Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten hoidan pintakuivaa ihoa, jossa on epäpuhtauksia?

Vierailija
02.03.2018 |

Siinäpä kysymys

Kommentit (133)

Vierailija
121/133 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mullekin saattaa seerumit aiheuttaa oireita, tota, katsoisin the ordinaryn tuotteista seerumia, esim. buffet? .

Itsekin meinasin suositella buffetia.

Ordinaryn kaikki tuotteet on tuoksuttomia, tuo buffet on itselläkin suosikki niiden seerumeista. 

Matrixyl on varmaan liian raju luulisin noista seerumeista.

Vierailija
122/133 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä teille vinkki: ottakaa käyttöön jojoba-öljy. Mä lopetin kuukausi sitten laittamasta kosteusvoidetta naamaan ja siirryin laittamaan sormenpäällisen jojoba-öljyä. Iho on parantunut huikeesti ja finnit kadonneet. Ilmeisesti kaikki kasvovoiteet tukkivat mun ihohuokosia, mutta iho kaipaa silti kosteutusta.

Jojoba-öljy ei tuki ihohuokosia kuten muut öljyt voivat tehdä. Esim. you tubesta lisää infoa.

Itse olen käyttänyt arganöljyä samanlaisin tuloksin:) pitääpä testata tuota jojobaakin

Suosittelen. Itse olen käyttänyt sekä argan,- että jojobaöljyä. Jojobaöljy on mun mielestä parempaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/133 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotihoidot ei auta, eli jos sijoittaa vähän enemmän rahaa ammattilaisen käsittelyihin niin huomaa kyllä eron. 

Minulle tehtiin ihoanalyysi niin että kuvattiin plastikkakirurgien käyttämällä laitteella kasvojen ihon kaikki kerrokset, ja tehtiin sama kuvaus hoitojen jälkeen niin huomasi miten paljon puhtaampi ihoni oli, miten aurinkovauriot olivat parantuneet ja ettei syvältä ihosta ole enää tulossa mitään maksaläikkiä ihon pintaan ja ryppyjen tuleva syntyvyys oli vähentynyt puolella!

Ja näin sitä apinaa koijataan. Ei maksaläiskät ja rypyt lymyile missään alimpien ihokerrosten alla, josta ne sitten yhtäkkiä päättävät pulpahtaa pintaan. Lisäksi tuo "ryppyjen tulevan syntyvyyden vähentyminen puoleen"  kuulostaa aivan kornilta. Ryppyihin vaikuttavat useat eri muuttujat, se että käy jossain hoidoissa ei todellakaan anna takeita, että niiden "tuleva syntyvyys" olisi yhtäkkiä vähentynyt puoleen. Eihän tuollaista tulevaa syntyvyyttä voi edes mitata mistään, uskomatonta tuubaa.

Tämä. Uskomatonta miten TYHMIÄ jotkut ovat! Eivät ne rypyt ja läiskät siellä syvemmissä keroksissa ole eikä niiden esiintyvyyttä voida ennustaa.

Vierailija
124/133 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öljyt saavat minun ihoni ihan tukkoon. Hedelmähappokuorinta, kosteuttavat seerumit ja kosteuttavat naamiot ovat auttaneet parhaiten.

Vierailija
125/133 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla herkkä, pintakuiva, atooppinen mutta myös rasvoittuva iho. Tulen näiden kanssa toimeen, mutta yhtäkkiä jonkun Lumenen käyttäminen laukaisee heti POD:n.

Hormonikierto näkyy ihossa heti samoin kuin ruokavalio.

Puhdistuksena puhdistusemulsio ja vesi. Vesi ei kuivata vaan kosteuttaa, ja tulehdusherkkää ihoa pitää pestä säännöllisesti bakteerien ja hiivojen vähentämisksi iholla.

Kosteutuksena oikea kosteus eli Xyliderm-geeli. Silmänympärysvoide apteekista.

Seerumit aiheuttavat helposti oireita. Onko vinkkejä herkälle iholle soveltuvasta, esim. tuoksuttomasta?

Kuorin hedelmähapoilla pari kertaa kuussa kun jaksan. Se auttaa heti.

Ei mitään taikatippoja vaan mietoja aineita ja paljon kosteutta, sisäisesti öljyjä ja vettä.

LV merkkinen kosteusseerumi on hyvä ja tuoksuton.

Vierailija
126/133 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa se naaman alkoholilla hinkkaaminen ja meikillä ihohuokosten tukkiminen, niin johan alkaa helpottaa.

Vierailija
127/133 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosteuttta, kosteutta ja kosteutta eli ihoon pitää saada vettä ja saada se pysymään ihossa. Hyaluronihappo kostealle iholle levitettynä on huippuhyvä. Sen päälle sitten voide, joka lukitsee kosteuden iholle. Epäpuhtauksiin voi kokeilla esim. mietoja AHA-kuorintoja. Monesti epäpuhtaudetkin alkavat vähentyä, kun kuivuneet ihosolut eivät jää tukkimaan ihon pintaa. Itselläni iho on aina huonoimmillaan talvella, kun kuiva ilma tekee ympäri vuoden kuivasta ihostani vielä kuivemman ja varsinkin otsa hilseilee jo ihan suihkussa käynnin jälkeen ja muuallakin ilmestyy pienen pientä epätasaisuutta ja näppylää.

