Lapsemme itkevät --- perheellämme ei ole varaa mennä Ähtärin pandalaan. Olen ihan poikki.
Itkettää lapsien puolesta. Emme pääse pandalaan vaikka rikkaat sinne kyllä menevät. Että pistää vihaksi!!!
Eräs äiti
Kommentit (64)
Olen laatimassa kansalaisaloitetta lain muuttamiseksi siten, että kaikkien itkevien lasten on päästävä ilmaiseksi pandalaan. Meidän on pelastettava hyvinvointivaltio! Ei käy laatuun, etteivät itkevät lapset pääse pandalaan ilmaiseksi. Näin toimitaan vain banaanivaltioissa, eikä Suomi saa olla sellainen.
Käykää kaikki allekirjoittamassa!
Voi *ruma sana* näitä avuttomia ruikuttajia.
Jos pistää vihaksi, katso peiliin. Sinun tehtävä on tienata rahat pandalaan, jos se kerran noin tärkeää on.
Kyllä meilläkin tyttärelle piti tarjota ei-oota ratsastusharrastuksen suhteen. Ei se muiden vika ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei teillä ole sitten varaa mennä huvipuistoihinkaan, eikö ne lapset sitä itke yhtään?
Lintsille pääsee ilmaiseksi katsomaan, kun muut ajelevat laitteilla. Sinne matkustaminen tietysti vaatii vaivannäköä ja rahaa. Koko perhe tuskin pystyy liftaamaan ja junasta heitetään pummit ulos.
Jossain perähikiöillä tosin kiertää tivoleita ja sirkuksia. En tiedä miten sirkukseen pääsisi salaa, mutta ehkä tivolissa pystyisi hengailemaan tekemättä ja ostamatta mitään.
Riihimäellä sirkus Finlandian esityksen puoliajan jälkeen näin kun sisään hiipi pummeja katsomaan loppuesityksen. En tiedä eikö ne välitä sitte enää jos puoliajalla sinne alueelle joku vilahtaa kun kaikki katsojat on jo lippunsa maksanut ja puoliajan jälkeen lippuja ei enää myydä.
Sä voisit kokeilla lasten kanssa tätä.
Me käytiin siellä. 3 henkisellä perheeltä meni n 130 euroa. Liput pandatalo on plus yksi pehmo Panda plus ulkona kierros katsomassa muita eläimiä. Halpaa on.
Vierailija kirjoitti:
Me käytiin siellä. 3 henkisellä perheeltä meni n 130 euroa. Liput pandatalo on plus yksi pehmo Panda plus ulkona kierros katsomassa muita eläimiä. Halpaa on.
No eihän se halpaa ole mutta se pehmolelun ois voinut jättää ostamatta -N euroa. se on kuitenkin max euron maksanut elukkapuistolle, kun kontti kiinasta tunnut. ja vaikka ostasikin, niin tuon nyt säästää vuodessa kuka vain. Vähentää vain viikkokaljoista pari kolme kaljaa pois niin se oli siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän se halpaa ole mutta se pehmolelun ois voinut jättää ostamatta -N euroa. se on kuitenkin max euron maksanut elukkapuistolle, kun kontti kiinasta tunnut. ja vaikka ostasikin, niin tuon nyt säästää vuodessa kuka vain. Vähentää vain viikkokaljoista pari kolme kaljaa pois niin se oli siinä.
En halunnut jättää sitä ostamatta ja meillä ei käytetä alkoholia niin ehkä siksi on varaa tehdä tuollaista.
Onko sulla ylipainoa ja jos on niin vähemmän ruokaa. Näin ollen tulee säästöä.
entä jos veisit lapsesi luontoelämyselle kainuun korpeen, näkisivät niitä luonnon karhuja ja susia, ilveksiä ihan ilmaiseksi. Voi sanoa heille että ne on pandoja, ei ne erota kuitenkaan.
Tietysti yksi mahollisuus on vied lapset yöllä sinne ähtäriin metsän kautta, kai te aidan viereen satte laillisesti mennä kattsomaan villieläimiä., vai?
Vierailija kirjoitti:
Huomioon ottaen että matkat tonne on 300e/hlö ja suunta taksineen ja junineen stadista. Hotelli varastaa 300e/huone ja yö. Paikan ainoa ravintola laskuttaa 30e/hlö ja ateria eli 150e/pävä ja hlö niin miten ihmeessä ei ole muka varaa maksaa joku 50e/hlö sisäänpääsyä päästä kattelemaan väärän värisiä muukalaiskarhuja?
Eihän tonne matkata mitenkään iskä, äiti ja 4 lasta alle 4000e budjetilla.
Jos on rahasta pulaa niin ei voi mennä luksuksen kautta. Jos ei ole autoa niin pienen auton vuokra taitaa olla 50-80 e/vrk, ison auton reilulla satasella. Siihen polttoaineet päälle jokusen kympin, pari sataa jos asut Nuorgamissa. Eväät mukaan niin ei ole syöminen kalliimpaa. Aamulla reissuun ja illalla kotiin, jos lähdet Nuorgamista, varaa toinen kuski. Eli rahaa ei kulu tuhansia.
Lapset tällaista asiaa itkevät? Minkäikäisiä lapsia?
Anna lapset pois.
Oikeesti. Jos sinne niin kovasti lapsetkin haluaa, niin ne säästää viikkorahoistaan vaikka pääsylipun hinnat. Mökin ja auton vuokraus ei maksa miljoonia ja tekee ruuat ite. Junalla taitaa kesäisin olla niitä perhealennuksia, sekin voi ottaa huomioon. Aloitatte nyt 10-20€/kk säästämisen, niin pääsette sinne ensi vuonna. Lapsetkin oppii, että säästäväisyyttä ja odottamista.
Vanhemman tehtävä on tuottaa pettymyksiä. Sitähän tämä elämä on, ihan kaikkea haluamaansa ei voi saada. Mä halusin 11-vuotiaasta saakka Lontooseen. Sinne pääsin 8 vuotta myöhemmin, tehtyäni itse töitä ja säästettyäni matkarahat.
Nyt mulla olisi varaa viedä oma perhe pandoja katsomaan. Vaan kun en vie. Rahastuksen makua, pelkkä pandojen näkeminen 30 e/nuppi. Ei kiitos.
Aloituksesta voisi kyllä päätellä, ettei kukaan tosissaan kirjoita...lapset saa haluta ihan mitä vaan, ne aikuiset luodaan realiteetit.
Vierailija kirjoitti:
Huomioon ottaen että matkat tonne on 300e/hlö ja suunta taksineen ja junineen stadista. Hotelli varastaa 300e/huone ja yö. Paikan ainoa ravintola laskuttaa 30e/hlö ja ateria eli 150e/pävä ja hlö niin miten ihmeessä ei ole muka varaa maksaa joku 50e/hlö sisäänpääsyä päästä kattelemaan väärän värisiä muukalaiskarhuja?
Eihän tonne matkata mitenkään iskä, äiti ja 4 lasta alle 4000e budjetilla.
Minä tekisin tuollaisen 2 päivän reissun tuon kokoisella perhellä kokonaisuudessaan noin 1000-1500€ budjetilla ihan mistä tahansa lokaatiosta Suomessa. Eikä siinä edes vielä pihisteltäisi.
Mekään ei päästä pandalaan, mutta ei se meitä kyllä pätkääkään itketä.
Pandalaan pääseminen ei nyt varsinaisesti ole mikään onnellisuuden täyttymyksen mitta.
Laskekaa mäkeä ja leipokaa pullaa.
Kyllä mun mielestä pitäisi yhteiskunnan verovaroilla kustantaa kaikille lapsiperheille hotelliyöpymismatka Pandataloon. Sen pitäisi kuulua lapsiperheiden kansalaisoikeuksiin!!11
Kiinassa on kuulemma paljon halvemmat eläintarhan pääsymaksut. Menkää sinne pandoja katsomaan.
Me mennään. Olen lasten kanssa kesälomalla elokuun, tai minä elokuun ja lapset menevät kouluun, kun koulut alkavat.
Taas on suunniteltu kesälomamatka ja käymme mm Ähtärissä.
Löysin todella kivan maatilan lähistöltä, jossa voi yöpyä. He noutavat meidät bussipysäkiltä, 3 km ja seuraavana päivänä vievät takaisin.
14 vrk, 1 aikuinen, 2 lasta, budjetti 500 e sis matkat ja majoitukset. Ruuat, ostokset, pääsyliput tulevat päälle.
Kesäloman ajankohta on tiedossa, pääsylippujen hinnat ja muut. Pitää suunnitella, ennakoida, laskea, tutkia. Mitä halutaan tehdä. Lapset haluavat laivalle. Ei niitä 40 e risteilyjä varata heinäkuussa vaan heti, kun tulee mahdolliseksi.
Olemme vuosia ostaneetMammuttimarkkinoilta keväällä niin paljon, että saamme edullisen risteilyn. Kun menemme laivalle, nytkin oltiin joululahjaristeilyllä. Toin 7.lle ihmiselle tax free ostoksia . Sain vähän hakupalkkaa ja hirveesti pisteitä. Niillä pisteillä maksetaan elokuun matka . 3 Siljan Tukholman risteilyä prome-hytissä minun rahavaroilla on loistava juttu. Mutta se johtuu siitä, että lasken ja suunnittelen etukäteen.
Kauhea kohtalo. Ehkä voitte yrittää päästä sisään hyväntekeväisyysjärjestön avustuksella.