Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

7-vuotiaalla 39,5c kuumetta toista päivää...

Vierailija
02.03.2018 |

Ihan vähän on kuivaa yskää. Päänsärkyä valittaa välillä. Vähän huolestuttaa mistä voin tietää että onko influenssaa vai jotain muuta mihin tarvitsee lääkettä?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, onko teillä aikuisilla ollut kuumetta? Onko lapsella sisaruksia?

Vierailija
22/29 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, onko teillä aikuisilla ollut kuumetta? Onko lapsella sisaruksia?

Oireet alkoi meidän 1. luokkalaisella ja perheessä myös 4v lapsi, hänellä ja meillä vanhemmilla ei vielä ole mitään. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin ainakin silloin, jos tulee kovaa korvasärkyä. Korvatulehdus on yleinen influenssan jälkitauti.

Vierailija
24/29 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te joiden perheessä alkanut lapsella oireet, ovatko muut perheessä saaneet tartunnan?

Meillä iski muutaman päivän päästä mieheen. Itse säästyin, samoin lasta edellisinä päivinä hoitamassa ollut mummi. Otin rokotteen pari vuotta sitten ja kuusi vuotta sitten sairastin kovan influenssan - liekö niistä sitten jäänyt jotain suojaa.

Vierailija
25/29 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painon mukainen annos pronaxenia laski kuumeen 38,2 asteeseen, reilu tunti sitten annettu lääke. Päässä kipua edelleen. Eli ei näköjään mikään auta laskemaan alle 38c. Kuuluu varmaan influenssan taudinkuvaan? Ap

Vierailija
26/29 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Painon mukainen annos pronaxenia laski kuumeen 38,2 asteeseen, reilu tunti sitten annettu lääke. Päässä kipua edelleen. Eli ei näköjään mikään auta laskemaan alle 38c. Kuuluu varmaan influenssan taudinkuvaan? Ap

Meillä meni kolmisen päivää, ettei laskenut alle 38:n lääkkeilläkään. Sitten alkoi hiljalleen tippua 37,5:een, vaikka kuumeen taas noustessa nousikin melkein neljänkymppiin.

Vierailija
27/29 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eskarilainen oli kuumeessa kuudetta päivää kunnes todettiin verikokeilla mykoplasma. Myös kuivaa yskää oli...

Vierailija
28/29 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hakea Tamiflu. Se lievittää oireita ja lyhentää pahinta tautipiikkiä päivällä.

Vierailija
29/29 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan selvä influenssa. Meillä oli samaa, alkoi kuivalla yskällä jonka jälkeen lapsi oli kuusi päivää lähes 40’asteen kuumeessa - lääkkeillä laski siihen 38 asreeseen. Lääkäriin turha viedä jos juo, pissaa ja on muuten ”ok”.

Meillä kolme lapsenlasta sairasti ja oli selvä influenssa.

Minä hoidin mieheni kanssa heidät terveiksi ja ilmaisrokotettuna saimme kaikki muut oireet, mutta kuume ei tullut. Olimme melkein 4 viikkoa kipeinä( me vanhat). lapsilla meni vajaa viikko.

Lasten vanhemmista äiti sairasti lievänä( ei rokotettu). Isä terveenä, kun oli saanut sen paremman rokotteen.

Ensi syksynä aion ostaa itse rokotteen, jos parempaa on tarjolla.

Olen itse terveydenhoito-alalla ja en vähästä säikähdä, mutta oli pari päivää niillä lapsilla tosi korkea kuume.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi