Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ex miehen käytös suututtaa. Lasun paikka?

Vierailija
03.03.2018 |

Olen matkoilla ja ex-mies ilmoitti, että lähettää lapsemme tänään kotiin minun luokse. Itse palaan vasta huomenna. Mielestäni todella vastuutonta käytöstä ja myöskin vallankäyttöä, että ei edes kysy että sopiiko minulle ja olenko kotona vastaanottamassa lapsia. Nyt lapsemme joutuvat viettämään yksin yön kotona. Tekisi mieli tehdä lasu. Eihän tuollainen ihminen ole kyvykäs huolehtimaan lapsista. Säälittää myös hänen pienet lapsensa uudessa suhteessaan.

Kommentit (118)

Vierailija
81/118 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä kysyn nyt. Mitä sä haluat, että lasi tekee? Eikö oikeaa paikka olisi perheneuvola tms.

Vierailija
82/118 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isästä pitää tehdä rikosilmoitus. Lasu ilmoitus tehdään aina lapsista. Tietenkin sekin täytyy tehdä, jos lapset on jätetty yksin. Heidät sijoitetaan kiireellisesti.

Mitä ihmettä, vai oikein sijoitus kiireellisenä. Kysyisin vain mihin? Kun sijoituspaikoista on huutava pula, eikä läheskään pystytä näin tekemään, vaikka tarve olisi suuri ja sitä ennen käytetään perheeseen kaikki muut tukimuodot ja huostaanotto on vihon viimeinen vaihtoehto. Nyt jotain tolkkua keskusteluun.

Jos tehdään ilmoitus sen takia, että lapset ovat yksin kotona päiväkausia, tehdään tietenkin kiireellinen sijoitus. Siihen on paikka aina löydyttävä. Ei se tarkoita huostaanottoa ja äiti saa lapset kotiin, kun ehtii paikalle.

Tuossa tapauksessa äiti syyllistyy itse heitteille käytöön ellei järjestä lapsiaan turvaan, kun tietää heidän olevan yksin.

Väärin, isä on tietoinen, että olen reissussa. Ja koska teleporttia ei ole vielä keksitty, en ole vastuussa tilanteesta.

Ap

Kyllä sinä olet ellet järjestä aikuista lasten seuraksi.

Perustelehan väitettäsi.

Jos sinä toimit tuolla tavalla omien lastesi kanssa kuvitellen, että sinulla ei vanhempana ole mitään vastuuta lapsistasi, olet väärässä. Voin kertoa, että jos lastesi toinen vanhempi vie asian oikeuteen asti, olet hyvin heikoilla. Jos olet mennyt nimesi laittamaan tapaamissopimukseen, sinun on sitä noudatettava. Oikeudessa ketään ei kiinnosta sinun ruikutuksesi siitä, että sinua ei enää huvittanut olla lastesi kanssa ja siitä syystä päätit laittaa lapsesi junamatkalle 200km päähän tietäen, että ketään aikuista ei ole ottamassa vastaan. Jos sinua ei nappaa olla lastesi kanssa, on sinun velvollisuutesi hankkia lapsille hoitaja, kunnes koittaa tapaamissopimuksen mukainen ajankohta vuoronvaihdolle. Tai vaihtoehtoisesti et ole enää lastesi elämässä ja luovutat huoltajuuden sille toiselle (vastuuntuntoisemmalle) aikuiselle.

Ap

Sinä olet vastuussa lapsistasi.

Millainen vanhempi lomailee tyytyväisenä ja sanoo, että ei kuulu mulle?

Newsflash sulle, lapsen tekoon tarvitaan kaksi. Ainakin biologisesti. Tässä tapauksessa isä on kyllä enemmän vastuussa, koska niin sovittiin ennen lasten tekoon ryhtymistä. Huolestuttaa kyllä nykypäivän koulutuksen taso, jos teinit oikeesti kuvittelee, että nainen voi lisääntyä ilman miehen panosta.

Ja kyllä, olo on todella tyytyväinen, taidanpa hakea toisenkin drinkin allasbaarista ja vaan chillailla ja nauttia ajatuksesta, että lasten isä on jättänyt lapsemme heitteille.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/118 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joopa... Tuon ikäisillä on vissiin puhelimet joihin voisit ottaa yhteyttä ja kysyä onko niitä avaimia tai ei? 

Siis ihanko totta? Ai että oikein voisin soittaa lapsille? En olisi kyllä tullut itse ajatelleeksi, mutta kiitos kun kerroit, sehän pelasti koko tilanteen. Miten voin korvata sinulle, että asia on nyt täysin kunnossa?

Ap

Tässä on esimerkki ikävästä aloittajasta.

Vierailija
84/118 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä kysyn nyt. Mitä sä haluat, että lasi tekee? Eikö oikeaa paikka olisi perheneuvola tms.

Se mitä lasu tekee, ei niinkään ole mun asiani. Ei lasu ole rangaistus. Lähinnä mua huolestuttaa tuollainen vastuuttomuus. Exällä on kuitenkin uudesta suhteestaan ihan pieniäkin lapsia, joita nämä meidän yhteiset joutuvat keskenään hoitamaan, kun vanhemmat omilla asioillaan. Eikö sinun mielestäsi tuollaiseen pitäisi voida puuttua?

Ap

Vierailija
85/118 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joopa... Tuon ikäisillä on vissiin puhelimet joihin voisit ottaa yhteyttä ja kysyä onko niitä avaimia tai ei? 

Siis ihanko totta? Ai että oikein voisin soittaa lapsille? En olisi kyllä tullut itse ajatelleeksi, mutta kiitos kun kerroit, sehän pelasti koko tilanteen. Miten voin korvata sinulle, että asia on nyt täysin kunnossa?

Ap

No siis ikävää, että pidät mua ikävänä. Mä vaan tällä hetkellä olen huolesta sekaisin, soitellut lapsille, soitellut kaikki sukulaiset ja ystävät läpi, jos joku voisi auttaa. Tuloksetta. Ja sitten kun kirjoitan tänne että voisin jonnekin purkaa, saan osakseni suurimmaksi osaksi kettuilua, ilkeilyä ja syyllistämistä. Se tuntuu oikeesti tosi inhottavalta. Mutta onneksi täällä on ollut jokunen myötätuntoinenkin vastaaja, se auttaa jaksamaan.

Ap

Vierailija
86/118 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No siis ikävää, että pidät mua ikävänä. Mä vaan tällä hetkellä olen huolesta sekaisin, soitellut lapsille, soitellut kaikki sukulaiset ja ystävät läpi, jos joku voisi auttaa. Tuloksetta. Ja sitten kun kirjoitan tänne että voisin jonnekin purkaa, saan osakseni suurimmaksi osaksi kettuilua, ilkeilyä ja syyllistämistä. Se tuntuu oikeesti tosi inhottavalta. Mutta onneksi täällä on ollut jokunen myötätuntoinenkin vastaaja, se auttaa jaksamaan.

Ap

Sanoit ihan itse ettet tiedä että onko heillä kotiavaimia josta tuli fiilis ettet ole ollut lapsiin yhteydessä...

Vierailija
87/118 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko niillä avaimet? Niin usein on vaikeaa saada tuttavia tai sukua apuun. Minun lapset on samanikäiset ja kyllä ne pystyisi olemaan yhden yön ilman aikuista mut on tuo tosiaan ikävä tilanne.

Vierailija
88/118 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalia kommentteja oot saanu 😔

Törkeää käytöstä lasten isältä tuommoinen ja erittäin vastuuntunnotonta. Isä selvästi haluaa hallita sinua edelleen pienellä kiusalla tai sitten miehen uudella on tullut mitta täyteen ja painostanut asiaa. Jos lapset on jo junassa etkä itse pääse paikalle vastaan, soittaisin sinuna poliisille ja kertoisin tilanteesta. Jos ei muu auta, poliisi on velvollinen auttamaan ja hakemaan lapset. Silloin tilanteesta jää myös virallinen jälki, että isä on toilaillut ja minusta heitteillejättö on pätevä syy saada yksinhuoltajuus.

Tsemppiä tilanteeseen!

Vierailija
89/118 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Sanoit ihan itse ettet tiedä että onko heillä kotiavaimia josta tuli fiilis ettet ole ollut lapsiin yhteydessä...

Se on totta, mutta lähetin tuon ko kommentin muutama tunti takaperin, jolloin en ollut vielä saanut lapsia kiinni. En pysty jokaista käännettä tänne reaaliajassa kuitenkaan päivittämään, pahoitteluni siitä.

Ap

Vierailija
90/118 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan sain lapset kiinni, ja isä oli kuulemma antanut heille ruokarahaa ja sanonut heille, että pärjäävät kyllä hyvin yön keskenään.

Ap

Vierailija
91/118 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et sä edelleenkään vastaa kysymykseen että onko niitä avaimia vai ei, aika oleellinen tieto. Lisäksi se mitä mieltä lapset itse ovat siitä että ovat yön kaksisteen?

Vierailija
92/118 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se mitä lasu tekee, ei niinkään ole mun asiani. Ei lasu ole rangaistus. Lähinnä mua huolestuttaa tuollainen vastuuttomuus. Exällä on kuitenkin uudesta suhteestaan ihan pieniäkin lapsia, joita nämä meidän yhteiset joutuvat keskenään hoitamaan, kun vanhemmat omilla asioillaan. Eikö sinun mielestäsi tuollaiseen pitäisi voida puuttua?

Ap

Sun pitää puuttua heti. Olet vastuuton, jos et soita sinne sosiaalityöntekijää. Myöhemmin et oikeen voi enää tehdä ilmoitusta, koska lapset ovat vaarassa takiasi.

Vierailija
93/118 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko niillä avaimet? Niin usein on vaikeaa saada tuttavia tai sukua apuun. Minun lapset on samanikäiset ja kyllä ne pystyisi olemaan yhden yön ilman aikuista mut on tuo tosiaan ikävä tilanne.

On avaimet kuulemma.

Ap

Vierailija
94/118 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No et sä edelleenkään vastaa kysymykseen että onko niitä avaimia vai ei, aika oleellinen tieto. Lisäksi se mitä mieltä lapset itse ovat siitä että ovat yön kaksisteen?

Vastasin aiemmassa viestissäni, ja lapset itse ovat sitä mieltä että pärjäävät. Mutta se ei mielestäni ole pointti edelleenkään, vaan isän vastuuttomuus.

Ap

Vierailija
95/118 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastasin aiemmassa viestissäni, ja lapset itse ovat sitä mieltä että pärjäävät. Mutta se ei mielestäni ole pointti edelleenkään, vaan isän vastuuttomuus.

Ap

Edelleenkin olet myös itse vastuuton tässä tapauksessa.

Vierailija
96/118 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Edelleenkin olet myös itse vastuuton tässä tapauksessa.

Niin millä tavalla?

Ap

Vierailija
97/118 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tällainen uliseva minäminä-pentu. Muistakaahan varata aika sterilointiin. 

Vierailija
98/118 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tiedä sinusta, mutta itse kaivaisin jokaisen kiven että saisin lapsille hoitajan. MLL-hoitajat, paikalliset lastenhoitajat? 

Vierailija
99/118 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en tiedä sinusta, mutta itse kaivaisin jokaisen kiven että saisin lapsille hoitajan. MLL-hoitajat, paikalliset lastenhoitajat? 

MLL-hoitaja pitää varata netissä kolme arkipäivää ennen hoidontarvetta. Ehdin itse kotiin aiemmin, eli jo huomiseksi.

Ap

Vierailija
100/118 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MLL-hoitaja pitää varata netissä kolme arkipäivää ennen hoidontarvetta. Ehdin itse kotiin aiemmin, eli jo huomiseksi.

Ap

Soittaa voi ja selittää tilanteen. Hoitajia löytää lyhyelläkin aikavälillä.