Vierailija
128/133 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on atooppinen, pintakuiva sekaiho, jolla ikää 37 vuotta. SLS:ää sisältävät puhdistustuotteet ovat ehdoton ei, samoin ruokavaliossa gluteeni ja maito. Tutuksi on tulleet niin apteekin, luontaispuolen kuin selektiivisen kosmetiikan tuotteet. Parin vuoden ajan ihoni on ollut tosi hyvässä kunnossa seuraavalla rutiinilla:

Aamulla:

-Biotherm Biosource (normaali/sekaiho) puhdistusvaahto, paras ikinä!

-kasvovetenä Aco Blemish Treating Daily Purifying Toner, jossa salisyylihappoa, tai Clinique Clarifying Lotion

-Vichy Mineral 89 seerumi, tästä en enää vaihda. Tuoksuton.

-Nivea Anti-wrinkle Q10 Power sensitive skin spf15 seerumin päälle

-jos olen koko päivän ulkona, seerumin päälle Hawaiian Tropic Satin Protection aurinkovoide, mikään muu ei ole sopinut

-Estee Lauder Double Wear nestemäisenä tai meikkivoidepuuterina, jos haluan meikata

Illalla:

-meikkien puhdistus millä tahansa misellivedellä ja sitten vielä Biosourcella

-samaa kasvovettä ja seerumia kuin aamulla

-Nivea Q10 yövoide

Pari kertaa viikossa ihon kunnon mukaan joku seuraavista naamioista:

-Clinique double bubble purifying mask

-Iroha Black Tissue Mask Detox (hiili ja hyaluronihappo, suosikkinaamioni)

-Novexpertin Repulp Mask (hyaluronihappo)

En olisi ikinä uskonut, että käyttäisin tai suosittelisin Niveaa!

Toinen uskomaton juttu: lopetin alkoholinkäytön kaksi kuukautta sitten ja sillä on ollut suurempi vaikutus kuin millään pinnallisella hoidolla. Suosittelen, vaikutti dramaattisesti ihohuokosiin ja rasvoittumiseen.

Vierailija
129/133 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko äpapuhtaudet mustapäitä vai finnejä? Niissä on oleellinen ero.

Minulla on pintakuiva, herkästi punehtuva ja reagoiva iho, ja nenääni tulee mustapäitä, mutta minulla ei ole koskaan finnejä. Aknen hoitoa en siis voi kommentoida. 

Pintakuivuus on hävinnyt täysin, kun olen alkanut käyttää kosteuttavampia tuotteita. Mustapäihin ne eivät varsinaisesti auta, mutta BHA auttaa jonkin verran ja loput lähtee kosmetologilla. Tarkeintä on ne kosteuttavat ja hellävaraiset tuotteet. Ihoni on tullut todella sileäksi ja kauniiksi. 

Suosittelen siis oman kokemukseni mukaan kokeilemaan seuraavanlaista rutiinia: 

- hellävarainen puhdistus (itse teen kaksoispuhdistuksen maidolla ja geelillä, mutta jos et meikkaa et varmasti tarvitse kahta tuotetta) Käytän Atopikin puhdistusmaitoa ja Olivia Kleinin geeliä, jos kiinnostaa.

- kosteuttava kasvovesi (Atopik - paras - tai Olivia Klein)

- BHA tuote vain ongelma-alueille (Paula's Choice)

- kosteuttava seerumi (mikä tahansa jossa on hyaluronihappoa, niitä on monilla merkeillä nykyään. Mulla on paitsi Atopik niin The Ordinary, ja Indeed oli myos hyvä)

- kosteusvoide (Atopik, Avene tai The Ordinary)

- Päivisin: sävytetty aurinkovoide (eri merkkejä). Aamuisin en puhdista kasvoja, huuhtelen vain vedellä. 

Et siis tarvitse mitään "korealaista 107:n tuotteen rutiinia", mutta on kyllä järkevää kerrostaa kosteusvoiteen alle hyvä kasvovesi ja seerumi.

Kosmetologin tekemä puhdistus säännollisesti, jos on varaa.  

Vierailija
130/133 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öljyt saavat minun ihoni ihan tukkoon. Hedelmähappokuorinta, kosteuttavat seerumit ja kosteuttavat naamiot ovat auttaneet parhaiten.

Sama täällä. Jojobaöljy on vihoviimeistä ainetta, siitä tulee heti pieniä näppylöitä. Skvalaania pystyn käyttämään pieninä määrinä, mutta muuten öljyt jäävät ihon pinnalle pyörimään ja tosiaan pahimmillaan vaan aiheuttavat näppyjä.

Vierailija
131/133 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli pitkään sama ongelma. Asioita tutkailtuani, tulin siihen tulokseen että viimeinen oljenkorteni on kokeilla musliiniliinapuhdistusta. Eli ei juoksevalla vedellä pestä kasvoja. Tehosi melko hyvin. Lisäksi hommasin luonnonkosmetiikasta kasvobalmin joka on joka euron väärti.

Vierailija
132/133 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purista epäpuhtauksia.

Vierailija
133/133 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinäpä kysymys