Äo yli 120 mitä teet työksesi?
Kommentit (242)
Eläkkeellä. Pääomasijoittaminen ja erään ammattiliiton jäsenten edunvalvonta. ÄO 146, neuropsykologin testaama virallinen tulos.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihminen pitäisi olla älykäs? Eikö tärkeämpää ole olla onnnellinen? Mieluummin olen tyhmä ja onnellinen kuin älykäs ja onneton.
Tyhmyys ei korreloi onnellisuuden kanssa eikä älykkyys onnettomuuden.
Tunnetilat vaihtelevat, älykkyys on pysyvä ominaisuus.
Mine ja Abdi ÄO summa olla 136. Työ molempi Kela asiakas.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihminen pitäisi olla älykäs? Eikö tärkeämpää ole olla onnnellinen? Mieluummin olen tyhmä ja onnellinen kuin älykäs ja onneton.
Tästähän tässä haluttiinkin keskustella.
Duunari joka tekee työtä josta apinakin selviytyisi.
Ihan tyytyväinen, kun työ ei kuormita aivoja.
Koodaan. ÄO Mensan testin mukaan ”vähintään 130” - eivät nykyisin anna arviota sitä isommista, vaan kehottavat hankkimaan tarkemman lukeman älykkyystestaukseen erikoistuneelta psykologilta jos asia kiinnostaa.
Tietokoneiden parissa jo vuodesta 1984. Mensan testissä 137.
Lastenhoitajana päiväkodissa, lähihoitaja. Psykologin vastaanotolla testattu äo:ni reilusti tuota suurempi. Tosin en juurikaan anna painoarvoa virallisille älykkyystesteille, joita pidän lähinnä suuntaa antavina. Yleisälykkyyden mittaaminen on haastavaa, sillä käytännössä ihmisten kognitiiviset kyvyt jakautuvat kuitenkin hyvin epätasaisesti ja tällä viittaan siis moniälykkyysteoriaan. Tunnen esim. virallisesti vajaamielisesti luokiteltuja henkilökohtaisesti kaksin kappalein, joilla on fantastisia kykyjä psyykessään, vaikka esim. kokonaisuuksien hahmottaminen ja teoreettiset keskustelut eri aihepiireist eivät luonnistu kanssani samaan malliin.
Vierailija kirjoitti:
Testissä siis kävin jo vuonna keppi ja kivi, jolloin vielä annettiin nuo korkeammatkin lukemat tietoon.
Ohjaan päihde- ja mielenterveyskuntoutujien päivätoimintaa.
Kotiäiti ulkomailla. Hoidan muun lisäksi perheen raha-asiat tavoitteena "koroilla eläminen" eli tavallaan olen ammatiltani sijoittaja :D (ÄO 156)
Ei ole hajuakaa mikä on älykkyyteni, tosin eksän mielestä mielestä olen keskivertoa älykkäämpi ja hän on paljon koulutempi kuin minä. Pitäisi joskus käydä testeissä. Tiedän, että ihan hyvin leikkaa, mutta en koe itseäni kuitenkaan älykkääksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Testissä siis kävin jo vuonna keppi ja kivi, jolloin vielä annettiin nuo korkeammatkin lukemat tietoon.
Jolloin myös keskihajonta oli eri, mitä nykyään. Nykyisellä hajonnalla 123.
Vierailija kirjoitti:
125 ja fyysisestä vaivasta johtuen työtön
Mulla täsmälleen sama.
Yli 170 vanhalla ja tappiin uudella Mensan testillä testiolosuhteissa. Monilahjakkuus ja toimari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jolloin myös keskihajonta oli eri, mitä nykyään. Nykyisellä hajonnalla 123.
Ihan sama. Hyvin on tällä vähällä pärjätty eikä kerhostakaan ole kenkää tullut :D
146 ja olen lähihoitaja. Rakastan työtäni ja vanhuksia joille saan antaa aikaani <3 En ole koskaan pitänyt älykkyytäni mitenkään erikoisena. Me olemme kaikki omalla tavallamme lahjakkaita.
130 ja copywriter eli tekstisuunnittelija mainostoimistossa.