Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten hoidan pintakuivaa ihoa, jossa on epäpuhtauksia?

Vierailija
02.03.2018 |

Siinäpä kysymys

Kommentit (133)

Vierailija
21/133 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kertokaa nyt mitä pitää tehdä iholle päivittäin. Mulla on puhdistusemulsio, kasvovesi, sitten laitan seerumin sitten jojobaöljyä? Pitäisikö yöksi laittaa joku vielä päälle

Vierailija
22/133 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai skvalaani. Ääh tässä menee pää sekaisin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/133 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla samanlainen ihotyyppi, joka parani huomattavasti kun aloin käyttää herkän ihon tuotteita. Ihon puhdistuksessa käytän entisten voimakkaiden geelien sijaan kosteuttavia tuotteita, esim jotain emulsiota tai puhdistusöljyä (tai jos olen meikannut käytän molempia). Kosteutukseen joku koostumukseltaan kevyt, mutta silti kosteuttava fluidi tai seerumi on antanut parhaan tuloksen, eikä tuki huokosia. Pitkin päivää tykkään myös suihkuttaa kosteuttavaa suihketta kasvoille.

Olen kanssa kokeillut jojobaöljyä, mutta mulla menee iho siitä tukkoon, vaikka väitetään että ei tuki huokosia. Runsas veden juominen näkyy ainakin itselläni keti naamassa naamassa. Suomessa talvella iho on kyllä koetuksella, että ei mikään ihme kun herkistää, kuivuu ja tulee epäpuhtauksia, kun ulko- ja sisälämpötila ero voi olla 40 astetta plus vielä ilmankosteuden erot.

Vierailija
24/133 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista, että öljy itsessään ei kosteuta, vaan sinne öljyn alle on ensiksi ladattava kosteutta muilla tuotteilla, jotta olisi jotain hyötytä.

Kannattaa tutustus korelaiseen kosmetiikkaan, fb:ssa on hyvä ryhmä, K-beauty Suomi, Ostolakossa-blogissa on myös runsaasti tietoa aiheesta.

Vierailija
25/133 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lactolinella pesu, yöksi nivean sinistä rasvaa tai humektania. Aamulla  Simplen misellivedellä puhdistus ja humektan perään. Ite saanu näillä pintakuivan finnipesäkkeen rauhottumaan. Itellä myös ruokavalio vaikuttaa ihoon

Vierailija
26/133 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei jojobaöljy auttanut yhtään.

Vierailija
27/133 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että mun pitää alkaa siis kosteutukseen kiinnittämään huomiota enemmän. Kyllä mua kiristää nytkin naamasta.

Vierailija
28/133 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei jojobaöljy auttanut yhtään.

Ei se yleensä autakaan.

Joillakin se auttaa, mutta niilläkin alkaa yleensä iho jossain vaiheessa oireilemaan siitä.

Sitten taas joillakin on tosi huono tuuri ja se laukaisee sen cystic acnen (en tiedä tuon suomalaista nimeä).

Itselläni parhaat öljyt on olleet skvalaani, ja sitten rose hip seed oil, muut on aina vain ärsyttäneet ihoa. Ai niin, ja käytän myös välillä the whoon teeöljyä, se on sellainen ns. kuivaöljy, joka pitää kosteutta hyvin, mutta ei ärsytä ihoa ja haihtuu nopeasti mattapintaiseksi.

Vierailija
29/133 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi Ap,

Sain kamalan aknen vaihdettuani pillerit kapseliin, lisäksi mulla on pintakuiva iho. Kamppailin sen kanssa pitkän aikaa, kokeilin ihan kaikkea. Antibiootteja, kosteutusta, kalliita tuotteita, meikittömyyttä, ihan kaikkea.

Ainoa mikä mulla auttoi on Teepuuöljy. Jos on oikein paha päivä ihon kanssa niin teen näin:

1. Ensin pesen kasvot hellävaraisella puhdistusaineella, kuivaan taputellen pyyhkeellä.

2. höyrytän kasvot kuuman veden yllä pyyhe telttana pään päällä n.10 min.

3. vanulappuun hieman vettä, muutama tippa teepuuöljyä. Anna kuivaa

4. sitten herkälle iholle tarkoitettua perus-kasvovoidetta. Iho on kuin uusi :)

Normaalipäivinä pesen kasvot ihan normaalisti, laitan pari tippaa teepuuöljyä kosteusvoiteen sekaan ja levitän kasvoille. Iltaisin ennen nukkumaanmenoa töpöttelen mahdollisten finnien päälle topsipuikolla teepuuöljyä. Tämä aine paransi myös selkäaknen. :)

Vierailija
30/133 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lactolinella pesu, yöksi nivean sinistä rasvaa tai humektania. Aamulla  Simplen misellivedellä puhdistus ja humektan perään. Ite saanu näillä pintakuivan finnipesäkkeen rauhottumaan. Itellä myös ruokavalio vaikuttaa ihoon

Noilla voiteilla mulle tulis hirveesti finnejä.

Vierailija
31/133 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttaa se että käyn timanttihionta-laitehoidossa 2 krt vuodessa, jolloin epäpuhtaudet tulevat syvääkin syvemmältä ulos hellävaraisesti, ja tuon jälkeen iho alkaa imeä itseensä kosteusvoiteet paremmin. Ihosta tulee aina niin tasaisen sävyinen ja raikastunut.

Toki tuossa aiemmin alkutalvesta ihoni kuivui niin ikäväksi ja juonteiseksi, että kävin klinikalla ottamassa skinboosters-piikkejä kasvoihin eli sen ansiosta hyaloronihapot kulkeutuivat ihon alle, pysyy 6kk eli ensi syksynä menen varmasti uudestaan. Pelkäsin että hoito tekee sairaan kipeätä muttei tuntunut juuri missään. Kesällä ihoni on ihan ok kun ilma on kosteampi.

Vierailija
32/133 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samanlainen iho, ja nämä konstit on auttaneet. Huom, ei välttämättä toimi kaikilla nämäkään.

-Useimpina päivinä kohtuu mieto sekaihon puhdistusaine, itse tykkään geelistä. Rasvaisen ihon pesuaineet on liian tujuja, kuivan ihon turhan tehottomia. Käytän puhdistusainetta vaan rasvaisella t-alueella, muuten kuivuu posket. Meikit poistan öljyllä (jojoba tällä hetkellä) ja joskus teen iltaisin pelkän öljypuhdistuksen (edelleen sillä jojoballa).

-Kerran viikossa puhdistava savinaamio (en ole havainnut suuria eroja eri merkkien välillä). Konjak sponge on ollut myös jees, mutta en ole havainnut mitään elämää mullistavia vaikutuksia ja kaikki kokeilemani kasvoharjat on olleet joko liian kovia tai pehmeitä.

-Kosteutuksena pääasiassa aloe vera-geeliä ja kasviöljyä. Minulla kookosöljy tukki ihon kokonaan, jojoba on ollut ok mutta ei ihan täydellinen, saisi olla vielä "ohuempi". Öljyn määrä vaihtelen vuodenajan mukaan, talvella enemmän etenkin poskille, kesällä menee tosi vähän. Jos tuntuu että kuivuu, joku kosteuttava naamio kerran viikossa. Päivisin laitan vielä suojakertoimellisen bb-voiteen ennen kuin lähden ulos (mahdollisimman ohut koostumus, paksut tukkivat ihon).

Näillä konsteilla epäpuhtaudet ovat pysyneet kurissa, samoin ihon hilseily ja nenän keskiminen talvella. Ei varmaan sovi kaikille, kun ihot ovat niin erilaisia samankin ihotypin sisällä, mutta suosittelen kyllä kokeilemaan tuota aloeta ja öljyjä jossain muodossa. Ihan vaikka niiden normaalien puhdistus- ja kosteusaineiden lisänä tai naamioina jos muuten toimivuus epäilyttää (meillä nimittäin myös atoopikko on saanut niistä apua kun käyttää normaalien rasvojensa lisänä).

Vierailija
33/133 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitteko kertoa konkreettisesti tuotteiden nimiä (tai esim hoitojen nimiä ja hoitoloita missä käytte). Olen aivan pihalla kaikenlaisista tuotteista, käytän markettituotteita.

Vierailija
34/133 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

32 vastaa: en tiedä saako täällä mainostaa mitään linkein tms? Käyn laitehoidoissa ja mm. Restylanen skinboosterspistoksilla espoolaisella klinikalla, jos googletat niin paikan nimi selviää:

Esteettinen klinikka Panorama Tower Espoo

Kävin aiemmin hoidoissa heidän entisellä työpaikalla Hgin keskustassa, mutta nyt nuo ammattilaiset perustivat oman klinikan tänne Espooseen mikä sopii minulle oikein hyvin kun matkaa alle 5 km ja tuo on muutenkin Leppävaaran juna-aseman vieressä joten kulkeminen helppoa jos ei autoa käytössä :)

Vierailija
35/133 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öljyistä vielä sen verran, ettei ole mitään yksittäistä öljyä joka sopisi ihan kaikille. Kannattaa ensin lukea mitä omalle ihotyypille suositellaan ja mitkä tukkivat helposti ihoa (tietoa löytyy ainakin englanniksi,mutta varmaan suomeksikin) ja sitten kokeilla. Itse olen ostanut kokeiluun mahdollisimman pieniä pulloja ja käyttänyt hutiostokset meikinpuhdistukseen, hiuksille ja vartalolle, joten eivät ole menneet hukkaan. Oma iho on tykännyt eniten argan-öljystä ja ohdakeöljystä, ja öljyä menee sen verran vähän ettei vähän kalliimpikaan ole mahdoton ostos.

Vierailija
36/133 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotihoidot ei auta, eli jos sijoittaa vähän enemmän rahaa ammattilaisen käsittelyihin niin huomaa kyllä eron. 

Minulle tehtiin ihoanalyysi niin että kuvattiin plastikkakirurgien käyttämällä laitteella kasvojen ihon kaikki kerrokset, ja tehtiin sama kuvaus hoitojen jälkeen niin huomasi miten paljon puhtaampi ihoni oli, miten aurinkovauriot olivat parantuneet ja ettei syvältä ihosta ole enää tulossa mitään maksaläikkiä ihon pintaan ja ryppyjen tuleva syntyvyys oli vähentynyt puolella!

Vierailija
37/133 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo korealaiset kangasnaamiot ovat auttaneet kotihoitona aika hyvin. Eivätkä maksa kuin muutaman euron. Niissä on todella tehokkaat seerumit. Joskus kosteus tuntunut pysyvän peräti 2-3 päivää. Tuolta voi lukea lisää Suomeksi. En tiedä saako näitä samoja tavarataloista tai kemppareista? Jotkut tilaa niitä Saksasta.

https://eleven.fi/k-beauty-kangasnaamiot

Vierailija
38/133 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotihoidot ei auta, eli jos sijoittaa vähän enemmän rahaa ammattilaisen käsittelyihin niin huomaa kyllä eron. 

Minulle tehtiin ihoanalyysi niin että kuvattiin plastikkakirurgien käyttämällä laitteella kasvojen ihon kaikki kerrokset, ja tehtiin sama kuvaus hoitojen jälkeen niin huomasi miten paljon puhtaampi ihoni oli, miten aurinkovauriot olivat parantuneet ja ettei syvältä ihosta ole enää tulossa mitään maksaläikkiä ihon pintaan ja ryppyjen tuleva syntyvyys oli vähentynyt puolella!

Mulla nimenomaan kotihoito oli ainoa joka auttoi. Ei mikään muu. Ei dermatologit ei kosmetologit tai lääkärit.

Tämä ei siis tietenkään päde kaikkiin.

t.teepuuöljyn käyttäjä

Vierailija
39/133 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tämä olis varmaan pahin vaihtoehto :D Tuntuu, että iho menis ihan tukkoon...

Vierailija
40/133 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa korealaisissa kangasnaamioissa on muuten hauskoja eläinnaamakuvia, eli lapsillakin voi olla hilpeää kun näkevät äidillä pandanaamarin! :DDD

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän