Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten hoidan pintakuivaa ihoa, jossa on epäpuhtauksia?

Vierailija
02.03.2018 |

Siinäpä kysymys

Kommentit (133)

Vierailija
101/133 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä myös ääni jojoba-öljylle! On auttanut paljon. Kaikki, siis ihan kaikki luomurasvatkin aiheuttivat jopa aknetyyppistä oiretta. 

Vierailija
102/133 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen masennuksen takia lopettanut ihonhoidon. Ei vain kiinnosta. Ei oleparempi saati huonompi kuin ennenkään. Ikää 45. Rypytön onneksi yhä. Illalla laitan essex hydrogeeliin sekoitettua acon kasvoöljyä ja kuorin pari kertaa viikossa.

Et voi sanoa että olet lopettanut ihonhoidon, jos säännöllisesti kuorit ja kosteutat ja vielä öjyäkin jaksat sekoittaa siihen geeliin.

Tuossahan on enemmän ihonhoitoa kuin minun arkirutiinissani, johon kuuluu vain kasvojen vesipesu ja yksi ainut perusvoide. Enkä silti sano, että "olen lopettanut ihonhoidon". :D

No en näkisi tätä erityisenä kasvohoitona. Kai sitä jokainen naamansa pesee ja kosteuttaa. Jaa. Kyllä joskus laitan lisäksi Avitcidia joka kuulemma ehkäisee ryppyjäkin.

Kyllä tuo on säännöllistä ihonhoitoa. Hyvä että toimii. Ja ei, kaikki ei todellakaan erikseen pese naamaansa ja kosteuta. Mun mies esimerkiksi. Suihkussa saattaa joskus saippualla pestä jos on oikein likaisissa hommissa ollut, muuten vesi riittää. Ei kosteuta millään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/133 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen omalla kohdalla saanut kasvojen ihon kuntoon tällä kombolla:

Aamuisin:

-Nivean herkän ihon misellivesi. Huuhtelen kasvot vedellä tämän jälkeen.

-Lumenen Puhdas-sarjan kasvovesi, tarkoitettu seka-/rasvoittuvalle iholle.

-Elizabeth Ardenin 8 hour-kasvosuihke.

-Acon kasvoöljy. (Kerran viikossa tämän tilalla käytän Biothermin kasvojen itseruskettavaa, joka on seerumimuodossa)

-Lieracin silmänympärysvoide, joka energisoi silmänympärysihoa. On kyllä enemmänkin geeli kuin voide.

-Nivean Sensitive-päivävoide.

Iltaisin:

-Nivean vedenkestävälle silmämeikille suunniteltu silmämeikinpuhistusaine.

-Nivean herkän ihon misellivesi. Vedellä huuhtelu tämän jälkeen.

(Kerran viikossa kuorin kasvot Neutrogenan epäpuhtauksia vähentävällä kuorinnalla. Mainostetaan/suositellaan käytettäväksi joka päivä mutta ei kukaan selväjärkinen nyt kuori ihoaan joka päivä varsinkaan millään mekaanisella kuorinnalla. Koostumus kuitenkin suht hellä, joten pystyn käyttämään edes sen kerran viikossa.)

-Lumenen Puhdas-sarjan kasvovesi.

-Elizabeth Ardenin kasvosuihke.

-Acon kasvoöljy.

-Lieracin silmänympärysvoide.

-Nivean Soft-voide käytössä yövoiteena. Tiedostan ettei välttämättä sovi kaikille, täydellinen itselleni.

Kerran viikossa laitan yöksi Korresin ruusu-sarjan tehoyövoiteen, joka kosteuttaa kasvoja enemmän kuin tuo Nivean Soft. En itse pysty kuitenkaan käyttämään joka yö, sen verran tuhtia.

Reissuissa korvaan Nivean miselliveden Nivean miselli-kasvojenpuhdistusliinoilla.

Vierailija
104/133 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole koskaan iho voinut näin hyvin, kun vedin ihonhoitotuotteeni minimiin. Mulla siis kuiva iho, ei atooppinen mutta kiristää helposti ja pakkasella tulee ihan hilseileviä laikkuja poskiin. Nenässä ja poskipäissä sekä leuassa paljon mustapäitä, finnejä harvakseltaan 1-2 ja silloinkin aika rauhallisia. Arpia tulee herkästi! Nyt olen siis saanut nuo satunnaisetkin finnit katoamaan, mustapäät vähenemään&ihohuokoset supistumaan ja ennen kaikkea ihon tasapainoon niin, että se on kuulas ja sileä ja illallakin vielä meikki on paikallaan eikä rapistunut kuivuvan ihon mukana. Ihonhoitorutiinini, olkaa hyvät:

-Garnier herkän ihon misellivesi, pyyhin kasvot kokonaan

-Lidli Q10-kasvovoide (se sininen, joka sokkotestissä voitti kaikki 20 kertaa kalliimmat eksklusiiviset tuotteet)

-Bellavita hajusteeton (A-vitamiinia! Ja meikki levittyy tämän päälle täydellisesti!)

Sama setti siis aamuin-illoin. Meikkinä Lumenen CC, Lumenen CC-puuteri (sipaisu t-alueelle), kulmakynä, poskipuna. Silmämeikkiä ja huulipunaa käytän oikeastaan vain juhlissa, samoin kerrostettua meikkipohjaa. Tällöin pesen Dermosilin miedolla kasvopesulla ja sitten viimeistelen tavalliseen tapaan.

Jos oikein tuntuu iho kuivalta, laitan saunaan mennessä ihoon naamion Bellavitasta.

Vierailija
105/133 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä huikkaa toinenkin kosmetologi. Ensimmäisenä haluan sanoa, että ihonhoidossa kotihoito on ensisijaista ja tärkeää. Iho ei siis pelastu sillä että käy kerran vuodessa esimerkiksi kosmetologilla tai hieroo kotona sokeria ja kahvia naamaan ja toivoo parasta. :)

Ihonhoito on siis jokaisen kohdalla erilaista, mutta tottakai monille käy samat tai samankaltaisetkin tuotteet ja tavat. Mutta lähtökohtana on, että jos kaverilla on akne ja itsellä on normaali iho niin silloin ei pystytä edes vertailla hoitotuotteita keskenään.

Herkkä iho ei ole siis ihotyyppi, mutta senkaltaiselle iholle suunnatut tuotteet sopii kaikille. Ne ovat siis hellävaraisempia, ja sopii sellaiselle iholle jolla ei ole paljoa epäpuhtauksia. Te joilla on ohut iho, suosittelen hurjasti Ekopharman herukka-sarjan naamiota. Se poistaa iholta punakkuutta. Eron huomaa jo heti ensimmäisen käyttökerran jälkeen. :)

/

Monissa viesteissä on kehotettu ostamaan kova kuorinta-aine, tai kokeilemaan sokeria ja kahvia. Älkää ihmiset käyttäkö noita oikeasti teidän kasvoille. On totta että me ollaan koulussa luokan ja opettajan kanssa vertailtu meidän kokemuksia juurikin sen hehkutetun kookosöljyn ja sokerin tai kahvin sekoituksen vaikutuksesta iholla, mutta vain vartalon iholla. Me ei siis todellakaan tehdä asiakkaille noilla yhdistelmillä hoitoja. Meillä on niihin tarkoituksiin ihan erilaiset ammattimaiset tuotteet ja laitteet. Se mitä tekee omalla ajalla iholleen, on omalla vastuulla, mutta jokainen meistä kyllä tietää kyseenalaistaa myös niiden seuraamukset.

Uskaltaisin kyllä väittää että juurikin tuollainen sokerikuorinta tulee vain lisäämään ihon tulehduksia ja kaksinkertaistamaan näppyjen synnyn. Juurikin niiden edellä mainittujen pienien haavojen ja niiden tulehtumisen myötä. Kuorikaa siis mielellään vain vartaloa tuolla kyseisellä tavalla. Siellä iho on paljon paksumpaa ja kestävämpää kuin kasvojen alueella.

/

Ihon kosteutus on todella tärkeää. Kasvoja ei voi siis vain puhdistaa, vaan se täytyy myös rasvata. Kyllä, joka päivä, myös silloin kun ei käytä muuta kosmetiikkaa.

Heti ei välttämättä tulisi ajatelleeksi että kasvojenpesu vedellä kuivattaa ihoa. Tästä syystä tämän vaiheen voi skipata aamuisin ja korvata esimerkiksi kasvovedellä tai misellivedellä. Näiden jälkeen kasvoja ei tarvitse huuhdella. (Misellivesi on kuin kasvovettä, mutta hieman tujumpaa sillä siinä on enemmän puhdistavia osia. Kasvovettä käyttäessä kannattaa tarkistaa onko siinä alkoholia, koska se kuivattaa ihoa entisestään.) Sitä miselivettä tai kasvovettä voi hyvin käyttää vanulapuilla ja pyyhkiä kasvot pariin kertaan. Niitä ei tarvitse lotrata lappuja täysin märiksi.

Mulla on itsellä ollut pidempään käytössä jo se väitelty nivean sininen, mutta se toimii mulla ja monilla muillakin. Jos jokin halpis tuote löytyy ja se tuntuu toimivan niin kannattaa tottakai käyttää :) myös ACO-sarjalla on hyviä kosteusvoiteita.

/

Tuli muuten vielä mieleen että joka päiväinen tai useankin kerran saunominen viikossa on kasvoille huonoksi. Kannattaa suojata kasvot hyvin. Hieman mietityttää että eikö se saa myös muun vartalon kuivaksi? Sama vaikutus on myös kuumilla suihkuilla. Kannattaa suihkussa ja kasvoja pestessä kiinnittää huomiota siihen veden lämpötilaan. Ja lopuksi kun iho on pesty ja puhdistettu, se kannattaa kastella tai pyyhkiä vielä kylmällä tai viileällä vedellä, jolloin se sulkee ihohuokoset ja vähentää ja estää näppyjen syntymistä.

Vierailija
106/133 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli muuten vielä mieleen että joka päiväinen tai useankin kerran saunominen viikossa on kasvoille huonoksi. Kannattaa suojata kasvot hyvin. Hieman mietityttää että eikö se saa myös muun vartalon kuivaksi? Sama vaikutus on myös kuumilla suihkuilla. Kannattaa suihkussa ja kasvoja pestessä kiinnittää huomiota siihen veden lämpötilaan. Ja lopuksi kun iho on pesty ja puhdistettu, se kannattaa kastella tai pyyhkiä vielä kylmällä tai viileällä vedellä, jolloin se sulkee ihohuokoset ja vähentää ja estää näppyjen syntymistä.

Jatkan vielä vähän,

Ja sellainen vinkki vielä että kasvorasva ja öljy tehostavat toisiaan. Niitä voi siis hyödyntää kasvojen kosteutuksessa.

Pintakuivan ihon hoito voi olla raastavaa. Pystyn samaistua täysin, koska minulla on ihan samanlainen iho. Sekaiho, mutta vaihtelevasti pintakuiva. Talvisin sen hoito on jojoilevaa, koska ilman kuivuus ja kylmyys vaihtelevat ja se näkyy ihossa heti.

Olen kuitenkin huomannut eron siinä, että olen lopettanut kasvojen pesun vedellä aamuisin, ja siirtynyt käyttämään vain kasvovettä. Käytän usein meikkiä, ja tälläisten päivien jälkeen puhdistan kasvot kahdesti. Ensin emulsiovoiteella ja sen jälkeen puhdistusgeelillä. Puhdistusgeeli on yksinään aika tujua, joten olen yleensä mixannut sitä pienen herneen kokoisen määrän tuohon emulsioon, ja käyttänyt kasvoharjan kanssa. Mulla kävi sellainen tuuri että löysin halpiskaupasta kahdeksalla eurolla patterilla toimivan kasvoharjan ja ne harvatkin näpyt mitä stressistä putkahtelee ylös, saan hoidettua ne parhaimmillaan yhdessä päivässä pois :)

Ja kannattaa myös muistaa ettei ne naamiotkaan mitään höpöhöpö-juttuja ole :) mainitsin jo aiemmin siitä Ekopharman herukka-sarjan naamiosta että sellaisen kannattaa hommata hoitamaan ihon punakkuutta. Samasta sarjasta löytyy myös rakeeton kuorinta-aine (herukka), joka puhdistaa kasvot ja poistaa samalla kuolleen ihosolukon ihon pinnalta. Ekopharmalla on myös vadelma-sarja, joka tuo hyvin kosteutta iholle. Sen sarjan kasvovesi tuoksuu huumaavalle vadelmalle, suosittelen sitä ja myös (vadelma) naamiota :) Mainitsin nyt tämän sarjan, koska kyseisen merkin tuotteet ovat niin suuria ja riittoisia, että niihin kannattaa ainakin satsata :)

Vierailija
107/133 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin, että kosteusköyhä iho kaipaa ensisijaisesti vettä ja kuiva iho öljyä. En tiedä pitääkö paikkaansa..?

Vierailija
108/133 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä teille vinkki: ottakaa käyttöön jojoba-öljy. Mä lopetin kuukausi sitten laittamasta kosteusvoidetta naamaan ja siirryin laittamaan sormenpäällisen jojoba-öljyä. Iho on parantunut huikeesti ja finnit kadonneet. Ilmeisesti kaikki kasvovoiteet tukkivat mun ihohuokosia, mutta iho kaipaa silti kosteutusta.

Jojoba-öljy ei tuki ihohuokosia kuten muut öljyt voivat tehdä. Esim. you tubesta lisää infoa.

Itse olen käyttänyt arganöljyä samanlaisin tuloksin:) pitääpä testata tuota jojobaakin

Ja minä vauvaöljyä, etenkin suihkun jälkeen :)

Vierailija
109/133 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin, että kosteusköyhä iho kaipaa ensisijaisesti vettä ja kuiva iho öljyä. En tiedä pitääkö paikkaansa..?

Se ongelma on se ettei kosteus pysy tuollaisessa ihossa, ja kuivaa ihoa pelkkä öljy kuivattaa vain lisää.

Sen takia se hoitorutiini on monimutkaisempi, jossa pyritään tuomaan sitä kosteutta iholle, ja sitten pitämään se sulkemalla se paksummalla voiteella, ja lisäämään esim. keramideja, joita puuttuu kuivasta ihosta.

Vierailija
110/133 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset hyvästä ketjusta, sain erittäin paljon hyviä vinkkejä itselleni täällä ohistellen!

Vierailija
111/133 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vaihdoin liian voimakkat tuotteet pois ( iho ei enää rasvoitu eikä tukkeudu) ja rupesin käyttämään herkälle iholle tarkoitettuja tuotteita. Iho parani muutamassa päivässä, meikit lähtee sen avulla naamasta helposti eikä kuivata liikaa.

Kuorin silloin tällöin vain ruokasoodalla ja käytän apteekista ostettua kevyttä kosteutusvoidetta, myös meikkejä laitan kevyesti. Minulla ilmeisesti herkkä iho joka ei kestä liikaa kemiallista käsittelyä, suurin osa puhditustuotteista eivät sovi minulle vaan iho yrittää silloin korjata puskemalla lisää talia pintaan ja tukoksia syntyy. Huomioi myös ruokavalio, siitä en viitsi erikseen laittaa, jokainen voi itse googlata.

Vierailija
112/133 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuorinta hellävaraisella kuorintavoiteella 1-2x viikossa. Keskity t-alueeseen. Kuorinnan jälkeen kasvonaamio, savinaamio t-alueelle ja voit laittaa kosteuttavan naamion poskille ja kaulalle. Älä käytä liian voimakkaita puhdistustuotteita.

Vierailija
113/133 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla herkkä, pintakuiva, atooppinen mutta myös rasvoittuva iho. Tulen näiden kanssa toimeen, mutta yhtäkkiä jonkun Lumenen käyttäminen laukaisee heti POD:n.

Hormonikierto näkyy ihossa heti samoin kuin ruokavalio.

Puhdistuksena puhdistusemulsio ja vesi. Vesi ei kuivata vaan kosteuttaa, ja tulehdusherkkää ihoa pitää pestä säännöllisesti bakteerien ja hiivojen vähentämisksi iholla.

Kosteutuksena oikea kosteus eli Xyliderm-geeli. Silmänympärysvoide apteekista.

Seerumit aiheuttavat helposti oireita. Onko vinkkejä herkälle iholle soveltuvasta, esim. tuoksuttomasta?

Kuorin hedelmähapoilla pari kertaa kuussa kun jaksan. Se auttaa heti.

Ei mitään taikatippoja vaan mietoja aineita ja paljon kosteutta, sisäisesti öljyjä ja vettä.

Vierailija
114/133 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla herkkä, pintakuiva, atooppinen mutta myös rasvoittuva iho. Tulen näiden kanssa toimeen, mutta yhtäkkiä jonkun Lumenen käyttäminen laukaisee heti POD:n.

Puhdistuksena puhdistusemulsio ja vesi. Vesi ei kuivata vaan kosteuttaa, ja tulehdusherkkää ihoa pitää pestä säännöllisesti bakteerien ja hiivojen vähentämisksi iholla.

Seerumit aiheuttavat helposti oireita. Onko vinkkejä herkälle iholle soveltuvasta, esim. tuoksuttomasta?

Ei mitään taikatippoja vaan mietoja aineita ja paljon kosteutta, sisäisesti öljyjä ja vettä.

Kiitos tästä kommentista, laitoin ite korvan taakse ton xyliderm-geelin. Ja mullekin saattaa seerumit aiheuttaa oireita, tota, katsoisin the ordinaryn tuotteista seerumia, esim. buffet? Oon itse kanssa kiinnostunut hedelmähappokuorinnasta.. vielä 1 kk, niin roa:sta aikaa se 6 kk ja voi vihdoin kuoria tän ihon. Varmaan näytän uudestisyntyneeltä.

Vierailija
115/133 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä teille vinkki: ottakaa käyttöön jojoba-öljy. Mä lopetin kuukausi sitten laittamasta kosteusvoidetta naamaan ja siirryin laittamaan sormenpäällisen jojoba-öljyä. Iho on parantunut huikeesti ja finnit kadonneet. Ilmeisesti kaikki kasvovoiteet tukkivat mun ihohuokosia, mutta iho kaipaa silti kosteutusta.

Jojoba-öljy ei tuki ihohuokosia kuten muut öljyt voivat tehdä. Esim. you tubesta lisää infoa.

Mulla ei imeydy mikään öljy kunnolla.

Öljy ei imeydy täysin ihoon, ellei sitä saada emulsiomaiseen muotoon, esim. sekoittamalla pariin tippaan alkoholitonta kasvovettä tai kosteusvoiteeseen.

Vierailija
116/133 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sokerilla tai suolalla kannattaa kuoria vain jos jauhaa ne ihan tosihienoksi jauhoksi vaikka morttelissa. Muuten ihan liian karheaa.

Täältä ääni Mossan entsyymikuorinnalle.

mikä tuon koko nimi on? itse löysin vain age excellence miracle mask joka on aha kuorinta.

Juurikin tuo tuote kyseessä, pahoittelut väärästä termistä. Myyjä tarjosi tämän kun kyselin entsyymikuorintaa, mutta hapothan siinä kuorii tosiaan. Hinta oli jossain ekokaupassa noin 20e.

Ostin Prismasta n. 13 euroa.

Vierailija
117/133 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Acolla on kasvoöljy, joka sopii omalle samanlaiselle iholle! Auttanut todella paljon ja lyö 100-0 aiemmin käyttämäni Lumenen Sisu-sarjan seerumin. Laitan tähän linkin kyseiseen tuotteeseen:

http://www.aco.fi/tuotteet/face/kaikille-ihotyypeille/renewing-face-oil/

Vierailija
118/133 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittävä kosteus sisältä päin. Hyviä rasvoja ja tarpeeksi vedenjuontia. Puhdistukseen käytän afrikan mustaa palasaippuaa. Ei sisällä muuta kuin luonnonmukaisia aineita. Puhdistaa tehokkaasti mutta ei kuivata. Kosteutukseen Mossan päivävoidetta. Luonnonkosmetiikkaan siirtyminen ainakin itsellä auttanut todella positiivisesti ihon kuntoon. 

Vierailija
119/133 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sokerilla tai suolalla kannattaa kuoria vain jos jauhaa ne ihan tosihienoksi jauhoksi vaikka morttelissa. Muuten ihan liian karheaa.

mikä tuon koko nimi on? itse löysin vain age excellence miracle mask joka on aha kuorinta.

Juurikin tuo tuote kyseessä, pahoittelut väärästä termistä. Myyjä tarjosi tämän kun kyselin entsyymikuorintaa, mutta hapothan siinä kuorii tosiaan. Hinta oli jossain ekokaupassa noin 20e.

Mitä ostin prismasta?

Vierailija
120/133 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ostin prismasta?

Siis Mossan tuotteita saa edullisesti Prismasta, ja hinnat hieman yli kympin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi