Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ex miehen käytös suututtaa. Lasun paikka?

Vierailija
03.03.2018 |

Olen matkoilla ja ex-mies ilmoitti, että lähettää lapsemme tänään kotiin minun luokse. Itse palaan vasta huomenna. Mielestäni todella vastuutonta käytöstä ja myöskin vallankäyttöä, että ei edes kysy että sopiiko minulle ja olenko kotona vastaanottamassa lapsia. Nyt lapsemme joutuvat viettämään yksin yön kotona. Tekisi mieli tehdä lasu. Eihän tuollainen ihminen ole kyvykäs huolehtimaan lapsista. Säälittää myös hänen pienet lapsensa uudessa suhteessaan.

Kommentit (118)

Vierailija
101/118 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No et sä edelleenkään vastaa kysymykseen että onko niitä avaimia vai ei, aika oleellinen tieto. Lisäksi se mitä mieltä lapset itse ovat siitä että ovat yön kaksisteen?

Vastasin aiemmassa viestissäni, ja lapset itse ovat sitä mieltä että pärjäävät. Mutta se ei mielestäni ole pointti edelleenkään, vaan isän vastuuttomuus.

Ap

Edelleenkin olet myös itse vastuuton tässä tapauksessa.

Niin millä tavalla?

Ap

Se on sulle kerrottu jo monta kertaa. Outoa että et itse huomaa mitään kummallista käytöksessäsi.

Vierailija
102/118 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla ap syyllistyy johonkin?Jos lapset on isällään(=toinen huoltaja??) niin eikö isä ole vastuussa sen ajan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/118 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla ap syyllistyy johonkin?Jos lapset on isällään(=toinen huoltaja??) niin eikö isä ole vastuussa sen ajan?

Isä ei ole sitä vastuutaan hoitanut. Äiti tietää, että lapset ovat yksin, mutta ei tee ilmoitusta sosiaalipäivystykseen, niin että joku hakisi lapset. Kyllä äiti on vastuussa lapsistaa lomankin aikana. Hyvänen aika sentään. Jos minä tietäisin lapseni olevan yksinään kotona ja epäilys siitä, että pärjääkö, kyllä minä olisin velvollinen järjestämään aikuisen paikalle. Päivänselvä asiahan tämä on.

Vierailija
104/118 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No et sä edelleenkään vastaa kysymykseen että onko niitä avaimia vai ei, aika oleellinen tieto. Lisäksi se mitä mieltä lapset itse ovat siitä että ovat yön kaksisteen?

Vastasin aiemmassa viestissäni, ja lapset itse ovat sitä mieltä että pärjäävät. Mutta se ei mielestäni ole pointti edelleenkään, vaan isän vastuuttomuus.

Ap

Niin millä tavalla?

Ap

Se on sulle kerrottu jo monta kertaa. Outoa että et itse huomaa mitään kummallista käytöksessäsi.

Vielä ei ole kukaan osannut perustella, miksi äiti olisi lapsista automaattisesti enemmän vastuussa kuin isä. Jään odottelemaan, josko jollakulla olisi tähän asiaan ihan oikea perustelu.

Ap

Vierailija
105/118 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isä ei ole sitä vastuutaan hoitanut. Äiti tietää, että lapset ovat yksin, mutta ei tee ilmoitusta sosiaalipäivystykseen, niin että joku hakisi lapset. Kyllä äiti on vastuussa lapsistaa lomankin aikana. Hyvänen aika sentään. Jos minä tietäisin lapseni olevan yksinään kotona ja epäilys siitä, että pärjääkö, kyllä minä olisin velvollinen järjestämään aikuisen paikalle. Päivänselvä asiahan tämä on.

Juu mutta tässä ajettiin takaa sitä, että miksi isä on syytön pyhimys ja äiti rikollinen, kun ainoa mitä äiti on tehnyt, on se että hän on lähtenyt lomamatkalle. Isä taasen viettää lomaa ihan vakituisesti, paitsi silloin kun kerran kuussa tai harvemmin ottaa lapsiaan luokseen. Oletko sovinisti tai jotenkin muuten vajaa, kun kuvittelet että äidin ihmisoikeudet päättyvät synnytyslaitoksella?

Sitäpaitsi, ap ei ole yhdessäkään viestissään sanonut, että ei olisi jo yrittänyt järjestää aikuista paikalle. Miksi ei isä yritä järjestää lapsille hoitajaa, jos ei huvita omia lapsiaan hoitaa?

Vierailija
106/118 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastuu asia on ihan selvä. Jos/kun lastenvalvojalla on tapaamiset vahvistettu niistä pidetään kiinni ja molemmat vanhemmat ovat vastuussa silloin kun lapset heillä ovat. Jos isän kuuluu pitää lapset vielä yhden yön ei hän voi sitä yksipuolisesti mennä muuttamaan. Jos olisin ap sanoisin isälle että jos todella vie lapset tyhjään kotiin niin lastensuojelu ilmoitus on tulossa.

Vierailija
107/118 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Niin millä tavalla?

Ap

Vielä ei ole kukaan osannut perustella, miksi äiti olisi lapsista automaattisesti enemmän vastuussa kuin isä. Jään odottelemaan, josko jollakulla olisi tähän asiaan ihan oikea perustelu.

Ap

Kukaan ei ole sanonut, että äiti olisi enemmän vastuussa. Täsmälleen yhtä paljon tietenkin. Ihan sama olis myös niin päin, että äiti jättäisi lapset heitteille eikä isä reagoisi siihen.

Vierailija
108/118 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastuu asia on ihan selvä. Jos/kun lastenvalvojalla on tapaamiset vahvistettu niistä pidetään kiinni ja molemmat vanhemmat ovat vastuussa silloin kun lapset heillä ovat. Jos isän kuuluu pitää lapset vielä yhden yön ei hän voi sitä yksipuolisesti mennä muuttamaan. Jos olisin ap sanoisin isälle että jos todella vie lapset tyhjään kotiin niin lastensuojelu ilmoitus on tulossa.

Juuri niin täytyy tehdä ja juuri niistä lapsista täytyy tehdä se ilmoitus. 

Vierailija
109/118 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu mutta tässä ajettiin takaa sitä, että miksi isä on syytön pyhimys ja äiti rikollinen, kun ainoa mitä äiti on tehnyt, on se että hän on lähtenyt lomamatkalle. Isä taasen viettää lomaa ihan vakituisesti, paitsi silloin kun kerran kuussa tai harvemmin ottaa lapsiaan luokseen. Oletko sovinisti tai jotenkin muuten vajaa, kun kuvittelet että äidin ihmisoikeudet päättyvät synnytyslaitoksella?

Sitäpaitsi, ap ei ole yhdessäkään viestissään sanonut, että ei olisi jo yrittänyt järjestää aikuista paikalle. Miksi ei isä yritä järjestää lapsille hoitajaa, jos ei huvita omia lapsiaan hoitaa?

Ei ole järjestänyt aikuista paikalle, koska lapset ovat yksin. Kukaan ei sano, että isä on pyhimys ja äiti rikollinen. Isä on tehnyt väärin, mutta silloin täytyy äidin toimia. Ei omia lapsia saa jättää heitteille.

Vierailija
110/118 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tosiaan sain lapset kiinni, ja isä oli kuulemma antanut heille ruokarahaa ja sanonut heille, että pärjäävät kyllä hyvin yön keskenään.

Ap

Mikä oli syy aikaisempaan kotiinlähtöön? Käsittämätöntä. en ikinä antaisi noin nuorille rahaa käteen ja marsmatkoihinne- käskyä. Kauheeta. 

Vierailija
111/118 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole järjestänyt aikuista paikalle, koska lapset ovat yksin. Kukaan ei sano, että isä on pyhimys ja äiti rikollinen. Isä on tehnyt väärin, mutta silloin täytyy äidin toimia. Ei omia lapsia saa jättää heitteille.

Sinulla on ihan ihmeellinen asenne. Äidin täytyy, äidin pitää. Äidin vika, äidin syy. Entä se mies joka käy lätkäsemässä lapset liian aikaisin asemalle?

Vierailija
112/118 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä kohtaa tajusin, etten rakasta enkä välitä poikaystävästäni kun hän yritti juoda kahdesta kaljapullosta yhtäaikaa eikä lopettanut kun huusin että nyt loppus. "Ne valui mun päälle", hän selitti ihan kuin se olisi pelastanut jotain. 

Toinen suuttui koska en halunnut mennä hänen luoksensa vaan menin baariin kavereiden kanssa. Siis wtf 

Kolmas otti herneen nekkuunsa vaihdoin pullokuitit rahaksi. 

Vierailija
113/118 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on ihan ihmeellinen asenne. Äidin täytyy, äidin pitää. Äidin vika, äidin syy. Entä se mies joka käy lätkäsemässä lapset liian aikaisin asemalle?

Tässä tapauksessa nyt on noin. Mutta sama olisi toisinpäinkin. Se, joka tietäen lasten yksinolosta, ei järjestä aikuista paikalle, syyllistyy heitteille jättöön. Tässä ap:n tapauksessa tietenkin isä on täysi pissapää eikä ansaitse tapaamisia, mutta se asia täytyy hoitaa sitten ajallaan. Ensin se akuutti tilanne eli ne yksin kotona olevat lapset.

Vierailija
114/118 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tosiaan sain lapset kiinni, ja isä oli kuulemma antanut heille ruokarahaa ja sanonut heille, että pärjäävät kyllä hyvin yön keskenään.

Ap

Mikä oli syy aikaisempaan kotiinlähtöön? Käsittämätöntä. en ikinä antaisi noin nuorille rahaa käteen ja marsmatkoihinne- käskyä. Kauheeta. 

Ei ollut mitään syytä, eikä selitystä. Vastuuton isä ei välitä sen vertaa, että vaivautuisi edes selittämään.

Ja niille urputtajille, joiden mielestä tämä tilanne on minun syytäni, olen soitellut läpi kaikki sukulaiset ja ystävät, kukaan ei pääse lapsia vastaan. Joten se että en järjestä aikuista paikalle, ei tarkoita että olisin vastuuton ja välinpitämätön.

Joskus ajattelen, että jokaiselle bessewisserille tekisi hyvää kokeilla olla hetki minun exäni kanssa tekemisissä. Voisi luulot karista hyvin nopeasti.

Ap

Vierailija
115/118 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos sulla on tää ollut tiedossa että eksä on niin vastuuton niin sinuna olisin tehnyt useammankin varasuunnitelman lomani varalle.

Vierailija
116/118 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on jännä et kukaan ei tunnu välittävän. Ei ystävät, ei sukulaiset. Kukaan ei ole suostuvainen perumaan menojaan että pääsisi hakemaan lapset asemalta. Todella epäuskottavaa.

Vierailija
117/118 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei ollut mitään syytä, eikä selitystä. Vastuuton isä ei välitä sen vertaa, että vaivautuisi edes selittämään.

Ja niille urputtajille, joiden mielestä tämä tilanne on minun syytäni, olen soitellut läpi kaikki sukulaiset ja ystävät, kukaan ei pääse lapsia vastaan. Joten se että en järjestä aikuista paikalle, ei tarkoita että olisin vastuuton ja välinpitämätön.

Joskus ajattelen, että jokaiselle bessewisserille tekisi hyvää kokeilla olla hetki minun exäni kanssa tekemisissä. Voisi luulot karista hyvin nopeasti.

Ap

Aloituksessa sanoit, että tekisi mieli tehdä lasu. Miksi et siis ole soittanut lastensuojeluun? Sieltä kyllä tulee aina joku ja vie lapset sijoitukseen siihen asti, että olet kotona.

Vierailija
118/118 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Aloituksessa sanoit, että tekisi mieli tehdä lasu. Miksi et siis ole soittanut lastensuojeluun? Sieltä kyllä tulee aina joku ja vie lapset sijoitukseen siihen asti, että olet kotona.

Jos tämä ei ole provo, soita.