Äo yli 120 mitä teet työksesi?
Kommentit (242)
Vierailija kirjoitti:
Äo 139. Olin luokanopettaja, nyt jo eläkkeellä. Siinä oli työ, jossa sai käyttää monipuolisesti älyään. Monenlaisia projekteja ja opetussuunnitelmia tein ja paljon oman luokan juttuja, näytelmäiltoja vanhemmille ja kirjan julkaisuja yms. Nyt on tylsää. Luen kaiken yöt.
Ihanaa että pääsit käyttämään älyäsi ja resurssejasi itse työhön, eikä mennyt kaikki aika lasten kasvattamisen yrittämiseen sekä yhä kasvavaan byrokratiaan.
ÄO:ta en tiedä, mutta elän nykyään sijoituksilla tekemättä työtä. Iskä sanoi että viisas pääsee vähemmällä. En ole perinyt mitään kaikki on oman työn tulosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutkija, kirjailija. ÄO 128, virallinen testi (ei Mensa).
Missä teit tuon?
Psykologit ainaki antaa vaan sanallisen arvion kun käy tekeen ne laajat testit .
Mielenterveystoimisto tai vastaava, jonne minut toimitettiin koulupinnauksen takia teini-ikäisenä.
128
Mikään muu et tosin kiinnosta ku salilla käynti, toki olen perillä mitä maailmassa tapahtuu ja opiskelu on kohtuu helppoa.
134, kirjastonhoitaja.
En kyllä usko tuota tulosta, tunnen itseni usein niin tyhmäksi :D
Mielenterveyssyistä eläkkeellä.
2000-luvun alkupuolella oli työvoimatoimiston pakkokursseja. Siellä sitten piti tehdä tällainen testi. En tiedä oliko työkkärin ohjelmassa vai ohjaajan kiusantekoa. Ohjaaja oli oikein päsmäri, luomassa uraansa.
Korkeimmat pisteet sai alkoholisoitunut insinöörimies, ja ohjaaja meni sen eteen seisomaan ja työnsi takamustaan tämän suuntaan. Naisista minulla oli korkeimmat pisteet, ja arvatkaa ketä eukko keskittyi kiusaamaan?
136, tutkija.
Tämä ketju paljastaa että yhteys korkean älykkyyden ja työtehtävien välillä on melko heppoinen.
Älykkäitä on moneen junaan. Toisia motivoi raha, toisia ei. Sama juttu vastuun, haasteiden, vallan ja korkean aseman suhteen.
Voisin itse asua lähes luontaistaloudessa ja uskoisin sen olevan monelle tervehenkisin elämisen tapa. Katsoisin, että kehittyneellä älyllä varustettu yksilö on myös velvollinen tekemään kestäviä ja vastuullisia valintoja.
Nettitesti, ei virallista. Tulos oli 126 tai 136, en muista.
Olen työterveyshoitaja, siinä on monipuolisuutta ja pitää olla monia lankoja käsissä yhtä aikaa. Palkka ei tosi ole tähän työmäärään nähden kummoinen.
Minulla 120, työtön eläkeputkessa.
Työtön. Töihin en mee, ikinä. Menkööt sellaset töihin joita se kiinnostaa. Mulla tuli tunnit täyteen.
Vierailija kirjoitti:
Olen kotirouva. 😊
Ja tosiaan Mensan diplomi löytyy kaapista, eli ihan virallisesti testattu.
Missä teit tuon?
Psykologit ainaki antaa vaan sanallisen arvion kun käy tekeen ne laajat testit .