Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokratyövoima? -Selittäkää mulle pääkohdat

Vierailija
02.03.2018 |

Puhunko oikeasta asiasta? Haluaisin ehkä tehdä pienen määrän töitä satunnaisesti tässä gradun ja omien projektieni ohella. Siis jotain myymälätyötä esimerkiksi, josta kokemusta jo entuudestaan. En kuitenkaan halua työsuhdetta yhteen paikkaan, vaan haluaisin määritellä itse milloin menen töihin. Onko vuokratyö siis tätä? Kaverini teki joskus H&M:lle "ekstrana" vuoroja, ja sai valita vuoroja milloin itselle sopii. Onko tällaista muissakin yrityksissä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ei ole varsinaista vuokratyötä. Vuokratyössä yritys määrää koska on töitä ja jos ei vuorot sovi niin etsivät uuden työntekijän. Tiedän kyllä mitä tarkoitat, tuollaisia opiskelijan ilta/ viikonlopputöitä olen itsekin tehnyt suoraan yrityksille.

Vierailija
2/8 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee nollasopimus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo ei ole varsinaista vuokratyötä. Vuokratyössä yritys määrää koska on töitä ja jos ei vuorot sovi niin etsivät uuden työntekijän. Tiedän kyllä mitä tarkoitat, tuollaisia opiskelijan ilta/ viikonlopputöitä olen itsekin tehnyt suoraan yrityksille.

Okei, keikkatyö taisikin olla hakemani sana. Miten pääsisin käsiksi tuollaisiin duuneihin?

Vierailija
4/8 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokratyöfirmoissa nimenomaan voit määritellä, paljonko ja milloin voit käyttää aikaasi työntekoon. Keikkoja tarjotaan sen mukaan.

Vierailija
5/8 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon yrittänyt saada noita keikkoja näin työttömänä maisterina. En saa mitään. Ei sinne noin vaan mennä ekstraamaan vaikka kuinka haluaisi.

Vierailija
6/8 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon yrittänyt saada noita keikkoja näin työttömänä maisterina. En saa mitään. Ei sinne noin vaan mennä ekstraamaan vaikka kuinka haluaisi.

Höh, okei. :( Eikö sinulle siis tarjota keikkoja vai etkö ole päässyt edes listoille jonnekin tällaista työtä välittäviin firmoihin? Irtisanouduin kesällä osa-aikatyöstä, kun alkoi nyppiä aina säätää työvuorot aina kuukautta etukäteen ja sitten siinä välissä tulikin jotain minkä takia vuoroja piti pomon kanssa muuttaa, En myöskään halua joutua töihin aina juhlapyhinä. Olisi täydellistä tähän saumaan, kun voisin sanoa kyllä pienelläkin varoitusajalla tarjotulle työvuorolle (tai vastaavasti ei, jos vuoro ei sovi).

Vierailija
7/8 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
8/8 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan vuokratyössä voin itse määritellä miten teen töitä. Joskus oon koko viikon vapaalla, joskus teen täyden viikon :) 5 vuotta näin ja toistaiseksi on toiminut ja työkkärikin antanut olla rauhassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän