Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi inhoatte opettajia?

Vierailija
02.03.2018 |

Pitkät lomat? Hyvä palkka? Opettavat lapsianne väärin?

Kommentit (88)

Vierailija
81/88 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lukenut muiden vastauksia. En inhoa opettajia. Ärsyttää vaan se, että kun heillä on opetuksetonta aikaa, ei siis lomaa, (vaikka ovat lomalla) jotain 3kk vuodessa. Niin silti on kursseja tms. opetuksellisella ajalla ja lapsilla on jotain haistapaska-sijaisia tai ei ollenkaan sijaisia sillä välin. Ei mulla muuta. Muut työssäkäyvät ihmiset sijoittaa kurssinsa yms. siten että työtehtävät vähiten häiriintyy. Niin eikö opettajilla voisi kurssit olla tällä OPETUKSETTOMALLA ajalla. No ei kai voi olla, jostain syystä....

Mun on kyllä ihan pakko sanoa, että meni totaalisesti maku kuopukseni ekan luokan opettajasta, joka oli LOMALLA ensimmäisen kouluviikon. Olis siis jossain Kreetalla tms. en muista tarkkaan.

Ja tiedän, että hän nimenomaan halusi päästä alkuopetukseen, oli opettanut aikaisemmin luokkia 3-6. En ollut erikoisen ilahtunut koko jutusta, että juuri tämä ihminen tuli lapseni opettajaksi, mutta tossa meni kyllä kuppi nurin. Aika moni vanhempi valitti rehtorille asiasta.

Ekaluokkalaiset, joilla se koulu alkaa ja on jännää ja se on vanhemmillekin jännittävää. Sitten ekana opettajana on sijainen.

Miksi helvetissä tähän edes rehtori suostui??? No, on etevä puhumaan tämä ope jos ei muuta. Eikö nyt helvetti soikoon saanut sitä Kreetan lomaa sijoitettua niihin 2,5 kk minkä oli jo lomalla, korjaan, kesäkeskeytyksellä. Ja loma oli siis kaksi viikkoa, eli ei ollut myöskään valmistelemassa sitä opetusta, kuten opettajat aina jaksavat muistuttaa. Kuinka siivoavat ensin luokkaa sinne kesäkuun loppuun ja sitten suunnittelevat ja valmistelevat loppukesän. 

Kumma että toi lähikoulu autioituu ennen kuin ehdit kissaa sanoa kun todistukset on jaettu.

Vierailija
82/88 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En lukenut muiden vastauksia. En inhoa opettajia. Ärsyttää vaan se, että kun heillä on opetuksetonta aikaa, ei siis lomaa, (vaikka ovat lomalla) jotain 3kk vuodessa. Niin silti on kursseja tms. opetuksellisella ajalla ja lapsilla on jotain haistapaska-sijaisia tai ei ollenkaan sijaisia sillä välin. Ei mulla muuta. Muut työssäkäyvät ihmiset sijoittaa kurssinsa yms. siten että työtehtävät vähiten häiriintyy. Niin eikö opettajilla voisi kurssit olla tällä OPETUKSETTOMALLA ajalla. No ei kai voi olla, jostain syystä....

Jos sinun työnantajasi haluaa päivittää sinun työtaitojasi kurssilla, menetkö kurssille työajalla vai lomalla?

Mutta justhan te sanotte ettei ole mitään lomaa, on vaan opetuksetonta aikaa.

Eli hoitovapaalaiset palaa siihen virkaansa ihan vaan huvikseen, hyvää hyvyyttään just kesäkuukausiksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/88 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opetuksettoman ajan käyttö koulutukseen tarkoittaisi sitä, että sen ajalta tulisi maksaa myös palkkaa. Katsokaas kun opettajan lukuvuoden aikana tienaama palkka on nykyisellään jaettu 12 kuukaudelle. Eli se "palkallinen kesäloma", jota tietämättömät niin kovin kadehtivat, on tienattu jo elo-toukokuun aikana. Jos opettajat halutaan töihin kesäkeskeytyksen aikaba, niin siitä tulee siis maksaa. Mutta eihän meillä siihen kai ole varaa, koska paisunut julkinen sektori jne.

Pitäiskö sit meille työläisillekkin järkätä joku TYÖKSETÖN aika? Ei olla töissä, eikä lomalla vaan vietetään TYÖKSETÖNTÄ aikaa 3 kk vuodessa? Kukaan ei tekis mitään, mutta ei kuitenkaan oltais lomallakaan. Oltais vaan TYÖKSETTÖMÄLLÄ ajalla. Kivaa!

Ei, kun sinun kaltaisillesi pitäisi järjestää sisälukutaitoa ja henkistä kapasiteettia parantavaa kuntoutusta. Sen ohella voit ottaa palkatonta vapaata, sillä usko tai älä, se kesäkeskeytys on palkatonta. Ne rahat, joita silloin saadaan on takautuvaa palkkaa.

Eli hoitovapaalaiset palaavat kesäksi töihin palkatta? Vai miten se hänen palkkansa on sitten ansaittu? 

Koittakaa nyt hemmetti soikoon jo päättää.

Vierailija
84/88 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiero pelleily liittyy siihen, ettei opettaja voi pitää lomiaan vanhenpainvapaan päätteeksi. Monet saavat "kieroilla" lomansa tällä tavoin, mutta opettajan vuosiloma on ajankohtansa puolesta lukittu. Todellinen kärsijä on sijainen, joka ei tässä systeemissä saa kesäkuukausilta jo aiemmin tekemäänsä palkkaa. Tiedoksi muuten, että kunnat säästötarpeineen ovat tämän takana. Sijaisten sopimukset tehdään päättyviksi kevätjuhlapäivänä.

Jos hoitovapaalla oleva opettaja haluaisikin sijaisensa saavan rahat, eikä siis itse palaisi "töihin", kumpikaan osapuoli ei saisi mitään. Nyt tämän ketjun tekopyhimyksille galluppia: jättäisittekö itse hoitovapaalla ollessanne tämän kesäpaluun mahdollisuuden väliin? Systeemin kierous tämän mahdollistaa, ei yksittäisen opettajan valinta oman perheensä eduksi.[/quote

No mutta höpsis sentään. Hoitovapaa ei kerrytä vuosilomaa ja pelkästään opettajien 2,5 kk "opetukseton aika" vastaa normaalin palkansaajan kohdalla kahden vuoden lomia. Ymmärrän kun äitiysloman jälkeen palataan töihin keväällä ja jatketaan sitten syksyllä töissä. Moni kuitenkin ketjuttaa hoitovapaita ja muutenkin, se "menetetty" loma on tuplasti kuitattu jo yhdellä "töihin palaamisella".

Vierailija
85/88 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun on kyllä ihan pakko sanoa, että meni totaalisesti maku kuopukseni ekan luokan opettajasta, joka oli LOMALLA ensimmäisen kouluviikon. Olis siis jossain Kreetalla tms. en muista tarkkaan.

Ja tiedän, että hän nimenomaan halusi päästä alkuopetukseen, oli opettanut aikaisemmin luokkia 3-6. En ollut erikoisen ilahtunut koko jutusta, että juuri tämä ihminen tuli lapseni opettajaksi, mutta tossa meni kyllä kuppi nurin. Aika moni vanhempi valitti rehtorille asiasta.

Ekaluokkalaiset, joilla se koulu alkaa ja on jännää ja se on vanhemmillekin jännittävää. Sitten ekana opettajana on sijainen.

Miksi helvetissä tähän edes rehtori suostui??? No, on etevä puhumaan tämä ope jos ei muuta. Eikö nyt helvetti soikoon saanut sitä Kreetan lomaa sijoitettua niihin 2,5 kk minkä oli jo lomalla, korjaan, kesäkeskeytyksellä. Ja loma oli siis kaksi viikkoa, eli ei ollut myöskään valmistelemassa sitä opetusta, kuten opettajat aina jaksavat muistuttaa. Kuinka siivoavat ensin luokkaa sinne kesäkuun loppuun ja sitten suunnittelevat ja valmistelevat loppukesän. 

Kumma että toi lähikoulu autioituu ennen kuin ehdit kissaa sanoa kun todistukset on jaettu.

No syy on tietty se, että "etelän matkojen" hinnat romahtaa kun koulut alkaa. Että tokihan KANSAN KYNTTILÄT ottaa sitten vielä extralomaa vielä lisäksi. Kun me muut ollaan maksettu ylihintaa, että lapsien ei tartte olla pois koulusta vaan voivat nauttia haistapaskasijaisen opetuksesta.

Vierailija
86/88 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin teennäisiä ihmisiä, eivät omaa sielua. Synkkiä zombieita jotka suorittavat tehtäväänsä.

;D Tää oli kyllä hauska.

Ketkä sitten ovat opettajien vastakohtia? Roskakuskit?

t. opettaja

Ihan ohiksena sanon, että ajattelin itse opettajista juuri noin. Vaikka olin kiltti hikari. Mutta tunnen vieläkin vihan tunteita kun muistelen niitä opettajia, jotka joskus erehtyivät moittimaan minua jostakin. No, nyt olen jotenkin eksynyt itse opettajaksi XD

Vierailija
87/88 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi opettajia pitäisi inhotakin? Eikö riitä että heiltä otetaan ylisuuri palkka pois, ja pitkät lomat lyhennetään normaaleiksi

Jaa paljonko opettajat mielestäsi ansaitsisivat palkkaa? Itse olen yläkoulun opettaja ja käteen jää noin 1900 euroa kuukaudessa. Ja suoraan sanottuna, jos noita lomia ei olisi, tarvitsisin vähän väliä sairaslomaa. Burn outin partaalla tässä mennään koko ajan. Aloitan työt aina viideltä aamulla ja päätän ne kymmeneltä illalla. Paitsi silloin kun on pakko tehdä yökin töitä. Eikä ole muuten provo, vaikka siinä välissä tietysti hoidan myös omat asiani ja oman perheeni.

Vierailija
88/88 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en inhoa opettajia, vaan tunnen jopa seksuaalista vetovoimaa erääseen ala-asteen opettajaan. Harmi vain että  hän on naimisissa :(

M