Miten hoidan pintakuivaa ihoa, jossa on epäpuhtauksia?
Kommentit (133)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotihoidot ei auta, eli jos sijoittaa vähän enemmän rahaa ammattilaisen käsittelyihin niin huomaa kyllä eron.
Minulle tehtiin ihoanalyysi niin että kuvattiin plastikkakirurgien käyttämällä laitteella kasvojen ihon kaikki kerrokset, ja tehtiin sama kuvaus hoitojen jälkeen niin huomasi miten paljon puhtaampi ihoni oli, miten aurinkovauriot olivat parantuneet ja ettei syvältä ihosta ole enää tulossa mitään maksaläikkiä ihon pintaan ja ryppyjen tuleva syntyvyys oli vähentynyt puolella!
Mulla nimenomaan kotihoito oli ainoa joka auttoi. Ei mikään muu. Ei dermatologit ei kosmetologit tai lääkärit.
Tämä ei siis tietenkään päde kaikkiin.
t.teepuuöljyn käyttäjä
Et voi tietää millainen ihosi kunto oikeasti on siellä uloimman kerroksen alla, siellä voi olla melkoisia yllätyksiä tulossa, syvien mustapäiden, maksalaikkujen tai juonteiden muodossa :)
Tämänkin satun tietämään :) Iho on analysoitu ammattilaisen toimesta.
Liika hoitaminen voi olla myös huono juttu. Iho herkistyy kuorinnoista, naamioista ja hapoista -> vielä pahempi ongelma, esim. ruusufinni, acne, POD.
Itellä toimii nää: illalla kaksoispuhdistus (öljyputsari+freemanin päärynäputsari) ja nivea creme. Aamulla pyyhin kasvot vauvojen puhdistuspyyhkeellä ja laitan nivea softia. Kuorin n. kerran viikossa tonymolyn floria-kuorinta-aineella sekä käytän korealaisia sheet maskeja. Epäpuhtauksia ei enää juurikaan tule, iho on tosi hyvässä kunnossa. Olin myös tosi epäileväinen ton nivea cremen suhteen ja pelkäsin sen tukkivan naaman, mutta niin ei kuitenkaan käynyt.
Mulla ennen ollut kuiva iho ilman epäpuhtauksia, myös ennen e-pillereitä. Minun piti lopettaa e-pillerit migreenin takia ja ihoni meni jotenkin sekaisin. Nyt tulee finnejä ja iho rasvoittuu ja kiiltelee kauheasti. Pillerit olen lopettanut jo reilusti yli vuosi sitten, että tämä on näköjään ihan pysyvä tila. :(
Kosmetologit sanovat ihoani nyt pintakuivaksi sekaihoksi. Itse en tosin tuota pintakuiva huomaa... Mistä sen näkisi? :D ihoni alkaa kiiltämään reippaasti jo tunnin päästä meikkauksesta. Kiiltelee myös ilman meikkiä.
Nyt olen kuitenkin saanut ihon kohtalaiseen kuntoon. Tässä rutiinini, laitan sulkuihin tällä hetkellä käytössä olevat tuotteet:
-Aamuisin pyyhin vanulapulla, jossa misellivettä (garnier).
-seerumi (lumene hyaluronihapposeerumi) ja kosteusvoide (lorealin hydrogenius)
-iltaisin pesu konjac spongella (cliniquen mild liquid facial soap tai Lumenen kosteuttava puhdistus pidetään)
-kasvovesi (Nivean kosteuttava)
-kosteusvoide (Garnier hydrobomb)
olen lisännyt naamioiden käyttöä ja useamman kerran viikossa tulee laitettua vaihdellen seuraavia:
-garnier kosteuttava kangasnaamio
-lorealin keltainen, kuoriva savinaamio
-supermoodin hedelmähappokuorintanaamio
Minä olen ruokavalion kannattaja. Rasvaista ruokaa syön joka päivä. Paljon voita sille yhdelle leivälle päivässä minkä syön. Se sisäisesti nautittu rasva auttaa mun ihoa olemaan kostea koko päivän.
Pesun jälkeen laitan toki kasvovoidetta kasvoille muuten en lainkaan käytä voiteita. Ja on iho pysynyt hyvänä.
Me olemme kaikki yksilöitä joten kaikkien konstit ei sovellu kaikille. Kokeilemalla löytyy paras tie.
Vierailija kirjoitti:
Voisitteko kertoa konkreettisesti tuotteiden nimiä (tai esim hoitojen nimiä ja hoitoloita missä käytte). Olen aivan pihalla kaikenlaisista tuotteista, käytän markettituotteita.
Katso ainakin the ordinaryn tuotteet.
Niistä voit itse lueskella arvosteluja, ne on ehkä parasta mitä löytyy länsimaisesta ihonhoidosta, ne vaikuttavat ainemäärät on suuria, eli ne toimii oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotihoidot ei auta, eli jos sijoittaa vähän enemmän rahaa ammattilaisen käsittelyihin niin huomaa kyllä eron.
Minulle tehtiin ihoanalyysi niin että kuvattiin plastikkakirurgien käyttämällä laitteella kasvojen ihon kaikki kerrokset, ja tehtiin sama kuvaus hoitojen jälkeen niin huomasi miten paljon puhtaampi ihoni oli, miten aurinkovauriot olivat parantuneet ja ettei syvältä ihosta ole enää tulossa mitään maksaläikkiä ihon pintaan ja ryppyjen tuleva syntyvyys oli vähentynyt puolella!
Mulla nimenomaan kotihoito oli ainoa joka auttoi. Ei mikään muu. Ei dermatologit ei kosmetologit tai lääkärit.
Tämä ei siis tietenkään päde kaikkiin.
t.teepuuöljyn käyttäjä
Minulla teepuu on selkeästi liian voimakas. Aiheuttaa ärsytystä ja jopa ihottumaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ruokavalion kannattaja. Rasvaista ruokaa syön joka päivä. Paljon voita sille yhdelle leivälle päivässä minkä syön. Se sisäisesti nautittu rasva auttaa mun ihoa olemaan kostea koko päivän.
Pesun jälkeen laitan toki kasvovoidetta kasvoille muuten en lainkaan käytä voiteita. Ja on iho pysynyt hyvänä.
Me olemme kaikki yksilöitä joten kaikkien konstit ei sovellu kaikille. Kokeilemalla löytyy paras tie.
Itselläni voi kuivattaa ihoa, sen rasvahappokoostumus ei vain sovi, sama kalaöljyllä.
Voin parhaiten pellavansiemenöljyllä, ja muilla kasviöljyillä. Ja vegaaniruoalla. Esim. vehnä ei huononna ihoani yhtään.
Sain karppauksella massiiviset vauriot ihoon (tulehdus nousi), joiden korjaamiseen meni kauan.
Mutta siis yksilöllistä, siitä olen samaa mieltä, ja ruokavalio + ihonhoito on ainakin itselleni tärkeää, molemmat yhtä tärkeitä, jotta iho on mahdollisimman hyvässä kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Ja näin sitä apinaa koijataan. Ei maksaläiskät ja rypyt lymyile missään alimpien ihokerrosten alla, josta ne sitten yhtäkkiä päättävät pulpahtaa pintaan. Lisäksi tuo "ryppyjen tulevan syntyvyyden vähentyminen puoleen" kuulostaa aivan kornilta. Ryppyihin vaikuttavat useat eri muuttujat, se että käy jossain hoidoissa ei todellakaan anna takeita, että niiden "tuleva syntyvyys" olisi yhtäkkiä vähentynyt puoleen. Eihän tuollaista tulevaa syntyvyyttä voi edes mitata mistään, uskomatonta tuubaa.
Joo, ainakin nyt pakkasilla on yhtä helvettiä, kun iho on pinnalta kuiva ja samalla epäpuhdas. Kesää odotellessa...
Mulla on auttanut Korealainen ihonhoitorutiini. Kaksoispuhdistus ja maskit on ollut erittäin hyvä.
Omalla kohdalla sain avun la roche posayn tuotteista apteekista, sieltä puhdistusemulsio ja kosteuttava voide niin kasvojen iho on aivan eri. Ei tule finnejä eikä kiristä, couperosataipumusta on toki edelleen mutta vähemmän eikä edes t-alue enää rasvoitu niin pahasti.
Mun kasvot ei kestä mitään kuorintoja eikä muita pesuaineita kuin tuon puhdistusemulsion joka kosteuttaa hyvin samalla.
1. Osta hyvä kuorinta-aine. Ei mitään pehmoista hellästi kuorivaa vaan oikeasti karhea kuorinta-aine tai kuori vaikka sokerilla.
-kuorinta siksi että saat kuivan ihon pois. Kuivaa kuollutta ihosolukkoa ei ole aihetta rasvata.
2. Kosteuttava naamio.
-kosteuttaa intensiivisesti ja pehmittää
3. Tehokkaasti kosteuttava voide aamuin illoin, erityisesti illoin.
-Kosteuttaa ja suojaa ihoa kunhan muistat kohdan 1.
4. Juo tarpeeksi
-ihon tärkein kosteutus ja hoito tapahtuu sisältäpäin, vaikka talvella ehkä tuntuukin ettei sillä ole väliä.
T. Kosmetologi
Fiksatkaa ruokavalionne kuntoon. Se mitä syötte vaikuttaa ihoon ihan suoraan.
En tiedä miten määritellään hyvä tai normaali iho mutta itselläni on mielestäni sellainen, vaikka onkin pintakuiva ja epäpuhdas. Ainoa ongelma on menkkoja edeltävät finnit, joihin en usko voivani vaikuttaa... Paitsi ehkä ruokavaliolla. Ehkä.
Käytän puhdistuksessa lumenen hellä-sarjan emulsiota ja kasvovettä. Noin kerran parissa viikossa lumenen sisu kasvokuorinta. Rasvana lumenen sisu hoitava kosteusvoide, joka on muuten paras rasva ikinä.
Vierailija kirjoitti:
1. Osta hyvä kuorinta-aine. Ei mitään pehmoista hellästi kuorivaa vaan oikeasti karhea kuorinta-aine tai kuori vaikka sokerilla.
-kuorinta siksi että saat kuivan ihon pois. Kuivaa kuollutta ihosolukkoa ei ole aihetta rasvata.
2. Kosteuttava naamio.
-kosteuttaa intensiivisesti ja pehmittää
3. Tehokkaasti kosteuttava voide aamuin illoin, erityisesti illoin.
-Kosteuttaa ja suojaa ihoa kunhan muistat kohdan 1.
4. Juo tarpeeksi
-ihon tärkein kosteutus ja hoito tapahtuu sisältäpäin, vaikka talvella ehkä tuntuukin ettei sillä ole väliä.
T. Kosmetologi
Kiitos selkeästä vastauksesta. Saanko kysyä onko sellaisista kosteuttavista seerumeista mitään oikeata hyötyä pintakuivalle iholle?
Vierailija kirjoitti:
Yöksi paksumpaa bepanthenia.
Tukkii muuten ihohuokoset, en tod. suosittele.
Minulla oli 20 vuotta tukkoinen, mustapäitä täynnä oleva pintakuiva iho. Luonnonkosmetiikkaan siirtymisen jälkeen ihon kunto parani jonkin verran, mutta mustapöitö oli silti paljona
Kolme vuotta sitten päätin kokeilla Esse sarjan herkän ihon tuotteita. Puhdistus, kasvovesi, seerumi ja kosteuttavin voide. Kahdessa viikossa iho oli kuin olisin käynyt kosmetologilla puhdistuksessa.
Tulos on pysynyt, mutta ja erehdyn kokeilemaan jotain toista sarjaa, viineistään viikon kuluttua ensimmäiset tukkeumat alkavat näkyä.
Et voi tietää millainen ihosi kunto oikeasti on siellä uloimman kerroksen alla, siellä voi olla melkoisia yllätyksiä tulossa, syvien mustapäiden, maksalaikkujen tai juonteiden muodossa :)