lausua rivien välistä. (" A ei ole löytänyt sellaista rakkautta, jonka hän haluaisi kokea, mutta vain vähemmistö kykenee tai psytyy samanalsieen rakkauteen..")
Tai sitten sankari kuvataan hyvin uskovaisena, tai entisenä uskovaisena. - "Jumala ei vielä ole tuonut "B":n elämän hänen kaipaansa suurta rakkautta B olisi halukas kyllä perustaa perheen ja toivoisi savansa naisen kanssa monta lasta. C kuului pieneen uskonnolliseen lahkoon, jossa hän vietti paljon aikaa, mutta tapasi siellä vain vanhoja miehiä ja heitä joilla on jo kumppanit. C:ssa ei ole mitään isompaa vikaa. Hän toivoisi löytävänsä itselleen rakkaan....
Joskus koen, että en mahdu oman ihoni sisälle. Tai siihen muottiin mihin minun kai pitäisi kuulua. Seksi tai seksin kokeminen tai paremmin kokemattonuus tuntuu toisinaan taakalta, vaikka en itse tiedä tai tiedosta, että miksi. Ikäänkuin olisin huomo ihminen jos en ole harrastanut johonkin tiettyyn ikään mennessä seksiä. Mikä seksistä tekee niin merkittävää? Ja eikö sen saaminen vaadi aina kahden ihmisen samansuuntaisen halun, kun ei minulla ole halua yrittää ottaa seksiä keneltäkään väkisin, vaikka jonkun kerran len tuntenut, että tuon ihmisen kanssa halua(isi)n muutakin kuin platonista läheisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan nettitreffitkin kokeiltu mutta akateemiset rikkaat miehet eivät vastanneet. Naisells yksinäisyys on täysin oma valinta.
Sinullekin on tarjolla karvainen karju lähimmässä homobaarissa. Myös sinulle yksinäisyys on täysin oma valinta.
Miten naisen mielestä itselle täysin vääränlainen mies (alkoholisti, rasisti, sovinisti, materialisti, väkivaltainen, yli 65-vuotias alle kolmekymppiselle jne.) vastaisi iältään ja luonteeltaan sopivaa miestä?
Ps. Jos seuraava argumenttisi on että naiset ovat nirsoja, niin kerron sitten mielelläni sinulle että yli 65-vuotiaissa on naisia paljon enemmän kuin miehiä, siellä on niille 50 000 naisettomalle miehelle aarreaitta mistä ammentaa.
Sinä naisten todellisuudessa, minä miesten todellisuudessa. Eihän näiden maailmojen yhteensovittamista ole ikinä helpoksi kuvattukaan - molempia puolia kun ei valitettavasti pysty kokeilemaan.
Kerro nyt sitten edelliset viestit huomioiden, miten yksinäisyys on naiselle oma valinta mutta miehelle ei?
Lupaan ihan tosissani yrittää ymmärtää, ellei vastauksena ole pelkkää miesasiajargonia ja mukatilastoa.
En minä nyt valitettavasti voi puhua yleisesti kaikkien niiden miesten puolesta, joita en edes tunne, mutta jos nyt verrataan tämän Merjan ja tämän keskustelun sivulle 9 linkattua IS:n vastaavaa juttua "Mikosta", niin havaitsin heti sen, että Merja kertoo että on aina vain odottanut miehen tekevän aloitteen, jota ei sitten ole tullut. Mikko taas on kertomansa mukaan kirjoitellut naisten kanssa ja käynyt treffeilläkin. Siis melkoinen ero aktiivisessa yrittämisessä.
Kuinka niin et voi puhua kaikkien, tuntemattomien miesten puolesta? Hyvinhän tuo naistenkin puolesta puhuminen sujuu, vaikka et edes ole nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka niin et voi puhua kaikkien, tuntemattomien miesten puolesta? Hyvinhän tuo naistenkin puolesta puhuminen sujuu, vaikka et edes ole nainen.
Äläpäs näsäile. Kirjoitin vain Merjasta ja Mikosta. Muu on omaa pahansuopaa tulkintaasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uutisessa kerrottiin että tällä naisella on asperger.
Tavallaan ymmärrän että voi olla normaalille raskasta kun aspergerihminen pitää pitkiä monologeja kiinnostuksen kohteistaan jotka välttämättä ei toista kiinnosta.Introvertit ovat hyviä kuuntelijoita ja jos kiinnostuksen kohde on yhteinen kuuntelee mielellään. Kuulostaa muuten todelliselta kilttinaiselta mutta on lisääntymistä ajatellen liian vanha. Yksikään mies ei ole pahoillaan jos ihastus kuiskaa ensimmäisellä kerralla korvaasi olevansa neitsyt .
Tämä ei pidä paikkaansa. Itse olen pelästynyt ja luopunut koko jutusta, kun nainen kesken hitaan tanssin kuiskasi: "Mä olen muuten neitsyt". Se loppui saman tien siihen. (Sori, jos satut lukemaan tätä)
Taustaa: olin itse n. 20v ja nainen saman ikäinen. Tiesin naisen seurustelleen yli 6kk yhden miehen kanssa, tiesin myös naisen olevan uskovainen.
Johtopäätös: Jos tuon mukaan lähtee, niin luultavasti naimisissa vasta saa. Se taas ei ole minun juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uutisessa kerrottiin että tällä naisella on asperger.
Tavallaan ymmärrän että voi olla normaalille raskasta kun aspergerihminen pitää pitkiä monologeja kiinnostuksen kohteistaan jotka välttämättä ei toista kiinnosta.Introvertit ovat hyviä kuuntelijoita ja jos kiinnostuksen kohde on yhteinen kuuntelee mielellään. Kuulostaa muuten todelliselta kilttinaiselta mutta on lisääntymistä ajatellen liian vanha. Yksikään mies ei ole pahoillaan jos ihastus kuiskaa ensimmäisellä kerralla korvaasi olevansa neitsyt .
Tämä ei pidä paikkaansa. Itse olen pelästynyt ja luopunut koko jutusta, kun nainen kesken hitaan tanssin kuiskasi: "Mä olen muuten neitsyt". Se loppui saman tien siihen. (Sori, jos satut lukemaan tätä)
Taustaa: olin itse n. 20v ja nainen saman ikäinen. Tiesin naisen seurustelleen yli 6kk yhden miehen kanssa, tiesin myös naisen olevan uskovainen.
Johtopäätös: Jos tuon mukaan lähtee, niin luultavasti naimisissa vasta saa. Se taas ei ole minun juttuja.
Haha, nainen oli joko mielisairas tai olet nähnyt unta.
Miksi ihmeessä kukaan alkaisi tanssiessa avautua neitsyydestään.
Tämä kuvattu on kiltin ja kunnollisen miehen arkielämää, mutta kun sen kokee miehen sijasta nainen, niin johan alkavat lehdet ja palstat kohista.
On kyllä suuri ihmetys että miten tuon ikäinen nainen ei olisi seksiä koskaan saanut. Miehillä enemmän tuollainen tilanne uskottavaa vaikka heissäkin aika harvinaista se on
Vierailija kirjoitti:
Tämä kuvattu on kiltin ja kunnollisen miehen arkielämää, mutta kun sen kokee miehen sijasta nainen, niin johan alkavat lehdet ja palstat kohista.
Samaa mietin.
Mutta faktahan se on, että tuollainen nainen on harvinaisuus. Miehistä näitä löytyy koko ajan suurempi ja suurempi määrä. Siksi naispuolinen tapaus herättää enemmän mielenkiintoa.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä suuri ihmetys että miten tuon ikäinen nainen ei olisi seksiä koskaan saanut. Miehillä enemmän tuollainen tilanne uskottavaa vaikka heissäkin aika harvinaista se on
Itsehän epäilin jo toisella sivulla juttua keksityksi.
Mistä me tiedämme näissä kohujutuissa, ettei roskalehtien toimittajat keksi niitä ihan omasta päästään.
Eiköhän nämä tapaukset tule naisissakin yleistymään.
Taas luin viikonloppuna nuorten kasvavasta masennuslääkkeiden ja muiden mömmöjen käytöstä ja mielenterveysongelmista. Enemmistö ongelmaisista on tyttöjä/naisia.
Sitä se hollywood-mielikuvien jahtaaminen teettää.
On vähän omituista että nainen ei muka saisi halutessaan seksiä
Läheskään kaikki aspergerit eivät pidä mitään monologeja. Etenkin aspergernaisilla se on harvinaisempi piirre. Tiedän koska olen itse 26v naisassi. Mieheni oli lentää perseelleen kun sai kuulla että olen assi kun tutustuimme, ei olisi kuulemma ikinä uskonut. Ei meinaa vieläkään uskoa, vaikka yhteiseloa on takana 5 vuotta. Meitä asseja on ihan yhtälailla erilaisia kuin tavallisiakin ihmisiä. Ei pidä yleistää. Kahta aspergeria ei yhdistä välttämättä juuri mikään, ulospäin näkyvien oireiden kirjo on niin laaja. Ja nimenomaan ulospäin. Naisille on tyypillistä oireilla sisäänpäin, jolloin ulkopuolinen ei välttämättä huomaa muuta kuin että henkilö on tavallista hiljaisempi ja ilmeettömämpi.