Ex miehen käytös suututtaa. Lasun paikka?
Olen matkoilla ja ex-mies ilmoitti, että lähettää lapsemme tänään kotiin minun luokse. Itse palaan vasta huomenna. Mielestäni todella vastuutonta käytöstä ja myöskin vallankäyttöä, että ei edes kysy että sopiiko minulle ja olenko kotona vastaanottamassa lapsia. Nyt lapsemme joutuvat viettämään yksin yön kotona. Tekisi mieli tehdä lasu. Eihän tuollainen ihminen ole kyvykäs huolehtimaan lapsista. Säälittää myös hänen pienet lapsensa uudessa suhteessaan.
Kommentit (118)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No millä se äijä perustelee moista käytöstä? Onko teille tullut joku väärinkäsitys vaihtopäivän suhteen?
Ei ole tullut väärinkäsitystä. Vaihtopäivä on minulla kirjallisesti vahvistettuna (tekstiviesti). Exä ei koe että hänen pitäisi mitenkään perustella asiaa. Hän vaan ilmoitti, että lapset ovat kohta junassa. Kun kerroin, että olen matkoilla, hän ei reagoinut mitenkään.
Ap
Ilmoita, että viestiketju lähtee sosiaaliviranomaisille ja se on lasu isästä. Ei auta pian muu. Miten kaukana olet? Jos olet lentomatkan päässä, niin siinähän onkin kiva järjestellä lähtöä kun tietää että lapset ovat keskenään etkä todellakaan voi hyppiä muutenkaan sen mukaan miten isä järjestää. Olisin sijassasi niin vihainen että saattaisin olla melkein asiaton, koska toi on ihan tahallista hyppyyttämistä.
Ei isästä vaan lapsista.
Mikä ihmeen olettama tämäkin on ettei lapsista tehty lasu koskisi isää jos kyse on isän heitteilejätöstä ja äidillä on mustaa valkoisella? Ja ihan kuin lasua ei kannattaisi tehdä koska se koskee lapsia. No daa, niin koskee ja hyvästä syystä.
Meillä miehen ex tekee tuota samaa. Saattaa tuoda lapset oven taakse lauantai-iltana koska on kipeä ja on myös isän velvollisuus huolehtia lapsista. Ei kysy sopiiko vaan jättää siihen vaan ja lähtee.
Ollaan yritetty että lapset muuttaisi meille mutta ei kuulemma sovi, tarvitsee elarit elämiseen. Ei kuitenkaan ikinä osta näillä rahoilla lapsilleen mitään.
Pitänee vaan odottaa että lapset kasvaa sen verran että saavat itse päättää missä haluavat asua.
Vierailija kirjoitti:
Te jotka huutelette lasua, niin mitä tapahtuu, jos lasu tehdään? Lapsia ei enää anneta isälle ja ap hoitaa lapset yksinään. Tätäkö ap haluaa? Silloin loppuu matkustelut ilman lapsia.
Lastensuojelu viranomaiset ottavat yhteyttä molempiin vanhempiin ja jututtavat lapsia.
Jos lapset ovat olleet isän luona, on edesvastuutonta jättää nlin pienet lapset oman onnensa nojaan. Se on heitteillejättö.
Jo senkin takia ap. kannattaa tehdä lasu, jotta mies ymmärtäisi, ettei noin pieniä lapsia voi jättää yksin.
Jos isällä on ollut pakottava meno, hänen olisi pitänyt hankkia luotettava hoitaja tai ainakin ottaa yhteyttä viranomaisiin, vaikka poliisiin.
Isästä pitää tehdä rikosilmoitus. Lasu ilmoitus tehdään aina lapsista. Tietenkin sekin täytyy tehdä, jos lapset on jätetty yksin. Heidät sijoitetaan kiireellisesti.
En minäkään olisi ikinä uskonut, miten lasteni isä käyttäytyy eron jälkeen. Erosta puoli vuotta ja isä ei kertaakaan ole lasta ottanut luokseen. En tiedä onko kostoa vai mitä. Ei sitä näköjään toista tunne, vaikka yhdessä olimme 20 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko että asia on ihan näin mustavalkoinen kuin ap kertoo. Jos ovat menneet jo viime perjantaina, ovat olleet jo yhden viikonlopun, ja nyt puolet toisesta. Eikö ap halua viettää yhtään hiihtolomaa lasten kanssa?
Voi kuule, kuinka paljon näitä tapauksia on jotka sooloilevat lasten hakujen ja tuomisten kanssa. Ei ollut yksi eikä kaksi kertaa kun isämme lähti ja jätti pikkuveljeni sänkyyn nukkumaan ja isoäiti kävi meillä tuurilla katsomassa onko kaikki ok. Joku naisen vaisto sanoi, että lapsi on meillä yksinään, ja sieltä löytyi viisi vuotias kun muut olivat lähteneet kouluun ja töihin ja isä lähibaariin kaljalle. Isä on nyt todennäköisesti hoksannut että on lauantai ja haluaa lapset pois jalosta päästäkseen ryyppäämään, kun isäviikko alkoi käydä raskaaksi. Ihan turha syyllistää äitiä, joka on todennäköisesti jo muutamat hiihtolomat lusinut lastensa kanssa.
Kiitos
Ja tosiaan, 10 vuotta olen ollut yksinhuoltaja, joten saman verran on hiihtolomiakin vietetty lasten kanssa yhdessä. Tuolle toiselle kommentoijalle, joka ihmetteli ettenkö halua viettää hiihtolomaa lasteni kanssa, sanoisin että tottakai olisin halunnut, mutta ajattelin lapsiani, koen että on heidän edun mukaista että saavat viettää loman isänsä kanssa, kun muutoin tapaavat hirveän harvoin. Ja yksin kotona istuminen ei tuntunut mielekkäältä, joten lähin sen vuoksi reissuun. Pitäähän minunkin hoitaa itseäni, että jaksan taas arjessa yksin puurtaa. En suostu pyytämään sitä anteeksi keneltäkään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Meillä miehen ex tekee tuota samaa. Saattaa tuoda lapset oven taakse lauantai-iltana koska on kipeä ja on myös isän velvollisuus huolehtia lapsista. Ei kysy sopiiko vaan jättää siihen vaan ja lähtee.
Ollaan yritetty että lapset muuttaisi meille mutta ei kuulemma sovi, tarvitsee elarit elämiseen. Ei kuitenkaan ikinä osta näillä rahoilla lapsilleen mitään.
Pitänee vaan odottaa että lapset kasvaa sen verran että saavat itse päättää missä haluavat asua.
Tuohon auttaa se, että sovit tapaamiset uudelleen ja teet rikosilmoituksen heitteillejätöstä. Mikä ihme teitä naisia vaivaa että jäätte vain odottamaan ja ihmettelemään, koska teillä on naisena ihan äärettömästi valtaa jo lain puolesta toimia? Lisäksi jos maksaisin elareita tuollaisesta pelleilystä, niin lopettaisin sen senkin takia hyvin pian. eikö vanhempi joudu näyttämään mihin ne kaikki elarit lisäksi kuluvat?
Vierailija kirjoitti:
Olen matkoilla ja ex-mies ilmoitti, että lähettää lapsemme tänään kotiin minun luokse. Itse palaan vasta huomenna. Mielestäni todella vastuutonta käytöstä ja myöskin vallankäyttöä, että ei edes kysy että sopiiko minulle ja olenko kotona vastaanottamassa lapsia. Nyt lapsemme joutuvat viettämään yksin yön kotona. Tekisi mieli tehdä lasu. Eihän tuollainen ihminen ole kyvykäs huolehtimaan lapsista. Säälittää myös hänen pienet lapsensa uudessa suhteessaan.
Miten niin tekisi mieli? Jos on huoli lapsista, tehdään ilmoitus eikä mietitä tekeekö mieli.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään olisi ikinä uskonut, miten lasteni isä käyttäytyy eron jälkeen. Erosta puoli vuotta ja isä ei kertaakaan ole lasta ottanut luokseen. En tiedä onko kostoa vai mitä. Ei sitä näköjään toista tunne, vaikka yhdessä olimme 20 vuotta.
Se on kyllä totta, että toista ihmistä ei voi koskaan täysin tuntea. Ja vaikka tuntisikin, ihminen voi myös muuttua. Me erosimme lasten isän kanssa, koska kuopuksen syntymän jälkeen isää ei enää kiinnostanut perhe-elämä, vaikka aikaisemmin hän oli ollut se maailman perhekeskeisin ihminen, joka lapsia vaatimalla vaati. Lupaili että hän hoitaa lapset vaikka täysin yksin, jos minä en jostain syystä jaksa osallistua. Opin tästä kokemuksesta sen, että kehenkään ei voi koskaan sataprosenttisesti luottaa. Jos olisin tiennyt millainen ex oikeasti on, en ikimaailmassa olisi hankkinut lapsia hänen kanssaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Isästä pitää tehdä rikosilmoitus. Lasu ilmoitus tehdään aina lapsista. Tietenkin sekin täytyy tehdä, jos lapset on jätetty yksin. Heidät sijoitetaan kiireellisesti.
Mitä ihmettä, vai oikein sijoitus kiireellisenä. Kysyisin vain mihin? Kun sijoituspaikoista on huutava pula, eikä läheskään pystytä näin tekemään, vaikka tarve olisi suuri ja sitä ennen käytetään perheeseen kaikki muut tukimuodot ja huostaanotto on vihon viimeinen vaihtoehto. Nyt jotain tolkkua keskusteluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on kyllä totta, että toista ihmistä ei voi koskaan täysin tuntea. Ja vaikka tuntisikin, ihminen voi myös muuttua. Me erosimme lasten isän kanssa, koska kuopuksen syntymän jälkeen isää ei enää kiinnostanut perhe-elämä, vaikka aikaisemmin hän oli ollut se maailman perhekeskeisin ihminen, joka lapsia vaatimalla vaati. Lupaili että hän hoitaa lapset vaikka täysin yksin, jos minä en jostain syystä jaksa osallistua. Opin tästä kokemuksesta sen, että kehenkään ei voi koskaan sataprosenttisesti luottaa. Jos olisin tiennyt millainen ex oikeasti on, en ikimaailmassa olisi hankkinut lapsia hänen kanssaan.
Ap
Hänhän sysää vastuun täysin harteillesi. Uskomatonta tuuliviireilyä!
Mitä haluaisit saavuttaa lastensuojeluilmoituksella? Voiko sen saavuttaa jollain muulla keinolla?
Ap kuulostaisi kirjoittelun perusteella epävakaalta, mikä voisi myös selittää pariutumisen huonon miehen kanssa. Teineille voi tehdä ihan hyvää olla hetki vain toistensa seurassa.
Ne on ne porvoolaisisät, aina vanhaa vaimoa kiusaamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä, vai oikein sijoitus kiireellisenä. Kysyisin vain mihin? Kun sijoituspaikoista on huutava pula, eikä läheskään pystytä näin tekemään, vaikka tarve olisi suuri ja sitä ennen käytetään perheeseen kaikki muut tukimuodot ja huostaanotto on vihon viimeinen vaihtoehto. Nyt jotain tolkkua keskusteluun.
Jos tehdään ilmoitus sen takia, että lapset ovat yksin kotona päiväkausia, tehdään tietenkin kiireellinen sijoitus. Siihen on paikka aina löydyttävä. Ei se tarkoita huostaanottoa ja äiti saa lapset kotiin, kun ehtii paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Ap kuulostaisi kirjoittelun perusteella epävakaalta, mikä voisi myös selittää pariutumisen huonon miehen kanssa. Teineille voi tehdä ihan hyvää olla hetki vain toistensa seurassa.
:D
Pystyt varmaankin myös perustelemaan olettamuksesi?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Provoilu av-palstalla on aika selkeä merkki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tehdään ilmoitus sen takia, että lapset ovat yksin kotona päiväkausia, tehdään tietenkin kiireellinen sijoitus. Siihen on paikka aina löydyttävä. Ei se tarkoita huostaanottoa ja äiti saa lapset kotiin, kun ehtii paikalle.
Jos taas äiti tekee ilmoituksen vasta, kun tilanne on ohi, joutuu selittämään aika paljon. Häneltä kysytään miksei ilmoittanut heti sosiaalipäivystykseen. Tuossa tapauksessa äiti syyllistyy itse heitteille käytöön ellei järjestä lapsiaan turvaan, kun tietää heidän olevan yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Provoilu av-palstalla on aika selkeä merkki.
Se on totta. Mutta en kysynyt sitä. Pyysin sinua perustelemaan, miksi minä ap olisin epävakaa? Katsotaan pystytkö, jään odottelemaan. :D
Ap
Isävuoroahan se koskee ja asiassa tutkitaan onko väärinkäytöksiä tapahtunut kun ISÄ hoitaa lapsia! Ei se olekaan rikosilmoitus vanhemmasta, mutta sellaisenkin voisi melkein tuossa kohtaa tehdä.