Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

”En ole koskaan harrastanut seksiä...” – Merja, 42, kertoo, mitä miesten kanssa tapahtuu kerta toisensa jälkeen

Kommentit (292)

Vierailija
221/292 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua pikemminkin ihmetyttää, miten vain pari prosenttia keski-ikäisistä neitsyitä. Ite olisin veikannut 10-15 %. Vaatii kuitenkin, myös naiseltakin, aika paljon sosiaalisia taitoja, tuuria ja sopivia tilaisuuksia että noin läheinen kontakti tulee mahdolliseksi toisen ihmisen kanssa.

Vierailija
222/292 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siihen aspergeriakaan tarvita. Ihan vaan huono itsetunto riittää. Itse olen yli nelikymppinen nainen ja vain kerran seurustellut. Ei siitä tullut mitään koska olin niin iteinhoinen. Seksistäkään en osannut nauttia, halusin vain pimeässä peiton alla, en suuseksiä, enkä mitään erikoista.

Ei kukaan sellaista naista halua. En halunnut että minua petetään paskuuteni takia, joten erosin ja olen sen jälkeen elänyt yksin ja ilman seksiä. Kyse ei olisi siitä että haluaisin elää näin, minusta ei vain ole muuhun.

Masennuslääkkeet onneksi vievät pois libidoa ja yksinoloonkin "tottuu", tosin itse kutsun sitä mieluumin olosuhteisiin alistumiseksi kuin varsinaiseksi tottumiseksi.

Olen vähän niinkuin sinä mutta mies. Voisin oikeinkin hyvin lähteä kanssasi ulos ja katsoa, mitä siitä tulee. Harmi vain, kun itse olen aivan liian paapottu, jotta tuskin saisin tilannetta vietyä eteenpäin, mutta noin muuten suhteemme varmaan toimisi:D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/292 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässäkin artikkelissa näkyy hyvin ero naisten ja miesten välillä ja miten yhteiskunta edelleen suosii miehiä ja heidän itsetuntonsa pönkittämistä. Naisia saamattomat miehet syyttävät naisia, yhteiskuntaa ja kaikkia muita kuin itseään yksinäisyydestään. Ilman miestä jäänyt nainen syyttää vain itseään ja omaa estyneisyyttään. 

Mä taas sanoisin, että on naisille tyypillistä liioitella ja uhriutua, mikä ehkä näissä yksin jääneissä miehissä aiheuttaa harmitusta, kun naiset yrittävät esittää, että olisivat ihan yhtä hankalassa asemassa kuin miehet. 

No kerropa nyt ihan selkokielellä, miksi yksinäisyys on miehelle isompi ongelma kuin naiselle. Äläkä tempaise esiin sitä 50 000 nuorta miestä - miksi ikä olisi merkittävämpi kriteeri kuin alkoholin liikakäyttö, väkivaltaisuus, sovinistisuus tai elämänhallinnan puute?

Tätä olen miehenä miettinyt miljoona kertaa enkä keksi parempaa selitystä kuin, että naiset vain osaavat luontaisesti kasvaa aikuiseksi jo melko nuorena, kun taas moni mies pelaa änäriä vielä 30-40-vuotiaana. Tytöt tuntuvat aika luontevasti hoitavan kotia jo tosi nuorella iällä, kun taas pojat hakkaavat pleikkaa tms. Pitäisikö äitien patistaa poikiaan enemmän kotitöihin? Toisaalta tässä on se, että jos poika tietää, että äiti kuitenkin siivoaa, pesee pyykit ym kun tarpeeksi usein kieltäytyy, niin siinä harva äiti jaksaa ruveta inttämään vastaan, kun homma pitää joka tapauksessa tehdä ja helpommalla pääsee, kun tekee itse heti. Hankala yhtälö. 

Poikkeuksia on, mutta tämä on aika normaali kuvio monissa tapauksissa. Sekin tekee paljon, että miehet nyt vain ajattelevat naisen lähestymistä suurimmaksi osaksi sitä kautta, kuinka ihanaa häntä olisi rakastella, kun taas naiset usein ajattelevat meihistä kokonaisvaltaisemmin. Kuinka saisimme ihmiset samalle aaltopituudelle, kun sen huomaa tälläkin palstalla, että yhteisymmärrys on usein vain kaunis haave.

Vierailija
224/292 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se kumppanin löytäminen todellakaan ole helppoa. Seksiä saa kyllä, jos on edes jotenkin normaalin näköinen nainen. Mutta sellainen seksi ei anna läheisyyttä, rakastettua oloa ja kumppanuutta.

Itse olen ihan nätti 27-vuotias nainen. Ei minussa ole mitään suuria "vikoja". Miesjuttuja on, tapailuja jne, mutta parisuhdetta ei vaan löydy. 19-vuotiaana seurustelin pari vuotta, sen jälkeen kukaan ei ole ollut kiinnostunut seurustelemaan. Aina sama kaava: Kuukausi, pari tapaillaan, sitten mies kertoo ettei halua jatkaa. Ja kyseessä on lähes aina ollut mies, joka kuitenkin haluaa parisuhteen eli ei mikään elämäntapasinkku tms.

Jos näin käy jatkuvasti, niin kuulostaa siltä, kuin alkuhuuman haihduttua suhteessa ilmenisi jotain sellaista, mikä saa miehet kyllästymään. Rupeatko elämään arkea ihan vaan oman mielesi mukaan? Et osoita päivittäin tykkääväsi jollain pienillä huomionsoituksilla kuten spontaaneilla halauksilla ja yllätä myös silloin tällöin jollain isommalla rakkaudenosoituksella kuten laittamalla jotakin hyvää ruokaa? Tai meneekö tuossa vaiheessa puhe helposti jopa tiuskimiseksi tai turhaksi kinaamiseksi/tenttaamiseksi? Suhde vaatii huoltoa, puolin ja toisin. 

Vierailija
225/292 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä lehtijutun Merja kertoo käyvänsä joskus ystävämiesten kanssa kahvilla tms. Tuleepa vaan mieleen, että ovatko kyseessä ujot kaveripojat, jotka saattavat olla salaa ihastuneitakin, mutta eivät tule huomioiduksi, kun eivät ole riittävän Miehiä hänen silmissään. 

Eelis-fani

Vierailija
226/292 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En sääli häntä kuten hän toivookin.

Oma valintahan se on olla lähestymättä miehiä.

Muutama vuosikymmen taapäin tuo ei olisi ollut mitenkään kummallista, ja vuosisata taapäin ihailtavaa ellei vaatimus.  Niin ne häpeätkin muuttuu yhteiskunnan mukana. 

Vierailija
227/292 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla itse aktiivinen ei muita syyttelemällä mitään tapahdu. Miesten vikaa?

Vierailija
228/292 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

seksi on lopulta aika ällöä sama kuin kävisi paskalla

Vierailija
229/292 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt treffeillä, on nettideittiä kokeiltu ja tinderiä ja olen liikkunut porukassa, jossa on miehiä. On ollut miehiä kavereinakin.

Silti, en ole koskaan seurustellut.

Yritin lähestyä työpaikallakin kahta miestä, kumpaakaan ei kiinnostanut.

Ei, en ole epätoivoinen, en baarissa mene pokailemaan ihmisiä, vaan juttelen normaalisti ja kyselen asioita.

Viimeksi juttelin miehen kanssa, jolla oli tyttöystävä kotona ja vauva tulossa, mutta kun hänen tyttöystävänsä valittaa asioista. Niin alkoi sitten mua hiplailemaan. Ei kiitos.

Kerran tutustuin kaverin synttäreillä mieheen, joka olisi halunnut öisellä kadulla saada suuseksiä. Ei varmaan tarvitse sanoa, että kotoa löytyi tyttöystävä. Ei kiitos.

Kävin treffeillä miehen kanssa, joka opiskeli sairaanhoitajaksi. Hän ei halunnut uusia treffejä. Lisäksi kävin miehen kanssa, joka ajaa pakettiautoa työkseen. Ei halunnut toisia treffejä. Eli ei ole kyse miesten akateemisuudestakaan, että mulla olisi joku kriteeri.

En ole ylipainoinen.

En ole asperger eikä mulla ole sosiaalisia ongelmia. Sukulaistäti, jolla on kaksi tytärtä, jotka ovat missejä, sanoi mulle, että munkin pitäisi lähteä missikisoihin. Ei vaan kiinnosta ja liikaa ikää.

Mutta kun ei kelpaa, niin täytyy kehittää omaan elämään muuta tekemistä. Opiskelua ja vapaaehtoistyötä. Niillä mä täytän kalenteria, sitten on nikkarointia ja urheilua. Matkustamista.

Ainiin, oli minusta yksi mies kiinnostunut, kun kävin Kuubassa. Toki hän alkoi pyytää rahaa multa. Että ei kiitos.

Vierailija
230/292 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kuin gambiaan, kyllä alkaa lohkeamaan.

Vierailija
231/292 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässäkin artikkelissa näkyy hyvin ero naisten ja miesten välillä ja miten yhteiskunta edelleen suosii miehiä ja heidän itsetuntonsa pönkittämistä. Naisia saamattomat miehet syyttävät naisia, yhteiskuntaa ja kaikkia muita kuin itseään yksinäisyydestään. Ilman miestä jäänyt nainen syyttää vain itseään ja omaa estyneisyyttään. 

Mä taas sanoisin, että on naisille tyypillistä liioitella ja uhriutua, mikä ehkä näissä yksin jääneissä miehissä aiheuttaa harmitusta, kun naiset yrittävät esittää, että olisivat ihan yhtä hankalassa asemassa kuin miehet. 

No kerropa nyt ihan selkokielellä, miksi yksinäisyys on miehelle isompi ongelma kuin naiselle. Äläkä tempaise esiin sitä 50 000 nuorta miestä - miksi ikä olisi merkittävämpi kriteeri kuin alkoholin liikakäyttö, väkivaltaisuus, sovinistisuus tai elämänhallinnan puute?

Tätä olen miehenä miettinyt miljoona kertaa enkä keksi parempaa selitystä kuin, että naiset vain osaavat luontaisesti kasvaa aikuiseksi jo melko nuorena, kun taas moni mies pelaa änäriä vielä 30-40-vuotiaana. Tytöt tuntuvat aika luontevasti hoitavan kotia jo tosi nuorella iällä, kun taas pojat hakkaavat pleikkaa tms. Pitäisikö äitien patistaa poikiaan enemmän kotitöihin? Toisaalta tässä on se, että jos poika tietää, että äiti kuitenkin siivoaa, pesee pyykit ym kun tarpeeksi usein kieltäytyy, niin siinä harva äiti jaksaa ruveta inttämään vastaan, kun homma pitää joka tapauksessa tehdä ja helpommalla pääsee, kun tekee itse heti. Hankala yhtälö. 

Poikkeuksia on, mutta tämä on aika normaali kuvio monissa tapauksissa. Sekin tekee paljon, että miehet nyt vain ajattelevat naisen lähestymistä suurimmaksi osaksi sitä kautta, kuinka ihanaa häntä olisi rakastella, kun taas naiset usein ajattelevat meihistä kokonaisvaltaisemmin. Kuinka saisimme ihmiset samalle aaltopituudelle, kun sen huomaa tälläkin palstalla, että yhteisymmärrys on usein vain kaunis haave.

Isien pitäisi patistaa poikiaan kotitöihin.

Vierailija
232/292 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokonainen juttu seksittömyydestä mutta ei mainintaakaan aseksuaalisuudesta. Tai selibaatista.

Vierailija
233/292 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivoisin todella, että ihmiset hieman laajentaisivat ajatusmaailmaansa, ja alkaisivat uskoa että osa meistä naisista todellakin jää ilman seksiä, romantiikkaa, parisuhdetta, kaikkea sitä "normaalia".

Olen itsekin 35v, ei traumoja tai mt-ongelmia, ihan tavallinen nainen jolla tavistyöpaikka ja laaja ystäväpiiri. Kun ei löydy kiinnostunutta miestä, niin ei löydy. Ei se kenenkään vika ole - mutta en minä todellakaan ole mikään yksisarvinen.

En usko että miehen löytäminen on sinulle mahdottomuus, ei luulisi olevan vaikeaa jos ei ole nyt ihan nirso miesten suhteen ja tavoittele vain komeita ja menestyviä. Ja seksin saanti vielä helpompaa. Jopa rumatkin naiset sitä saa helpommin kun rumat miehet esimerkiksi

Vierailija
234/292 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi keskeinen ongelma on myös suomalainen yhteiskunta ja sen pariutumiskulttuuri. Aina pitäisi olla alusta asti joko tosissaan parisuhdemielessä tai vaihtoehtoisesti vongata seksiä. Mihinkään muuhun ei haluta tuhlata aikaa.

Sellaista kepeää deittailukulttuuria ei juurikaan ole kuten vaikkapa Jenkeissä jossa käydään kahvilla ja leffassa ja syömässä jne ihan vain käymisen ilosta. Siis että ollaan vaan sosiaalisia ja halutaan tutustua uusiin ihmisiin. Suomessa kaikkeen yhdessä tekemiseen pitäisi aina liittyä jonkinlainen tarve kiinnostukseen tai vähintään seksinvonkaaminen. Kiva jos voisi vaan hengata jonkun kanssa ilman että pitäisi jo valmiiksi tuntea jotakin elämää suurempaa kiinnostusta tai tuntea paineita loppuillan pakollisesta seksikuviosta.

Antaisi sen kiinnostuksen mieluummin herätä pikkuhiljaa jos on edes herätäkseen. Ja jos se ei herää, niin ei se ole maailman loppu vaan mahdollisen kaverisuhteen alku.

Vierailija
235/292 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yki ongelmista myös on, että epäkiinnostavat ihmiset etsivät itselleen ihan väärän tasoista seuraa. Oma ulkomuoto ja luonne ei ole priimaa, mutta siltä toiselta osapuolelta kyllä odotetaan priimaa ja mikään muu tai vähempi ei kerta kaikkiaan kelpaa.

Kun ei se mene niin, kompromisseja ja vaatimustason alennuksia olisi tehtävä puolin ja toisin.

Aiemmin saduissa prinsessat (ja prinssit) suutelivat sammakoita, mutta nykymaailmassa sammakot pyrkivät suutelemaan prinsessoita ja prinssejä.

Jos pelkkä seksi on Merjalle ongelma, kyllähän sitä saa aina. Mutta se ongelma onkin ehkä enemmän parisuhteen ja läheisyyden puute kuin neitsyys, josta on vaan revitty raflaava otsikko.

Vierailija
236/292 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikäinen, läheinen sisareni on edelleen neitsyt ja yksin elävä heteronainen, jolla ei ole halua eikä tarvetta seurustella. Taustalla on nuoruuden traumoja huonoista ja pieleen menneistä tuplatreffeistä, ainakin hän on näin kertonut. Hän on kovettanut itsensä ja rakentanut muurin jonka läpi pääsee ainoastaan läheiset sukulaiset ja muutamat ystävät. Miehiä hän ei tapaa kuin työpaikallaan, mutta miehet varmaan pelkäävät häntä, koska mielipiteensä ovat jyrkkiä eikä hän näytä koskaan työssään herkkää tai pehmeää puoltaan. Baareihin häntä ei saa kuin kerran vuodessa korkeintaan. Hän ei flirttaa ikinä. Netissä hän ei ikinä suostuisi treffailemaan ketään. Hän on epäluuloinen ja arka, vaikka ulospäin näyttää ja kuulostaa kovalta mimmiltä. Säälittää että huonot kokemukset ja pelot sekä aikuisiän taloudelliset ahdingot ovat muokanneet hänestä epäluuloisen ja vaikeasti lähestyttävän, jokseenkin elämään pettyneen ihmisen joka kuitenkin on sisältä ihana ja herkkä.

Vierailija
237/292 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jotenkin huvittavaa, että aina ensin hoetaan, kuinka kaikki naiset saa kyllä seksiä sitä halutessaan, mutta jotenkin sinne aina kuitenkin lopulta lisätään joitain ehtoja. "Kyllä kaikki vähänkään normaalin näköiset naiset saa seksiä", "kaikki naiset saa ihan varmasti seksiä, jos nyt ei ihan järkyttävän lihava ole", "varmasti nainen saa seksiä, jos on sen verran sosiaalisia taitoja, että vähän hymyilee miehelle ja juttelee mukavia" jne...

Vierailija
238/292 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yki ongelmista myös on, että epäkiinnostavat ihmiset etsivät itselleen ihan väärän tasoista seuraa. Oma ulkomuoto ja luonne ei ole priimaa, mutta siltä toiselta osapuolelta kyllä odotetaan priimaa ja mikään muu tai vähempi ei kerta kaikkiaan kelpaa.

Kun ei se mene niin, kompromisseja ja vaatimustason alennuksia olisi tehtävä puolin ja toisin.

Aiemmin saduissa prinsessat (ja prinssit) suutelivat sammakoita, mutta nykymaailmassa sammakot pyrkivät suutelemaan prinsessoita ja prinssejä.

Jos pelkkä seksi on Merjalle ongelma, kyllähän sitä saa aina. Mutta se ongelma onkin ehkä enemmän parisuhteen ja läheisyyden puute kuin neitsyys, josta on vaan revitty raflaava otsikko.

Tämän takia olen itsekkin miehenä yksin. Rumana en voi tietenkään saada kaunista naista. Ihan tavallinen nainenkin kelpaisi mutta ruma eli oman tasoiseni ei vain valitettavasti herättäisi tunteita kun pitäisin seksiä kuitenkin aika tärkeänä suhteessa. Siksi siis pitää tyytyä olemaan sitten yksin

Vierailija
239/292 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia olen itsekkin miehenä yksin. Rumana en voi tietenkään saada kaunista naista. Ihan tavallinen nainenkin kelpaisi mutta ruma eli oman tasoiseni ei vain valitettavasti herättäisi tunteita kun pitäisin seksiä kuitenkin aika tärkeänä suhteessa. Siksi siis pitää tyytyä olemaan sitten yksin

Sä oletkin fiksu, kun et sitten väkisin tyrkytä itseäs kaunottarille ja pakit saatuas sitten valita suureen ääneen, että kaikki naiset on pe*seestä, kun ei muut kuin kalsarimallit kelpaa.

Vierailija
240/292 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On jotenkin huvittavaa, että aina ensin hoetaan, kuinka kaikki naiset saa kyllä seksiä sitä halutessaan, mutta jotenkin sinne aina kuitenkin lopulta lisätään joitain ehtoja. "Kyllä kaikki vähänkään normaalin näköiset naiset saa seksiä", "kaikki naiset saa ihan varmasti seksiä, jos nyt ei ihan järkyttävän lihava ole", "varmasti nainen saa seksiä, jos on sen verran sosiaalisia taitoja, että vähän hymyilee miehelle ja juttelee mukavia" jne...

Suurinosa naisia kyllä on ihan normaaleja joten seksin saannin luulisi olevan aika helppoa. Pointti on siinä että jos jotain ihan viehättävimpiä naisia ja miehiä ei lasketa niin samanlaisella naisella on paremmat mahdollisuuset seksiin kun miehellä. Esim tavallisilla, asperger tai rumilla naisilla on paljon paremmat mahdollisuudet saada seuraa kun vastaavanlaisilla miehillä. Tavallisenlaisilla naisilla ja miehillä ero on jo huomattava mahdollisuutena saada seuraa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän