Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten hoidan pintakuivaa ihoa, jossa on epäpuhtauksia?

Vierailija
02.03.2018 |

Siinäpä kysymys

Kommentit (133)

Vierailija
1/133 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma, helvetin vaikeeta. 

Vierailija
2/133 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että on muitakin. Pitäisi varmaankin kosteuttaa jotenkin enemmän ilmeisesti. Oisikohan joku tehokosteuttava naamio yöksi hyvä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/133 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulle, se aiheuttaa epäpuhtauksia, luotan c-vitamiiniseerumiin, ja kosteusvoiteeseen. Oon ollut kipeä nyt hetken, ja pääsi naamanpesuaine loppumaan->oon pessyt saippualla naaman, ei hyvältä näytä. :D Eli, semmoinen sopivan mieto putsari on avainasemassa.

Vierailija
4/133 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kosteusvoidetta käytät?

Vierailija
5/133 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä teille vinkki: ottakaa käyttöön jojoba-öljy. Mä lopetin kuukausi sitten laittamasta kosteusvoidetta naamaan ja siirryin laittamaan sormenpäällisen jojoba-öljyä. Iho on parantunut huikeesti ja finnit kadonneet. Ilmeisesti kaikki kasvovoiteet tukkivat mun ihohuokosia, mutta iho kaipaa silti kosteutusta.

Jojoba-öljy ei tuki ihohuokosia kuten muut öljyt voivat tehdä. Esim. you tubesta lisää infoa.

Vierailija
6/133 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
7/133 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihotyyppi sinulla on 5?

Vierailija
8/133 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä teille vinkki: ottakaa käyttöön jojoba-öljy. Mä lopetin kuukausi sitten laittamasta kosteusvoidetta naamaan ja siirryin laittamaan sormenpäällisen jojoba-öljyä. Iho on parantunut huikeesti ja finnit kadonneet. Ilmeisesti kaikki kasvovoiteet tukkivat mun ihohuokosia, mutta iho kaipaa silti kosteutusta.

Jojoba-öljy ei tuki ihohuokosia kuten muut öljyt voivat tehdä. Esim. you tubesta lisää infoa.

Itse olen käyttänyt arganöljyä samanlaisin tuloksin:) pitääpä testata tuota jojobaakin

Vierailija
9/133 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeaa on, itse olen huomannut, että kaikki kosteuttavat seerumit auttavat.

Vierailija
10/133 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä tarvitset ap nimenomaan kosteutta.

Kokeile sitä 7 layers metodia esim. jollain seerumilla (kikumasamune vaikka).

Ja tarpeeksi kuorintaa, mekaanista kevyttä ja sitten jotain mietoa happoa.

Samoin peptidiseerumit yms. auttaa (vaikka the ordinaryn buffet ja vastaavat).

Vierailija
11/133 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja öljyistä skvalaani on hyvä sunlaiselle iholle, the ordinarylla on sekin hyvällä hinnalla.

Vierailija
12/133 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostava tuo jojoba-öljy. Täytyy koittaa sitä kosteusvoiteen tilalla. Ja myös kosteuttavaa seerumia täytyy koittaa. Nyt ihoa kiristää, vaikka olen puhdistusemulsiolla puhdistanut, sen jälkeen kosteuttavaa kasvovettä ja sitten kosteusvoidetta.

Vierailija
13/133 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 mikä se on? Kerro lisää 😄

Vierailija
14/133 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin silikoni ja mineraaliöljyt kosteusvoiteissa pannaan (monissa apteekin tuotteissakin on näitä).

Kosteutukseen runsaasti hydrogeeliä (sisältää paljon glyseriiniä, ei yhtään rasvaa), ja rasvaksi jojobaöljy. Jos ihon rasvantuotanto on epätasapainossa, voivat monet öljyt sotkea sitä entisestään. Jojobaöljy on kuulemma paras tasapainottamaan ihoa, se on oikeastaan nestemäinen vaha, eikä öljy. Se ei häiritse ihon omaa rasvantuotantoa, vaan auttaa sitä saavuttamaan tasapainon.

Vierailija
15/133 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostava tuo jojoba-öljy. Täytyy koittaa sitä kosteusvoiteen tilalla. Ja myös kosteuttavaa seerumia täytyy koittaa. Nyt ihoa kiristää, vaikka olen puhdistusemulsiolla puhdistanut, sen jälkeen kosteuttavaa kasvovettä ja sitten kosteusvoidetta.

Tuollainen hoito ei riitä mitenkään pintakuivalle iholle.

Kannattaa opetella hoitamaan sua ihoa, tai saat kaikki pintakuivan ihon ongelmat, eli sulle tulee kasvot täyteen pintajuonteita nopeasti, ja sun iho on koko ajan tulehduksille altis.

Kosteusvoiteetkin joutuu kerrostamaan tuollaisella iholla, varsinkin tällä säällä. Eli ensin monta kerrosta kosteutusta, joka tulee joko naamioilla (kangas), tai monella kerroksella seerumia, sitten kasvoöljy, sitten kasvovoide, ja yöllä vielä siihen joku vaseliinipohjainen päälle (esim. ceraven healing ointment on huippuhyvä).

Vierailija
16/133 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon paininut vuosia saman ongelman kanssa. Ennen käytin sekaihon tuotteita, enkä tajunnut niiden monesti kuivattavan entisestään. T-alue rupeaa mulla kiiltelemään päivän mittaan ja luulin, että mulla on rasvoittuva sekaiho. Silti meikkaaminen on haastavaa, koska ihoni on niin pintakuiva, ettei meikki meinaa levittyä.

Liityin koralaisen kosmetiikan fb-ryhmään ja jotain hyviä ideoita sieltä sainkin. Nyt käytän meikinpuhdistukseen öljyä ja välillä mietoa puhdistusöljyä (kaksoispuhdistus), toisinaan öljyä ja misellinvettä. Aamuisin misellinvettä pelkästään. Ostin Madaran alennuksesta kuivan ihon kasvoveden, Sos-sarjan kosteusvoiteen ja seerumin. Välillä käytän etana essenceä ja sekoitan kosteusvoiteeseen Mossan öljyä. Vaikka ihon kunto on parantunut, niin ei mielestäni merkittävästi. Oon myös taistellut vuosia mustapäitä vastaan, mutta vasta noin vuoden sisää saanut tietää, että suurin osa mustapäistäni ei ole mustapäitä, vaan jotain ns. talisäikeitä.

Vierailija
17/133 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin silikoni ja mineraaliöljyt kosteusvoiteissa pannaan (monissa apteekin tuotteissakin on näitä).

Kosteutukseen runsaasti hydrogeeliä (sisältää paljon glyseriiniä, ei yhtään rasvaa), ja rasvaksi jojobaöljy. Jos ihon rasvantuotanto on epätasapainossa, voivat monet öljyt sotkea sitä entisestään. Jojobaöljy on kuulemma paras tasapainottamaan ihoa, se on oikeastaan nestemäinen vaha, eikä öljy. Se ei häiritse ihon omaa rasvantuotantoa, vaan auttaa sitä saavuttamaan tasapainon.

Eikä kun tämä on juuri väärin neuvottu.

Glyseriini on ihan nounou täällä suomessa talvella, se imee kosteuttaa ihosta ulos, jos ei ilma ole kostea. Sillä voi saada ihon jopa haavoille tällaisessa ilmastossa, monilla aukeaa juuri esim. kädet glyseriinivoiteiden takia talvisin.

Vaseliini pitää kosteutta sisällä ihossa paremmin kuin mikään muu, eikä ole tukkivaa (tutkimuksia löytyy pubmedista).

Vierailija
18/133 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silikoni ei itsessään ole tietenkään kosteuttava, mutta olen aina ajatellut että yhdessä kosteuttavien tuotteiden/raaka-aineiden kanssa siitä voisi olla hyötyä estämässä ihoon saatua kosteutta haihtumasta samantien pois. Ehkä pitäisi pintakuivan ihon kanssa kokeilla siis täysin silikonittomia tuotteita.

Vierailija
19/133 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei imeydy mikään öljy kunnolla.

Vierailija
20/133 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei imeydy mikään öljy kunnolla.

Skvalaani imeytyy melkolailla kaikilla.

Kannattaa kokeilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän