Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten hoidan pintakuivaa ihoa, jossa on epäpuhtauksia?

Vierailija
02.03.2018 |

Siinäpä kysymys

Kommentit (133)

Vierailija
81/133 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesi juotuna sitä paljon, myös muuhun ruokavalioon kannattaa kiinnittää huomiota.

Itse kuorin kahvinpuruilla ja juoksevalla hunajalla. Jää aina silkkinen pinta. Toisinaan saatan suolavedellä vielä pestä. Sitten kosteusvoidetta. Tarvittaessa myöhemmin toinen kerros.

Vierailija
82/133 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tassapa kysymys! Itse olen tullut siihen tulostettu etta juuri mikaan marketti/apteekki tuote ei toimi tallaiselle iholle. Itse kaytin Dr hauschan tuotteita alkuun, jotka antoi toivottua kosteutta. Pesuaineet eivat kuivata ja ruusuvoide on tuhtia, mutta aidosti kosteuttavaa. Aamuisin pesen vain vedella ylimaaraiset oljyt.

Pintakuivan ihon kuorimiseen on ollut parasta kayttaa hamppukankaista pesuliinaa. En tieda milla nimella niita myydaan ja onko suomessa, mutta silla saa hehkuvan ihon! Ilman pesuaineitakin. Lisaksi seerumit ja puhtaat oljyt kuten aiemmin mainitut jojoba, ruusuoljy ja kookosoljy auttavat.

Kaytan lisaksi kerran viikossa kosteuttavaa tai kirkastavaa kangasnaamiota pesuliinalla kuorinnan jalkeen. Tama rutiini on saanut ihoni niin hyvaan kuntoon, etta ihmiset ovat kehuneet ihoni kuntoa, mita en ole ennen kuullut kenenkaan sanovan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/133 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruusuvesi suihkeena on myos loistava pika-apu iholle jos kiristaa ja iho nayttaa samealta!

Suola ruokavaliossa nakyy ihossa... Veden juonnin lisaaminen, vaikka pelkka lasi aamuisin ja iltaisin ennen nukkumaan menoa on hyvaksi, jos ei ennestaan ole tapana.

Vierailija
84/133 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäpä on pintakuivan sekaihon omistajan pitkän linjan hoitorutiinit. Iho on hyvässä kunnossa, mutta ennen kuukautisia tuppaa edelleen tulemaan muutama näppy, mutta ei mitään valtavia. Ennen näitä hoitorutiineja iho oli hirveässä kunnossa, sillä käytin vääränlaisia tuotteita, jotka kuivattivat ihoa liikaa. Mutta huteja on tullut paljon, sillä jos tuotteet ovat liian raskaita, tulee näppyjä, silti iho kaipaa kosteutta. 

Iltaisin: jos olen meikannut, puhdistan iholta ensin meikit Lumenen misellivedellä. Tämän jälkeen puhdistan ihon Biothermin puhdistusemulsiolla ( sekaiholle tarkoitetulla) käyttäen apuna Konjac- sientä.  Huuhtelen ihon vielä vedellä. Seuraavaksi levitän Biothermin kasvovettä (sekaihon vesi). Seuraavaksi tulee hoitoneste: COSRX snail mucin- etananeste. Tuo hoitoneste on tarpeen varsinkin näin talvella, se kosteuttaa ihoa tehokkaasti. Kesällä en välttämättä laita sitä. Kuorintaa tein ennen kaikenlaisilla raekuorinnoilla, mutta totesin ne huonoksi iholleni, ja kosmetologi myös suositteli käyttämään vain savipohjaisia puhdistavia naamioita tai sitten hedelmähappoihin yms. perustuvia kuorintoja.  Tällä hetkellä olen käyttänyt Lorealin savinaamiota, mutta nyt hankittuna on korelaista alkuperää olevan  Mizonin Apple smoothie peeling gel. 

Aamulla: huuhtelu vedellä. Sitten Biothermin kasvovettä (seka/normaalille iholle tarkoitettu). Tämän jälkeen Ziajan Manuka Tree- kosteusvoide (sekaiholle tarkoitettu) ja silmänympärysvoide (Pirkka Q10). Sitten mahdollisesti meikki, aina en meikkaa. 

Vierailija
85/133 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on teillä monimutkaiset systeemit. Minä pesen ihon neutrogenalla kun käyn suihkussa eli n joka toinen päivä ja saatan laittaa kasvovettä päälle jos muistan. Muuten laitan aamuin illon lumenen lähde - kosteusvoidetta. Se on mulle sopivan kevyttä. Mun iho ei tykkää ollenkaan rasvaisista tuotteista, mutta kosteus on must. Sitten isken silmänympärysvoidetta silmän alle ainakin aamuisin. Yleensä en muista iltaisin vaikka kai pitäisi.

Näillä mennään ja iho on ihan hyvä. Joskus tulee näppyjä, mutta ne myös lähtee helposti.

Vierailija
86/133 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttärilläni on auttanut kosteutus, Oil of Ulay, halppistuote ja toisella Lumenen peruskasvovesi. Näppyihin vauvojen sinkkivoide. Halpaa ja testattua!

Vierailija
87/133 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elkää nyt hyvät ihmiset kuoriko millään sokereilla ja kahvinpuruilla. Mielummin vaikka kerran viikossa konjac-sienellä jos tarvitsee raaka olla.

Jos kuorii rakeilla, ihon pintaan tulee mikroskooppisen pieniä naarmuja jotka heikentää ihon suojavaippaa. Se altistaa bakteereille, koska bakteerit pääsevät lisääntymään jos ihon suojavaippa rikkoontuu.

Luonnonkosmetiikassa huono puoli on kaikki eteeriset öljyt, halvat glyseriinit, jojobaöljyt jne. Ne voi ärsyttää ihoa jolla ei ole kunnon suojavaippaa.

Akne on bakteeritauti, ja aknen hoitoon tarvitaan tuote joka vähentää bakteereja. Lactoline on hyvä tuote jota voi käyttää pesuun. Ihon ph-tasapaino on oleellista, niin aknen kuin kuivan sekä rasvaisen ihon hoidossa.

Apteekista Basiron-salvaa, joka auttaa vaikka laittaisi kymmeneksi minuutiksi näpyille ja sitten pesee pois. Kosteutus kuntoon, eli kosteuttavaa kasvovettä, seerumia ja sitten voidetta. Näillä pääsee jo pitkälle.

Vierailija
88/133 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Vertaile hintoja, googlaa alennuksia. Työttömänä on on aikaa tutkia. Hinnat vaihtelee tosi paljon, esim. Frantsilan kasvovesi oli jossain nettikaupassa 21,90 ja Prismassa 15,90. Ihan esimerkkinä. Nettikaupoissa on usein myös alennuksia ja alekoodeja, etsi niitä. Esim. Madaralla on pari kertaa vuodessa -40% ale, tilaan silloin sieltä mitä tarvitsen, vähän ennakoidenkin jos on varaa.[/quote]

Kiitos sinulle tästä, näinhän se tosiaan pitäisi tehdä. Jos täällä on muilla vinkkejä mistä saisi hyviä tuotteita halvalla, niin kertokaa ihmeessä. Korealainen kosmetiikka kiinnostaisi kyllä kovasti, mutta sen käsiinsä saaminen vaikuttaa melkoisen hankalalta, joten luonnonkosmetiikkatuotteita erityisesti kaipailisin. 

Minullakin muuten teepuuöljy auttoi supernopeasti tulehtuneisiin finneihin, mutta sitten jostain syystä ihoni herkistyi sille, enkä pysty enää sitä käyttämään veteen laimennettunakaan :( 

Öljyjen suosittelijoille kysymys: mistä te näitä jojobaöljyjä yms. siis ostatte? Ja minkä hintaisia ne ovat suunnilleen?

Vierailija
89/133 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Argan on puu, ja jojoba on vuohenpuksio niminen kasvi.

Vierailija
90/133 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miten tämä ihonhoito on näin hankalaa, vai ostanko aina vääränlaisia tuotteita? :D Minulle kun ei enää juurikaan finnejä tule, mutta mustapäitä on vähän ja suurin osa varmaan sebaceus filaments-juttuja (talisäie?!). Ihohuokoset ovat myös laajentuneet.

Olen siis oppinut, että kaikki a) kaikki mustapäät eivät ole mustapäitä b) ihoni on kosteusköyhä, vaikka t-alue kiiltää c) ilmeisesti kosteusköyhyys kannattaa hoitaa ennen epäpuhtauksia. Vielä kun keksisi, että miten?!

Tässä tuotteita joita käytän:

Puhdistus: illalla Missha Near Skin pH Balancing Cleansing Oil & vaahto (kuivattaa ehkä liikaa?).

Välillä Lacto line ja Mossan misellinvesi. Kasvovetenä Madaran kuivan ihon kasvovesi.

Essencet ja seerumit: Cosrx etana essence, Mizonin Hyaluron acid, Madaran Sos seerumi, Mossan öljy.

Kuorinta: Holika holika smooth egg skin peeling gel. + kangasnaamio n. kerran viikossa.

Ehdotuksia?

Kosteutus: Missha super aqua ice tear emulsion, Madara sos kasvovoide, Cosrx hunaja yönaamio.

Vierailija
91/133 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotihoidot ei auta, eli jos sijoittaa vähän enemmän rahaa ammattilaisen käsittelyihin niin huomaa kyllä eron. 

Minulle tehtiin ihoanalyysi niin että kuvattiin plastikkakirurgien käyttämällä laitteella kasvojen ihon kaikki kerrokset, ja tehtiin sama kuvaus hoitojen jälkeen niin huomasi miten paljon puhtaampi ihoni oli, miten aurinkovauriot olivat parantuneet ja ettei syvältä ihosta ole enää tulossa mitään maksaläikkiä ihon pintaan ja ryppyjen tuleva syntyvyys oli vähentynyt puolella!

Ja näin sitä apinaa koijataan. Ei maksaläiskät ja rypyt lymyile missään alimpien ihokerrosten alla, josta ne sitten yhtäkkiä päättävät pulpahtaa pintaan. Lisäksi tuo "ryppyjen tulevan syntyvyyden vähentyminen puoleen"  kuulostaa aivan kornilta. Ryppyihin vaikuttavat useat eri muuttujat, se että käy jossain hoidoissa ei todellakaan anna takeita, että niiden "tuleva syntyvyys" olisi yhtäkkiä vähentynyt puoleen. Eihän tuollaista tulevaa syntyvyyttä voi edes mitata mistään, uskomatonta tuubaa.

Pystyy mitata jos iho kuvataan läpi kerrosten kuten tehdään uv-sädevaurioarvioinneissakin, mutta suomalaisethan ei näistä uusista, hienoista, kalliista systeemeistä tajua mitään, läträtään vaan  lisää Erisania lipeäkalan näköiseen naamaan :D

Vierailija
92/133 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotihoidot ei auta, eli jos sijoittaa vähän enemmän rahaa ammattilaisen käsittelyihin niin huomaa kyllä eron. 

Minulle tehtiin ihoanalyysi niin että kuvattiin plastikkakirurgien käyttämällä laitteella kasvojen ihon kaikki kerrokset, ja tehtiin sama kuvaus hoitojen jälkeen niin huomasi miten paljon puhtaampi ihoni oli, miten aurinkovauriot olivat parantuneet ja ettei syvältä ihosta ole enää tulossa mitään maksaläikkiä ihon pintaan ja ryppyjen tuleva syntyvyys oli vähentynyt puolella!

Ja näin sitä apinaa koijataan. Ei maksaläiskät ja rypyt lymyile missään alimpien ihokerrosten alla, josta ne sitten yhtäkkiä päättävät pulpahtaa pintaan. Lisäksi tuo "ryppyjen tulevan syntyvyyden vähentyminen puoleen"  kuulostaa aivan kornilta. Ryppyihin vaikuttavat useat eri muuttujat, se että käy jossain hoidoissa ei todellakaan anna takeita, että niiden "tuleva syntyvyys" olisi yhtäkkiä vähentynyt puoleen. Eihän tuollaista tulevaa syntyvyyttä voi edes mitata mistään, uskomatonta tuubaa.

Nuo ihon röntgentyyliset analyysithän tehdään ennen kasvojen ultraäänihoitoja, radiofrekvenssihoitoja, timanttihiontahoitoja ja laserhoitoja. Niillä saadaan selville auttaako mikäkin hoito kaikiin ihon kerroksiin.

Vierailija
93/133 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla nimenomaan kotihoito oli ainoa joka auttoi. Ei mikään muu. Ei dermatologit ei kosmetologit tai lääkärit.

Tämä ei siis tietenkään päde kaikkiin.

t.teepuuöljyn käyttäjä

Et voi tietää millainen ihosi kunto oikeasti on siellä uloimman kerroksen alla, siellä voi olla melkoisia yllätyksiä tulossa, syvien mustapäiden, maksalaikkujen tai juonteiden muodossa :)

Tämänkin satun tietämään :) Iho on analysoitu ammattilaisen toimesta.

Tehtiinkö sinullekin tämä virallinen Visia-analyysi eli saitko tällaiset dokumentit klinikalta mukaasi?

Minulle tehtiin ulkomailla mutta näitä tehdään Suomessakin.

http://thebeautycentrebraintree.co.uk/wp-content/uploads/2015/02/VISIA-…

Esim. toinen kuva alhaalla vasemmalla näyttää sen että mistä kohtaa ihoon tulossa pigmentti- tai maksaläiskiä. Oikealla alhaalla oleva sininen kuva näyttää sen missä laajentuneet, tukkeutuneet ihohuokoset, vaikkeivät ne näkyisi ihan ihon pintaan saakka. Tuollaisiin ei kotikuorinnat auta.

Vierailija
94/133 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla nimenomaan kotihoito oli ainoa joka auttoi. Ei mikään muu. Ei dermatologit ei kosmetologit tai lääkärit.

Tämä ei siis tietenkään päde kaikkiin.

t.teepuuöljyn käyttäjä

Minulla teepuu on selkeästi liian voimakas. Aiheuttaa ärsytystä ja jopa ihottumaa.

Juu se ei kaikille sovi. Itsekin lähdin tosi varovaisesti kokeilemaan koska siitä on tullut luettua, että aiheuttaa monelle oireita. Mun iho reagoi siihen hyvin :)

Vierailija
95/133 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täsmäiskuaseita finneille: teepuuöljy ja kylmäpuristettu aloeverageeli.

Vierailija
97/133 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumat suihkut pilaa kyllä minkä tahansa hartaan ihonhoitorutiinin. 

Vierailija
98/133 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedät ensin raastimella sen pinnan ihan verille ja sit suolaa ja sitruunaa päälle.

Kruunaat kokonaisuuden steariinilla ja pitkällä viinaryypyllä.

Vierailija
99/133 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen masennuksen takia lopettanut ihonhoidon. Ei vain kiinnosta. Ei oleparempi saati huonompi kuin ennenkään. Ikää 45. Rypytön onneksi yhä. Illalla laitan essex hydrogeeliin sekoitettua acon kasvoöljyä ja kuorin pari kertaa viikossa.

Et voi sanoa että olet lopettanut ihonhoidon, jos säännöllisesti kuorit ja kosteutat ja vielä öjyäkin jaksat sekoittaa siihen geeliin.

Tuossahan on enemmän ihonhoitoa kuin minun arkirutiinissani, johon kuuluu vain kasvojen vesipesu ja yksi ainut perusvoide. Enkä silti sano, että "olen lopettanut ihonhoidon". :D

No en näkisi tätä erityisenä kasvohoitona. Kai sitä jokainen naamansa pesee ja kosteuttaa. Jaa. Kyllä joskus laitan lisäksi Avitcidia joka kuulemma ehkäisee ryppyjäkin.

Vierailija
100/133 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävä vinkki joka itsellä auttoi nenän talviseen kesimiseen: kankaiset nenäliinat. Siis muutenkin kuin nuhaisena. Kaveri tätä ehdotti kun kirosin nahkaa vaihtavaa nenääni, ja sen jälkeen kun aloin käyttämään etupäässä kankaisia liinoja, ei nenä ole kesinyt kuin pahimman flunssan kourissa ja silloinkin murto-osan entisestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan