Kuinka pitkään 1991 Mercedes toimii?
Sellainen olis tarjolla, 280000 ajettu. Kannattaako? Oon kyllä valmis asiaan kuuluvasti korjailemaan mutta jos ei ihan joka viikko tarvitsisi? Oon siinä käsityksessä että messut kestää hyvin, miten on?
Kommentit (10)
Montako omistajaa?
Kilometrilukema ei ole oikein uskottava.
Onko W124? Ne kestää ihan uskomattoman pitkälle. Suosittelen.
Liian vanha. 27 vuotta vanhassa autossa alkaa hyvin todennäköisesti olla jo aika moni osa käyttöikänsä päässä ja vikoja esiintyy runsaasti ja ne voi olla kalliita korjata. Lisäksi auton arvo on alhainen joten muutamassa vuodessa huomaat pistäneesi auton korjaukseen moninkertaisen summan rahaa auton arvoon verrattuna.
Tekniikka on vanhaa ja autossa ei välttämättä ole kaikkia nykyisiä ominaisuuksia mikä tekee siitä epämukavan ja vaarallisen ajettavan jos ei ole esim. turvatyynyjä, ABS jarruja, ajonvakautusta, ilmastointia ym. tai ne eivät toimi. Jossain aikanaan huippu-mersussa nyt noita voi toki ollakin vaikka olisi vanha mutta ei ole sanottua ja nykyaikaiset on varmasti kehittyneempiä.
Sanoisin että ei kannata ostaa ainakaan jos et osaa itse korjata autoa läpikohtaisin ja valmis sitä rassaamaan. Mielummin ostaa uudemman pikkuauton.
Jep. Kolmosen kanssa samaa mieltä. Tuon ikäiseksi autoksi kovin vähän ajettu. Tarkista historiaa jos pystyt. Ja onko ns. Suomi auto..
Minulla on mercedes 508 vm. 76. Matkailuautoksi -80 luvulla rakennettu ja vieläkin käy ja kukkuu hyvin.
Veikkaan ettei monikaan nykyauto toimi enää 40 vuoden päästä :-)
Vierailija kirjoitti:
Sellainen olis tarjolla, 280000 ajettu. Kannattaako? Oon kyllä valmis asiaan kuuluvasti korjailemaan mutta jos ei ihan joka viikko tarvitsisi? Oon siinä käsityksessä että messut kestää hyvin, miten on?
Vähän on kilometrejä noinkin vanhaksi autoksi. Tarkista Trafista omistushistoria. Maksaa muistaakseni muutaman euron. Näet liikenteestä tai rekisteristä poistot. Rekisteristä poisto viittaa kolariautoon.
Pystyt jonkiverran näkemään kolarikorjauksein tasoa tutkimalla konepellin ja takaluukun alta rungon näkyviä osia., hitsausjälkiä ja peltien kuhmuja.
Jos saksan tuonti, niin melko varmasti ruuvattu mittari ennen suomeen tuomista. Ei ollut laitonta saksassa aikoinaan, enkä tiedä vaikka olisi laillista vieläkin.
Pakokaasu/savutusmittaus kertoo moottorin kunnosta jonkin verran. Vie mittaukseen ja jos arvot ok. osta pois jos halvalla saat.
27 vuotta..... on siinä merkin hohto jo hiipunut ja moni paikka huonona. varmaan jos jonkinlaista hajuakin pukkaa. Kuitenkin kaikki osat on aikanaan kiinnitetty alle millin peltiin jota korroosio on heikentänyt siitä lähtien, en ryhtyisi enää mokomaan. Tänään just näin yhden mesen josta oli tienpäällä niukahtanut etupyörä poikittain joka oli rutannut lokarinkin. Jos tuommoisen ostaa niin siitä ei saa edes romutuspalkkiota, koska auto on omistettava vähintään kaksi vuotta.
Ja voi sitä nolouden määrää jos tuommoisella savupommilla ajaa ryskyttää. Se on muiden silmissä romua ja ongelmajätettä joita poliisikin pysäyttelee tien päällä. Kyllä vannoutuneet mersumiehetkin jo myöntää ettei nuo mitään uber hyviä olleet edes uudehkona. kankeita vehkeitä joissa jos jonkinlaista hankalaa ratkaisua korjattavaksi.
Osta joku 2013 tai uudempi auto.
Ei kannata ostaa, kalleimmat kilometrit on vielä edessä.
35-40 vuotta. Kestää ajaa yli miljoonan, jos osaat hoitaa ja korjata.